Wat een geniaal weekend weer. Dit voelt elk jaar weer als thuiskomen en hier kan oprecht niks tegenop.
Wellicht was dit wel mijn beste Defqon ooit: organisatorisch, qua aankleding, qua sfeer en muziek. Op en top genoten.
Hier even een chaotisch verslag om het voor mezelf nog eens op een rij te zetten:
Donderdag:
Rond 3 uur op ons vakantiepark aangekomen. Even vlug geïnstalleerd en op de fiets naar de camping gereden. Binnenkomen, kluisje e.d. was snel geregeld dus waren keurig op tijd bij de opening in de Blue. De opening zelf en het anthem gaven me zieke kippenvel maar na een half uur ben ik richting de Black vertrokken omdat ik de muziek van Sub Zero Project niet zo tof vind. In de Black was het bij Promo erg rustig vond ik. Daar even gekeken, rondje silent disco bij Andy SVGE en Toneshifterz (waar het ook erg rustig was) en nog even de Apex hosting gecheckt op de Indigo. Daar was het wel volle bak, qua drukte en sfeer. Uiteindelijk rond 10 uur weer op de fiets richting het huisje gestapt omdat er vrienden bij het huisje aankwamen en om een goede nacht te pakken.
Vrijdag:
Fris en fruitig op tijd wakker en zodoende net na 11 uur al bij Prefix & Density. Sfeer zat er meteen goed in. Daarna richting Retrospect op de UV en een retegezellige tocht over Toofargoonia: die fuifkar was echt goud.

Even de opening van Phuture Noize op de Red gekeken en richting Jones vertrokken. Set en sfeer was daar ook dik in orde. Vervolgens één van de sets van het weekend: Audiotricz en Ecstatic. Éen en al euforie en blije gezichten

. Tijdens onze tocht die ochtend over Toofargoonia kwamen we Daani al tegen en mijn vriendin wilde graag haar set zien in Club MPH dus daar om 16:00 voor de deur gestaan en dit was oprecht één van de gezelligste sets van het weekend. Alleen wel wat warm... Één grote, gekke bende. Minpuntje dat ze Engelbewaarder Remix niet draaide dus moesten we op zondag maar weer terug, voor een nieuwe kans. Verder nog stukje Jason Payne Goldschool gekeken, B-Frontliner, Promo, Chris One, Main Concern (sfeertje hoor) en afgesloten bij Somniac One. Wat een bommen kwamen daar voorbij. Vervolgens de silent disco van Dikke Baap een kans gegeven maar dat was 'm niet dus zodoende op tijd naar huis en weer rond 02:00 op bed.
Zaterdag:
Ik wilde graag Galactixx op de main zien maar de rest had wat moeite met opstarten. Paar mimosa's gedronken in het huisje en vervolgens om 12:59 de main opgelopen dus nog precies 1 minuut Galactixx kunnen checken. Even blijven hangen bij Audiotricz & Sephyx, even binnengestapt bij Jason Payne in Club MPH, doorgelopen naar de Silver voor Sacerdos Vigilia om vervolgens naar Thera & Geck-O te gaan. Had vooraf gedacht dat dit iets meer early zou zijn maar vond het heel tof en prima sfeer. Iets eerder vertrokken omdat we met een grote groep bij Jay Reeve & Refuzion hadden afgesproken en dat was direct één van de andere hoogtepunten. Licht bewolkt, sfeer zat er uitstekend in, veel bekenden. Dit is was ik tegenwoordig nog zoek op feesten. Power Hour geskipt om naar Chapter V te gaan, wat uiteraard een goede keuze was. 's Ochtends hadden we gezien dat Demi Kanon een Scantraxx classic set zou draaien in Club MPH en dat ging er flink op. Was ontzettend warm, best druk, 1 uur lang hitjes maar wel precies waar we zin in hadden. Daarna even in de Bier en Bitterballen-bar bijgekomen om vervolgens naar The Viper en Art of Fighters te gaan, dat was ook echt genieten

. Daarna wat vrienden opgezocht in de Blue bij Rooler, waar het echt vol stond maar waar een prima sfeer hing. Alpha Twins in de Magenta draaiden ook vrij veel hitjes maar ook dat beviel ons goed en toen op naar één van de hoogtepunten van het weekend: afsluiten bij Element & Kruelty. Goeie genade. Tegen zoiets kan geen enkele eindshow op. De vloer ging ontzettend op en neer, niemand stond stil en er vlogen werkelijk kanonskogels om je oren. Niet. Normaal.
Hierna behoorlijk gesloopt én Ramon kwam bij het huisje aan om de zondag mee te pakken dus we waren om 12 uur al weer thuis, weer op tijd naar bed voor Sunday Funday.
Zondag:
Best een prima nacht weer gehad en redelijk fit opgestaan. Zondag vind ik normaal altijd de leukste dag van het weekend.
Rond 12 uur stonden we weer op het terrein. Bij de Shrine nog een oud paar Air Maxjes geofferd, jammer dat alleen de pins op waren dus voor het eerst in al die jaren geen pin kunnen scoren.
Met Ramon gestart op de Silver, daar een stuk Embrionyc en [KRTM] meegepakt en daarna richting de UV voor Wasted Penguinz. Met Ramon het terrein een beetje verkend, naar Club MPH voor ronde 2 van Daani en jawel: zoals beloofd Engelbewaarder gehoord. Vriendin was ook weer tevreden. Het dak ging er weer af maar het was daar echt niet te harden, zo warm. Stuk Anderex meegepakt wat ook dope was, eerste keer dat ik hem zag maar vond het wel tof. Alleen veel anti's, wat sowieso wel de tendens was het hele weekend. Even bijgekomen en toen door naar Atmozfears en Adrenalize, waar ik erg naar uitkeek. En terecht. Wat een sfeertje. Paar lagen kippenvel gehad, vriendin die een traantje moest wegpinken. Één en al grote blij. Vervolgens even gaan eten / chillen bij Geck-O op de Red, via Tha Playah naar één van de andere hoogtepunten: Spoontechnicians. Hier ging het misschien nog wel meer los dan tijdens Element & Kruelty. Schitterend om te zien hoe iedereen totaal doordrenkt van het zweet aan het strijden was. Hierna moest ik wel even op adem komen. Hapje eten gehaald, bij de Red op de heuvel linksvoor op het gemakje opgegeten tijdens B-Front, Ran-D en Adaro wat een leuk setje was. Hierna wel in een dipje beland tijdens Sub Zero Project (normaal ontloop ik die, nu 'moest' ik er 2x in een weekend aan geloven), Warface en Sefa. Nog overwogen om richting de Blue te gaan maar werd niet door vriendin gewaardeerd dus uiteindelijk mezelf in de feeststemming gebracht en de knop omgezet om er nog iets moois van te maken. The Prophet was best een 'mooi' symbolisch einde maar ik snap niet dat je, met zo'n discografie, zo'n kutset draait met veel hardcore of uptempo-edits. Eindshow was wel kippenvel en mooi om dat toch na een weekend strijden samen met Ramon te zien <3 .
Lang verhaal kort: heel veel hoogtepunten, weinig dieptepunten. Als ik iets teleurstellends moet noemen waren dat de laatste paar uur op de Red en het is wel jammer om je weekend zo te eindigen maar de meeste energie was er toch al uit. En o ja: de afters alle nachten vallen wat mij betreft altijd tegen. Wat overigens ook wel weer positief is want daardoor lag ik er elke avond weer vroeg op.
Edit:
Onwijs veel platen meer dan dubbel gehoord (sommigen 4 of 5 keer), wat ook wel weer logisch is met 4 dagen feest: Soul Train, Bolivia, Activation, Music Made Addict, Discorecord, Magic.
Wat plussen en minnen op een rij:
+ Opening was kippenvel
+ Sfeer
+ Aankleding / indeling terrein / 'extra' zaken die gedaan zijn
+ Beveiliging / controle aan de ingang was relaxed
+ Prefix & Density
+ Audiotricz & Ecstatic
+ Main Concern
+ Jay Reeve & Refuzion
+ Element & Kruelty
+ Wasted Penguinz
+ Atmozfears & Adrenalize
+ Spoontechnicians
+ Bak noodles met kip, groente en loempia
+ Blauwe én rode Aquarius
- Met name op donderdag vond ik het aan de barren lang duren
- Muzikaal gezien vond ik donderdag niet boeiend
- Legends vanaf Sub Zero Project
- Set van the Prophet
- Aantal anti's en fake drops gedurende het weekend
- Alleen op donderdag een recycle-muntje krijgen, die moest je bewaren voor het hele weekend?
- Pins bij de Shrine op zondagochtend al op
En als laatst nog een pro-tip: elke ochtend opstarten met een cocktailtje bij het ontbijt en deze plaat draaien geeft garantie op een mooie dag. Ons anthem voor 2023 geworden, haha.
This embedded player is not showing. Your browser or network may be blocking it.View on YouTube