Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 08:34 

Hardtraxx Newbie

Nuracore schreef:
CDJ-93 schreef:
ULTIMO schreef:
Filmpje van Sefa op Dumpert dat die een pioneer kapot gooit, ik dacht voor de grap, maar daarna lijkt hij hardhandig meegetrokken naar te worden naar achter.

Kan iemand dit uitleggen of is dit een act? :whistle:

Hij ziet er nogal kwaad uit daar :lol:
Ben benieuwd wat hier t verhaal achter is quote

Vond dit ook een vrij merkwaardig toneelstuk, maar lijkt wel bij de act te horen. Een minuutje later verschijnt hij weer on stage, maar dan compleet omgekleed in pak

Leek wel alsof sefa de beveiliging nog een klap gaf. Maar laten we hopen dat het bij de act hoort aangezien hij idd later weer vrolijk op stage kwam.[/quote

Poppenkast :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 08:46 

Hardtraxx Addict

was gestaged vgm
Vond de eindshow platen niet zo als voorgaande jaren.
Stage zag er dik uit, moet helemaal overweldigend geweest zijn als jaar stond
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 09:19 

Hardtraxx Veteran

Silvio Aquila schreef:
Ik vraag mij af hoe Corneeltje het heeft gehad dit weekend...

Nou makker, het was fantastisch. Nog steeds aan het bijkomen. Zal zo eem een verslagje typen mienjung.

Nou maak je borst maar nat.
Vrijdag op tijd vertrokken richting Zuiderzee, kon dit weekend aansluiten bij de groep van o.a. ons Steffnov, Broken Balance, Iris, Sander etc. Uiteraard de dag begonnen bij Holy Shit, wat weer een onzin en geouwehoer. Werden allemaal pleeborstels uitgedeeld en de jongens waren verkleed als monnik. Kevin met de Zweedse vlag frontrow die ook aangesproken werd door zo'n bosviking, ging weer nergens over :P Later even de amigos gemeet, bedankt voor de gezelligheid dit weekend.

Een gedeelte van m'n eigen groep was de donderdag al aanwazig (hadden van die tipis gehuurd), dus hun daarna even gemeet bij Pavo op de Gold. De temperatuur was al lekker aangenaam en zij waren al lekker verrot van de donderdag, vond het niet heel erg dat ik die dit jaar heb overgeslagen. Kwartiertje bij Unlocked meegepakt, toen even flink genoten bij Somniac One, hoorde o.a. The Industry Cant Stop Me (10CLS Remix), Silent Treatment (Embrionyc Remix) en Ophidian - Nurse, heel vette set met goed geluid. Cancel was ook goed lomp, het stond ook redelijk vol op de Green viel me op. Al met al flink genoten hier. Ophidian en Nils (50% Mindustries/GITM) ook nog even mogen ontmoeten, allebei echte liefhebbers met heerlijke verhalen, toch mooi om allemaal van de andere kant eens mee te maken zo.
Hierna weer wat overal geloerd, stukje Deetox in de Magenta was prima, even wat sappies gehaald met de boys in de lounge, aansluitend Mind Dimension was ook wel leuk. Had alleen wel 1 of 2 oudere Spoon platen verwacht, eigenlijk alles wat hij draaide was >2016-2017 denk ik. Met Ruffneck en Ophidian kon ik niet zo heel veel, had wel iets meer lompheid verwacht, het meeste spul kende ik eigenlijk helemaal niet.
Even weer wat mensen gemeet bij Cynthia Spiering op de Green, zodat we daarna samen af konden sluiten bij Kruelty, Cynthia draaide allemaal lekker lomp spul rond de 150-155 bpm, veel gated kicks ook. Met het "verplichte" gabberkwartiertje kan ik nooit zoveel, dus toen maar naar Indigo gelopen. Geen idee wat daar toen draaide (potten en pannen kicks), wel weer gelachen, wat een contrast tussen die set en die van Kruelty. Dit was wel één van de sets van de dag, draaide naast z'n eigen werk ook een Embrionyc plaat (When The Hate Starts To Change The World denk ik?), Innocence van Radiance en Vazard & Absolute Terror. Ging ook goed los overal, fijne sfeer. Nog even in de Blue gegluurd later tijdens de after, maar dat is echt niks meer voor mij :P Rond 1 uur al op bed beland na een frisse douche, heerlijk.

Zaterdag om 6:30 uiteraard al wakker, lekkere rush van de hype en het was al lekker warm in de kamer. M'n maat Michael opgehaald en samen met Steenwolk een half uurtje van tevoren binnen om te soundchecken en alles klaar te zetten. Gedeelte van de groep was al aanwezig, dus dat was top. Echt ultiem genoten, het stond redelijk vol ondanks dat we om 12 uur al draaiden. Fabian en Jordy, bedankt, dit was echt een jongensdroom die uitkwam. Als klein ventje meegeluisterd op ID&T radio destijds, en dan 20 jaar later zelf mogen draaien :loving:

Een gedeelte van onze groep pakte de zaterdag mee, dus even met z'n allen bij Pavo en daarna Zany gestaan @ Magenta. Vooral gelachen om 2 gasten op klapstoeltjes vooraan en wat ander random volk om ons heen. Hier en daar een paar leuke plaatjes, maar merk wel dat het allemaal steeds meer verschuift richting classics. Early hoor je niet meer op zaterdag, best jammer. Mindustries & F4 was tof, maar best wel warm, bij Chapter V was het wel beter te doen. Proximity to Exctinction, Nacho Remix en Wrong Feelings :loving: Hierna gelijk terug voor Waldhaus, wat was dat vet. Redelijk wat eigen werk. Assault 2008, Purgatory, veel schranz werk wat ik niet van naam kende. Echt moker lomp op dat geluid. Hij mixte af en toe wel een beetje storend, iets te snelle overgangen/bass wegdraaien op rare momenten, maar dat mocht de pret niet drukken imo. Catscan aansluitend was ook écht genieten, heel vet. Element in de Indigo was ook gewoon wat ik ervan verwacht had, veel gated geweld en heel feestelijk. Erg vette set, geluid ook dik in orde in die tent. Had eigenlijk nog wel op de Red willen loeren, maar ben toen even gaan zitten/eten. Achteraf wel spijt van, heel de stage niet meer gezien :P Even gauw bij die clown van een Unlocked gekeken in de Stampkroeg, er werden clownsneuzen uitgedeeld wat wel paste bij dit weekend. Manmanman wat een geouwehoer, uiteraard Melvin weer door de microfoon te bleren. Hierna de laatste energie eruit gegooid bij The Smiler, de beste man draaide bijna de volledige versie van Delete - Malfunction en sloot af met Virtue, het weekend was op deze manier al helemaal compleet. Wat een gigantische bommen van kicks zitten daarin.... Denk dat dat het wel was ongeveer :$ Rond 2 uur volledig dood in bed beland, 9 uur pas wakker geworden, alles ingepakt en lekker op de bank gekropen thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 09:50 

Hardtraxx Veteran

Vrijdag en zaterdag geweest, was mooi. Hoogtepunten vrijdag: Cancel, Stukkie Somniac One, Deetox, Barbaric Records. Zaterdag: Catscan, The Smiler, Element. Shoutout naar Remi en Melvin voor de bescheiden bierproeverij met niet zo bescheiden bieren. Nu aardig in de kreukelzone na een avond concert en twee dagen festival maar het is het dubbel en dwars waard. Defqon blijft goud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 10:42 

Hardtraxxer

Heb met René een goed gesprek gehad over Elden Ring, mooi dat hij dat soort dingen ook vet vindt.
En wat fijn dat Bob zo'n dankbare gast is. Helemaal in de wolken om elk optreden, groot of klein.
Echt een fijne familie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 10:59 

Hardtraxxer

- Livestream verslag -

Dit jaar vanwege eerder genoemde redenen afwezig, dus lekker vanaf donderdagavond de stream aan gegooid. Laptop op de TV aangesloten en go! Het eerste wat opviel was dat je aan een Dediqated account dus geen kut hebt qua livestream als je beelden wilt zien, want alleen de audio was beschikbaar. Leuk, als je andere areas wilt horen, maar ik had toch graag de beelden van bijvoorbeeld de sets op de UV gezien. Bovendien werd de RED de dagen daarna voor nop op Youtube uitgezonden, dus ja een echte meerwaarde voor beelden had het niet echt. Maar gelijk mijn account weer opgezegd.

Verder de donderdagavond prima vermaakt met setjes van Sound Rush en Brennan Heart op The Gathering.

Vrijdag thuis gewerkt en gestart met Jay Reeve, Avi8 en Wasted Penguinz. Kwam goed uit dat daar geen beelden bij waren, want werk en livestream luisteren gaat dan weer prima samen. Vervolgens overgeschakeld naar Isaac op de RED (die First Rebirth remix, eerst dacht ik ''nee doe maar niet'', maar later dat weekend kwam die nog voorbij bij DBSTF en ik vind hem toch wel erg vet). Tatanka als vervanger van Zatox had niet beter gekund, wat een set. Hierna even Da Tweekaz op laten staan omdat mijn dochter thuis kwam en hun graag wilde horen (opvoeden doe je zo :innocent: ). D-Sturb nog een stukje gezien, maar daarna helaas Showtek gemist omdat we gingen wokken :D Bij thuiskomst nog even Dreamscape, Rejecta en The Spotlight gekeken (waarbij het hele Sefa toneelstuk? voorbij kwam).

Zaterdag begonnen met Adrenalize & Galactixx :loving: en hierna Wildstylez (vette nieuwe platen) en Devin Wild. Vervolgens naar een barbecue bij vrienden gegaan waar we de livestream ook weer aan hebben geknald. Geck-O blijft het toch altijd flikken na die Power Hour, wat een fijne platen en perfect voor dat tijdstip. Cokenose Rooler moet je ding zijn, met vlagen was dat zo. Zelfde geldt voor Outsiders, ik vind het totaal niet thuishoren op een RED. Zeker die plaatjes met bekende Nederlanders werken gewoon niet als het publiek 70% buitenlander is. Bovendien vind ik het altijd van een groot X-Qlusive Holland gehalte, maar goed.
DBSTF altijd goed, nieuwe plaat en collabs gingen lekker, alleen merkte ik wel (voor zo'n grote naam) dat het opvallend rustig was op dat moment. Dat merkte je overigens gedurende het hele weekend op de main. Zijn de andere areas dan zo veel populairder geworden of?

Warface even geskipt voor wat voetballen kijken en daarna afgesloten met Angerfist. Of het nu je ding is of niet, het blijft één van de grootste hardcore namen. Ik had een tijd geen tracks van hem geluisterd, maar het klonk eigenlijk best cool.
De eindshow is altijd lastig oordelen als je daar staat omdat je niet het gehele plaatje ziet, maar zo op TV kan je er best een aardig oordeel over vellen qua show. Wat mij eigenlijk de laatste jaren al opvalt (ook als bezoeker) is dat de iconische platen ontbreken die blijven hangen (Timeless, Gravity, Destiny, etc.). Het wauw effect ontbreekt op dat gebied voor mij een beetje. Al klinkt dat natuurlijk mega verwend als je het vuurwerk en de lasers ziet. Ook de al bekende platen hadden niet echt toegevoegde waarde (Her Voice remix, Dear Hardstyle)

Zondag de Legends opgezet. Wat mij betreft allemaal wel namen die het verdienen, setjes allemaal dikke prima. Verrassing was wel TNT & Isaac. Had gedacht dat het laatste half uur kansloos piepkicks zou zijn door een dergelijke uptempo klant, maar dit was een aangename verrassing.
Eindshow had ik goede hoop op een vette Ghost Stories plaat, maar de impact van Inside My Head tijdens de Covid stream had het bij lange na niet. Het hele links-rechts gebeuren kwam wat mij betreft ook niet echt uit de verf (handig ook als iedereen op de piek van zijn euforie/intoxicatie is en je gecoördineert in het donker moet bewegen).

Zo afgaande op de livestream kan je natuurlijk niet alles beoordelen en natuurlijk tel je als bezoeker ook de gezelligheid met jouw groepje etc. mee. Dus het zal ongetwijfeld voor het merendeel weer een goud weekend geweest zijn. Heb ik spijt dat ik niet gegaan ben, dat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 11:08 

Hardtraxx Veteran

kkkkk
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 11:29 

Hardtraxx Addict

poekiepoes12 schreef:
Filmpje van Sefa op Dumpert dat die een pioneer kapot gooit, ik dacht voor de grap, maar daarna lijkt hij hardhandig meegetrokken naar te worden naar achter.

Kan iemand dit uitleggen of is dit een act? :whistle:

De CD-lezer viel er uit dus het was een ouder model dan waar ze mee aan het draaien waren (die hebben helemaal geen CD speler meer). Denk dus dat ze een defecte/afgeschreven speler hebben gebruikt speciaal voor de act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 15:10 

Hardtraxx Veteran

Maar weinig meegekeken thuis, maar na Spanje / Georgie even TNT & Isaac opgezet.

Erg leuke afsluiter, dat is een stuk beter dan de Wolfpack meuk die ik me herinner van dat soort avonduurtjes daar.
Goed dat Q dat ook in ziet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 15:24 

Hardtraxx Elite

De return of MC Hoff was ook wel legendarisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 15:31 

Hardtraxx Veteran

Het was weer zoals vanouds gezellig met iedereen. Half-brak ook maar wat spitten:

Vrijdag om 08:00 vertrokken richting The Holy Grounds. Te oud geworden voor 4 dagen Defqon dus dit is hoe we het de laatste jaren doen. Vriendengroep had plaats gehouden op veld 5 dus daar netjes bij aangesloten rond de middag. Helaas wel te hard getreuzeld met alles waardoor we Jay Reeve net mistte en Avi8 al bezig was. Wasted Penguinz draaide gelukkig deze keer wèl weer die nieuwe Alive plaat. Feeste geblazen! :loving:

Daarna wat lopen karren op de Green bij Somniac One en Cancel. De herrie die je verwacht. Publiek ging goed los daar en de sfeer zat er goed in. Stage vond ik zeer leuk opgesteld met die ring rondom het lager gelegen plein. Gaf een intiem gevoel en toch steeds genoeg ruimte om te los te gaan. Deetox op de classics was ook een tof setje met wat onverwachte plaatjes zoals co2 spul. Nog een beetje gependeld tussen de Magenta en de Gold en wat gegeten om uiteindelijk bij Kruelty te eindigen. Ging weer goed los daar.

Zaterdag was moeizaam starten aangezien de vrijdag iets te gezellig was geweest met bier en mixdrankjes. Daardoor ons CRO helaas gemist. Pas halfweg Adrenalize/Galactixx op het terrein geraakt. Eerste blik op de main geworpen. Ik vond het wel een mooi stage waar de details weer sehr on point waren. Doen ze toch altijd goed. Overigens is dat op het hele terrein wel het geval met al die beelden etc. Niemand wou echt mee naar Zany dus maar op de main gebleven voor Wildstylez en aangesloten bij de grote groep. Geen spijt van gehad. Was een leuk setje (muv Lose My Mind, draaien ze die plaat nu nog steeds? pfff). Daar ook voor het eerst het schijthuis opgezocht. Ondanks de overdekte potten in die tent schoof ik nogsteeds van de bril af van het zweten. Man, wat was het heet op dat moment. Uiteindelijk maar naar de UV verkast (die ik trouwens ook heel dik vond in zijn eenvoud) voor Cyber. Leuk setje in de zon. Daar wel goed verbrand helaas.

Vervolgens richting de Blue getrokken voor Chapter V. Zelden zo'n lege Blue gezien doorheen de dag, maar ja dat was te verwachten. Dit kon de pret natuurlijk niet drukken. Er werd gepompt! :bomb: Bij de laatste of voorlaatste plaat maar plaatsgemaakt voor het legioen aan Dual Damage slaafjes die binnengestrompeld kwamen. Bizar. De Stelz Mango en Raspberry gingen er weer talrijk in dus de volgende uren zijn wat blurry, maar ik ben nog zeker bij Progressive Harstyle en Promo geweest. Element was voor mij één van de setjes van het weekend. Wat een baas. Die Malfunction edit en Boring Generation (Delete) blijven goud live. Iedereen stond ook maximaal te rammen op dat moment. Daarna TNT maar tijdens die set kakte ik volledig in. Kreeg het erg benauwd daar in de Magenta dus maar verkoeling opgezocht achteraan. Die regenbui deed mij eigenlijk wel goed bij B-Front. Was ook een tof setje met veel collabs (Redeeming Light, Beat The Darkness en Lost bv). Afgesloten bij The Smiler. Net zoals tijdens Element werd daar ook alles gesloopt. Heerlijk. Nog de Magenta afterparty met de Silent Disco meegepakt (Geck-O, D00d en Mish). Was wel lachen. Alleen wel wat triest voor die artiesten hoe weinig mensen daadwerkelijk ingeschakeld stonden op hun kanaal. Veel random shit gezien daar.

Zondag voormiddag brengen wij altijd onze spullen al naar de auto om 's avonds 'm dan zo snel mogelijk te kunnen peren. Dacht dat het een goed idee was om nog even wat last achter te laten op die dixies aan de parking, maar jullie raden het al. Ik heb me weer laten vangen aan lege wc rollen. Na even te overwegen of ik mijn zakdoek, sokken of poncho ging gebruiken kwam mijn vriendin toch to the rescue met wat doekjes.

Soit, ergens halfweg Jones binnen wat weer een hitjes parade was. Denk dat die man niks anders op zijn usb had staan als hhz, wildstylez en dbstf. Maar besloten om de groep te vergezellen bij aan die bar waar je karmeliet uit een glas kon bestellen! Dat was exact wat ik nodig had op dat moment. Optijd naar Geck-O verkast wat een goede keuze was. Heerlijk divers setje daar op de White. Even weest kijken bij onze poopieheads in de UV. Bizar hoe vol die tent weer stond haha! Heel onze groep vond het ook geweldig. Ik ben 'm toch gepeerd om naar het tweede deel van Wasted Penguinz te gaan. Daar was het, zoals ieder jaar hetzelfde is, weer veeeel te druk in de Magenta. Meteen weer afgebold om een bakkie thai naar binnen te werken. Was goeien handel. Vervolgens nog Moscardo en Spoontechno geweest. Allebei feeste geblazen! Tenslotte nog naar Defqon legends gaan kijken, maar ja, kom je daar aan bij D-Sturb en Act Of Rage. Dat was zo'n tegenvaller voor mij... Het was 20:00 en ze stonden daar al kneiter harde (nuja hard?) platen te draaien. Daarom was daarna Phuture Noize en Devin Wild zo'n verademing. Ongekend dat ze in die volgorde geprogrammeerd stonden. Afgesloten bij Spoontechnicians waar ik weer een jaar van mijn leven ben kwijtgespeeld. Ze stonden met heel het main-label onstage en het was een megamix van een uur met bijna alleen maar kicks. Absurd!

Maar dan, kwartier vroeger vertrokken om optijd van de parking af te kunnen rijden. We stonden aan de letter Y dus ik had al schrik voor wat er ging gebeuren. En ja hoor. 23:00 ingestapt in de auto 01:20 het terrein pas afgereden. Uiteindelijk hebben wij ergens onderweg op de parking van een tankstation moeten slapen omdat mijn vriendin te vermoeid was om nog door te rijden. Daardoor pas om half 7 thuisgekomen. Daar betaal je dan godverdomme 45 euro voor. Heb geen enkele medewerker het verkeer zien regelen. :thumbdown:

Dan nog maar de plusjes en minnetjes voor de volledigheid he neven:
++ Green, White, Silver opstelling en line-up
++ Alles van Spoontech dit weekend
+ Aankleding terrein (zowel de stages als de details en beelden etc)
+ Totaal plaatje is nog altijd gewoon positief!

-- Echt wel gevoeld deze editie dat ze elke euro uit je zakken willen halen: Douches (ik heb 2x gedaan alsof ik betaalde want 4 euro om je te mogen douchen is gewoon oplichting), eet en drankprijzen duurder dan alle andere festivals die ik dit jaar al gedaan heb. Parking schandalig duur. Feest opzich is al heel duur tov andere festivals. Waterzakken die leeg moeten voor je het terrein op mag. Echt alles doen ze eraan om je kaal te plukken.
-- Parking situatie op het einde. 0 regeling.
- Vond het weer zeer traag gaan aan de barren met momenten
- Pisgoten. Daar ga ik gewoon niet pissen om de drats van Luigi niet tegen mijn benen te krijgen. Zal (wederom) wel weer goedkoper zijn dan die plaszuilen.
- Aantal wc's op de camping. Als je moet schijten, schijt je in je broek want je bent te laat.
- Het bereik op dat terrein. Nu vond ik het niet zo erg om eens 2-3 dagen van de radar te zijn, maar op Graspop heb je bijvoorbeeld wel gewoon 5G! Het kan dus blijkbaar wel gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 15:55 

Hardtraxx Veteran

Overigens gister grappig om een setje van Dikke Baap op de UV/ blacktent mee te maken. Vliegen de kicks je ook om de oren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 16:30 

Hardtraxx Veteran

1/2

Bezig aan een vrij pittige maandag vandaag. Toch maar de moed bij elkaar verzameld om even een uitgebreid verhaal over mijn 6e keer Defqon weekend te deponeren op dit morsdode forum.

Vorig jaar niet geweest omdat 2022 mij qua faciliteiten op de camping, aankleding, prijzen, eten en drukte nogal tegenviel. Dit jaar wilde ik het weer proberen en vooraf erin gegaan met de gedachte dat het de laatste keer zou zijn. Echter heb ik toch weer een prachtig weekend gehad en sluit ik zeker niet uit dat ik er volgend jaar gewoon weer een heel weekend bij ben.

Allereerst over de camping. Wij hadden een priority parking ticket gekocht en waren flink optijd daar (rond 10.00 uur). Binnenkomst was nogal een chaotisch zooitje. Veel auto's waren zodanig dichtbij geparkeerd bij de ingang dat al het volk er tussen stond te wachten met al hun spul totdat de poorten opengingen. Denk dat daarbij veel auto's er niet krasvrij vanaf zijn gekomen want het was best een verstrooide bedoeling daar. En daar betaal je dan €80 voor....
Eenmaal binnen wisten veel medewerkers niet precies welke velden waarvoor bedoeld waren, maar 3 kastjes en 5 muren verder uiteindelijk op veld 2 beland. De wc's waren sochtends flink druk net als 2 jaar geleden. Het leek alsof bij iedereen rond 8.00 het darmalarm afging want vanaf dat moment liepen de wachtrijen heel erg hard op. Ik ben alle ochtenden rond 7.45 wezen kakken en toen stond er vrijwel niemand, en als je klaar was met je boodschap stonden er ineens een rij van minstens 25 man. Bijzonder zoiets :P Verder voor 8 uur en in de avonden en nachten prima qua drukte daar. Verder vond ik het op de camping beter geregeld dan 2 jaar geleden, iets schoner voor camping/Defqon begrippen en meer/betere voorzieningen. Hadden ook een mooie plek met relatief rustige buren, en als er ergens harde muziek was was het rond 02.00 snachts wel klaar en vaak werd er ook goed gesurveilleerd door de security. Hierdoor toch nog gemiddeld zo'n 5 uur slaap per nacht weten te pakken. Al met al beter bevallen dan 2 jaar geleden, al werkte het nagenoeg perfecte weer ook wel een beetje mee.

Tot zover de camping. Nu de prijzen. Dat was toch wel een gortige bedoeling. Meeste festivals hanteren nu een muntprijs van +- 3,80 als ik mij niet vergis, hier was het 4 euro. Dat vond ik nog niet eens zo erg, maar dat je dan ook 2 munten voor een frietje vraagt, terwijl het op 90% van de festivals 1,5 munt is dan probeer je gewoon geld af te troggelen. Als klap op de vuurpijl was een losse frikandel 1,5 munt. Ik heb in 11 jaar festivals nog nooit gezien dat hier meer dan 1 munt voor gevraagd werd, 6 euro voor een frikandel is echt schandalig. Verder was het eten wel prima geregeld i.t.t. 2 jaar geleden, vrij redelijke porties en kwalitatief ook beter. 2 jaar geleden 3x buikpijn gehad na een maaltijd, dit jaar geen 1 keer.

Dan het festival zelf. Toch wel weer kostelijk vermaakt. Weliswaar nauwelijks geweest bij de huidige hardstyle acts, dat trekt me echt historisch weinig op een handjevol namen na. Maar gelukkig waren er genoeg alternatieven. En je komt altijd een hoop bekenden tegen wat zo'n weekend nog extra leuk maakt. Ook zie je vaak dezelfde personen bij de podia waar je zelf ook komt waar je op gegeven moment ook mee aan de praat raakt :P

Donderdag

Optijd binnen voor Mad Dog in de Black. Eerste 20 minuten waren super dik met een aantal Downtempo platen zoals Step Into The Dark. Daarna ging het snel bergafaarts dus maar weer weggegaan. Rondje gelopen en bij de Bitterballen Bingo beland. Dit was echt één enorme wtf :lol: maar wel gratis bitterballen weten te scoren en flink gelachen. Eigenlijk was dit gewoon X-Qlusive Holland in 15 minuten gepropt haha. Daarna bij de Silent Disco beland en niet meer weggegaan. Solstice en Ecstatic waren echt een feest qua sfeer. Jammer van de geluidskwaliteit over de koptelefoons, maar de sfeer maakte een hoop goed. Laatste kwartiertje Ecstatic vond ik iets minder, ging redelijk richting de Raw. Tussen Solstice en Ecstatic nog MVTATE maar dat viel mij best tegen. Hij heeft echt leuke plaatjes maar zijn platenkeuze lag mij helaas een heel stuk minder.
In de nachtprogrammering nog stukje D&B set van onze Mark With A Tarrel meegepakt wat lekker was, en Geck-o zijn trance set. Waren weliswaar veel hitjes maar dat was juist echt perfect. :loving: Sfeer zat er ook goed in. De silent in de magenta nog even geweest en dat was een vage bedoeling op een positieve manier. Iedereen zat op gegeven moment wat anders te luisteren. Maakte het sowieso leuk dat je van zenders kon switchen.

Vrijdag

Dag gestart bij Jay Reeve Melodic Madness. UV was al goed gevuld, platenkeuze was weer top en de sfeer was ook heerlijk in het zonnetje, dus zat er meteen goed in voor de rest van de dag! Even bij de Magenta geweest voor Degos & Re-Done en de beste heren hadden wederom een leuke platenkeuze en leuk mixwerk afgeleverd. Jammer dat Chain Reaction ziek was, maar halfuurtje extra D&R was absoluut geen straf. Weer rondje Bitterballen Bingo gedaan en daarna naar de Green verkast voor Cancel en was een van de leukere sets van het weekend. Kende bijna niks van die gozer, maar wat een heerlijke muziek :yay: goed om te zien dat de Green ook best aardig gevuld was voor zo'n grote stage.
Deetox op de Magenta meegepakt en zij pakte er een paar hele leuke platen bij zoals Rollin', Disturbia (The R3belz Remix), handvol Delete en CO2 platen. Top! Even bij Wild Motherfuckers blijven hangen. Eerste paar platen waren top (Loops & Things, Hard Bass Anthem), maar werd al snel minder.
Vrijdagavond op de Gold geweest voor Endymion wat mij toch wat tegenviel, Ruffneck & Ophidian wat ontzettend vet was en voor mij set van de vrijdag, en een halfuur Vandalism wat zeer vermakelijk was. Dag afgesloten bij de Green wat flink hard ging en ideaal om mee af te sluiten na zo'n dag.
Nog wat van de Silent Disco meegepakt en dit was echt prachtig :lol: hoogtepunt was toch de Piratenzender. Ontzettend veel hollandse hits voorbij horen komen en er werd veel meegezongen in de tent. Op gegeven moment ging er in de Magenta een flinke polonaise rond met iedereen die een koptelefoon met een rood lampje op had :lol: Uiteindelijk nog even bij de piratenzender tent zelf geweest en dat was al helemaal een feest. Deze nacht komt wel in mijn top 3 meest memorabele Defqon momenten denk ik. Dit was echt één grote WTF :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 16:31 

Hardtraxx Veteran

2/2

Zaterdag

Zaterdag gestart bij onze CRO en Steenwolk en was echt feest. Volgens mij stonden alle actieve forumleden die op Defqon aanwezig waren daar te koekeloeren. Eén en al gezelligheid. Verder ook een mooie set neergezet mannen! Complimenten :D Na deze set wederom naar de Magenta gegaan voor Pavo en Zany. Beide waren vrij onsamenhangende setjes. Pavo draaide dan weer een kneiter van jewelste (Wreck Thiz Place Showtek Remix, Zatox - Apocalypse (Hardstyle Mix), Zappaman - Sexual Healing) en dan een gare Prophet plaat, Lose My Mind en Symbols. Zany begon sterk met Sky High Remix en E-Town, maar ging op gegeven moment ook platen als Rebel en The Unknown draaien. Beide sets waren uiteindelijk alsnog erg vermakelijk met Pavo als winnaar, maar apart was het wel. Bij de Silver geweest voor 2e helft Mindustries & Fracture 4, viel me al op dat er 1 van Mindustries miste en gisteren wist ik dus ook waarom. RIP.... :(. Blijven hangen voor The Silence en dat was misschien wel mijn favoriete set van het weekend. Geweldig :worship:
Weer teruggependeld naar de Magenta voor Tatanka. Wilde eigenlijk naar Progressive Hardstyle maar had Tatanka classics al even niet meer meegepakt. Eerste helft was echt heel goed met You Know This One, Insane, Lost & Dreams Remix, DJ Gius - Nerve en Zatox - So High. 2e helft was iets minder maar ook nog wel vermakelijk. JDX draaide daarna echt een superdikke set. Veel eigen oude platen die ik niet allemaal goed ken maar ze gingen wel heel erg lekker. Daarnaast draaide hij ook Flash Forward (InQontrol Anthem 2006) en The Darkside (Qlimax Anthem 2006) :surrender: beide nog nooit live gehoord. Heb wel Kick It In Your Face gemist in zijn set. Daarna wederom in de Silver beland voor The Outside Agency. Al vaker zien draaien, maar dit was toch één van de betere sets van deze heren. Kende bijna niks, maar blijkbaar waren het ook veel nieuwe platen van ze. Het klonk iig heel erg top en het geluid was hier ook echt heel goed afgesteld.
Deze zaterdag was het bekant Silver-Magenta dag want hierna ben ik, je raadt het nooit, weer in de Magenta beland. Donkey Rollers was weer feest zoals altijd. Leuk dat ze Der Rammaschine weer eens erbij pakten. Verder is het qua platenkeuze altijd 75% hetzelfde, maar het blijft een van mijn favoriete live acts. Stukje B-Front op de UV was leuk en laatste paar platen Alpha Twins vond ik mwah. Daarna plekje gezocht bij de main voor de eindshow.
Ik vond het de beste main in jaren. De breedte maximaal gebruik van gemaakt. De eindshow voelde niet echt als een geheel, maar zat verder weer top in elkaar en er zaten leuke nieuwe platen bij zoals die van Coone en B-Front & Adrenalize.
Wederom after gepakt op de silent disco maar deze keer vrijwel alles van Geck-o & D00d en Geck-o & Mish meegepakt. Wist helemaal niet dat Mish thuis was in deze muziek haha. Ze deed het in ieder geval prima en zat zichtbaar te genieten. Sfeertje was ook echt geweldig vooraan in de Magenta.

Zondag
Dag begonnen bij Noisecult in de Magenta, leuk sfeertje maar de platenkeuze vond ik niet heel bijzonder, is wel eens beter geweest van ze. Jones draaide daarna een paar leuke plaatjes zoals Outlander - Our World en Omegatypez - Dirty Style. Halverwege verkast naar Gassie & Adriaan. Wederom een maf festijn en flink gelachen, al vond ik hun setje op Decibel nog iets meer feest hebben. Even rustig aan gedaan en naar Geck-o op de white geweest. Jammer dat ik het eerste kwartier gemist heb want dit was de leukste set van de zondag. Zijn set waren blijkbaar uitsluitend eigen platen maar ik heb nergens dit weekend zo'n diverse set gehoord als daar. Dat is toch wel heel erg knap. Wat een producer. Daarnaast was de gezelligheid wederom ten top bij een set van deze man!
Na Geck-o laatste uurtjes meegepakt op de Magenta. Wasted Penguinz vond ik niet zo heel bijzonder, zijn platen zijn leuk maar een heel uur is iets te veel van het goeie. Code Black stuk meer van genoten en tof dat hij afsloot met Memento Remix :thumbsup: Noisecontrollers pakte er een aantal leuke platen bij, maar ik vond het maar heel apart dat hij zowel de originele Tonight als de remix draaide en zowel Attack Again als Feel So Good Again. En dat voor iemand die een discografie heeft waar je U tegen zegt :huh: bijzondere keuze van hem. Weekend afgesloten bij B-Freqz en dit is mij erg meegevallen. Eerste halfuur waren alleen B-Freqz platen en wat was het heerlijk om platen als Hope, Paralyzed en Overdose weer eens te horen, die had ik al jaren niet meer gehoord. 2e halfuur was gewoon B-Front en Frequencerz maar ook dit was verrassend vermakelijk. Tuurlijk konden de verplichte nummers als Mysterias, Undiscovered, The Unknown en Renegades niet uitblijven, maar Freqz pakten er ook een Attention bij en B-Front een Lost. Bovendien was de sfeer de laatste 4 uurtjes in de Magenta echt genieten, iedereen ging volle bak. Hierdoor het weekend mooi afgesloten, want na B-Freqz mooi richting huis gegaan. Dit was nog een tocht van 160 km dus was welkom om redelijk optijd weg te gaan. Uiteindelijk half 11 weer in het prachtige Horst beland.

Kan me niet herinneren ooit zo'n uitgebreid verslag te hebben geschreven van een festival. Het was in elk geval een weekend voor in de boeken. Veel bekenden gezien, veel bier gedronken, veel goeie muziek gehoord en vond de dingen als de stampkroeg en silent disco echt een mooie toevoeging. Ik vond het vooraf jammer dat de Big Chill er niet meer was, maar die heb ik dit weekend eigenlijk helemaal niet gemist :P

Wie weet tot volgend jaar! :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 18:34 

Hardtraxx Elite

Lekker leesvoer slom! Zelf toch wel een redelijk zware maandag gehad na een zaterdag defqon. Vraag me af of ik ooit nog een weekend zou trekken. Een defqon weekend dan, want een weekendje trekken lukt me wekelijks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 18:37 

Hardtraxx Veteran

Enorm genoten van alles dat dit weekend heeft mogen gebeuren. (L)

Zondag voor het eerst in jaren weer bij de eindshow gestaan, klein traantje weggepinkt. Toen ff van links naar rechts gegaan en daarna lekker naar het huisje.

Blijft het allermooiste festival dat er is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 19:31 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Maar dan, kwartier vroeger vertrokken om optijd van de parking af te kunnen rijden. We stonden aan de letter Y dus ik had al schrik voor wat er ging gebeuren. En ja hoor. 23:00 ingestapt in de auto 01:20 het terrein pas afgereden. Uiteindelijk hebben wij ergens onderweg op de parking van een tankstation moeten slapen omdat mijn vriendin te vermoeid was om nog door te rijden. Daardoor pas om half 7 thuisgekomen. Daar betaal je dan godverdomme 45 euro voor. Heb geen enkele medewerker het verkeer zien regelen. :thumbdown:

Wij vertrokken stipt om 23:00 toen laatste plaat (zimmersion) was gedraaid. Wij hadden 0 verkeer, kwamen direct weg. We hebben wel naar de auto gerend vanaf de blue, maar dan nog stappen we later in dan jij. Erg bijzonder.

Wij stonden wel bij O. Hadden de ochtend toen we de auto hebben ingeladen de auto dichterbij geparkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 20:00 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Citaat:

Wij vertrokken stipt om 23:00 toen laatste plaat (zimmersion) was gedraaid. Wij hadden 0 verkeer, kwamen direct weg. We hebben wel naar de auto gerend vanaf de blue, maar dan nog stappen we later in dan jij. Erg bijzonder.

Wij stonden wel bij O. Hadden de ochtend toen we de auto hebben ingeladen de auto dichterbij geparkeerd.

Langs welke weg moesten jullie buiten rijden? Ik denk dat wij in tegenstelling tot vorige jaren nu terug langs de ingang vd parking gestuurd werden. Kan mij precies herinneren dat wij vorig jaar meteen naar die hoofdweg geleid werden in de andere hoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 20:05 

Hardtraxxer

Wat is eigenlijk de reden dat we geen have a safe trip home & this was a q-dance event hoorde op het einde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 20:09 

Hardtraxx Veteran

Helicaze schreef:
makrooy schreef:
Citaat:

Langs welke weg moesten jullie buiten rijden? Ik denk dat wij in tegenstelling tot vorige jaren nu terug langs de ingang vd parking gestuurd werden. Kan mij precies herinneren dat wij vorig jaar meteen naar die hoofdweg geleid werden in de andere hoek.

Ja wij ook via de ingang. Kan me überhaupt geen verkeersregelaar herinneren. Misschien dat parkeervak dan toch zo'n groot verschil geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 20:16 

Hardtraxx Elite

Astronaut schreef:
Wat is eigenlijk de reden dat we geen have a safe trip home & this was a q-dance event hoorde op het einde?

Defqon stopt ermee in Nederland... Gaat naar Duitsland
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 20:32 

Hardtraxxer

Serieus? Waar heb je dat gehoord?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 20:43 

Hardtraxx Elite

rakkietakkie schreef:
Astronaut schreef:

Defqon stopt ermee in Nederland... Gaat naar Duitsland

Onzin natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 21:05 

Hardtraxxer

Heb het hier al een paar keer verkondigd maar ontzettend genoten met de stream. Ben nog nooit bij Defqon geweest maar vind het desondanks altijd geweldig zoveel mogelijk mee te krijgen. Veel gelachen om al die chappies in beeld, gekke buitenlanders, mooie vrouwen..

Maar het belangrijkste voor mij alle nieuwe muzikale klappers.
Soms bekruipt me het gevoel, het begint allemaal wat op elkaar te lijken, moeilijk origineel te blijven, etc.
En dan komt er op zo'n moment weer zoveel moois voorbij. Hardstyle is de enige muziek waarbij ik kippenvel krijg en dat zegt voor mij alles.

:$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2024 21:27 

Hardtraxx Elite

Ik snap wel dat dit een dood forum is geworden
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten