Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 55  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Man man man wat een weekend was dit zeg.

Voor mij muzikaal gezien de beste Defqon ooit. Ook qua groep, sfeer en mensen bij de setjes waar ik ben geweest.
4 dagen feest valt me wel zwaar in de botten nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuke verslagen, altijd mooi op die manier wat terug te blikken, denk dat ik zo ook even wat ga typen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 10:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Defqon zoals altijd weer absolute hoogtepunt van het jaar, heerlijk 12 persoons huisje waar we op de donderdag onder een paar parasols nog een bbq voor elkaar hebben gerkegen ondanks de stromende regen.

Vrijdag overal beetje rondgekeken maar voornamelijk Magenta geweest waar Chris One en Main Concern wel echt de hoogtepuntjes waren. Afgesloten bij de Angerfist spotlight, dat was wel een toffe show, heerlijke "normale" hardcore op een lekker tempo.

Zaterdag wat meer bij de Indigo gehangen, Mutilator erg vet, maar Kruelty en Element was wel echt schoftig lomp. Ook altijd mooi om te zien wat voor volk er nog staat op dat tijdstip tijdens de eindshow bij zo'n set. Allemaal blije koppies die finaal koulibaly (s/o Job) gaan.

Eigenlijk eerdere jaren amper bij de Gold geweest maar op zaterdag even bij Art of Fighters gaan staan, toch wel een flinke dosis nostalgie ervaren naar m'n eerste jaren feesten. Ook voor het eerst in jaren weer eens bij de power hour gestaan omdat er wat vrienden voor het eerst naar Defqon waren. Show zat weer ijzersterk in elkaar maar ik merk dat ik dat ik die drukte bij de red echt heel slecht trek.

Eind van de zaterdag nog even op de afterparty silent disco mogen staan met de poephoofden. Zelf nog nooit op een silent disco geweest dus het was even wennen, maar was een lekkere gestoorde chaos :lol:

Zondag was een beetje een aparte dag. paar maanden terug het bizarre idee gehoord van Q-dance om 'de shitshow' op te zetten bij de WC's van de Black. oftewel 4 keer met een hoogwerker de lucht in en even een kwartier de boel op stelten zetten. :lol: toch wel een vrij unieke ervaring moet ik zeggen. Het was wel afzien met masker en jasje blousje, maar wel erg vet om te doen. Die verbaasde koppies van mensen die even rustig dachten te gaan schijten/snuiven in de dixie's hahah.

Na de 4e shitshow weer m'n vrienden opgezocht bij tha Playah bij de Gold en dat was echt de perfecte manier om weer in de feeststemming te komen. Door de enorme hitte wel echt wat rustiger aan gedaan en het feest uiteindelijk lekker in de blue afgesloten bij E-Force en Sickmode. Heerlijk de ruimte en geweldige sfeer en pleurisherrie om nog even de laatste energie eruit te rammen

Was ook perfect dat de main zondag wat eerder open ging want de drukte was echt perfect het hele weekend.

überhaupt had ik het idee dat het organisatorisch echt vele malen beter was dan vorig jaar, meer wc's, snellere service bij de barren. Tenminste, zo heb ik het ervaren.

Nog even wachten tot de eindshows officieel online staan om te weten of ik er spijt van heb dat ik die heb overgeslagen. Maar zo mooi als je het op youtube terug ziet kan toch geen live ervaring tegenop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Zondag was een beetje een aparte dag. paar maanden terug het bizarre idee gehoord van Q-dance om 'de shitshow' op te zetten bij de WC's van de Black. oftewel 4 keer met een hoogwerker de lucht in en even een kwartier de boel op stelten zetten.


Zijn hier beelden van? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:17 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Wat een geweldig weekend heb ik hier weer gehad, Defqon blijft toch wel het gaafste festival/feest van het jaar (L) Aan de dingen waar ik me vorig jaar gestoord heb, heb ik me dit jaar helemaal niet gestoord dus dat was zeker positief (meer wc's op de camping ('s ochtends niet meer dan 5 minuten hoeven wachten), op zondag viel de drukte me echt alleszins mee). Het enige waar ik wel echt behoefte aan heb (anders overweeg ik om niet meer op de camping te gaan staan) is een stilteveld waar het bijvoorbeeld na 2 uur stil moet zijn. Als niet-drugsgebruiker heb ik gewoon m'n slaap nodig om het 5 dagen vol te houden. Ohja, ik hoop dat de audiosets van de Gold en Magenta dit jaar wel gewoon online komen, i.t.t. tot afgelopen jaar.

Hieronder nog even een lijstje met een aantal sets waar ik geweest ben en waar ik het meest van genoten heb:

+ Ecstatic (Magenta, donderdag)
+ Prefix & Density (Magenta, vrijdag)
+ Tommyknocker (Gold, vrijdag)
+ Ecstatic & Audiotricz (UV, vrijdag)
+ B-Frontliner (UV, vrijdag)
+ B-Front (Red, vrijdag)
+ The Sicekst Squad (Gold, vrijdag)
+ Jay Reeve & Refuzion (UV, zaterdag)
+ AVI8 (UV, zaterdag)
+ Tatanka (Magenta, zaterdag)
+ Art Of Fighters (Gold, zaterdag)
+ Partyraiser (Gold, zaterdag)
+ Unexist & Day-Mar (Gold, zaterdag)
+ Omegatypez (Magenta, zondag)
+ Waverider (Magenta, zondag)
+ Wasted Penguinz (Magenta, zondag)
+ Atmozfears & Adrenalize (Magenta, zondag)
+ Mad Dog Downtempo (Silver, zondag)
+ Ophidian & The Outside Agency (Gold, zondag)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Martin schreef:
Rickzel schreef:
Zondag was een beetje een aparte dag. paar maanden terug het bizarre idee gehoord van Q-dance om 'de shitshow' op te zetten bij de WC's van de Black. oftewel 4 keer met een hoogwerker de lucht in en even een kwartier de boel op stelten zetten.


Zijn hier beelden van? :lol:


Vanuit ons:
https://www.instagram.com/tv/Ct61GlKo2m ... FlZA%3D%3D

Vanaf de wc area:
https://www.reddit.com/r/hardstyle/comments/14jmc14/_/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:24 
 
Hardtraxx Veteran

Martin schreef:
Rickzel schreef:
Zondag was een beetje een aparte dag. paar maanden terug het bizarre idee gehoord van Q-dance om 'de shitshow' op te zetten bij de WC's van de Black. oftewel 4 keer met een hoogwerker de lucht in en even een kwartier de boel op stelten zetten.


Zijn hier beelden van? :lol:


Zie sowieso geen beelden van Jos op de Gezellig Insta, zonde :list: (Op de Wasted Lands dan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Overigens een speciale benoeming voor de Spoontechnicians set. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik naar Ophidian en TOA zou gaan op de gold, maar vanwege de hitte en brandende zon toch maar besloten richting Spoontechnicians te gaan met de groep. Geen moment spijt van gehad. Voor mij persoonlijk de beste spoonclosing die ik ooit heb mee mogen maken. De nieuwe artiesten van Spoon brengen echt iets nieuws en diversiteit aan het label en dat hoorde je ook terug in de set. Perfecte set tussen oud, nieuw en alles daar tussen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Martin schreef:
Rickzel schreef:
Zondag was een beetje een aparte dag. paar maanden terug het bizarre idee gehoord van Q-dance om 'de shitshow' op te zetten bij de WC's van de Black. oftewel 4 keer met een hoogwerker de lucht in en even een kwartier de boel op stelten zetten.


Zijn hier beelden van? :lol:


Zie sowieso geen beelden van Jos op de Gezellig Insta, zonde :list: (Op de Wasted Lands dan)


Haha zijn nog wat leuke beelden aan het verzamelen, komt goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een geniaal weekend weer. Dit voelt elk jaar weer als thuiskomen en hier kan oprecht niks tegenop. (L)
Wellicht was dit wel mijn beste Defqon ooit: organisatorisch, qua aankleding, qua sfeer en muziek. Op en top genoten.

Hier even een chaotisch verslag om het voor mezelf nog eens op een rij te zetten:

Donderdag:
Rond 3 uur op ons vakantiepark aangekomen. Even vlug geïnstalleerd en op de fiets naar de camping gereden. Binnenkomen, kluisje e.d. was snel geregeld dus waren keurig op tijd bij de opening in de Blue. De opening zelf en het anthem gaven me zieke kippenvel maar na een half uur ben ik richting de Black vertrokken omdat ik de muziek van Sub Zero Project niet zo tof vind. In de Black was het bij Promo erg rustig vond ik. Daar even gekeken, rondje silent disco bij Andy SVGE en Toneshifterz (waar het ook erg rustig was) en nog even de Apex hosting gecheckt op de Indigo. Daar was het wel volle bak, qua drukte en sfeer. Uiteindelijk rond 10 uur weer op de fiets richting het huisje gestapt omdat er vrienden bij het huisje aankwamen en om een goede nacht te pakken.

Vrijdag:
Fris en fruitig op tijd wakker en zodoende net na 11 uur al bij Prefix & Density. Sfeer zat er meteen goed in. Daarna richting Retrospect op de UV en een retegezellige tocht over Toofargoonia: die fuifkar was echt goud. :lol: Even de opening van Phuture Noize op de Red gekeken en richting Jones vertrokken. Set en sfeer was daar ook dik in orde. Vervolgens één van de sets van het weekend: Audiotricz en Ecstatic. Éen en al euforie en blije gezichten :love: . Tijdens onze tocht die ochtend over Toofargoonia kwamen we Daani al tegen en mijn vriendin wilde graag haar set zien in Club MPH dus daar om 16:00 voor de deur gestaan en dit was oprecht één van de gezelligste sets van het weekend. Alleen wel wat warm... Één grote, gekke bende. Minpuntje dat ze Engelbewaarder Remix niet draaide dus moesten we op zondag maar weer terug, voor een nieuwe kans. Verder nog stukje Jason Payne Goldschool gekeken, B-Frontliner, Promo, Chris One, Main Concern (sfeertje hoor) en afgesloten bij Somniac One. Wat een bommen kwamen daar voorbij. Vervolgens de silent disco van Dikke Baap een kans gegeven maar dat was 'm niet dus zodoende op tijd naar huis en weer rond 02:00 op bed.

Zaterdag:
Ik wilde graag Galactixx op de main zien maar de rest had wat moeite met opstarten. Paar mimosa's gedronken in het huisje en vervolgens om 12:59 de main opgelopen dus nog precies 1 minuut Galactixx kunnen checken. Even blijven hangen bij Audiotricz & Sephyx, even binnengestapt bij Jason Payne in Club MPH, doorgelopen naar de Silver voor Sacerdos Vigilia om vervolgens naar Thera & Geck-O te gaan. Had vooraf gedacht dat dit iets meer early zou zijn maar vond het heel tof en prima sfeer. Iets eerder vertrokken omdat we met een grote groep bij Jay Reeve & Refuzion hadden afgesproken en dat was direct één van de andere hoogtepunten. Licht bewolkt, sfeer zat er uitstekend in, veel bekenden. Dit is was ik tegenwoordig nog zoek op feesten. Power Hour geskipt om naar Chapter V te gaan, wat uiteraard een goede keuze was. 's Ochtends hadden we gezien dat Demi Kanon een Scantraxx classic set zou draaien in Club MPH en dat ging er flink op. Was ontzettend warm, best druk, 1 uur lang hitjes maar wel precies waar we zin in hadden. Daarna even in de Bier en Bitterballen-bar bijgekomen om vervolgens naar The Viper en Art of Fighters te gaan, dat was ook echt genieten :love: . Daarna wat vrienden opgezocht in de Blue bij Rooler, waar het echt vol stond maar waar een prima sfeer hing. Alpha Twins in de Magenta draaiden ook vrij veel hitjes maar ook dat beviel ons goed en toen op naar één van de hoogtepunten van het weekend: afsluiten bij Element & Kruelty. Goeie genade. Tegen zoiets kan geen enkele eindshow op. De vloer ging ontzettend op en neer, niemand stond stil en er vlogen werkelijk kanonskogels om je oren. Niet. Normaal.
Hierna behoorlijk gesloopt én Ramon kwam bij het huisje aan om de zondag mee te pakken dus we waren om 12 uur al weer thuis, weer op tijd naar bed voor Sunday Funday.

Zondag:
Best een prima nacht weer gehad en redelijk fit opgestaan. Zondag vind ik normaal altijd de leukste dag van het weekend.
Rond 12 uur stonden we weer op het terrein. Bij de Shrine nog een oud paar Air Maxjes geofferd, jammer dat alleen de pins op waren dus voor het eerst in al die jaren geen pin kunnen scoren.
Met Ramon gestart op de Silver, daar een stuk Embrionyc en [KRTM] meegepakt en daarna richting de UV voor Wasted Penguinz. Met Ramon het terrein een beetje verkend, naar Club MPH voor ronde 2 van Daani en jawel: zoals beloofd Engelbewaarder gehoord. Vriendin was ook weer tevreden. Het dak ging er weer af maar het was daar echt niet te harden, zo warm. Stuk Anderex meegepakt wat ook dope was, eerste keer dat ik hem zag maar vond het wel tof. Alleen veel anti's, wat sowieso wel de tendens was het hele weekend. Even bijgekomen en toen door naar Atmozfears en Adrenalize, waar ik erg naar uitkeek. En terecht. Wat een sfeertje. Paar lagen kippenvel gehad, vriendin die een traantje moest wegpinken. Één en al grote blij. Vervolgens even gaan eten / chillen bij Geck-O op de Red, via Tha Playah naar één van de andere hoogtepunten: Spoontechnicians. Hier ging het misschien nog wel meer los dan tijdens Element & Kruelty. Schitterend om te zien hoe iedereen totaal doordrenkt van het zweet aan het strijden was. Hierna moest ik wel even op adem komen. Hapje eten gehaald, bij de Red op de heuvel linksvoor op het gemakje opgegeten tijdens B-Front, Ran-D en Adaro wat een leuk setje was. Hierna wel in een dipje beland tijdens Sub Zero Project (normaal ontloop ik die, nu 'moest' ik er 2x in een weekend aan geloven), Warface en Sefa. Nog overwogen om richting de Blue te gaan maar werd niet door vriendin gewaardeerd dus uiteindelijk mezelf in de feeststemming gebracht en de knop omgezet om er nog iets moois van te maken. The Prophet was best een 'mooi' symbolisch einde maar ik snap niet dat je, met zo'n discografie, zo'n kutset draait met veel hardcore of uptempo-edits. Eindshow was wel kippenvel en mooi om dat toch na een weekend strijden samen met Ramon te zien <3 .

Lang verhaal kort: heel veel hoogtepunten, weinig dieptepunten. Als ik iets teleurstellends moet noemen waren dat de laatste paar uur op de Red en het is wel jammer om je weekend zo te eindigen maar de meeste energie was er toch al uit. En o ja: de afters alle nachten vallen wat mij betreft altijd tegen. Wat overigens ook wel weer positief is want daardoor lag ik er elke avond weer vroeg op.

Edit:
Onwijs veel platen meer dan dubbel gehoord (sommigen 4 of 5 keer), wat ook wel weer logisch is met 4 dagen feest: Soul Train, Bolivia, Activation, Music Made Addict, Discorecord, Magic.

Wat plussen en minnen op een rij:
+ Opening was kippenvel
+ Sfeer
+ Aankleding / indeling terrein / 'extra' zaken die gedaan zijn
+ Beveiliging / controle aan de ingang was relaxed
+ Prefix & Density
+ Audiotricz & Ecstatic
+ Main Concern
+ Jay Reeve & Refuzion
+ Element & Kruelty
+ Wasted Penguinz
+ Atmozfears & Adrenalize
+ Spoontechnicians
+ Bak noodles met kip, groente en loempia
+ Blauwe én rode Aquarius

- Met name op donderdag vond ik het aan de barren lang duren
- Muzikaal gezien vond ik donderdag niet boeiend
- Legends vanaf Sub Zero Project
- Set van the Prophet
- Aantal anti's en fake drops gedurende het weekend
- Alleen op donderdag een recycle-muntje krijgen, die moest je bewaren voor het hele weekend?
- Pins bij de Shrine op zondagochtend al op

En als laatst nog een pro-tip: elke ochtend opstarten met een cocktailtje bij het ontbijt en deze plaat draaien geeft garantie op een mooie dag. Ons anthem voor 2023 geworden, haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoals vorige editie besloten om de donderdag te skippen en achteraf geen spijt van gehad (gezien de verhalen van de regen, drukte en chaos bij de camping). Ik vind 4 dagen Defqon sowieso too much en had nog wat werk op mijn bouw. Bijkomend ook al een 4-dagen festival van de week daarvoor in de benen en word al een dagje ouder he.

Vrijdag rond een uur of 9:30 vertrokken en ik had mijn tentje rechtgezet rond 12:30 op camping 0 (zonder priority parking). Daar zou ik vooraf meteen voor tekenen! Wel een beetje vervelend om met de kar vol spullen tussen al dat volk richting camping 0 te wandelen, maar ach.

Begonnen bij Clockartz die in het tweede deel van zijn set weer flink aan de gated kicks zat. Daarna 10CLS gezien die stuk voor stuk dikke platen draaide. Verder nog Tommyknocker, TNT, Endymion, B-Frontliner, 3x iets gegeten (wat een kleine kut porties weer overal), Chris One, Main Concern en Somniac One.

Op de zaterdag rond een uur of 8 uit de tent gebakken en maar gaan douchen. Wat was dat heerlijk. Wachtrijen vielen daar trouwens super goed mee deze keer! Ik en mijn vriendin hadden besloten eens geen overbodige spullen mee te nemen om niet te moeten sleuren met al die zooi, maar een campingstoel miste ik toch wel. Na 5 minuten in onze tent te gaan liggen stond ik terug nat van het zweet... Kennissen lagen ook op camping 0 dus daar maar heengegaan en daar de voorraad bier er op de zaterdagochtend doorgejaagd. :beer:

Al semi-bekoenkeld om 13:30 richting Magenta gegaan voor een deel Balistic en de set van Thera vs Geck-O.
Was meteen feesten daar! Daarna naar Jay Reeve & Refuzion op de UV waar iedereen weer in het zonnetje stond te genieten van de euforische plaatjes. Het feest hield niet op want Chapter V stond daarna geprogrammeerd. De Indigo werd afgebroken. :bomb:

Vanaf dan is het allemaal wat blurry bij mij, maar ik heb nog gestaan bij Pavo, Tatanka, Coone en Adrenalize. Kan me nog herinneren dat onze vrienden op de Magenta tegenvielen en het bij de UV wel weer leuk was. Iets (of meerdere dingen) gaan eten om daarna bij Donkey Rollers te belanden. Dat is altijd gewoon goed. Ik geloof dat we Partyraiser en Unexist/Day-mar nog meegepakt hebben op de Gold, maar bij Element en Kruelty kan ik het wel weer 100% voor mijn geest halen. WAT. EEN. SET! Helaas Boring Generation met Delete niet langs horen komen, maar dat kon de pret niet drukken. Legends :worship:

Had nog niet genoeg bier naar binnen gewerkt dus doorgegaan op de silent disco van de Magenta en de technomoves uit de kast gehaald bij Creeds en dn knip.

Zondag was natuurlijk weer leuk wakker worden met de brandende zon EN kater deze keer. Mezelf weer richting de douches begeven om daar onder die waterstraal me af te vragen waar het is misgelopen de dag ervoor. Och ja gewoon weer terug onze vrienden opzoeken om deze keer in de Aperol en Captain Morgan te vliegen. :lol:

Weer op wolkjes het terrein op richting de Silver. Gestart bij Embrionyc. Tja, ik vind het allemaal wel dik, maar op feesten lukt met toch niet helemaal ofzo. Ik keek heel hard uit naar [KRTM], maar het leek allemaal mis te lopen voor onze beste vriend. Eerst was ie een minuut of 5 te laat aanwezig. Daarna viel zijn laptop uit door oververhitting. Gelukkig konden ze met koelelementen/ventilatoren (?) de boel weer op gang trekken, maar ja, zoiets haalt wel het ritme uit je set natuurlijk.

Ik begon last te krijgen van mijn rechterknie en ik kon maar moeilijk op gang geraken met de enorme hitte. Het boeide me geen reet meer wie er waar moest draaien en dus zijn we op dat terras ding in het midden van het terrein een portie bitterballen gaan vreten. Was mooi :cool: Daarna nog een halve pizza gepakt omdat ik honger bleef hebben.

Daarna toch maar naar de Black gegaan voor Mad Dog, wat wel een leuke set was. Bewust de Magenta vermeden die dag door de vietnam flashbacks die ik er van kreeg (vorige editie zondag). Ik vond het wel weer te druk die dag, maar kan aan mij liggen. In de hoop wat af te koelen zijn we richting de Blue gegaan voor Voidax, maar daar was het eigenlijk nog warmer. Nuja, anders warm. Dan maar terug in de volle zon gaan staan bij Posyden waar de opkomst ook heel matig was helaas. Je merkte gewoon dat iedereen aan het afzien was van de hitte en waarschijnlijk omdat velen hun vierde dag aan het beleven waren. Ik zal het nog maar eens zeggen, 4 dagen Defqon is gewoon teveel. :P

Maar terug richting de Silver gegaan voor een deel Manu Le Malin en de Downtempo set van Mad Dog met occasionele fontein druppels in je nek. Set van de dag van Mad Dog daar. Nog de Spoontechnicians set meegepakt uiteraard, maar daar heb ik niet kunnen losgaan omdat mij knie ondertussen helemaal verrot was. Heel dikke showcase was dat!

De botten richting naar de Red gesleept, maar ook daar kwam ik er niet in. Zondag was echt een off-day voor mij dus na een paar nummer van SZP besloten de boel op de camping af te breken en naar huis te gaan. Opnieuw een goede beslissing want wij waren eigenlijk wederom op no-time weg en thuis.

Al bij al dus een heel goede Defqon gehad, maar de hitte op zondag heeft het een beetje een zure nasmaak gegeven helaas.

Ik zag iemand hier nog iets zeggen over de verbetering bij de bar. Dat wil ik even tegenspreken. Ik heb me rot geergerd aan vele barren dit weekend. Het ging voor mijn gevoel heel traag.
- Gewoon sloom werkend personeel (sommige)
- Totaal balans van lege bekers/coins en munten laten berekenen bij iedere bestelling door die toestellen
- Daarna alles sorteren
- Bier werd vaak één voor één getapt...
- Telkens volk dat voorkruipt en hun bestelling afdwingt (ik ben degene die zegt "nee, zij of hij stond hier eerder", maar een ander zal dit nu eens nooit terug doen he...)

Da wast denk ik.

Ohja kan iemand bevestigen of de plaat na Time bij Mad Dog een Cancel plaat was? Sleep Is The Cousin Of Death? Hoorde hem ook bij 10 CLS. Herinner mij alleszins dat de plaat die ik bedoel niet normaal hard was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 13:57 
 
Hardtraxxer

Wat een top dagen weer! Zaterdag en zondag geweest.

Zaterdag:
Lekker soepel binnen gekomen via de camping entree, kluisje gepakt, munten en wat te eten gehaald, en meteen naar de Red voor Frontliner. Was leuk!
Tegen 3 naar de gold om wat vrienden te ontmoeten, en met z'n allen richting powerhour omdat ik (en meer) dit nog nooit hadden gezien :)
Links vooraan op de heuvel gestaan, prima plek!

Het was wel erg warm en ik had dat toch iets onderschat moet ik zeggen. ('vroeger' had ik daar veel minder last van)

Tijdens power hour kreeg ik de kriebels om wat te nuttigen, en dat hakte er (logisch) sneller en harder in dan verwacht, maar al met al nog goed te doen. Mijn maat kreeg het wel te warm en wilde even weg.
Ik wilde Geck-O zien maar goed, terug naar de magenta met een uitstapje naar gold, en rest van de dag tot 22.00 uur op de magenta staan te genieten. Niet constant zo hard kunnen stampen als ik had gewild, maar goed wat wil je in die hitte. 'Vergeten' te eten (wel een bakje fruit nog) wat er uiteindelijk toch voor zorgde dat je een beetje futloos wordt.

Plan was om voor de eind show dezelfde plek te pakken als bij powerhour (links voor op de heuvel) maar man, wat een bult volk, er was geen doorkomen meer aan. Naar mijn idee was het vorig jaar niet zo vol.
(Maar dat kan aan mij liggen) In ieder geval, we waren denk ik te laat om fatsoenlijk naar voren te kunnen komen. Daarom tussen de bomen staan kijken bij de Soda bar. Beetje jammer wel.

Geprobeerd om een after mee te pakken maar de lange rij bij de koptelefoons bij de Magenta had ik op dat moment geen zin in had dus maar even de blue in gegaan.
Omdat we nog terug moesten fietsen naar Dronten en zondag nog een dag voor de boeg hadden besloten om half 1 dat het welletjes was geweest, en richting de fietsen gegaan. Uiteindelijk om half 2 uitgeteld in bed en een prima nacht gehad, en vol goede zin opgestaan! (dit zag ik iets somberder in bij het naar bed gaan xd )

Zondag.
vandaag kwamen er nog een handvol vrienden en om 12u met z'n alle de taxi in en vol frisse moed er weer tegenaan.
Superdag gehad! Omdat het nog warmer was besloten om maar wat kalmer aan te doen met inname van drank etc. (en 2x goed gegeten) En hierdoor juist heel de dag super goed kunnen gaan.
Dat beviel erg goed moet ik zeggen!

Eigenlijk heel de dag magenta gestaan, met hier en daar een uitstapje/klein rondje. Via Geck-O die in de Magenta tussen het publiek stond gehoord dat hij nog moest draaien op de red, een Daybreak part 2. Omdat ik die vorige dag had gemist had ik hier wel oren naar, maar de rest van de groep wilde blijven voor Zany. Dik van staan te genieten, maar toch ergens wel spijt dat ik niet iets eerder richting red was gelopen.

Weer terug naar red, linksvoor op de heuvel voor de legends. B-Front/Ran-D/Adaro was prima, maar de rest was een aanfluiting zeg. En dan de prophet, best een mooi einde maar qua muziek echt zoveel meer van verwacht. Het begin van z'n set was nog goed, maar na 10 min werd het al ruk.
Ik begrijp ook niet dat je, met zo een repetoire als hij, een hoop k*tedits draait. Wat een aanfluiting. Voor sommigen van ons was dit zichtbaar een flinke domper. De hele legends en afsluiting. Ik had zelf heel de dag een super feestelijke vibe, dus probeerde maar iedereen enthousiast te houden.

Al met al super dagen gehad!
Defqon blijft iets speciaals!

- Helaas niet alles kunnen zien wat ik gepland had, maar so be it.
- Snelheid aan de barren kon echt veel beter! Vorig jaar geen last van gehad eigenlijk.
- Dat wachten overal drukt voor mij wel een beetje op de ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 13:58 
 
Hardtraxx Veteran

Alleen zondag geweest en goed vermaakt! Wasted penguinz & Tha Playah setjes van de dag. Jammer dat ik Evil Activities niet heb gezien. Maar 2 uurtjes in de brandende zon zou iets teveel van het goede zijn. De Holland Party tent was ook lachen om even kwartiertje te staan. Legends kan mij altijd wel bekoren door de snelle overgangen. Maar SZP & Warface al als Legends bestempelen. Zijn natuurlijk Platinum artiesten dus dan krijg je al snel die kans
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De vraag is natuurlijk wat maakt iemand een legend. Is dat leeftijd, is dat wat hij/zij betekenen of hebben betekent voor de scène, is het een bepaalde social media / fanbase status?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 14:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Geweldig weekend achter de rug, heerlijk om veel (oude) bekenden weer eens te spreken :loving:

Hoogtepunten qua muziek:
- Regain classics op vrijdag, bang toen hij opende met een track uit 2019 maar letterlijk alle tracks die ik wilde horen van hem draaide ie vervolgens;
- Vyral op vrijdag, Scorpio & geluid stond zo belachelijk hard;
- Chapter V op zaterdag, heerlijk sfeertje en Seeker of Fire;
- The Silence op zaterdag, de Industrial Counter met de kick van 1 minuut lang;
- Kruelty & Element op zaterdag, hier hoef ik verder geen woorden aan vuil te maken;
- Embrionyc op zondag, naast de goede muziek ook veel grappige dingen gezien tijdens deze set;
- Mad Dog op zondag, bang voor de drukte bij binnenkomt maar was uiteindelijk goed te doen linksvoor;
- Ophidian & TOA op de Gold, genoeg Spoontech gehoord in het weekend dus hiervoor gekozen en geen moment spijt van gehad. Heerlijk sfeertje middenvoor, helaas alleen het eerste halfuur meegepakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 14:48 
 
Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
De vraag is natuurlijk wat maakt iemand een legend. Is dat leeftijd, is dat wat hij/zij betekenen of hebben betekent voor de scène, is het een bepaalde social media / fanbase status?

Hahaha de eeuwige discussie. Toen ook met wanneer verdien je het om op qlimax te staan. Heb hier vroeger ook nog een fittie gehad over het feit dat ik het toen onterecht vond dat er een DJ op Qlimax stond. Wat is de tijd veranderd. Het zou mij nu aan m’n reet roesten
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 14:50 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
De vraag is natuurlijk wat maakt iemand een legend. Is dat leeftijd, is dat wat hij/zij betekenen of hebben betekent voor de scène, is het een bepaalde social media / fanbase status?


Goede vraag.

Persoonlijk vind ik SZP nog geen legendes. Ze hebben natuurlijk al wel een shitload aan (goede) tracks uitgebracht en hebben hun plek wel verdiend in de top. Maar als ik aan legendes denk, denk ik aan Tuneboy, Zany, Headhunterz, Technoboy, Tatanka, Wildstylez, The Prophet, Tatanka, Brennan Heart, Frontliner, Crypsis, E-Force, D-Block & S-Te-Fan. Nog wel een paar maar daar kom ik even niet op. Dit zijn zo namen die me als eerst te binnen schieten.

Gasten die al jaren meedraaien en eigenlijk de weg hebben geplaveid voor de huidige generatie. Sefa vind ik bijvoorbeeld echt onzin dat hij daar al als legend staat. Dat is gewoon een gevalletje omhooggeduwd worden door Q-Dance. Als daar dan een hardcore act moet staan schiet bij mij maar een naam te boven en dat is Angerfist. Die man is pas een hardcore legende.

Maargoed ik kan me voorstellen dat de wat jongere generatie bovengenoemde namen al uit het stenen tijdperk vind komen. Dus in dat opzicht snap ik we dat er dan gasten uit een recenter tijdperk worden neergezet a la Warface/SZP.

Toch blijf ik de legends set uit 2017 met die reis door de tijd gewoon ongekend vinden. Misschien hebben ze daarmee het verwachtingspatroon iets te hoog gemaakt voor toekomstige edities ^^. Dat B-Front, Adaro en Ran-D daar stonden, dik verdiend. Die hadden zo wel 2 uur kunnen draaien met alle kneiters die zij gemaakt hebben. Vond het wel karig dat ze amper een uurtje kregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 15:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Paling schreef:
- Embrionyc op zondag, naast de goede muziek ook veel grappige dingen gezien tijdens deze set;



Heel vet wel om eindelijk Embrionyc eens te kunnen zien, maar helaas niet optimaal kunnen genieten door de hitte en vermoeidheid. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
Paling schreef:
- Embrionyc op zondag, naast de goede muziek ook veel grappige dingen gezien tijdens deze set;

filmpje

Haha, dat zei ik ook tegen Paling, ja. Moest daar ook meteen aan denken.
Ben overigens benieuwd hoe de rugbywedstrijd van Steffnov ging op zondag. En ook of hij daarna nog teruggekomen is. Die ging volgens mij na [KRTM] weg? Dat moet lichamelijk ook wel slopend geweest zijn. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Donderdag na werk in de auto gesprongen met o.a. PEPii en een koud sixpackie, rond 21:00 de boel geïnstalleerd en achter de dj set gesprongen, o.a. MelvinFR mogen verwelkomen in ons gezellige huisje en een redelijk lekker pre-partytje gehouden. De helft v/d crew sloot rond middernacht aan nadat ze terugkwamen van The Gatering. Met een ontzettende koppijn wakker geworden op vrijdag, ze smaakten iets te lekker helaas, daardoor P&D moeten missen...

Vervolgens op vrijdag overal wat rondgekeken, in de Blue in eerste instantie bij Clockartz even lopen gluren maar daar stond het geluid vrij zacht (triest dat het daar zo leeg was, hij verdient veel beter..). Geen spijt dat we naar 10CLS zijn gelopen, dat was gelijk een van m'n hoogtepunten van de dag. Geluid was top, stond een aardig groepje bekenden, en wat draaide hij lomp zeg. O.a. Tymon - Woodsman, I Called You (Cancel Remix), zijn collab met Adamant Scream, heel veel dreunen en weinig breaks zeg maar. Toen een stuk Tommyknocker meegepakt op de Gold, dat was ook heel dik, wat leuk eigen werk en ook daar flink staan rossen met wat bekenden. TNT op de Red was ook een leuke, linksvoor een mooi plekje gevonden, onder het genot van wat pilsjes en blikjes (s/o MelvinFR) mooie reverse basses en gated kicks mogen horen in het zonnetje. Daarna even overal wat wezen gluren, een van de leukste dingen aan Defqon w.m.b. Volgens mij ook een stukje Regain/Promo en een stukje Chris One meegepakt, dit heeft niet bijzonder veel indruk achter gelaten verder. Wat wel indruk achterliet was de set van Vyral, wat een heerlijke sfeer en een prima geluid. Geen spijt om hier naartoe te gaan. Vazard - Fall, Mind Dimension - Dark Angel en Tymon - Gucci draaien, dan ben je niet bang. Nog even bij Somniac One wezen gluren, draaide wel prima, maar we vonden het wel mooi geweest na een half uurtje. Op de fiets gesprongen naar het huisje, even gedoucht en toen wat koude blikjes genuttigd onder het genot van wat trance parels.

Helaas werd het weer wat laat, waardoor ik er zaterdag totaal niet in kwam. Ook de hitte speelde natuurlijk mee, dom om weinig rust te pakken eigenlijk. Daarom ook niet echt optimaal kunnen genieten van de dag. Balistic draaide een leuke set, early afgewisseld met wat nieuwer spul. Altijd leuk om dingen als Decibel 2002 Anthem en Boys Interface remix te horen. Besloten om niet naar Rude Awakening te gaan, omdat het bij de Silver gewoon niet te doen was qua hitte. Even blijven staan voor Thera & Geck-O, leuk sfeertje waar we stonden (NIET meer Arne L2 - R.I.P. uitmixen na 25 sec aub @Thera... maar dat wist je al haha). Al met al een leuke set (had wel wat meer early verwacht en +/- 5 nieuwe platen hoeven van mij nou ook weer niet, ook al snap ik dat je je nieuwe spul ergens wil showcasen), mooi om te zien dat er nog dj's echt goed kunnen mixen. Even gekeken bij Sacerdos Vigilia, mooie lompe handel, maar gewoon echt veel te warm.. Even wat vrienden opgezocht bij Jay Reeve op de UV, leuke platen kwamen er voorbij, hij heeft toch een heel fijn en uniek stijltje. Samen naar Chapter V gelopen met de groep, dit was voor mij echt een van de hoogtepunten van het hele weekend, een paar leuke onverwachte platen erbij zoals Brutal 3.0 en One Blade (en daarnaast ook hun edit van Cosmic Sin, m'n verzoekje Seeker of Fire, die ene The Smiler plaat die achterlijk hard ging, collab met Kruelty etc). Alleen maar vrolijke gezichten om ons heen gezien, liefhebbers die alle platen kenden en vollebak losgingen. Juist hierom ga ik graag naar zulke sets. Nog even aangesproken door een meelezer van dit mooie dooie forum, hij herkende me als de man van de B-kantjes :lol: ... Bryan als je nu ook meeleest: bedankt voor de gezelligheid! Eigenlijk had ik even moeten gaan zitten, maar ben naar de Red gelopen voor Geck-O z'n Daybreak session. Ik liep gewoon helemaal vast tussen het Power Hour volk, m'n sluiproute werkte niet echt, ik heb me nog nooit zo platgedrukt en ongemakkelijk gevoeld op een feest... Toen bleek dat hij maar 15 minuutjes mocht draaien, geen idee waarom, ik denk dat Power Hour gewoon pre-mixed is zodat je de tijd ongeveer wel uit kunt rekenen.. Toch maar even langs de Silver gelopen om The Silence te checken, ik vond het nogal moeilijke muziek (ook omdat ik er niet lekker in zat gok ik), had wat meer behoefte aan 4x4 rammen/beuke. Even in de schaduw genoten van een biertje, zelfs dit smaakte me niet, nou dan is er meestal iets goed mis :P Prima keuze om daarna de groep op te zoeken in de Magenta, hier was het beter te doen qua hitte. Wat water en fris gedronken, hier knapte ik redelijk van op. Ook het frikadelletje ging er wel in (1,5 munt maten, wat is dit voor wereld?). Leuk dat ze even het verzoekje van m'n maat draaide (X2X remix) en daarna een mash-up met de kicks van Smack My Derb erin. Verder veel meuk gehoord, maar dat stoorde me niet zoveel meer. Op de Gold mocht daarna ons Wes Raiser de snoekvisser even z'n mixwerk showen, wat kan die gozer toch bizar goed draaien. Hij vertelde ook bij sommige platen even het jaartal (draaide ook gewoon spul uit begin jaren '90 die legend) en bouwde op die manier z'n set een beetje op. Hoorde ook gewoon af en toe vinyl kraakjes, die heeft er wel werk in gestopt om wat oud spul op te duiken. Leuk om bij te zijn dus. Unexist en Day-Mar besloten daarna die hele Gold finaal te slopen, wat een geweld. Geluid stond echt op standje sambal, moest vooraan af en toe zelfs de oordoppen wat verder in m'n oren drukken. Uiteraard de dag afgesloten bij ons aller Kruelty en Element. Gezellig naar rechtsvoor gelopen en daar een paar jongens van het forum en de rest van onze groep weer ontmoet. Die hele set was 1 grote bak puur geweld, mooi hoe het volk allemaal stond te genieten, wat een top geluid ook. Mooie momenten: Still Here remix (s/o Jordi, ouderwets alles verbouwen), die DJIPE plaat, I Called You remix wederom, Concentr8, Decibel Tool, die ene nieuwe Hardstyle Mafia plaat waarbij Element zowat z'n hoofd compleet los headbangde, en wat (nieuw?) Element/Kruelty spul wat ik iig nog niet kende, veel diepe gated kicks, haast Vazard achtig. Daarna weer lekker op tijd naar het huisje gegaan, was er goed zat van moet ik zeggen. Echt lekker om met een kwartiertje weer op het park te zitten, toen ik koud gedoucht had kwam ik er weer wat beter in. Dit had weer een nadeel, tot vroeg in de ochtend bier zitten drinken............

Op zondag wilde een gedeelte van de groep pas laat heen, achteraf wel blij dat wij redelijk op tijd op de fiets sprongen. Plan was om Embrionyc mee te pakken, maar het was gewoon veel te warm en we waren daarvoor aan de late kant. Nog een paar plaatjes op het einde van z'n set meegepakt, maar we trokken het gewoon echt niet :P Even bij m'n gezellige amigo's gekeken bij de WC's, leuk dat Q hier zoveel moeite in heeft gestoken. Toen even wat maten gemeet bij de Gold die een dagje langskwamen, Catscan en Vince zette allebei echt leuke sets neer. Wat kan die Vince toch ook heerlijk draaien, genieten. Besloten om even met hun groepje op pad te gaan, paar setjes meegepakt in de Blue. Een gozer met een masker op en daarna Voidax, die kerel was lekker energiek bezig. Kende helemaal niks, maar vond het wel gezellig. Daarna een stukje Manu le Malin meegepakt, lekker lomp maar hij draaide nogal slordig, paar beatmatch foutjes. Het liep echt teeeering vol voor Mad Dog Downtempo daarna, leuk dat het goed aanslaat, het was even zoeken maar we konden een mooi plekje bemachtigen bij het hek. Later kwam hier een stuk schaduw, daardoor was het goed te doen. Hij draaide o.a. z'n edit van Razzle Dazzle Trax - Rattlebrain met een dikke gated erin, een edit van BK - Revolution (Alphazone Remix), You Belong <3, wederom I Called You remix (niet erg om meerdere keren te horen) en een leuke schranz-achtige plaat. Daarna besloten dat ik genoeg Spoon had gezien en afgesloten bij Ophidian en TOA. Vette set, af en toe stonden ze letterlijk met z'n drieën tegelijk te draaien, leuke wisselwerking. Psychiatric Ass blijft zo'n grandioze plaat. Eigenlijk had ik daarna wel gelijk naar huis gewild, maar degene met wie ik mee kon rijden wilde de endshow/het hele Legends gebeuren nog graag zien. Mooi even een broodje saté en een bakje pasta genuttigd, dit was allebei echt heerlijk spul. Had geen puf meer om überhaupt naar de Red te gaan en heb er geen moment spijt van gehad toen ik alle verhalen hoorde :P Wat een meuk allemaal bij The Prophet/Warface en consorten. Vanaf het park weggereden en om 1:30 de deur ingestapt thuis, geen goed idee om maandag gewoon te werk te gaan pffffffffff...... Nouja we hebben het overleefd. Was me weer een leuk weekend. Oja nog even een klein shoutoutje naar Paling/The Fallen voor alle gezelligheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Ohja kan iemand bevestigen of de plaat na Time bij Mad Dog een Cancel plaat was? Sleep Is The Cousin Of Death? Hoorde hem ook bij 10 CLS. Herinner mij alleszins dat de plaat die ik bedoel niet normaal hard was.


corneelwr schreef:
I Called You (Cancel Remix), I Called You remix wederom, wederom I Called You remix (niet erg om meerdere keren te horen)

Hoppa, dat was 'm boss! Niet normaal live. Denk wel de hardste plaat die ik ooit heb gehoord. :bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 19:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Ohja kan iemand bevestigen of de plaat na Time bij Mad Dog een Cancel plaat was? Sleep Is The Cousin Of Death? Hoorde hem ook bij 10 CLS. Herinner mij alleszins dat de plaat die ik bedoel niet normaal hard was.


Sleep Is The Cousin Of Death is ook van Cancel idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 19:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Helicaze schreef:
Ohja kan iemand bevestigen of de plaat na Time bij Mad Dog een Cancel plaat was? Sleep Is The Cousin Of Death? Hoorde hem ook bij 10 CLS. Herinner mij alleszins dat de plaat die ik bedoel niet normaal hard was.


Sleep Is The Cousin Of Death is ook van Cancel idd.

Ja, die had ik daarstraks gevonden, maar die is niet gedraaid denk ik.
Nu ik die I Called You remix die Corneel aanhaalde heb gecheckt herinner ik mij dat het deze plaat is die ik voor had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Zondag was een beetje een aparte dag. paar maanden terug het bizarre idee gehoord van Q-dance om 'de shitshow' op te zetten bij de WC's van de Black. oftewel 4 keer met een hoogwerker de lucht in en even een kwartier de boel op stelten zetten.


Toen ik er langs kwam schoten ze net van die snippers (partypopper) de lucht in.

Scheet ervan in mijn broek
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2023 19:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Broken Balance schreef:
Helicaze schreef:
Ohja kan iemand bevestigen of de plaat na Time bij Mad Dog een Cancel plaat was? Sleep Is The Cousin Of Death? Hoorde hem ook bij 10 CLS. Herinner mij alleszins dat de plaat die ik bedoel niet normaal hard was.


Sleep Is The Cousin Of Death is ook van Cancel idd.

Ja, die had ik daarstraks gevonden, maar die is niet gedraaid denk ik.
Nu ik die I Called You remix die Corneel aanhaalde heb gecheckt herinner ik mij dat het deze plaat is die ik voor had.


Ah zo, volgens mij draaide Mad Dog beiden :P
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 55  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten