Een beetje laat verslag, maar beter laat dan nooooit.
Voor het eerst sinds 2019 weer een weekend. Wij hadden een B&B 25 min fietsen van het terrein. Fijn om dan even uit de bubbel te gaan om goed te relaxen.
Donderdag 18:10 stonden wij in de Black bij Mad Dog en hij begon het weekend met zalig. Die downtempo bevalt mij wel en fijn dat hij gewoon zijn eigen ding doet, in plaats van meegaan met de hype rondom zaag en piepkicks. Vervolgens nog even bij de fantastic 4 blijven hangen om vervolgens een beetje rond te lopen en te genieten van het weer. Daarna een prachtig setje gehad bij Phuture Noize en B-Front. Zag naast mij een groep Zuid-Koreanen die alleen maar bezig waren met foto's, selfies en hun telefoon en geen haar op hun huid die dacht om even te dansen.
Vrijdag kwamen wij aan bij de magenta en hoorde we tot mij teleurstelling dat Chain Reaction ziek was, helaas geen Minus special, maar Subsonik maakte er een goed feestje van. Vervolgens heerlijke classics om mijn oren bij Adaro om vervolgens een half uurtje bij E-force in de blue te checken. Blijft voor mij toch een heel fijn geluid produceren. Moet zeggen dat ik niet alle plekken in de Blue het geluid goed vond afgesteld. Daarna weer lang blijven hangen bij de Magenta. Toch voor mij de leukste, gezelligste stage. De sfeer is hier gewoon het beste imo. Vervolgens dreven Gunz en het k.. geluid in de Blue mij weer naar buiten. E-force & Crypsis maakte dan wel heel veel goed. Voor mij echt één van de beste setjes in het weekend. Hierna weer even gekeken bij Unresolved en dat was prima. Vervolgens na het eten richting de main gegaan om een perfect setje van Rejecta te mogen aanschouwen. poahhh

. Sefa was leuk.
Zaterdag besloten om iets later het terrein te betreden en begonnen we zoals gewoonlijk in de Magenta en begon Zany net. Vervolgens tijdens Power Hour naar de Black geweest en daar met een man of 40 keihard staan beuken bij Karun. Mixte prima de platen aan elkaar en ik zag één grote glimlach op zijn gezicht. Aanrader voor mensen die iets nieuws willen ontdekken qua goede hardcore sound. Geen poespas, maar gewoon knallen. Na Karun bij Promo geweest en daarna Panic & Viper, die alleen maar fijne klassiekers draaide. Ook hier een zeer fijne sfeer, zoals bij de magenta. Na elk nummer dacht ik: OK nu ga ik echt plassen, maar toen werd weer een klassieker opgezet en kon ik het niet laten. Magenta daarna weer opgezocht voor deel Luna, TNT en Donker Rollers. Ja-Ja en nog eens ja. Magenta was het echt voor mij ditjaar. Het zou onwijs gaan regene en Warface vind ik momenteel toch ruk, dus maar gebleven om vervolgens Angerfist een fijne afsluiter zien neerzetten, ondanks zijn kleine foutje.
Zondag: begonnen bij Wastes Penquinz om vervolgens Code Black zijn oude materiaal te aanschouwen, want dat nieuwe is toch helemaal ruk van hem. Daarna misschien wel de leukste twee setjes gehoord van het weekend. Noisecontrollers en daarna B-Freqz. Wat een sfeer in die Magenta; alleen maar blije koppies die uit hun plaat gingen.

Die legends konden mij even gestolen worden en helemaal toen ik hoorde dat Coone & Tweekaz waren gestart. Wij sloten uiteindelijk aan bij D-Sturb en Act of Rage. Snap niet zo goed de keuze voor AOR, als ik het vergelijk met andere raw dj's die er konden staan (E-force, Crypsis, Freq). Daarna erg genoten van Phuture Noize en Devin Wild (voor mij is Devin ook nog geen legend maar enfin). Het was meer een PN feestje, wat ik niet erg vind. Als laatste een perfecte afsluiter gezien in de namen van TNT en Isaac. Heerlijk ouderwets beuken. Echt genieten.
Eindshows vond ik zaterdag wel oke, maar zondag viel hij mij wel tegen. De mainstage was wel echt heel vet gedaan en konden de makers veel mee spelen tijdens de eindshow.
Ditjaar bijna niet in de blue of red geweest, maar meestal bij de Magenta, gold en UV. Black stond 90% uptempo herrie, maargoed er is voor ieder wat wils op Defqon en dat maakt het voor mij het leukste festival. Wel erg duur en denk volgend jaar gewoon weer vrijdag en zaterdag.