Markm93 wrote:
1. Defqon hoeft niet meer zo achterlijk veel munten te produceren voor het festival, wat ook ontzettend veel afval scheelt.
Weet je wat pas veel afval zou schelen? Als iedereen zijn zooi eens meeneemt uit dat vluchtelingen kamp wat na afloop van zo'n festival achterblijft. Echt bizar hoeveel daarvan op de vuilnisbelt beland. De Decathlon lacht z'n lul uit z'n broek.
In de tijden van wegwerpbekers was dat geperst vgm ook niet eens een halve zeecontainer vol. Maar nu wel afwenteling op verhoogd (drink)water verbruik voor spoelen harde cups.
Ach ja
Markm93 wrote:
Tuurlijk, er zijn ook nadelen. Denk daarbij aan het halen van 'rondjes'. Vooral in grote groepen wordt dat een gedoe, maar overal zijn oplossingen voor te vinden. Bij een Qlimax of iets dergelijks werkten we ook gewoon met pasjes.
Ja of als je even op solo side quest gaat. En dan vervolgens aan de buurt raken met een achterneef die je al jaren niet meer hebt gesproken waarvan zijn maten even bier gaan halen en jij geen muntje kan geven om voor jou ook even een pilske mee te nemen. Andersom hetzelfde. Zo genoeg situaties te verzinnen denk ik.
Ik kan een stuk beter leven met het systeem als je via een app gewoon makelijk tokens over kan dragen. En dat je die dan met de NFC chip op je telefoon ook makkelijk aan vreemden zou overdragen. Ik denk dat er vast wel een keer zo'n oplossing komt.