Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 55  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
de nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Eens boss. Die tijd hebben we wel gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 12:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Helemaal mee eens, hoor. De after trek ik zondag op maandag altijd wel door tot de ochtend, de andere nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 13:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Remi schreef:
Helemaal mee eens, hoor. De after trek ik zondag op maandag altijd wel door tot de ochtend, de andere nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Eens


Wij moeten onze huisjesindeling ook zo doen als vorig jaar, dan heeft iig een goed deel van onze groep nog slaap (en een schoon huisje) en goed ontbijtmet wodka.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Remi schreef:
Helemaal mee eens, hoor. De after trek ik zondag op maandag altijd wel door tot de ochtend, de andere nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 13:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Sarabande schreef:
Remi schreef:
Helemaal mee eens, hoor. De after trek ik zondag op maandag altijd wel door tot de ochtend, de andere nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Eens


Zaten jullie nou ook op Zuiderzee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zelfde park als vorige jaren! Veluwemeer :)

12 persoons huisje dit keer :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 14:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ah jammer, anders was het nog mooie herres geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 16:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Helemaal mee eens, hoor. De after trek ik zondag op maandag altijd wel door tot de ochtend, de andere nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Same, niet dat we niet bont maken, maar uurtje of 1:00 in het huisje (als het mee zit) en dan even een goede nachtrust pakken dan zijn de meesten van ons wel weer aardig fit.

Vorige keren wel naar de after in de Blue gegaan, maar dat ligt dit jaar een beetje aan wie er staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 16:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand trouwens wat voorbeelden van wat ik in die Orange area kan verwachten? (Broken Balance?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Orange is Psytrance, zal vermoedelijk op dezelfde plek als de Purple zijn op de andere twee dagen, zoals de Green en de Silver ook mogelijk 1 podium worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja gemiste kans van Q, had daar mooi een opbouwende trance/hardtrance stage van gemaakt :( (zoals het oorspronkelijk ook was vgm)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 18:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Ja gemiste kans van Q, had daar mooi een opbouwende trance/hardtrance stage van gemaakt :( (zoals het oorspronkelijk ook was vgm)


Niemand die behoefte heeft aan trance daar. Het blijft een hardere stijlen feest. Trance is er nooit op de orange geweest. Daarnaast is er ook nooit een "early" aspect van de Orange geweest, dat was de Grey altijd. De stage is een beetje uitgestorven samen met het genre.

Plus, als je hardtrance wilt horen dan hoor je dat waarschijnlijk wel op de Green bij namen als Farrago. Had het wel lichtelijk logisch gevonden als ze ook hardtrance op de Orange hadden gedaan, maar de namen die mensen tegenwoordig met die muziek associeren zijn namen die normaal op Verknipt staan, omdat het daar tegenwoordig het meeste wordt gedraaid.

Als je oudere hardtrance wilt dan moet dat bij de Multigroove dag van de Magenta, of er moet eens wat langsvliegen op de Orange of Green. Net als schranz is het een vrij dood genre dat niet genoeg publiek trekt om er een dedicated stage van te maken, het leeft wel maar dan op de tegenwoordige rave feesten. Al had ik het ook wel tof gevonden als ze hardtrance en psytrance hadden gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
corneelwr schreef:
Ja gemiste kans van Q, had daar mooi een opbouwende trance/hardtrance stage van gemaakt :( (zoals het oorspronkelijk ook was vgm)


Trance is er nooit op de orange geweest.

https://soundcloud.com/the-free-spirit/ ... 06-18-2005
https://www.mixcloud.com/pondering2012/ ... 6-14-2003/
https://soundcloud.com/the-free-spirit/ ... qon-1-2004

Ken anders behoorlijk wat legendarische trance sets van die eerste paar jaar Defqon :P Weldegelijk in de Orange.

Los daarvan geef ik je wel gelijk dat het geen super springlevend genre is oid. Maar toch. Als ik dan feesten als Superstrings zie opduiken, die ook nog eens vrij snel uitverkopen, en daarnaast zie dat redelijk bekende namen als Tjade en Ki/Ki veel (hard)trance spul meenemen in hun sets geeft mij dat wel weer goede hoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2023 22:18 
 
Hardtraxxer

Er werd “vroeger” inderdaad wel degelijk trance gedraaid op Defqon.De orange was trance en hardtrance. De green was techno.
Ik zie nu ook een hoop geneuzel op insta van mensen die roepen techno hoort niet thuis op Defqon want geen hardstyle. Nog geprobeerd om daar tekst en uitleg over te geven maar was geen beginnen aan. Nevermind denk ik dan maar.
Ik juig die terugkeer van green en orange wel toe, hetzij in een iets ander jasje. Zoals bb zegt hardtrance zullen we elders moeten zoeken.

Edit: goeie die van bas&ram! Daar zat ik ook aan te denken idd! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 11:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Sarabande schreef:
Remi schreef:
Helemaal mee eens, hoor. De after trek ik zondag op maandag altijd wel door tot de ochtend, de andere nachten lekker bijtijds op bed en al vroeg naar het festival. Dat is me 10x meer waard.

Eens


Wij moeten onze huisjesindeling ook zo doen als vorig jaar, dan heeft iig een goed deel van onze groep nog slaap (en een schoon huisje) en goed ontbijtmet wodka.

My thoughts haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 12:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Heeft iemand trouwens wat voorbeelden van wat ik in die Orange area kan verwachten? (Broken Balance?)

Orange bouwt op van (Night) Full-On naar Dark en Forest Psy. Dus redelijk duistere, snelle psytrance wat opbouwt in bpm.

(Night) Full-On


Night Psy


Dark/Forest Psy





Ga zelf wel even een kijkje nemen. Vind het een leuke toevoeging want deze stijlen van psy passen best goed bij de hardere stijlen. Jammer dat het alleen op de vrijdag is want dan is er al zoveel ander leuks op de Magenta, Green en Gold.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 12:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pff ik hoop dat die timetable een beetje uitkomt vrijdag want man wat veel acts die ik echt graag wil zien. Normaal zijn er een aantal die je op je lijstje zet met de gedachte van "als het uitkomt" maar daar is echt geen ruimte voor. Wordt lastige keuzes maken. :/

Red
B-Front
Hard Driver
The Gang LIVE
The Opening Ceremony with Phuture Noize
The Spotlight with Rebelion
UV
B-Frontliner
Magenta
Crypsis & Chain Reaction
Degos & Re-Done
Chris One
E-Force
Prefix & Density
Indigo
Vyral
Blue
The Purge & Adjuzt
Green
Geck-o
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Juist vet toch dat ze het qua stijlen weer breder trekken.

Vond het wel jammer toen dat met het verdwijnen van de white volgens mij er alleen nog maar hardstyle en hardcore over bleef
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 11:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Revolting Against schreef:
Heeft iemand trouwens wat voorbeelden van wat ik in die Orange area kan verwachten? (Broken Balance?)

Orange bouwt op van (Night) Full-On, naar Dark en Forest Psy, naar Hi-Tech/Psycore. Dus redelijk duistere, snelle psytrance wat opbouwt in bpm.

Klinkt best interessant voor de afwisseling. Moet dan wel lachen dat men de dingen die Armin van Buuren met Vini Vici maakt ook Psy Trance noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 12:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Ken anders behoorlijk wat legendarische trance sets van die eerste paar jaar Defqon :P Weldegelijk in de Orange.


Er zal vast toen wel wat trance zijn gedraaid ja, maar al in je eerste setje van Bas & Ram gaat het vrij snel over naar hardtrance. En tja, de allereerste Defqon.1's die zullen ook wel wat trance hebben gehad, maar toen was het hardstyle genre ook nog niet zo breed. Dat zie je wel terug in andere extreem oude Qlimax line ups.

Wanneer ik bedoel dat trance er niet meer is, bedoel ik vooral de laatste 6 a 7 jaar dat de Orange en Green bestonden. Want hoe Defqon nu is, is pas een beetje begonnen vanaf 2006 a 2007, toen de meeste huidige stages hun kleur en stijl kregen, inclusief de genres die er waren. Toen pas kreeg je ook de industrial stage, jump en een duidelijke splitsing in de red en blue enz enz, tot aan 2014 toen de Green en Orange kwamen te vervallen en stages als de Magenta, UV, Gold en Yellow kwamen zoals ze nu zijn.

In de beginjaren had je zelfs (hard)house, dance en happy hardcore stages. Daar zie je dan ook wel dat hardstyle en hardcore als genre niet breed genoeg waren om een compleet feest met 10 stages te vullen. Dus ja, wss zag je toen wel trance. Maar het genre was toen zo anders dat je dat niet echt als argument kan gebruiken om het nu wel te gaan doen.

corneelwr schreef:
Los daarvan geef ik je wel gelijk dat het geen super springlevend genre is oid. Maar toch. Als ik dan feesten als Superstrings zie opduiken, die ook nog eens vrij snel uitverkopen, en daarnaast zie dat redelijk bekende namen als Tjade en Ki/Ki veel (hard)trance spul meenemen in hun sets geeft mij dat wel weer goede hoop.


Dat feest dat je noemt is dan ook een trance feest, niet een hardere stijlen feest, en enorm klein. Plus de namen die je noemt worden voornamelijk als techno gezien, ookal draaien ze dus heel breed. Daarom zeg ik dat je bij feesten als Verknipt, en inderdaad ook dat soort namen, nog wel hardtrance hoort, maar niet op een feest.

Dat betekent niet dat hardtrance populairder wordt, maar dat de DJ's die onder die nieuwe rave en techno generatie populair worden. Het gros van dat dagjesvolk ziet het niet eens als hardtrance maar gewoon als rave of techno. Zie jij namelijk hardtrance fanaten naar dat soort feesten gaan?

Henk-Jan schreef:
Juist vet toch dat ze het qua stijlen weer breder trekken.

Vond het wel jammer toen dat met het verdwijnen van de white volgens mij er alleen nog maar hardstyle en hardcore over bleef


Eens.

Ik moedig verder alleen maar aan dat er weer hardtechno, hardtrance en een hardhouse stage komt bij Defqon.1. Maar dat ga je wss zien in de vorm van de Silver en de chillout in andere kleuren geverfd. Het gros zit er niet op te wachten, Defqon.1 blijft een hardere stijlen feest en het gaat Q om ticketsales, niet om variatie.

De silver zou er ook zo uitvliegen als er een ander populair genre komt en ze moeten plaats maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Zie jij namelijk hardtrance fanaten naar dat soort feesten gaan?


Dat is wel een grote reden voor me geweest om naar een Verknipt en Dagcollege te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 15:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Sarabande schreef:
Revolting Against schreef:
Heeft iemand trouwens wat voorbeelden van wat ik in die Orange area kan verwachten? (Broken Balance?)

Orange bouwt op van (Night) Full-On naar Dark en Forest Psy. Dus redelijk duistere, snelle psytrance wat opbouwt in bpm.

Klinkt best interessant voor de afwisseling. Moet dan wel lachen dat men de dingen die Armin van Buuren met Vini Vici maakt ook Psy Trance noemen.

Haha ja, zeker die Vini Vici platen met Armin zou ik eerder gewoon mainstream noemen, of Pop Psy. Vini Vici maakte in eerste instantie Tribal wat in feite wel een subgenre is binnen de psytrance, maar staat, mede door het overcommerciëlen, inmiddels wel erg ver af van de meer klassieke psytrance stijlen.

Dat Vini Vici voor de meeste mensen het “gezicht” van psy(trance) is, vind ik wel zonde tbh. Doet het genre en al haar subgenres enorm tekort, want het heeft echt extreem veel te bieden: van heerlijk zweverig, dromerig en organisch tot groovy, upbeat, stevig, mechanisch, snel en/of duister en met een enorme range in bpm (130 tot 195+). Maar snap het wel. Ze zijn enorm bekend geworden natuurlijk mede door die samenwerkingen met grote mainstream dj’s.

Anyway, beetje afgedwaald. Sowwy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MaartenV schreef:
Edit: goeie die van bas&ram! Daar zat ik ook aan te denken idd! :thumbsup:

Heb die set echt helemaal grijs gedraaid, samen met die van Rank 1. Wat was trance toen gigantisch goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 08:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow, 'plots' is het opeens 1 mei. Defqon is volgende maand al...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even hopen dat het weer in rap tempo omhoog gaat qua temperatuur. Graadje of 13 erbij zou wel lekker zijn.

Sowieso toch geen touw aan vast te knopen dat weer in NL. Vorig jaar Koningsdag stond ik in m'n t-shirt, nu met trui aan, erwtensoep naar binnen te werken.
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 55  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten