Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2025 14:50 

Hardtraxx Elite

Zou me niks verbazen als je wel moet scannen tussen camping en festival maar heb geen idee.

Heb hier nog steeds niks over mn bandje behalve dat de zending vorige week was aangemeld maar nog niet verstuurd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2025 15:10 

Hardtraxxer

Markm93 schreef:
Maar gaan ze dan tussen festival en camping elke keer het bandje scannen? Je kan toch gewoon het bandje laten zien en doorlopen? Ik snap als je het festivalterrein verlaat naar een huisje oid dat het logisch is, maar tussen camping en terrein toch niet?

Ik kan mij heugen van Decibel 2022 (en daar heb ik niet veel herinneringen meer aan :whistle: ) dat je daar ook steeds door poortjes moest en je bandje moest scannen. Dus ook van camping naar festival.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2025 15:36 

Hardtraxx Veteran

Aan die bandjes viel niks te scannen, zat geen code of chip aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2025 15:45 

Hardtraxx Elite

Delt-A schreef:

Uhm. Het is letterlijk je entree ticket wat gescand wordt bij de ingang. Je betaald er mee, het wordt dus gescand.
Hoe dacht je dat ze dat anders bedoelde?

Edit: ow het decibel bandje, ja een jaar kon dat wel en werdt het ook gescand
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2025 15:49 

Hardtraxxer

Delt-A schreef:

Dus je wil zeggen dat ik dat mij allemaal heb gehallucineerd?

Edit: Dit is het bandje van dat jaar. En dat plastic ding is een nfc chip.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2025 16:00 

Hardtraxx Veteran

Ohja dan heb ik dus gehallucineerd dat dat er niet aan zat
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 07:29 

Hardtraxx Newbie

Denkeleda schreef:
Markm93 schreef:
Iemand dit al eens aan de support van Qdance gevraagd?

Als je snel bent heb je nog vlak voor Defqon 2028 antwoord!

Nou, wonder boven wonder vannacht een reactie ontvangen:

Hi there,

Dank je wel voor je bericht.

Dit jaar zijn we gestart met een nieuw toegangs- en betalingssysteem: de Legendary Defqon.1 Bracelet. Hierdoor is het verkopen van de tickets gelimiteerd tot alleen de Waiting List. De Waiting List is op 1 juni (zoals eerder gecommuniceerd) gesloten en vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om tickets te verkopen. De Waiting List is gesloten om ervoor te zorgen dat nieuwe kopers hun bracelet tijdig zullen ontvangen. De Waiting List zal niet meer open gaan en verkopen via secundaire ticketplatformen is niet mogelijk.

Defqon.1 is compleet uitverkocht, het was tot 1 juni eventueel mogelijk om via de Waiting List een ticket te kopen. Mocht je iemand kennen die een Bracelet verkoopt, dan is het mogelijk om deze onderling over te nemen en vervolgens via ons een Name Change aan te vragen. Let op dat het overnemen van een Bracelet geheel op eigen risico is, en dat een Name Change mogelijk is tot en met 22 juni 23:59 CEST. Na de overname kan je via de Bracelet activatieportal checken of je bandje niet geannuleerd is.

Kind regards,

Q-dance

De reactie die je had verwacht, maar niet had gehoopt. Je zou nog iets met name change kunnen regelen. Ik denk dat ze hier veel commentaar op gaan krijgen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 08:46 

Hardtraxx Elite

Toch wel slecht geregeld dit.
Je zou toch denken dat het gewoon via ticketswap moet kunnen (dan verandert de naam ook) en je dan gewoon met je ticket en ID naar de ingang komt.
Des noods met een waarschuwing dat je wat lang op je bandje moet wachten eventueel ivm een rij
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 09:00 

Hardtraxx Newbie

heggenschaar schreef:
Je zou toch denken dat het gewoon via ticketswap moet kunnen (dan verandert de naam ook) en je dan gewoon met je ticket en ID naar de ingang komt.
Des noods met een waarschuwing dat je wat lang op je bandje moet wachten eventueel ivm een rij

Ja precies, en waarom is het zo belangrijk dat je bandje op je eigen naam staat? Verzekering ofzo? Kan dat niet anoniem? Vooral voor daggasten is het toch gewoon je ticket laten zien en je bent binnen. Het enige nut van dat bandje is dan voor munten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 09:03 

Hardtraxx Elite

Markm93 schreef:
heggenschaar schreef:

Ja precies, en waarom is het zo belangrijk dat je bandje op je eigen naam staat? Verzekering ofzo? Kan dat niet anoniem? Vooral voor daggasten is het toch gewoon je ticket laten zien en je bent binnen. Het enige nut van dat bandje is dan voor munten.

Het punt is dat je je bandje aan je Q-dance account moet koppelen en op die manier je ticket ook op je bandje staat. Je bandje is dus het ticket en gewoon ticket laten zien kan niet.....

En ja als je bandje kapot gaat(ze kunnen niet tegen water stond ergens vermeld) kan je geen nieuwe krijgen als je ID en de naam op het ticket niet overeen komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 09:17 

Hardtraxx Newbie

Oow dat vind ik ook wel apart. Ik krijg ergens vandaag dat bandje binnen denk ik, maar dat mag dan wel ergens duidelijk vermeld staan lijkt me. Ik dacht dat die bandjes puur voor de munten waren.

Maar wat is er inderdaad mis met de oude methode. QR-code scannen > naar binnen > bandje ophalen. Klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 09:32 

Hardtraxx Elite

Markm93 schreef:
Oow dat vind ik ook wel apart. Ik krijg ergens vandaag dat bandje binnen denk ik, maar dat mag dan wel ergens duidelijk vermeld staan lijkt me. Ik dacht dat die bandjes puur voor de munten waren.

Maar wat is er inderdaad mis met de oude methode. QR-code scannen > naar binnen > bandje ophalen. Klaar.

Mensen lezen de all you need to know niet meer blijkbaar.
Maar ja wat daar mis mee is is denk ik het koppelen van het bandje aan je account en het geweldige internet netwerk daar natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 10:51 

Hardtraxx Newbie

Dat koppelen doe je van tevoren al. Maar als er eenmaal geld op staat, dan is er geen internet meer nodig om het 'eraf' te halen toch? Dat gebeurt gewoon met NFC. Verder heb ik qua bereik nooit problemen, behalve als de Red helemaal vol staat.

Bandje in inmiddels binnen, maar ik heb er slechts 2 gekregen ipv 3. Heb ook nog een apart zondagticket gehaald voor 1 juni (via de Waiting List, dat wel), maar die is kennelijk niet binnengekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 10:58 

Hardtraxx Elite

Markm93 schreef:
Dat koppelen doe je van tevoren al. Maar als er eenmaal geld op staat, dan is er geen internet meer nodig om het 'eraf' te halen toch? Dat gebeurt gewoon met NFC. Verder heb ik qua bereik nooit problemen, behalve als de Red helemaal vol staat.

Bandje in inmiddels binnen, maar ik heb er slechts 2 gekregen ipv 3. Heb ook nog een apart zondagticket gehaald voor 1 juni (via de Waiting List, dat wel), maar die is kennelijk niet binnengekomen.

Ja klopt dat je van te voren koppelt
Maar bedoel dat dat dus misschien wel problemen op zou leveren als iedereen pas daar het bandje zou krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 11:18 

Hardtraxx Veteran

Wat een clowns. Eerste keer geen Defqon dan maar in 10 jaar. Joeeew
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 11:28 

Hardtraxx Veteran

Wat een kut Tomorrowland praktijken. Blij dat ik het hele zooitje Defqon skip. Dat maar geen festival deze meuk gaat volgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 12:35 

Hardtraxxer

Ik zou mij hier als 'professioneel drukte maker om alles' toch erg nerveus van worden, zo voorafgaand aan het festival. Het verhoogt niet de feestvreugde zeg maar, met alles wat er mis kan gaan met die bandjes.

Hoop ook voor Q-Dance dat ze genoeg infopunten, begeleiders etc. ingeschakeld hebben, want dit is natuurlijk vragen om problemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 13:04 

Hardtraxxer

Revolting Against schreef:
Ik zou mij hier als 'professioneel drukte maker om alles' toch erg nerveus van worden, zo voorafgaand aan het festival. Het verhoogt niet de feestvreugde zeg maar, met alles wat er mis kan gaan met die bandjes.

Hoop ook voor Q-Dance dat ze genoeg infopunten, begeleiders etc. ingeschakeld hebben, want dit is natuurlijk vragen om problemen.

Zelf aanwezig vrijdag en zaterdag :thumbup: met vele anderen donderdag tm zondag
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 13:31 

Hardtraxxer

Dit kan toch niet anders dan een grote bende worden met mensen die last-minute niet meer kunnen. Sympathie voor Q is nu ook al helemaal ver te zoeken maar blijkbaar kunnen ze het maken met de populariteit van dit evenement.

Elke editie sinds 2016 geweest en had graag nog een dag willen gaan, maar dat wordt nu gewoon praktisch onmogelijk gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:00 

Hardtraxx Veteran

Ik verwacht dat die bandjes vooral zijn om de drukte te meten. Je kunt met die chips het beste zien waar mensen lopen en kopen. Dit past ook feilloos in het verhaal van Wouter Travecchio in de Machine vorig jaar dat ze enkel met dit soort dingen nog kunnen kijken of extra mensen op het terrein passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:04 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Ik verwacht dat die bandjes vooral zijn om de drukte te meten. Je kunt met die chips het beste zien waar mensen lopen en kopen. Dit past ook feilloos in het verhaal van Wouter Travecchio in de Machine vorig jaar dat ze enkel met dit soort dingen nog kunnen kijken of extra mensen op het terrein passen.

Het zal ook gebruikt worden om drukte te meten maar dat deden ze ook al met sensoren die boven de ingangen van het terrein hingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:06 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Ohja dan heb ik dus gehallucineerd dat dat er niet aan zat

Waar zat jij dan wel aan dan?

Markm93 schreef:

Met een RFID tag om je pols en uitlezers op bepaalde plekken kunnen festivals straks aardig monitoren welke bewegingen rond het terrein je maakt, welke stages je bezoekt, bij welke artiesten je dus tijd doorbrengt, hoeveel tijd je kwijt bent met bier halen, etc.

Oja en daarmee kan je uiteraard advertenties mee personaliseren. Zit je veel op de wc vanwege je colombiaanse verkoudheid? Kijk dan niet gek op als je de week erna wordt overspoelt met WC papier reclame op het internet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:16 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Kijk dan niet gek op als je de week erna wordt overspoelt met WC papier reclame op het internet.

Krijg je dit ook als je Gezellige Uptempo fan bent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:18 

Hardtraxxer

Wat info over crowd control op defqon. Wel een leuk kantoortje zo.
Afbeelding
https://crowdcom.nl/blog/2024/08/08/defqon-data/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2025 14:22 

Hardtraxxer

Kickzaag schreef:
Wat info over crowd control op defqon. Wel een leuk kantoortje zo.
Afbeelding
https://crowdcom.nl/blog/2024/08/08/defqon-data/

edit:

Ik ga ook al jaren naar Lowlands, dat op hetzelfde terrein plaatsvindt. Daar merk je echt dat Defqon de crowd control veel beter op orde heeft. Er zijn op Lowlands minder mensen dan op Defqon, maar het voelt veel drukker aan.

Bij elke actwissel loopt bijna iedereen naar de andere kant van het festival, waardoor je in een soort zombiehorde terechtkomt en je geen kant op kunt.
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten