Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 33  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 16:06 

Hardtraxxer

Veel meer festivals stappen over op pinnen / pasjes systeem. Zal dus niet lang meer duren voordat munten verdwijnen.

Zal mooi zijn als Q een functie maakt in de app dat je geld/credits kan overmaken naar iemand. Door QR te scannen van die persoon en dan zeg je 1 biertje en dan staat het gelijk op zijn account.
(wat een top idee van mij moet ik eerlijk bekennen :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 16:43 

Hardtraxxer

Daar heeft Q-dance geen baat bij, dan kunnen ze immers niet meer herleiden wie dat biertje nu echt gekocht heeft. Die willen vooral weten wat er door wie wordt uitgegeven en bij welke locatie om zo een data profiel van iemand te kunnen maken, om zo die gegevens te kunnen doorverkopen aan derde partijen. Dat is de echte business die achter deze bandjes zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 17:00 

Hardtraxxer

Vind het altijd wel mooi hoe Q de ideeën brengt alsof jij de spekkoper bent, terwijl ze ieder jaar steeds meer uit je zak kloppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 22:39 

Hardtraxx Veteran

Just88 schreef:
Daar heeft Q-dance geen baat bij, dan kunnen ze immers niet meer herleiden wie dat biertje nu echt gekocht heeft. Die willen vooral weten wat er door wie wordt uitgegeven en bij welke locatie om zo een data profiel van iemand te kunnen maken, om zo die gegevens te kunnen doorverkopen aan derde partijen. Dat is de echte business die achter deze bandjes zit.

Ah een beetje zoals Flitsmeister dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 23:03 

Hardtraxx Veteran

Markm93 schreef:
1. Defqon hoeft niet meer zo achterlijk veel munten te produceren voor het festival, wat ook ontzettend veel afval scheelt.

Weet je wat pas veel afval zou schelen? Als iedereen zijn zooi eens meeneemt uit dat vluchtelingen kamp wat na afloop van zo'n festival achterblijft. Echt bizar hoeveel daarvan op de vuilnisbelt beland. De Decathlon lacht z'n lul uit z'n broek.

In de tijden van wegwerpbekers was dat geperst vgm ook niet eens een halve zeecontainer vol. Maar nu wel afwenteling op verhoogd (drink)water verbruik voor spoelen harde cups.

Ach ja

Markm93 schreef:
Tuurlijk, er zijn ook nadelen. Denk daarbij aan het halen van 'rondjes'. Vooral in grote groepen wordt dat een gedoe, maar overal zijn oplossingen voor te vinden. Bij een Qlimax of iets dergelijks werkten we ook gewoon met pasjes.

Ja of als je even op solo side quest gaat. En dan vervolgens aan de buurt raken met een achterneef die je al jaren niet meer hebt gesproken waarvan zijn maten even bier gaan halen en jij geen muntje kan geven om voor jou ook even een pilske mee te nemen. Andersom hetzelfde. Zo genoeg situaties te verzinnen denk ik.

Ik kan een stuk beter leven met het systeem als je via een app gewoon makelijk tokens over kan dragen. En dat je die dan met de NFC chip op je telefoon ook makkelijk aan vreemden zou overdragen. Ik denk dat er vast wel een keer zo'n oplossing komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 05:34 

Hardtraxx Elite

Waar komt die term "side quest" opeens vandaan het afgelopen jaar? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 07:37 

Hardtraxx Veteran

Tiktok gok ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 08:13 

Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
Waar komt die term "side quest" opeens vandaan het afgelopen jaar? >.<

Miwer, boomer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 08:15 

Hardtraxx Addict

Miwer is echt een typische npc
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 09:51 

Hardtraxx Veteran

Hey maar hebben we er al wel zin in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 10:02 

Artiest

Remi schreef:

Zeker wel. Komt iemand de Magenta nog afsluiten met mij op vrijdag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 10:09 

Hardtraxx Veteran

D-Verze schreef:
Remi schreef:

Heb in principe wel tijd over aan het einde van de dag.
Neem dit wel ff mee als we dan toch leuk gaan doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 10:32 

Hardtraxx Veteran

D-Verze schreef:
Remi schreef:

Aanwezig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 10:43 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:

GVD dank u...Jullie hebben allemaal een punt hoor met alles maar tering wat kunnen we zeiken zeg hier.

Kijk er weer erg naar uit dit jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:02 

Hardtraxx Elite

D-Verze schreef:
Remi schreef:

Waarschijnlijk wel ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:09 

Hardtraxxer

D-Verze schreef:
Remi schreef:

Alleen wanneer je magnetron kicks gaat draaien xd

En zekers hebben we er zin in. Toch ergens wel het feestje van het jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:10 

Hardtraxxer

Foutje
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:26 

Hardtraxx Addict

magnetron kicks zijn vgm echt voor alleen junkies die dopaminedrang hebben
(L) (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:48 

Hardtraxx Newbie

Helicaze schreef:
Markm93 schreef:
chas1n schreef:
Leuk systeem waar je verplicht 13 euries extra voor moet dokken en laat staan het resterende saldo wat je 9/10 nog erop hebt. Nee gevaarlijke kutte ontwikkeling binnen het festival landschap, zullen wel veel organisaties gaan volgen.

Die 13 extra euro, tja so be it. Muntprijs (om het maar zo te noemen) blijft ongewijzigd. Een cola'tje/biertje gaat zo ver ik heb gehoord € 3,95 kosten. Er zitten echter ook voordelen aan vast waar je niet zo snel rekening mee houdt:

1. Defqon hoeft niet meer zo achterlijk veel munten te produceren voor het festival, wat ook ontzettend veel afval scheelt. Klinkt vooral als een voordeel voor defqon
2. Hierdoor heb je ook niet meer overal die muntenboxen staan die ze niet meer hoeven te huren/onderhouden. Klinkt vooral als een voordeel voor defqon
Ook hierdoor sta je nooit meer in de rij om munten te halen. Je laad immers je saldo op via de app. Nog nooit in een rij hoeven staan daar. Denk dat je langer bezig bent op je telefoon met bijladen
3. Al het geld wat je overhoudt, wordt automatisch teruggestort op je rekening, ook daar heb je geen last van. Klinkt vooral als een voordeel voor defqon, want bij de festivals die dit systeem al doen betaal je gewoon een fee van enkele euro's om terugbetalingen te regelen.
4. Je hoeft geen portemonnee meer mee te nemen om bij te halen. Ook hoef je nooit meer bang te zijn dat je munten verliest o.i.d. Of laat staan dat ineens je munten op zijn en je bij moet halen. Dat kan je gewoon ter plekke doen. Klint niet echt als een nadeel voor defqon

Tuurlijk, er zijn ook nadelen. Denk daarbij aan het halen van 'rondjes'. Vooral in grote groepen wordt dat een gedoe, maar overal zijn oplossingen voor te vinden. Bij een Qlimax of iets dergelijks werkten we ook gewoon met pasjes.

Waarom zouden ze een systeem uitbrengen dat nadelig werkt voor hen? Zij hebben er baat bij. Ik hoor bij Tomorrowland-bezoekers dat het wel een relaxed systeem is. Ben wel benieuwd of het netwerk het aankan. Als de Red staat volgepakt kun je ook fluiten naar je internetbereik namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:51 

Hardtraxxer

AAh dat is het het vult mijn Dopamine tekort tijdens zo'n weekend. :lol:

Maar ik zie niet veel bijzonders staan op dat moment. (op B-front na dan) Kans is aanwezig dat ik wel even komt kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 11:55 

Hardtraxxer

Markm93 schreef:

Waarom zouden ze een systeem uitbrengen dat nadelig werkt voor hen? Zij hebben er baat bij. Ik hoor bij Tomorrowland-bezoekers dat het wel een relaxed systeem is. Ben wel benieuwd of het netwerk het aankan. Als de Red staat volgepakt kun je ook fluiten naar je internetbereik namelijk.

3,5ghz 5G band is afgelopen jaar na defqon aangezet in Nederland. Deze band moet er voor zorgen dat je met veel mensen tegelijk wel netwerk heb. Al blijft het lastig met zoveel mensen bij elkaar.
Voor het apparatuur van defqon hoef je geen zorgen te hebben die werken allemaal via een eigen private LTE verbinding of gewoon bekabeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 12:01 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
D-Verze schreef:
Remi schreef:

Aanwezig!

Ik ga, waar jij gaat. Aanwezig dus! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 12:48 

Hardtraxx Veteran

Kickzaag schreef:
Voor het apparatuur van defqon hoef je geen zorgen te hebben die werken allemaal via een eigen private LTE verbinding of gewoon bekabeld.

Ik denk dat ik ook voor de zekerheid dan maar een UTP verloopje meeneem voor m'n telefoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 15:08 

Hardtraxxer

Ik had nog niet echt naar de timetable gekeken maar wat een dikke donderdag al. Ik moet mij in vijven delen denk ik. Of veel heen en weer rennen.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2025 15:13 

Hardtraxx Newbie

<dom gelul>
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 33  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten