Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 32  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:25 

Hardtraxxer

Kickzaag schreef:
Kickzaag schreef:

Bij elke actwissel loopt bijna iedereen naar de andere kant van het festival, waardoor je in een soort zombiehorde terechtkomt en je geen kant op kunt.

Dit is dan ook mijn probleem van Lowlands. Mensen hebben allemaal constant een zelfde doel, alsof er iedere 2 uur een power hour is(ook dan zie je op defqon die massa beweging) . Alleen die herhaalt zich telkens op Lowlands wat het zo druk laat voelen. Het is ook niet alsof je dan snel naar de andere kant van het terrein kan voor een biertje want dan mis je de halve act.

Ik zie daar ook niet 1,2,3 een oplossing voor op Lowlands met hun huidige indeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:34 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Kijk dan niet gek op als je de week erna wordt overspoelt met WC papier reclame op het internet.

Krijg je dit ook als je Gezellige Uptempo fan bent?

Ah misschien komt het daardoor.

Kickzaag schreef:
Ik ga ook al jaren naar Lowlands, dat op hetzelfde terrein plaatsvindt. Daar merk je echt dat Defqon de crowd control veel beter op orde heeft. Er zijn op Lowlands minder mensen dan op Defqon, maar het voelt veel drukker aan.

Bij elke actwissel loopt bijna iedereen naar de andere kant van het festival, waardoor je in een soort zombiehorde terechtkomt en je geen kant op kunt.

Dat is ook een van de belangrijkste redenen waarom ik niet een positieve ervaring heb overgehouden aan dat ene jaartje dat ik naar Lowlands ben geweest.

Ieder uur heb je weer een grote pinguïn kolonie volksverhuizing. Op Defqon kan je urenlang dwalen over het terrein en vervolgens je makkers uit het dorp die rechtsvoor op de main bij de 3e paal stellingen hadden ingenomen makkelijk terugvinden. Op Lowlands worden de kaarten continue geschud en ben je iedereen kwijt als je niet op let. Als je even naar een andere artiest wilt ben je bijna gegarandeerd de rest kwijt. Heb je je eigen eenmaal binnen gewurmd bij Fred Again zijn er niet eens barren en moet iemand zich opofferen voor een speciale militaire operatie om wat gerstenat buiten de tent te gaan halen met kans dat je die persoon nooit meer terugziet.

Lekker weer naar Pukkelpop dees jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:42 

Hardtraxx Veteran

Gebeurt al ontzettend veel met sensoren e.d. Zie video.

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 15:12 

Hardtraxx Veteran

Interessante video, niet eerder zo naar gekeken, deze sensors ook niet eerder gezien ergens. Maar denk met camerabeelden + AI of telsoftware dat je een eindje komt anders ja.
Dan vraag ik me af: wat is dan het probleem dat je op wil lossen door met zo'n betaalbandje te gaan werken? Het geeft voor mijn gevoel best veel extra kosten, minder gemak voor tickethouders die willen verkopen.. Ik begrijp het misschien gewoon niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 15:13 

Hardtraxx Newbie

FransBezig schreef:
Dit kan toch niet anders dan een grote bende worden met mensen die last-minute niet meer kunnen. Sympathie voor Q is nu ook al helemaal ver te zoeken maar blijkbaar kunnen ze het maken met de populariteit van dit evenement.

Elke editie sinds 2016 geweest en had graag nog een dag willen gaan, maar dat wordt nu gewoon praktisch onmogelijk gemaakt.

Ja dat gaat inderdaad veel problemen opleveren. Ik kan me vorig jaar nog herinneren toen ik last minute een zo goedkoop mogelijk zondagkaartje wilde halen. Ik hield toen ieder half uur ticketswap in de gaten, maar daar gingen op de laatste dag nog zo ontzettend veel kaartjes over de toonbank. Dan heb ik het echt over honderden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 15:30 

Hardtraxx Elite

Khadber schreef:
Interessante video, niet eerder zo naar gekeken, deze sensors ook niet eerder gezien ergens. Maar denk met camerabeelden + AI of telsoftware dat je een eindje komt anders ja.
Dan vraag ik me af: wat is dan het probleem dat je op wil lossen door met zo'n betaalbandje te gaan werken? Het geeft voor mijn gevoel best veel extra kosten, minder gemak voor tickethouders die willen verkopen.. Ik begrijp het misschien gewoon niet goed.

Je kan nu natuurlijk beter in de gaten houden wat verkoopt en waar.
Extra veel kosten ja maar die wordt natuurlijk gewoon door de ticket kopers betaald
je was verplicht het bandje te kopen a 12,50 ofzo boven op de ticket prijs.
Nu hebben ze ook geen plastic afval in de vorm van muntjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 15:44 

Hardtraxx Newbie

Dat is ook gewoon een dikke winstmarge hoor. Denk alleen aan omzet al iets van 75.000 bandjes x 12,50 euro?

50k weekend, 10k vrijdag, 15k zaterdag, 10k zondag?
Wel een beste operatie om dat allemaal te verschepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 18:03 

Hardtraxx Veteran

D-Charged heeft de Red Race gewonnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 18:33 

Hardtraxx Elite

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 18:41 

Hardtraxxer

Heeft iemand ervaring met de friendscamp? Er zijn een paar mensen last-minute bijgekomen die willen joinen, kunnen die gewoon zomaar met hun tent erbij of bij iemand anders in de tent, of hoe zit het? Controleren ze überhaupt wie er wel of niet bij hoort? Kan online er niet 1-2-3 iets over vinden :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 18:53 

Hardtraxxer

Sjaakie P schreef:
Heeft iemand ervaring met de friendscamp? Er zijn een paar mensen last-minute bijgekomen die willen joinen, kunnen die gewoon zomaar met hun tent erbij of bij iemand anders in de tent, of hoe zit het? Controleren ze überhaupt wie er wel of niet bij hoort? Kan online er niet 1-2-3 iets over vinden :/

Als je het via de officiele weg wilt doen dan moet je extra betalen, volgens mij krijg je sowieso aparte bandjes dus tentje erbij prikken zomaar zal niet gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 18:59 

Hardtraxx Elite

joostmakaay schreef:
Sjaakie P schreef:

Als je het via de officiele weg wilt doen dan moet je extra betalen, volgens mij krijg je sowieso aparte bandjes dus tentje erbij prikken zomaar zal niet gaan.

Je kon mensen toevoegen tot eind mei. Nu niet meer mogelijk.
Je krijgt een bandje om op het friendscamp gedeelte te kunnen komen en hier wordt dit jaar schijnbaar streng op gecontroleerd.
Dus helaas, aansluiten is niet mogelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 19:21 

Hardtraxxer

heggenschaar schreef:
joostmakaay schreef:
Sjaakie P schreef:

Je kon mensen toevoegen tot eind mei. Nu niet meer mogelijk.
Je krijgt een bandje om op het friendscamp gedeelte te kunnen komen en hier wordt dit jaar schijnbaar streng op gecontroleerd.
Dus helaas, aansluiten is niet mogelijk

Ah balen, zou het wel kunnen om mensen toe te voegen zonder de friendscamp te vergroten (door mensen bij elkaar in de tent te proppen etc)?

Was het trouwens ook niet zo dat op een gegeven moment de friendscamp gewoon vrij te bereiken was in het weekend
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 19:37 

Hardtraxx Elite

Volgens mij kan dat ook niet meer want je kan heen extra bandjes meer krijgen.
Vorig jaar kon je er na een tijdje bij ja maar daar schijnen veel klachten over te zijn gekomen en is dit jaar niet meer mogelijk naar wat ik begreep
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2025 10:28 

Hardtraxx Newbie

Lijkt me ook wel moeilijk handhaven zonder bandje. Ik weet van andere jaren dat je inderdaad niet zomaar bij de Sanctuary kon komen. Toen moest je een speciale poort door.

Ik snap het wel hoor, want voor 's nachts is dit makkelijk te omzeilen. Koop een normaal kaartje en join je vrienden bij de friends camp. Helaas zijn wij met te weinig om op de friendscamp te gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 07:53 

Hardtraxx Veteran

Zal wel aan mij liggen maar heb 0 problemen met onze bandjes en ben juist erg blij hiermee :lol: Eigk enige echte nadeel is dat je ticket niet meer last min kan verkopen als je onvoorzien niet meer kan. Dat is wel vrij zaad. Maar misschien was het ook gewoon een luxe om je tickets altijd maar last min te kunnen verkopen.

Anyways, heb er zin in. Verwacht wel dat het nu echt mn laatste weekend wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 09:22 

Hardtraxxer

Ik heb geen problemen ervaren met het ontvangen etc., maar vind het vooral waardeloos dat je niet makkelijk eten/drinken kan halen voor elkaar. Tijdens zo'n heel weekend loopt het aardig in de papieren en dan zijn muntjes gewoon het meest praktisch als je voor een groep wat wil halen. Dit gaat denk ik ook voor veel langere rijen bij de bar zorgen.

Verder zaten wij vorig jaar voor het eerst op de Sanctuary waar ze ook al met vergelijkbare bandjes werkten, maar die chips in de bandjes werkten vaak niet. Je hoefde hem dan alleen te laten zien om binnen te komen, maar als je er nu mee moet betalen dan hoop ik dat het beter werkt.

Anyway, mag de pret idd niet drukken. Vorig jaar zou de laatste zijn, maar door deze jubileumeditie toch nog maar voor een 11e en laatste keer weekend :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 09:32 

Hardtraxxer

JeremyNL schreef:
Ik heb geen problemen ervaren met het ontvangen etc., maar vind het vooral waardeloos dat je niet makkelijk eten/drinken kan halen voor elkaar. Tijdens zo'n heel weekend loopt het aardig in de papieren en dan zijn muntjes gewoon het meest praktisch als je voor een groep wat wil halen. Dit gaat denk ik ook voor veel langere rijen bij de bar zorgen.

Verder zaten wij vorig jaar voor het eerst op de Sanctuary waar ze ook al met vergelijkbare bandjes werkten, maar die chips in de bandjes werkten vaak niet. Je hoefde hem dan alleen te laten zien om binnen te komen, maar als je er nu mee moet betalen dan hoop ik dat het beter werkt.

Anyway, mag de pret idd niet drukken. Vorig jaar zou de laatste zijn, maar door deze jubileumeditie toch nog maar voor een 11e en laatste keer weekend :clap:

Aan de andere kant, barpersoneel hoeft geen muntjes meer te tellen, dat kan juist weer tijdswinst opleveren. Ik vind het op Tomorrowland wel een fijn systeem, we gaan zien hoe t hier uit pakt.

Mijn bandje is inmiddels ook binnen, en de hype train komt al langzaam op gang. Volgende week woensdag thesis verdedigen en dan kan de hype echt beginnen :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 12:52 

Hardtraxxer

Zeker een goed systeem, alleen inderdaad jammer dat je nu niet last minute een ticket kan halen.

Ik heb zelf geen ticket gehaald omdat we ons huis aan het verbouwen waren dus wisten niet of dat we het gingen halen qua tijd en budget. Alleen nu dat ik weet dat ik toch kan gaan is het gewoon nauwelijks mogelijk om een ticket te kunnen kopen, vrij klote dus…
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 12:58 

Hardtraxx Veteran

Leuk systeem waar je verplicht 13 euries extra voor moet dokken en laat staan het resterende saldo wat je 9/10 nog erop hebt. Nee gevaarlijke kutte ontwikkeling binnen het festival landschap, zullen wel veel organisaties gaan volgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 14:00 

Hardtraxx Newbie

chas1n schreef:
Leuk systeem waar je verplicht 13 euries extra voor moet dokken en laat staan het resterende saldo wat je 9/10 nog erop hebt. Nee gevaarlijke kutte ontwikkeling binnen het festival landschap, zullen wel veel organisaties gaan volgen.

Die 13 extra euro, tja so be it. Muntprijs (om het maar zo te noemen) blijft ongewijzigd. Een cola'tje/biertje gaat zo ver ik heb gehoord € 3,95 kosten. Er zitten echter ook voordelen aan vast waar je niet zo snel rekening mee houdt:

1. Defqon hoeft niet meer zo achterlijk veel munten te produceren voor het festival, wat ook ontzettend veel afval scheelt.
2. Hierdoor heb je ook niet meer overal die muntenboxen staan die ze niet meer hoeven te huren/onderhouden. Ook hierdoor sta je nooit meer in de rij om munten te halen. Je laad immers je saldo op via de app.
3. Al het geld wat je overhoudt, wordt automatisch teruggestort op je rekening, ook daar heb je geen last van.
4. Je hoeft geen portemonnee meer mee te nemen om bij te halen. Ook hoef je nooit meer bang te zijn dat je munten verliest o.i.d. Of laat staan dat ineens je munten op zijn en je bij moet halen. Dat kan je gewoon ter plekke doen.

Tuurlijk, er zijn ook nadelen. Denk daarbij aan het halen van 'rondjes'. Vooral in grote groepen wordt dat een gedoe, maar overal zijn oplossingen voor te vinden. Bij een Qlimax of iets dergelijks werkten we ook gewoon met pasjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 14:38 

Hardtraxx Veteran

Markm93 schreef:
chas1n schreef:

Die 13 extra euro, tja so be it. Muntprijs (om het maar zo te noemen) blijft ongewijzigd. Een cola'tje/biertje gaat zo ver ik heb gehoord € 3,95 kosten. Er zitten echter ook voordelen aan vast waar je niet zo snel rekening mee houdt:

1. Defqon hoeft niet meer zo achterlijk veel munten te produceren voor het festival, wat ook ontzettend veel afval scheelt. Klinkt vooral als een voordeel voor defqon
2. Hierdoor heb je ook niet meer overal die muntenboxen staan die ze niet meer hoeven te huren/onderhouden. Klinkt vooral als een voordeel voor defqon
Ook hierdoor sta je nooit meer in de rij om munten te halen. Je laad immers je saldo op via de app. Nog nooit in een rij hoeven staan daar. Denk dat je langer bezig bent op je telefoon met bijladen
3. Al het geld wat je overhoudt, wordt automatisch teruggestort op je rekening, ook daar heb je geen last van. Klinkt vooral als een voordeel voor defqon, want bij de festivals die dit systeem al doen betaal je gewoon een fee van enkele euro's om terugbetalingen te regelen.
4. Je hoeft geen portemonnee meer mee te nemen om bij te halen. Ook hoef je nooit meer bang te zijn dat je munten verliest o.i.d. Of laat staan dat ineens je munten op zijn en je bij moet halen. Dat kan je gewoon ter plekke doen. Klint niet echt als een nadeel voor defqon

Tuurlijk, er zijn ook nadelen. Denk daarbij aan het halen van 'rondjes'. Vooral in grote groepen wordt dat een gedoe, maar overal zijn oplossingen voor te vinden. Bij een Qlimax of iets dergelijks werkten we ook gewoon met pasjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 14:42 

Hardtraxxer

Wat gek dat ze op Defqon een systeem invoeren waar Defqon baat bij heeft! :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 14:54 

Hardtraxx Veteran

Markm93 schreef:
Denk daarbij aan het halen van 'rondjes'. Vooral in grote groepen wordt dat een gedoe, maar overal zijn oplossingen voor te vinden. Bij een Qlimax of iets dergelijks werkten we ook gewoon met pasjes.

Bij een feest met maar één stage werkt dat nog wel enigszins. Op een groot festival waar iedereen constant over tig stages verspreid staat, wordt dat al snel minder praktisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2025 16:02 

Hardtraxxer

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dit positief of negatief werkt op het consumptiegedrag van bezoekers. Als ik continu drinken moet gaan halen (waar normaal dat in een groep steeds iemand anders is) ga ik waarschijnlijk minder consumeren.

Ook brengt Q-dance het nu als 'legendary' bracelets ivm 25 jaar (iets?), maar weet zeker dat dit volgend jaar gewoon de standaard is.
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 32  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten