Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2024 22:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik was al wat aan het sneupen voor tracks voor in mn warmupje. Nu ben ik bij de (Correctie) Purple (talent) stage aangekomen. Heb wat tracks opgezocht, maar ben nou niet bepaalt onder de indruk xd . Wat is nou een vereiste om daar te mogen staan? Of weet alleen Q-Dance dat? :P Of moet je een meester tiktokkie zijn oid? :huh: ik vraag dit voor een vriend ;)

(Oeps, ik bedoelde purple)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2024 22:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SQREUR schreef:
Of moet je een meester tiktokkie zijn oid? :huh: ik vraag dit voor een vriend ;)


>.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.< >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2024 22:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SQREUR schreef:
Ik was al wat aan het sneupen voor tracks voor in mn warmupje. Nu ben ik bij de Indigo (talent) stage aangekomen. Heb wat tracks opgezocht, maar ben nou niet bepaalt onder de indruk xd . Wat is nou een vereiste om daar te mogen staan? Of weet alleen Q-Dance dat? :P Of moet je een meester tiktokkie zijn oid? :huh: ik vraag dit voor een vriend ;)


Ik kan me vinger moeilijk opleggen, maar ik vind dit sentiment zo raar. Zo uit de hoogte ofzo. Zo neerbuigend. Ik vind de muziek kut, dus de kwaliteitscontrole van Q zal vast omlaag zijn gegaan?

Als jij muziek maakt dat goed in de smaak valt, goede streaming cijfers haalt, goede social media game hebt, dan kun jij er ook staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 08:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Ik kan me vinger moeilijk opleggen, maar ik vind dit sentiment zo raar. Zo uit de hoogte ofzo. Zo neerbuigend. Ik vind de muziek kut, dus de kwaliteitscontrole van Q zal vast omlaag zijn gegaan?


Dat mag je zo opvatten, ik geef mijn mening, ik bedoel het iig niet zoals jij het zegt hoor :aww:

Citaat:
Als jij muziek maakt dat goed in de smaak valt, goede streaming cijfers haalt, goede social media game hebt, dan kun jij er ook staan


Kijk dat is een antwoord, bedankt! Zal eens wat cijfers opzoeken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 08:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is dit nou? Mogen wij niet meer neerbuigend zijn op Hardtraxx?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 08:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Zo neerbuigend.


Ja beetje populair doen voor de jongens van het forum, hopen dat één van je 100 mixjes 5 keer vaker gestreamd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Wat is dit nou? Mogen wij niet meer neerbuigend zijn op Hardtraxx?


Ik vind dat het hier de laatste paar maanden sterk achteruit aan het hollen is, door telkens die kritiek op kritiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 09:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Just88 schreef:
Ecstatic heeft donderdag 27 juni als TBA staan in z’n schedule. Waarschijnlijk draait hij dus op de magenta op donderdag.

Zat toevallig net naar de timetable van vorig jaar te kijken en toen stond hij inderdaad ook op de magenta dus plausibel, plausibel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 09:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SQREUR schreef:
Of moet je een meester tiktokkie zijn oid? :huh: ik vraag dit voor een vriend ;)

Zal ook vast een kwestie van connecties en 'opvallen' zijn. No offence maar sinds een aantal maanden (?) zie ik jou hier en op alle socials ook overal je eigen mixjes posten / reageren dus je bent vast goed op weg. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 09:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beter 100 mixjes posten op een forum met 15 actieve gebruikers dan tiktok gebruiken waar 99,9% van de harddance fans te vinden zijn.

Je wilt natuurlijk geen tiktokkie zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TikTok is met recht de grootste ziekte van de samenleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 09:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Remi schreef:
SQREUR schreef:
Of moet je een meester tiktokkie zijn oid? :huh: ik vraag dit voor een vriend ;)

Zal ook vast een kwestie van connecties en 'opvallen' zijn. No offence maar sinds een aantal maanden (?) zie ik jou hier en op alle socials ook overal je eigen mixjes posten / reageren dus je bent vast goed op weg. ;)


Tjah, in mijn illusie moet ik dan ook muziek maken die opvalt, maar wie ben ik.

Citaat:
Beter 100 mixjes posten op een forum met 15 actieve gebruikers dan tiktok gebruiken waar 99,9% van de harddance fans te vinden zijn.


Hier wat cijfers Rick: 1200 plays van de 25000 op Soundcloud zijn van Hardtraxx, dus wat mij betreft wel de moeite waard :P (bedankt morsdode forum :kiss2: )

Citaat:
Je wilt natuurlijk geen tiktokkie zijn!


Hoe TikTok met privacy omgaat is tegen mijn principes. Er valt over alle social media bedrijven wel wat te zeggen. Maar China staat nou niet bepaald bekend om het beste met ons voor te hebben. Als je zoiets nodig dient te hebben om kans te maken om op Defqon te mogen staan, laat maar dan. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 10:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SQREUR schreef:
Als je zoiets nodig dient te hebben om kans te maken om op Defqon te mogen staan, laat maar dan. ^^


Zou beginnen met lekker veel muziek te maken en uit te brengen. Als je er voor zorgt dat ze muzikaal niet om je heen kunnen, dan maakt een social media platform meer of minder echt geen reet uit. Puur als DJ zul je niet zomaar geboekt worden denk ik en dat is m.i. ook volledig terecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 10:22 
 
Hardtraxxer

RomanAnthony schreef:
SQREUR schreef:
Als je zoiets nodig dient te hebben om kans te maken om op Defqon te mogen staan, laat maar dan. ^^


Zou beginnen met lekker veel muziek te maken en uit te brengen. Als je er voor zorgt dat ze muzikaal niet om je heen kunnen, dan maakt een social media platform meer of minder echt geen reet uit. Puur als DJ zul je niet zomaar geboekt worden denk ik en dat is m.i. ook volledig terecht.


Waarom is dit terecht? Ik vind dat iemand om zijn DJ skills en mix talent zeker ook de kans zou moeten krijgen. Als jij dikke sets weet neer te zetten met originele mashups en gekke overgangen dan is dat toch ook zeker interessant voor een Q-dance?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 10:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Birdieb1992 schreef:
RomanAnthony schreef:
SQREUR schreef:
Als je zoiets nodig dient te hebben om kans te maken om op Defqon te mogen staan, laat maar dan. ^^


Zou beginnen met lekker veel muziek te maken en uit te brengen. Als je er voor zorgt dat ze muzikaal niet om je heen kunnen, dan maakt een social media platform meer of minder echt geen reet uit. Puur als DJ zul je niet zomaar geboekt worden denk ik en dat is m.i. ook volledig terecht.


Waarom is dit terecht? Ik vind dat iemand om zijn DJ skills en mix talent zeker ook de kans zou moeten krijgen. Als jij dikke sets weet neer te zetten met originele mashups en gekke overgangen dan is dat toch ook zeker interessant voor een Q-dance?


Ik snap jullie beide gedachte gangen wel. Als je ergens goed in bent mag dat best gezien worden door organisaties, of je nou met samples en apparatuur vette setjes in elkaar kan zetten, of tracks produceert. Talent mag beloond worden. Helaas is de werkelijkheid anders met exposure op socials, connecties etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 10:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Birdieb1992 schreef:
RomanAnthony schreef:
SQREUR schreef:
Als je zoiets nodig dient te hebben om kans te maken om op Defqon te mogen staan, laat maar dan. ^^


Zou beginnen met lekker veel muziek te maken en uit te brengen. Als je er voor zorgt dat ze muzikaal niet om je heen kunnen, dan maakt een social media platform meer of minder echt geen reet uit. Puur als DJ zul je niet zomaar geboekt worden denk ik en dat is m.i. ook volledig terecht.


Waarom is dit terecht? Ik vind dat iemand om zijn DJ skills en mix talent zeker ook de kans zou moeten krijgen. Als jij dikke sets weet neer te zetten met originele mashups en gekke overgangen dan is dat toch ook zeker interessant voor een Q-dance?


Omdat ik van mening ben dat iemand die jarenlang oneindig veel uren in de studio heeft gemaakt om muziek te kunnen produceren het meer verdient dan iemand die een leuk setje aan elkaar kan draaien, wat tegenwoordig vrij laagdrempelig is en relatief simpel. Iedereen met een beetje muzikaal gevoel kan tegenwoordig binnen een week een setje aan elkaar draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 11:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Birdieb1992 schreef:
Als jij dikke sets weet neer te zetten met originele mashups en gekke overgangen dan is dat toch ook zeker interessant voor een Q-dance?

Hier zit net het punt, dat is het absoluut niet. Enkel setjes draaien was 5 jaar geleden commercieel al niet interessant, en dat is tegenwoordig echt niet anders. Feit is dat het overgrote meerendeel van de mensen op een feest het werkelijk geen ene reet interesseert hoe goed een overgang of een mashup is. Mensen willen gewoon nummers horen die ze vet vinden, gedraaid door de artiest die ze gemaakt heeft. In de (vrij verzadigde) classics scene zit hier wellicht iets meer nuance in, maar voor de moderne hardstyle en hardcore geldt dit mijns inziens over het hele spectrum. Het maakt niet uit of je Phuture Noize, Dual Damage of Cyber heet, individuele nummers en jouw social media zijn oneindig veel belangrijker dan de kwaliteit van je mixwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja hoe ga je ook creatief mixen als er amper meer hardstyle platen worden gemaakt met een degelijke mid of outro :P Je ziet tegenwoordig zelfs dj's die platen uitbrengen zonder intro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Graag verzoek ik Coone om de tekst van Words From the Gang aan te passen, ik was zojuist gestart met oefenen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
THArdstyler schreef:
Wat is dit nou? Mogen wij niet meer neerbuigend zijn op Hardtraxx?


Ik vind dat het hier de laatste paar maanden sterk achteruit aan het hollen is, door telkens die kritiek op kritiek.


Achteruit aan het gaan omdat mensen niet met je eens zijn? Dat is toch de hele bedoeling van een forum. Beter verschillende geluiden dan een circlejerk. Niemand, maar dan ook niemand zegt dat je geen neerbuigend kritiek mag geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:

Omdat ik van mening ben dat iemand die jarenlang oneindig veel uren in de studio heeft gemaakt om muziek te kunnen produceren het meer verdient dan iemand die een leuk setje aan elkaar kan draaien, wat tegenwoordig vrij laagdrempelig is en relatief simpel. Iedereen met een beetje muzikaal gevoel kan tegenwoordig binnen een week een setje aan elkaar draaien.


Dit doet pijn :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om even mijzelf in de discussie te mengen. Het is gewoon een feit dat mensen graag hun favoriete nummers willen horen van hun favoriete artiesten, lekker meezingen en die artiesten graag live willen zien. En hoewel de markt voor dj's die goed kunnen draaien en goed het publiek weten te raken (denk aan Jones bijv) niet enorm groot is, bestaat hij wel.

Kijk eens bijvoorbeeld naar de derde stage van Reminder, waar je alleen maar wat minder bekende dj's vindt die al jarenlang vette sets neerzetten met goede voorbereiding, vloeiende overgangen en toffe mashups. Het is misschien een nichemarkt, maar sommige liefhebbers, hoe veel klein dan ook, is de hardstyle scene meer dan alleen de grote artiesten en hun hits. Sommigen hechten ook waarde aan andere platen binnen de hardstyle discografie en omdat die niet zo vaak worden gedraaid, zijn die altijd wel in voor een set van een B-dj die ons verrast met obscure of minder bekende tracks. Dat is gewoon verfrissend, vooral als het gaat om de classics.

De stage stond toch echt wel van begin tot eind helemaal vol en als opener kan je deze jongesn prima gebruiken om even de sfeer alvast te zetten.

En bijvoorbeeld A-Motion die dit jaar gewoon op zondag de Magenta stage mag openen. Hij doet niet veel anders dan zijn passie uiten via Twitch streams en vette sets neerzetten, mensen raken met zijn energie. En Q-dance vraagt vervolgens gewoon aan hem om te openen. Hoe vet is dat?

Voor mij is dat echt wel hoopvol. En ik denk dat het echt bij dit soort jongesn niet draait bakken vol geld te verdienen, maar meer om het delen van de passie en energie, of dat nu via producen of draaien is. Maar ik spreek nu eigenlijk voornamelijk voor mij zelf.

Props naar Q-dance trouwens voor het in de spotlight, al is het dmv een aparte stage, zetten van opkomend talent tijdens op een groot festival zoals Defqon. Ook al zijn hun producties nog niet helemaal perfect, het is geweldig dat ze deze kansen bieden. Er hoeft maar één iemand een track opmerken die potentieel aan een a-artiest kan worden voorgesteld of misschien zelfs een label die hen kan helpen om hun werk naar een hoger niveau te tillen. Dat is wat deze scene zo mooi maakt, toch?

Tuurlijk speelt Social Media en de nodige contacten wel een rol, maar dat is nergens anders anders. Hardstyle is daar als scene gewoon te groot voor geworden om dit bij een selectie artiesten te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 15:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Entertainment, daar draait het om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 15:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En zo is iedereen zijn visie hierop anders :cool: . Ik draai/maak setjes omdat ik het leuk vind om te doen, ik deel ze wel maar ik maak ze voornamelijk voor mezelf. Ik moet niks en wil niks, als ik wat erkenning krijg voor wat ik doe is dat helemaal mooi! Ik mag ook graag wat met AI en Photoshop klooien. Mijn passie voor deze muziek wil ik met iedereen delen. Ik voel me absoluut niet "beter" dan anderen, ieder zn ding.

Het was niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten met mijn opmerking over de line-up. Ik vraag me gewoon oprecht af hoe iemand op de purple terecht komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Entertainment, daar draait het om.

Dan is het recept simpel: gewoon Remi bellen.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten