Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 55  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 20:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooie pagina's in het AD :D
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 23:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Geniaal weekend gehad. Hebben wel gezegd de laatste keer, maar trek het toch in twijfel. Aan het feest lag het niet, maar wel aan de prijzen en de manier hoe Q daarmee omgaat.

Donderdag even kort gekeken bij Devin Wilden Vaagrid na een pre-party bij het huisje, wat beiden top was. De Magenta afterparty was qua sfeer goed maar die koptelefoons zijn echt zwaar ondermaats qua geluidskwaliteit dus was niet geweldig.

Vrijdag begonnen bij Prefix & Density die gelukkig juist meer recent spul er bij pakten (anno 2017). Clockartz ook voor een deel meegepakt die een tof setje neerzette. Toen bij 10CLS geweest die echt een geniale set had, zeker vaker heen in de toekomst. Crypsis & Chain Reaction waren wel ok, goed dat ze ook recentere platen pakten maar sommigen waren wel iets te recent. Tham viel een beetje tegen, had meer zijn eigen stijl verwacht (wat hij meer aan het einde deed), maar ik snap dat hij meer caterde naar Defqon.1 zelf. Endymion viel tegen met alleen maar kick edits en de zelfde hitjes. B-Frontliner was ook heel tof, nieuwe platen klonken echt vet alleen het geluid lag niet altijd lekker. The Purge & Adjuzt was eveneens vet (props voor originele Red Lips), alleen het mixwerk liet soms wat te wensen over, ook worden al die fake drops en zelfde stijl platen na een uur wel wat saai. E-Force, Chris One en specifiek Main Concern op rij in de Magenta waren allemaal heel vet. Toen wel gedacht dat ik al het vette wel gehoord af en mooi rustiger kon afsluiten bij Somniac One maar ik was niet voorbereid op het geweld dat ze ging gooien, dat inclusief het keiharde loepzuivere geluid in het midden van de Green maakte het het setje van de dag.

Zaterdag laat op het terrein wegens een beste kater, helaas daardoor Balistic en Thera & Geck-O gemist. Geopend bij Jay Reeve & Refuzion wat een heerlijke opener was qua muziek en qua sfeer, hele stage zat bomvol gezelligheid. Daarna gelijk Chapter V met het setje van de dag, wederom dat geluid daar in het midden bij de Indigo was echt geweldig, inclusief die kicks die langs kwamen, het vult voor mij echt een gat wat Mind Dimension, Delete en Vazard laten. Daarna de daybreak sessions met Geck-O die top was, maar veel te kort duurde door slecht timemanagement van Q. Vervolgens The Silence wat ook enorm vet was, vooral die parodie op Catscan - Cr8tiv Counter waarbij ze een kick uiteindelijk op 1 bpm afspelen. Art Of Fighters viel vervolgens tegen imo, het begon goed maar veel platen er na waren enorm nieuw, snel afgekapt of kick edits, vooral schande dat ze een kick edit doen van Shotgun (AoF Reload). Partyraiser begon tof, maar draaide meer een early/millenium set a la Promo dan iets van Partyraiser, dus daar weggegaan voor de main om een plek te zoeken voor de eindshow. De eindshow viel me behoorlijk tegen, er zat niet echt een groots moment in en had daardoor het gevoel dat hij 10 minuten te vroeg was gestopt. Nog een gezellige after gehad bij de gezellige drollen.

Zondag vroeg opgestaan voor Embrionyc wat zich prima uitbetaalde. Wat een lomp geweld kwam daar langs zeg, alles wat ik van hem had gehoopt. Ook twee keer de shitshow van Gezellige Uptempo meegepakt, genoeg vreemde dingen daar gezien. Daarna bij Catscan gestaan die ook een enorm vette set neerzette, maar ben tegen het einde wel lange tijd gaan zitten omdat ik dusdanig last had van de hitte dat ik het idee had dat ik bijna neerviel. Bij verschillende artiesten in die tijd gaan zitten maar niks wat er uit sprong oid. Weer bij Manu Le Malin begonnen die toffe muziek draaide maar qua mixwerk wel fouten maakte. Mad Dog Downtempo was ook enorm vet maar de sfeer was in het begin niet best door wederom veel mensen niet kunnen lezen of die niet snappen dat de Silver een industrial stage is. Afgesloten bij TOA & Ophidian op de Gold en dat was echt genieten geblazen met al die oude trommel en knalplaten, kan niet kiezen tussen hun en Embrionyc's setje als set van de dag. Legends was even leuk maar bij de aankondiging van Sub Zero Project zag ik het niet meer zitten om te blijven, nog even gezellig gedaan bij het huisje er na.

Al in al geweldig weekend.

+ Beveiliging, deed een stuk vriendelijker dan normaal over het hele weekend. Graag op deze voet doorgaan.
+ Geluid was over het algemeen enorm goed het hele weekend
+ Aankleding en algehele dingen die op het terrein gebeurden waren tof gedaan
+ Indeling van de area's was zeer goed
+ Prikwater met smaak en Aquarius

- Prijzen voor eten en wat je er voor kreeg was zwaar ondermaats.
- Sommig bar personeel waren niet de meest heldere lichten, zeker niet met dat registratie apparaat
- Eindshow viel zwaar tegen
- Koptelefoons van de silent disco afterparty's waren van matige kwaliteit en snel leeg
- Amper schaduwplekken waar je kon zitten en water bijvulpunten waren alleen bij de Red, Black en Blue goed genoeg.
- Van wat ik hoor zijn mensen op de camping wel echt geniaad op welk veld ze wel en niet mochten uiteindelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 09:04 
 
Hardtraxxer

Defqon vuurwerkshow....schrikt je jezelf ook wel de pestpleuris zeg :oh:

https://www.dumpert.nl/item/100065119_de6dc7d9
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 09:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
- water bijvulpunten waren alleen bij de Red, Black en Blue goed genoeg.

Ik vond die bij de Magenta anders prima: ruim opgezet en nooit te druk. Bij de Silver wel iets te druk op sommige momenten maar viel ook nog wel mee.
Wij hadden een locker op de camping bij de ingang van de Black en als ik daar moest zijn liep ik even het campingveld er achter op: schone en rustige wc's en voldoende kraantjes. Was ook meer dan prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 09:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Oja nog even een klein shoutoutje naar Paling/The Fallen voor alle gezelligheid.

:loving:

Fluxion schreef:
Paling schreef:
- Embrionyc op zondag, naast de goede muziek ook veel grappige dingen gezien tijdens deze set;



Heel vet wel om eindelijk Embrionyc eens te kunnen zien, maar helaas niet optimaal kunnen genieten door de hitte en vermoeidheid. :(

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 09:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Broken Balance schreef:
- water bijvulpunten waren alleen bij de Red, Black en Blue goed genoeg.

Ik vond die bij de Magenta anders prima: ruim opgezet en nooit te druk. Bij de Silver wel iets te druk op sommige momenten maar viel ook nog wel mee.
Wij hadden een locker op de camping bij de ingang van de Black en als ik daar moest zijn liep ik even het campingveld er achter op: schone en rustige wc's en voldoende kraantjes. Was ook meer dan prima.

Bij de Magenta heb ik op sommige momenten zeker 10 minuten moeten wachten voordat er een kraantje vrij was. Alleen op vrijdag was het snel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nog 3 recycle tokens over, begreep ik nou goed dat je daar nog wat mee kon?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 10:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik heb nog 3 recycle tokens over, begreep ik nou goed dat je daar nog wat mee kon?

Komt nog een webpagina over, de webpagina van afgelopen jaar vind je hier:
https://www.q-dance.com/join/defqon-1-2 ... ycle-token
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/3 ... halve-week

Zelfs seksspeeltjes worden gevonden :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 12:29 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/338546/tonnen-aan-afval-na-defqon-opruimen-duurt-anderhalve-week

Zelfs seksspeeltjes worden gevonden :lol:

Gaan we lopen oordelen? Laat elkaar aub even in elkaars waarde.

P.s. als iemand een groene drakendildo heeft gevonden, graag even PM sturen. Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 12:41 
 
Hardtraxxer

Sarabande schreef:
Remi schreef:
Broken Balance schreef:
- water bijvulpunten waren alleen bij de Red, Black en Blue goed genoeg.

Ik vond die bij de Magenta anders prima: ruim opgezet en nooit te druk. Bij de Silver wel iets te druk op sommige momenten maar viel ook nog wel mee.
Wij hadden een locker op de camping bij de ingang van de Black en als ik daar moest zijn liep ik even het campingveld er achter op: schone en rustige wc's en voldoende kraantjes. Was ook meer dan prima.

Bij de Magenta heb ik op sommige momenten zeker 10 minuten moeten wachten voordat er een kraantje vrij was. Alleen op vrijdag was het snel.


Zaterdag en zondag duurde t idd toch al gauw 10 min hoor. Maarja, dat was t wachten bij de bar ook vaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 12:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/338546/tonnen-aan-afval-na-defqon-opruimen-duurt-anderhalve-week

Zelfs seksspeeltjes worden gevonden :lol:


Stuur ze ook even langs de Achterhoek, ik vind net nog een baal confetti in m'n tas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 14:15 
 
Hardtraxxer

Ook even een Defqon review nu het nog soort vers is:

Donderdag rond een uur of 16.00 aangekomen op Molecaten park, even lekker wat burgers gebakken en rond 20.00 naar terrein gegaan. Headhunterz laatste deel waren alleen maar hitjesparade, Sound Rush draaide wel ok. Nog even rammen bij Devin Wild en daarna nog even gaan zweven bij Ecstatic, om vervolgens Vaagrid nog even snel mee te pakken (de minutenlange spaanse gitaarmuziek was geweldig). Daarna funkycat after meegepakt en met de bus teruggegaan.

Vrijdag vroeg op terrein om een poging te wagen voor de harderclass stage maar dat viel toch even tegen. Toen maar even rondje gelopen en bij Juju Rush, DAE, 10CLS en beland bij Scarra en Vasto, waar ik naar de eerste zaagkick de tent uit gerend ben richting de Black voor Re-Style, hele dikke set zoals altijd. Vervolgens snel door naar de UV voor progressive hardstyle en daar uiteindelijk blijven plakken t/m Pitcher Live waarbij asynchroon op trommels werd geramd tijdens de kicks. Snel wat eten naar binnen gewerkt (Het was heel veel friet tov andere opties?) en snel op tijd terug voor B-frontliner. Album hype zit er goed in nu. Daarna beetje bij de main gehangen. DBSTF draaide erg sterk. Act of Rage erg standaard en eerste The Gang viel me erg tegen. Kicks die telkens onderbroken worden door effecten, vocals etc haalt alle energie eruit. Rebelion icm vuurwerk en visuals was wel erg dik.

Zaterdag ff slaap gepakt en pas rond uur of 14.00 weer op terrein voor Demi Kanon en Jay Reeve & Refuzion. Power Hour was meer van hetzelfde maar blijft indrukwekkend. De Geck-o set daarna maakte een hoop goed. Daarna mezelf totaal verbaasd bij The Silence op de Silver en na wat rondjes lopen geëindigd bij D-fence in de black, waar een bizar hoog tempo in de set zat. Vervolgens een uurtje KO gegaan in de hangmatten bij de black om net op tijd wakker te zijn voor Fish & Rice, wat toch wel 1 van de hoogtepunten van het festival was. Nooit eerder zoveel chaos tegelijk gezien. Na stukje d-sturb en endshow maar even blijven chillen op de wasted lands.

Zondag weer later terrein op te gaan en helaas was de pendelbus stuk (deuren konden niet meer dicht) dus bijna de hele set van Wasted Penguinz moeten missen. Vervolgens maar blijven hangen bij de magenta tot aan Mad Dog Downtempo. Daarna ging het lampje toch wel uit en maar beetje bij de mainstage gehangen tot aan het eind. Rare legends keuzes. Veel te veel Ran-d platen tov Adaro en Sefa begreep ik ook niet helemaal. Het bleek uiteindelijk wel beter dan die set van de Prophet, had een meer waardig afscheid verwacht. Closing track was wel heel indrukwekkend.

+muziek (en 2 extra stijlen/kleuren)
+inrichting van big chill stage
+cartoons op de wasted lands
+wc's (eindelijk goed geregeld dit jaar)
+mainstage eerder open op zondag
+Geck-o
-waterkraantjes bij de magenta. Stond heel weinig druk op wat voor grote rijen zorgde
-watertap punten waar je alleen je defqon waterzak van dit jaar mocht laten vullen. Beetje selectief beleid. M'n 2019 unit werkt nog prima.
-eten (kwaliteit hoger dan andere festivals, maar toch erg achteruit gegaan sinds vorig jaar. Alleen in Toofargonia/Wasted Lands was een ruimere keuze dan friet en frikandellen.)

Al met al een prima editie en het weer zat ook erg mee. Volgend jaar weer helemaal bij :P

Nog even een tip voor Q-dance als jullie meelezen: oplossingen als de Beermate en andere vending machines zou het barrenprobleem wellicht kunnen oplossen. Veel minder personeel nodig en nu blikjes/flesjes dicht en met dop verkocht worden lijkt dit wel haalbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeftaElachouri schreef:
Delt-A schreef:
ErikZ schreef:
Deepack & Luna draaien even DE set van de Magenta stream


Defqon anthem 2008 nog gedraaid? Zo niet is jouw stelling gewoonweg foutief.

Dan draai je op Defqon op de Magenta stage en draai je je eigen anthem niet. Overigens ook m'n favo anthem. Die opbouw naar de climax :drool:


Mee eens ja! De climax is ook wel nice maar valt wel een beetje in het niet met de intro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 19:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Oja nog even een klein shoutoutje naar Paling/The Fallen voor alle gezelligheid.


Pooaah, legend (L) Wanneer Speedcore daten?

Tot twee weken voor Defqon geroepen dat ik niet zou gaan. Uiteindelijk toch overstag en geen spijt. Zondag wel iets na 17:00 uur richting huis gegaan waardoor ik Mad Dog gemist heb. De warmte heeft de strijd gewonnen.

Bold statement: Kruelty vs. Element kwam voor mij qua experience zeer dichtbij Vazard & Delete @ Loudness 2014 :$. Was overigens ook voor mij de eerste keer dat ik een set van deze twee gezien heb.

Chapter V was ook heeeeeeel vet. Alleen Seeker of Fire zo snel uitmixen was jammer.

Hoogtepunten:
- Regain, Vyral en Somniac One op de vrijdag
- Nanostorm, The Silence, Chapter V en Kruelty vs. Element op de zaterdag
- Embrionyc op de zondag

Dieptepunten:
- Digital Punk op de vrijdag (waar A Dark Tomorrow, Creatures of the Night, Dark Symphony??????)
- Vrijdag van 16:00 tot 19:00 uur niet echt interessante namen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 20:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Poah, wel dik hoor!! Die track van Atmozfears (L) :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Anura schreef:
Poah, wel dik hoor!! Die track van Atmozfears (L) :bomb:

Inderdaad zeg maar ik vind DJ Isaac - Feel So Good ook zo ontzettend vet. Wat een drive heeft die plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 20:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Anura schreef:
Poah, wel dik hoor!! Die track van Atmozfears (L) :bomb:

Inderdaad zeg maar ik vind DJ Isaac - Feel So Good ook zo ontzettend vet. Wat een drive heeft die plaat.


Oh grappig, ik vind die juist wat misplaatst :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 21:44 
 
Hardtraxx Newbie

Omdat de man die normaal altijd namens onze groep een mooi verslagje op Hardtraxx post dit keer niet mee was en ik even het enerverende weekend van me af wil schrijven besloten om als regelmatige meelezer van de morsdode forum zelf ook maar even eens een verslagje eruit te gooien van een bijzonder en enerverend weekend Defqon, mijn vijfde editie en zeker één van de mooiste.

Op donderdag aangekomen op de camping, waarvan ik eigenlijk gezworen had nooit meer een stap op te zetten. Enfin, toch weer over laten halen en na een bak file-ellende, sjouwen naar de achterkant van veld 6, het met pijn en moeite vinden van een plek, regen en het opzetten van de tent konden we rond 20:00 uur eindelijk plaatsnemen onder de partytent voor een welverdiend koud pilsemannetje. Na niet zo lang besloten om ondanks de regen richting het terrein te lopen, want ik wilde graag de live-act van Devin Wild eens meemaken. Eerst nog even genoten van Sound Rush, waar duidelijk was dat de gezelligheid er goed in zat. De Gathering levert toch altijd een hele unieke sfeer op. Iedereen is nog okselfris, helemaal hyped up voor het weekend en blij om eindelijk weer op Defqon te zijn. Devin Wild leverde een heerlijke set af, gewoon een partij maaien met verder minimale overige elementen in de tracks. Misschien niet helemaal de juiste muziek voor zo'n sfeer als de Gathering, maar ik kon er wel van genieten. We besloten om Warface nog even de kans te geven, maar door de drukte en de tegenvallende eerste tracks besloten we nog even de Indigo te checken voor de Apex take-over. Totaal niet bekend met die gasten dus met een open vizier erin. Dat begon nog veelbelovend, maar nam al kick na kick af. Voor mij was deze set een mooie belichaming van wat er mis is met de hedendaagse raw. Maar goed, zullen vast genoeg mensen het wél leuk vinden, da's het belangrijkste. Daarna naar de tent vertrokken en na een klein afsluitpilsje de tent in gedoken om vrijdag fit te zijn, want we wilden graag om 11:00 uur bij Prefix & Density zijn.

Met een kleine vertraging op vrijdag rond 11:20 de Indigo weten te betreden en de heren leverden een heerlijk setje af om de dag mee in te komen. Binnenkomen tijdens What We Are, ik kan me wat minders bedenken. Soundwaves is één van mijn favoriete platen van ze, fijn dat ze daarmee afsloten. Artifact leverde daarna een verrassend leuke set af met een aantal verrassende platen. Degos & Re-Done kwamen daarna met één van de leukste setjes van het weekend. Heerlijk om al die oude tracks van ze weer eens langs te horen komen aangevuld met de nodige Delete-platen. Het gelikte mixwerk van ze is inmiddels wel bekend. Vervolgens een beetje overal en nergens geweest, onder meer The Pitcher op de UV (mooie stage) en Hard Driver op de Red (zag er ook goed uit) geweest, om vervolgens naar The Purge & Adjuzt te gaan, een set waar ik erg naar uitkeek. Het was wel een prima set, maar toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Mixwerk was af en toe belabberd en met name die Adjuzt-platen lijken toch wel vaak hetzelfde ofzo. Vervolgens nog even bij DBSTF wezen koekeloeren. Die mannen stellen natuurlijk nooit teleur, maar echt memorabel was het verder niet. Daarna richting de Magenta gewaggeld voor de afsluitende twee sets. Nog even E-Force met The Baddest als afsluiter meegepakt, waarna Chris One één van de sets van het weekend eruit klapte. Na een wat stroef begin kwamen tracks als Done With My Stash, Dismissed en zijn eigen klappers als Killshot, Different Kind of Therapy en Pyscho langs, puur genieten. Ik keek eigenlijk meer uit naar Main Concern, maar dat viel in mijn ogen dan weer wat tegen qua wat ik van ze gewend ben. Door die drie kwartier die ze hadden gingen ze voor mijn gevoel voor de wat veiligere en minder verrassende keuzes dan dat ze normaal gesproken willen doen. Ook mixten ze wel erg langzaam door (veel outro's), wat voor mij dan weer de drive uit de set haalt. Aan de andere kant laten ze nota bene de mid van Time Has Come dan weer links liggen en ook Genocide hoeft voor mij niet echt in zo'n set. Maar goed, alsnog prima vermaakt uiteraard. Daarna teruggegaan naar de tent om weer even een aantal biertjes en wat nodige rust te pakken.

De zaterdag was daar en dat was toch wel de dag waar ik het meeste naar uitkeek. Iets te enthousiast aan de dag begonnen met iets te veel wodka, waardoor ik eigenlijk geen seconde van Thera & Geck-o meer kan herinneren, zal vast leuk geweest zijn. Daarna één van de hoogtepunten van het weekend: Jay Reeve & Refuzion. Ik was gelukkig weer wat geland op aarde en stond dus heerlijk te genieten op de UV en dat was in combinatie met de zweverige muziek en alle lachende, gezellige mensen op die stage echt een genietmomentje. Richting het einde van de set richting de Indigo gelopen voor de heren van Hoofdstuk 5, die een bom van een set door de Indigo bliezen. Dat soort muziek over dat bizarre geluid is toch optimaal genieten. Tijdens de set het genoegen gehad om Corneel aka DJ Cro aka de man van de B-kantjes lastig te vallen met mijn Hardtraxx meelezer-klets, was ook beregezellig en een mooie toevoeging aan dat uurtje. Die wat nieuwere Delete-tracks heb ik wat minder mee dus Take it Back en Louder hadden voor mij niet gehoeven, maar daar doen we niet moeilijk over. Daarna even bij Adaro & DP gestaan, dan krab je je toch wel ff achter de oren na zo'n uurtje lepelen. The Purge Trippin' was daarna wel weer heerlijk en imo een veel betere set dan zijn B2B met Adjuzt de dag ervoor. Een vriend van me kwam die dag ook een dagje langs dus daarna eigenlijk constant met hem op de Red rustig aan alles bekeken en beetje op de heuvels gezeten. Dikke prima, maar daardoor wel Donkey Rollers vergeten. Na het verslag van mijn mede Defqon-gangers was dat wel een baalmomentje. Ten slotte was het tijd voor het absolute hoogtepunt van het weekend: Kruelty & Element. Mijn verwachtingen voor die set waren torenhoog, maar daar gingen ze eigenlijk nog ruimschoots overheen. Wat een ongelofelijk geweld over dat loepzuivere geluid. Oprecht één van de meest bizarre ervaringen die ik in acht jaar festivals heb mee mogen maken. Element & Kruelty vullen elkaar wat trackkeuze ook perfect aan. Naast de eigen tracks kwamen ze ook met platen als Concentr8 ( :worship: ), Still Here (Delete remix) en I Believe in Pain aan. De Indigo werd door alle maaiers die ook besloten hadden de eindshow te skippen vakkundig afgebroken en zoals ik zaterdag ook al postte vlak na die set: het was een wonder dat de Indigo nog overeind stond. Na de set ff bijgekomen op een bankje om nog even in de Blue een kijkje te nemen bij Roughstate, dat had ik wel snel gezien en terug huiswaarts richting tent gekeerd, waar de rest van de groep al was. De zaterdagafter was helaas niet zo rustig als voorgaande dagen en liep behoorlijk uit de hand met onze buren. Uiteindelijk welgeteld nul hele minuten slaap gepakt en de zondag moest nog komen, heb wel eens slimmere keuzes gemaakt.

[1/2]
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2023 21:45 
 
Hardtraxx Newbie

Wonder boven wonder op zondag toch nog wat energie gevonden om richting het terrein te gaan richting Waverider waar één van mijn vrienden enorm naar uitkeek. Niet helemaal mijn ding, maar hij genoot er gelukkig wel van, prima. Een goede vriendin kwam zondag langs om als technovlinder haar eerste hardstylefestival ooit te bezoeken na het nodige overhalen. Zij was inmiddels ook aangesloten met haar vriendin en met hen ben ik toen op pad gegaan naar waar zij voornamelijk zin in hadden. Hierdoor bij Aftershock, Anderex, Adjuzt en nog wat andere setjes geweest, waar ik me allemaal stuk voor stuk prima vermaakt heb. Helaas merkte ik wel al snel dat ik door mijn escapades van die nacht ervoor en de hitte rustig aan moest doen met mijn energie. Dat ging nog wat worden om 19:00 uur... Nog even stukje Mad Dog meegepakt, wat niet helemaal mijn ding was. Even naar de overkant gelopen richting Tha Playah op de Gold, dat was dan wel weer ontzettend lekker. Daarna tijd voor het hoofdgerecht van de zondag: de Spoontechnicians. Dat sloot moeiteloos aan Kruelty & Element van voorgaande avond. Ongekend geweld over dat fantastische geluid. Heerlijk ook dat de heren best wel snel doormixten, iets waar het wat mij betreft toch vaak aan schort bij Spoon-artiesten. Een perfecte balans tussen het oudere werk en de nieuwe garde, met een aantal vette mash-ups. Beter konden ze het niet aanpakken wat mij betreft. Dat werk van The Smiler kende ik nog niet echt, maar dat ging echt mokertje hard. Goeie toevoeging op Spoon denk ik. Het enige nadeel aan de set was dat ik na elke keer losgaan eigenlijk ff een paar minuten bij moest komen, maar daar was helaas geen ruimte voor. Nouja, dan maar kapot. Dat was ook zo na die set en ik moest echt even bijkomen. De moed verzameld om richting Red te gaan met de dames die die dag langs waren gekomen. Roughstate setje was wat mij betreft nog een aangename verrassing, leuk om al die platen weer eens te horen. SZP en Warface was al wat minder, maar toen Sefa het podium beklom ben ik zelf de berg maar opgeklommen om daar ff te gaan zitten. Vanaf daar de afscheidsset van The Prophet nog bewonderd en daarna bovenop de berg de eindshow, die naar mijn idee top in elkaar zat. Het was ook prachtig om te zien hoe iemand die voor het eerst op Defqon is haar ogen uit kan kijken op zo'n moment, daar kon ik dan weer ontzettend van genieten en dat bracht mij in gedachten ook weer ff terug naar mijn eerste Defqon. Daarna afscheid genomen en de barre tocht terug richting tent gemaakt, het zat er alweer op en was weer eens voorbij gevlogen. Nog even kort voor de tent gezeten om maandag vroeg de spullen te pakken en helemaal dood richting huis te vertrekken.

+++++ Kruelty & Element
++++ Spoontechnicians
+++ Chris One, Chapter V, Jay Reeve & Refuzion, Degos & Re-Done
+++ Geluid van de Indigo
+++ Sfeer bij de Magenta en tijdens de afsluitsets op de Indigo
++ Sfeer op het festival an sich, organisatorische (kleine) zaken als toilet, doorloop, beveiliging, begaanbaarheid terrein
-- Hedendaagse raw, unlimited fake-drops en gare kicks
---- Files op donderdag, slechte verdeling campingruimtes
----- De camping an sich, niks voor mij, sochtends veel te druk bij de WC's en douches
------------ Mijn ruggengraat op de zaterdagafter en mijn afwezige energie op zondag, maarja: eigen schuld, dikke bult


Volgend jaar weer! Dan weer in een huisje :thumbsup:

[2/2]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed verslag, leest lekker weg. 8,5 / 10.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 13:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Goed verslag, leest lekker weg. 8,5 / 10.


Mooie korte beoordeling van het verslag, to the point, duidelijk waar je vandaan komt. 9/11
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 14:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iets later dan gepland volgt hieronder ook mijn verslag van een enerverend Defqon weekend!

Donderdag
Op donderdagavond al richting Veluwe Strandbad in Elburg gereden voor een kleine pre-party in ons huisje met o.a. MelvinFR, Corneelwr en ons Maikelo. Na de eerste paar biertjes in de auto te hebben genuttigd gingen we daar in het huisje natuurlijk vrolijk mee door. Onder het genot van de nodige meezingers van Dj Cro & friends hadden we een prima aftrap van Defqon. The Gathering bewust links laten liggen omdat we vier dagen Defqon wel heel veel vinden. Het plan was met z'n allen om niet al te laat gaan slapen, maar zoals wel vaker liep dit net even anders.. alsnog 'verstandig' als één van de eersten naar het bedje gegaan.

Vrijdag
Na een relatief kort nachtje ging de wekker om half 9. Ondanks alle drankjes van de avond ervoor werd ik toch redelijk fit wakker, wellicht door de Defqon hype!? Toen ik beneden kwam merkte ik dat letterlijk iedereen nog op één oor lag, leuk idee zo'n pre-party in het huisje haha... Dit mocht voor mij de pret echter niet drukken. Na een snelle douche en een goed ontbijt ging ik met slechts een klein groepje op de fiets richting The Holy Grounds. Helaas iets later dan gepland aangekomen bij P&D omdat het toch altijd even duurt voor je bent geïnstalleerd op een festival. Bij het betreden van de Magenta klonk What We Are van de Donkey Rollers door de speakers, Defqon kon op dat moment niet beter beginnen voor mij! Tijdens de set met heel veel bekende gezichten gesproken, erg gezellig! Ook super om de heren van P&D weer eens achter de draaitafel te zien. In de wandelgangen heb ik gehoord dat dit niet hun laatste classic set zal zijn. Na P&D viel Artifact ietwat tegen helaas, dit kwam mede door het enorm schommellende geluid tijdens zijn set. Iets wat een terugkerend probleem bleek te zijn in de Magenta. Daarna met een groepje naar de main gegaan voor de openingsceremonie van Phuture Noize. De drukte, warmte en de brandende zon waren niet te harden waardoor ik het eigenlijk na tien minuten al wel gezien had. Na een korte plaspauze ben ik naar de Green gegaan waar ik met een gezellig groepje heb genoten van het oneindige geweld van 10CLS. Onverwachts toch wel één van de hoogtepunten van het weekend. Sowieso props voor het geluid in de Green/Indigo gedurende het hele weekend, was echt loepzuiver en ook nog is snoeihard! Daarna kort langs Jones geweest in de Magenta, helaas viel deze set alleen redelijk in het niet na de set van 10CLS. Vervolgens naar een setje geweest waar ik enorm naar had uitgekeken: Progressive hardstyle van Ecstatic en Audiotricz. Dit was een halfuur heerlijke euforische hardstyle zoals het hoort: in de zon, biertje erbij, euforische deuntjes en alleen maar vrolijke gezichten! Na hun set kort bij Tham geweest op de Green om vervolgens wat te gaan eten en wat uit te rusten. Na het eten zijn we met een groepje naar de UV gegaan voor B-Frontliner. Na hun set op de vrijdag van Decibel in 2019 heb ik nooit meer echt wat van hun gehoord dus ik was wel hyped voor hun set. Geweldige set! De 'nieuwe' platen The Anthem, Secrets of the Universe, Destroy, Monster en Rulers of The Sky zijn echt stuk voor stuk parels. Daarna naar de Magenta gelopen voor de Poolse sloopkogel. Wat een verademing om weer eens de ouderwetse raw kicks te horen! De sfeer in het eerste halfuur was echt ongekend goed, laatste kwartier werd het mede door wat mindere platen wel iets minder. Had vooraf al besloten om niet naar E-Force classis te gaan en te gaan kijken bij B-Front op de RED. Dit bleek niet de beste keuze te zijn. Plaatkeuze was voor B-Front's doen vrij saai, eigenlijk alleen maar eigen platen. De sfeer en het geluid waren daarnaast ook ondermaats helaas. Van de twee nieuwe soloplaten die hij draaide bleef de eerste wel hangen! Mijn groep was er aan het eind wel een beetje zat van en zijn daarom vlak voor het einde (toen Promo nog op het podium kwam voor de remix van I Come Correct van B-Front) vertrokken. We hadden gelukkig eerder op de dag al besloten om naar Vyral te gaan ipv Main Concern, dus gingen na B-Front door naar de Indigo. Gelukkig stond hier een aardig groepje liefhebbers die van begin tot eind zijn losgegaan. Zeker geen spijt gehad van deze keuze! Heerlijk om Innocent Blood live edit, Fall, Dark Angel, Epilogue remix, Nothingness en Scorpio weer is live te horen! Als afsluiter van de vrijdag kozen we als groep voor Somniac One. We waren alleen allemaal vrij gesloopt na de set van Vyral, dus besloten na iets meer dan een halfuur lekker naar huis te fietsen en daar het feestje nog even door te zetten. De vrijdag was me net als vorig jaar goed bevallen. Het was nergens echt te druk, veel leuke setjes gehoord, veel bekenden gezien en de sfeer zat er over het algemeen heel erg goed in!

Zaterdag
Na een nachtje van zo'n vijf uur slaap werd ik behoorlijk verrot wakker. Ik had dan ook wel even nodig om op te starten. Gelukkig hadden er meerdere in het huisje last van, haha. Uiteindelijk rond half drie aangekomen op het terrein voor Jay Reeve en Refuzion. Wat een heerlijke muziek maken zij toch! Na het euforische uurtje gingen we naar iets totaal anders, de heren van Chapter V stonden namelijk geprogrammeerd in de Indigo! Dit was één van mijn hoogtepunten van de afgelopen editie, de ene na de andere gated klapper kwam voorbij. Hun sound is fris, hard en heeft veel variatie in type platen. Daarnaast draaien ze ook gevarieerd met een mix van eigen werk, (Spoon) classics en platen van andere (Spoon) artiesten. Portals & Potatoes remix, Control w/ Vasto, Underground Identity, collab w/ Kruelty, Questions en Gimme A Fk Break zijn mij het meest bijgebleven. Ook nog een speciale vermelding naar iedereen die Power Hour heeft geskipt voor Chapter V en daar volledig Badr Hari is gegaan! Na de set van Chapter V had ik geen benen meer over dus besloten we met een groepje wat rust te pakken en wat te gaan eten. Vanaf dat moment ging het helaas mis. Ik werd overprikkelt door alle mensen, de warmte en de weinig uren slaap van afgelopen nachten. Ik wilde vooraf dolgraag naar Mutilator maar een overvolle Indigo trok ik op dat moment niet. In plaatst daarvan besloot ik om naar Corneelwr en Hekzitter te gaan op de Silver waar The Silence draaide. Dit knalde er goed op. Het losgaan in de volle zon werd na zo'n twintig minuten wel iets teveel, dus besloten Corneelwr en ik om in de schaduw van de Silver te gaan zitten. In het uur dat we daar hebben gezeten hebben we wel drie mensen afgevoerd zien worden. Nooit echt leuk om te zien.. We zijn daarna nog even gaan kijken bij Luna & Deepack in de Magenta. Daar merkte ik al snel dat ik het eigenlijk niet meer echt naar m'n zin had, dus na veel wikken en wegen besloten om in m'n eentje naar het huisje te gaan. Baalde echt enorm dat ik daardoor Phantom en Kruelty/Element moest missen, maar door te blijven zat ik alleen mezelf in de weg. Rare gewaarwording om om acht uur het terrein al te verlaten, maar ach.. Uiteindelijk wel de goede keuze gemaakt en in het huisje wat tot rust kunnen komen. Daar sloot de groep wat later aan en hebben er toen nog een gezellige avond/nacht van gemaakt.

[1/2]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2023 14:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zondag
Ik werd helaas veel te laat wakker waardoor ik Embryionic en [KRTM] heb moeten missen. Toen ik dat eenmaal wist heb ik rustig ontbeten en nog wat gechillt op ons terras met een aantal uit het huisje. Zelfs op ons terras in de schaduw was het rond het middaguur al snikheet, dit beloofde dus echt een hele hele warme laatste dag van Defqon te worden. We besloten om de warmste uren dan ook maar te skippen. Uiteindelijk pas rond half drie op het terrein aangekomen om daar het eerste halfuur rond te dwalen over het op het eerste oog enorm drukke terrein. We wilden op dat moment niet persé iets zien dus we dwaalden een beetje over het terrein. M'n vriendin en ik hadden beiden best wel last van de warmte dus besloten we om op de tribune bij de Purple te gaan zitten tijdens de set van Shockrage. Hier hebben we de nodige blikjes frisdrank en water genuttigd om het hoofd koel te houden. Het setje van Shockrage was ondertussen verrassend goed met veel onbekende platen die werden afgewisseld door Spoon classics. Helaas veel te warm om los te gaan.. Omdat we dicht bij het food district zaten besloten we voor de set van Posyden nog even wat te gaan eten om de energievoorraad weer wat aan te vullen. Daar hebben we heerlijke quesedillas en hamburgers gegeten. Voor een festival was dit meer dan prima! Was ook geinig om te zien hoeveel mensen er aan het strandje in het water lagen (niet gek ook met de temperaturen van afgelopen weekend). Fijn dat Qdance had besloten om de RED eerder te openen, hierdoor waren de wc's daar ook toegankelijk en konden we daar zonder rijen onze flesjes water binnen no-time vullen! Daar werd ik nog aangesproken door twee aardige jongens die normaal naar 'free jazz' luisteren en nu voor het eerst naar Defqon gingen. Dat gesprek was een vrij bijzondere maar leuke gewaarwording :D . Vervolgens zijn we snel doorgelopen naar de Purple voor Posyden. Deze set had ik vooraf al rood omcirkeld en hij maakte mijn hoge verwachtingen meer dan waar waar. Posyden mixte alles live en had er ook duidelijk plezier in! Ondanks de lage opkomst en de brandende zon stond er toch een leuk groepje liefhebbers/vaste kern die losgingen (zoals bijna altijd wel bij Spoontech). Na deze set kort langs de amigo's van de Gezellige Uptempo gelopen om te kijken wat voor shitshow zij in elkaar hadden geflanst. Ben totaal niet van de uptempo maar kan hier de lol wel van inzien, leuk gedaan! Daarna naar de silver gelopen voor Mad Dog en zijn downtempo set. Was voor het eerst dat ik naar zo'n setje van hem ben geweest en holy moly wat een kanonsslagen!! Eind van de set iets eerder weggegaan om met de groep naar de Indigo te lopen voor de Spoontechnicians. Ja wat zal ik daar is over zeggen? By far mijn set van het weekend! Een afsluitsset van de Indigo waarbij niks werd heelgelaten van de stage. Rechtsvoor maximaal uit mijn stekker gegaan op een mix van mash-ups van Spoon classics, nieuwe platen en de reeds bekende platen van de heren. En dit allemaal over het allerbeste geluid. Alles werd live gemixt en de drive gedurende de hele set was abnormaal. Speciale vermelding voor de kicks van The Smiler dit keer, wat gaan die live mokerhard! Na deze set kon het eigenlijk ook niet meer beter, maar toch besloten om nog even te kijken bij de legends (want ja B-Front stond er en dat wilde ik eigenlijk niet missen). Hier ga ik kort over zijn, dit viel gruwelijk tegen. Dit had alles te maken met de verschrikkelijke plaatkeuze van maar één man: Ran-D. Het had zoveel beter geweest als Adaro en B-Front werd bijgestaan door een artiest als Zany of Donkey Rollers. Overigens vond ik een uur voor deze drie heren ook veel te kort, vette disrespect naar hen. Vlak voor het einde maar vertrokken uit zelfbescherming, want het humeur werd er niet bepaald beter op. Op de terugweg naar de kluisjes het vaste ritueel om de laatste muntjes nog uit te geven. We besloten om nog een pizza en een drankje naar binnen te werken. Dit bleken goed bestede laatste muntjes! Daarna afscheid genomen van wat vrienden en toen voor de laatste keer met de fiets naar het huisje gefietst. Omdat het nog heerlijk warm was hebben we daar met iedereen nog wat laatste drankjes gedaan. De zondag was me dit jaar een stuk beter bevallen dan vorig jaar. De drukte viel me alles mee en heb genoeg leuke setjes gehoord deze dag!

+++ Spoontechnicians, Vyral, Chapter V, 10CLS, Mad Dog Downtempo
++ Prefix & Density, Posyden, Regain classics, B-Frontliner, Progressive hardstyle en Somniac One
++ Schone en voldoende WC's
++ Geluid op de Indigo/Green
+ Met de fiets naar Defqon vanaf Veluwe Strandbad
+ Geluid Silver/Indigo
+ De toevoeging van de Green aan de line up vrijdag
+ Deze editie als minder druk ervaren in vergelijking met vorig jaar
+ Aankleding van het terrein
+ Fijn om een weekend gehad te hebben zonder een piepkick/zaagkick te hebben gehoord
- Veel en veel te weinig schaduwpunten gedurende het hele weekend
- B-Front op de Red
- Geluid bij de Magenta
-- De grote hoeveelheid asociale buitenlanders die denken alles te kunnen doen/maken
-- Ran-D die hoogtspersoonlijk de legend set wist te verkloten met zijn plaatkeuze (Bella Ciao, Zombie, Hurricane etc.)

[2/2]
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 55  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten