heggenschaar schreef:
Zou me niks verbazen als je wel moet scannen tussen camping en festival maar heb geen idee.
Ik ga er van uit dat je gewoon je bandjes moet scannen als je vanaf de camping naar het festival terrein gaat en andersom.
Dit gebeurd namelijk ook bij Tomorrowland en Q-dance wilt Defqon echt wel een beetje die richting op laten gaan. Wat Tomorrowland ook heeft is dat je tot 17:00 niet constant heen en weer mag van de camping naar het festival terrein. Misschien dat Defqon dat ook zo gaat implementeren om de rijen bij de check-in/out the verminderen.
Normaal moest je natuurlijk je pols omhoog houden en je bandje laten zien aan de beveiliging om naar de camping te gaan. Als je niet constant in/uit hoeft te checken zoals voorheen, dan zou je je bandje aan vrienden kunnen meegeven het terrein op die ze vervolgens doorgeven aan andere mensen die dan zomaar de camping op kunnen in de avond. Beveiliging checkt natuurlijk niet iedereen als ze vanaf de camping het terrein weer opgaan, dus je zou er zo een zooitje kunnen meesmokkelen met geluk. Als die andere mensen dan vervolgens ermee de camping op willen kan dit niet omdat ze al ingecheckt zijn daar. Zou het een stuk meer fraude gevoelig moeten maken denk ik.
Voorheen gebruikten ze sensoren, maar denk dat dit de crowd-control ook stukken makkelijker zal maken als ze precies kunnen tracken hoeveel mensen er op het terrein en camping zijn.
Ben alleen benieuwd of ze dit met handscanners gaan doen, scanpalen zoals bij Tomorrowland, of een soort van NS station poortjes, zodat je er ook maar 1 per keer kan scannen. En niet zodat je er meerdere kan scannen om bandjes van vrienden mee te nemen. Maar ik ga er ook van uit dat er altijd wel iemand van crew bij staat die dit in gaten houdt.