Partyraiser die Noize Suppressor - Fingerz op 2 decks tegelijk door elkaar mixte trouwens pffffffff. Zit nu die set weer te luisteren, wat een koning is die kerel toch.
Fantastisch weekend gehad, nu wat aan het landen op aarde.
Donderdag redelijk op tijd vertrokken, denk dat we rond 16:00 in de tuin van ons huisje op Zuiderzee aan een biertje zaten. Alles geïnstalleerd en de spullen koud gezet, en de hype kon beginnen. Lekker op tijd voor de Gathering, mijn eigen vriendengroep koos voor Angerfist (wat achteraf bizar druk was), ik stond bij Vertile met de jongens van het forum. Kende eigenlijk niks, op het anthem na, maar het was wel gezellig en we hadden lekker de ruimte. Wildstylez hierna was top, hij sloot ook af met die ene gehypete HHZ plaat met al die breaks, Jordi en Melvin gelijk in tranen natuurlijk. Hierna even een rondje langs wat stages gelopen en wat achter de coulissen geloerd. Mijn vriend Steenwolk wilde sowieso nog even wat dingen dubbel checken, dus later even naar het artist-village gefietst en onder het genot van een rummetje cola wat overgangen nagelopen. Helaas wel TNT hierdoor moeten missen. De jongens van Klapper hadden gelukkig de gele en rode kaarten al klaarliggen, voor het geval dat. Nog wat patatjes mee mogen eten met de mannen en toen lekker op tijd naar het (te) warme kratje gegaan.
Vrijdag lekker fris en fruitig (en vroeg) wakker geworden met lichte kriebeltjes. M'n ouders opgewacht bij de artist ingang, prachtig gezicht, ze waren nog nooit op een festival geweest dus het was voor hun een mooie beleving. Zeker als Defqon gelijk je eerste is. Even wat gegeten en een Coronatje genuttigd in de lounge. Uiteraard even langs vriend Rickzel gelopen in de Magenta, wat een lijst hebben zij gedraaid ook, jammer dat ik dit niet helemaal mee kon pakken. Daarna naar de Orange gelopen, de hekken naar de Red zaten nog dicht en ik zag al een aardige groep die maar wat graag wilde gaan rennen voor de aftermovie. Ook vriend MelvinFR stond al te kwispelen met de vlag van Huusse. Rond 12:00, toen wij onze intro in mochten starten, gingen de hekken open en zagen we het confetti knallen. Prachtig gezicht, ik had echt kippenvel toen al die duizenden mensen langs renden. Bij ons stond het ook gelijk lekker vol, leuk om te zien al die bekende gezichten. Bedankt iedereen die er zo vroeg bij was! Het draaien ging top, we hadden wat cuts gemaakt om de drive er lekker in te houden. Jordi, nogmaals bedankt voor de toffe intro! Ik hoorde van veel mensen dat het geluid gelijk goed hard en zuiver was

De tracklist/re-run en de recap met alle beelden komt ergens deze week online. Mooi ook om na afloop wat positieve reacties te horen van mensen die eigenlijk niks met trance/hardtrance hebben. Na afloop een groepsfoto gemaakt, de champagne even ontkurkt en een mooi momentje gehad met de mannen achter het podium. Klapper/Carlos bedankt voor het filmen trouwens

Even snel langs de Red gelopen om te gluren hoe hij er dit jaar uitzag. Ouders uitgezwaaid en even bij Thera gaan kijken op de Orange. Top set met lekker geluid. Vond het wel mooi dat hij vertelde dat hij ook licht zenuwachtig was om eindelijk een hardtrance set te mogen draaien op Defqon, terwijl hij eigenlijk overal al gedraaid heeft in z'n leven. Al met al een geslaagde dag voor de Orange denk ik, hopelijk volgend jaar gewoon weer op het terrein te vinden. Het was licht bewolkt en qua temperatuur eigenlijk perfect ook, dus alles zat mee vandaag. Ook bij Geck-O was het genieten, wat zat de sfeer er goed in. Het blokje Melo-3/Bioweapon even meegepakt op de UV, ook fijn geluid daar. Bioweapon draaide een paar goed stevige platen van hun nieuwe album ook, sodeju. Elerment opende ook lekker stevig op de Indigo, Delete - D blijft altijd mooi. Helaas kon ik hier niet te lang blijven, want jeugdheld Scot Project mocht ook draaien op de Orange. Thijs Blear en Geck-O waren ook zeer amused. De beste man opende met o.a. Cosmic Evolution remix en had verder wat cuts gemaakt van z'n oude parels. Richting het einde nog een schranz edit van Lightforce - Join Me en wat hele stevige platen die ik nog niet kende. Wat een dreunen op dat systeem. Even tijd om uit te rusten was er niet, want Thera had beloofd wat early hs te gooien op de Magenta daarna. Dat kwam hij na ook pfff. Bass Driver - Fatal Invasion, Masterblade, Hardstate Channel en nog een B&H plaat die ik even vergeten ben. Zo open je een setje hoor. Ook nog Substream Remix, Doggystyle, en dan vergeet ik er nog wel een paar. Aardig naar adem happen dus. Daarna uiteraard even bij m'n vrienden van GU gekeken op de UV. Was gezellig druk linksvoor. Leuke showelementen met die danseressen, vuurspuwende poppetjes en wat andere random onzin. Met de muziek an sich heb ik niet zoveel, maar voor een klein uurtje is het altijd lachen. De groep wilde daarna graag naar Faceless, ik moet zeggen dat ik weinig ken van de nieuwe Spoon, maar wat een dreunen kwamen daar voorbij joh pfff. Ook een hardtechno plaat die ergens hierboven al benoemd is, heel tof. Wederom besloten lekker op tijd naar huis te gaan, nog een klein pilsje genoten op d'n after, maar het lichtje ging redelijk snel uit.
Zaterdag wakker geworden met een appje van ons Remi, hij had zelfgemaakte limoncello klaarstaan en maar liefst 2 geroosterde broodjes met ei/spek/kaas etc etc. Dit werd afgetopt met een banaan en aansluitend een flesje Schrobbeler en een Coronatje, breakfast for champions wel. Nogmaals bedankt voor de goede zorgen. Als ruil mocht z'n maat achterop vanaf het park naar The Holy Grounds. Zaterdag was echt zo'n dag dat ik wel een timetable bij de hand had, maar eigenlijk overal en nergens geweest ben. En dat is het mooie aan Defqon, jezelf overal kunnen vermaken en bekenden tegenkomen om dom mee te ouwehoeren. Vandaar dat ik de volgorde van deze dag ook echt niet meer weet. Vyral op de Green was mokertje vet, dikke pluspunten voor Zany - Thugs, Vazard - Feel Immortal en zowel de originele Black Hole als een 2.0 versie met mega lompe kicks. Ook The Purge Hybrid was gruwelijk, gooide een paar Cancel platen ook tussendoor. Uiteraard ook bij vriend Unlocked gekeken, die er een paar leuke early hc-edits bij pakte. Ook de RuneScape Rave meegepakt in de Stampkroeg, dit was oprecht tering mooi. Uiteraard een paar setjes op de Silver vertoeft met Remi en wat Zeeuwse makkers. RABBEAT & Densha Crisis en natuurlijk The Silence waren mooie handel. Erg lomp en duister spul. Partyraiser op de Gold was fantastisch, jammer dat dit maar 30 min was. Geluid/sfeer/peukies, deze set had alles wel. Sinds jaren ook weer eens een eindshow meegemaakt, dit was echt fantastisch. Al dat vuurwerk en die timing bij de muziek, het blijft een hele kunst hoor. In eerste instantie mochten we er niet in, omdat het te druk was, maar Melvin wist de beste man bij het hek gelukkig snel te overtuigen. Daarna ook nog een paar uur geouwehoerd op de Silent Disco after, waar we dankzij een zeer vriendelijke Brabolandse stagemanager nog wat biertjes konden nuttigen.
Zondag aardig verrot wakker geworden, ook door de hitte in de kamer, kon er echt geen zin meer in krijgen. De rest v/d groep schoot ook totaal niet op, dus pas rond 13.00 klaar om het terrein op te gaan. Even bij wat vrienden geloerd die een dagje langskwamen. Zij topfit natuurlijk pfffffff. Aardig afgetaaid door de warmte, dus vond het al gauw mooi weest. Op tijd de fiets achterin de auto gegooid en lekker naar huis gegaan, aangezien ik maandag gewoon weer vroeg moest werken. Thuis, na een koude douche en een bakje pasta, nog de Legends even gekeken in bed. Vond het niet heel speciaal qua muziek moet ik zeggen, heb weinig gemist denk ik. 2017 was veel meer mijn ding met een écht blok early hs erbij. Dit verslag liep nogal uit de hand qua grootte, maar vind dit soort dingen veel te leuk om over een paar jaar terug te lezen, dus vandaar. Eenieder die heeft bijgedragen aan dit onvergetelijke weekend, bedankt.