Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 55  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 22:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou The Prophet, tis ook wel goed dat je bent gekapt als ik dit zo hoor ;)
Niets ten nadele van wat hij heeft gebracht aan de scene uiteraard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 22:50 
 
Hardtraxxer

JeftaElachouri schreef:
HardDB schreef:
Lekkere kwaliteit nu qua geluid op de stream….

Lijkt wel uit de microfoon van Villain te komen. :lol:


Daarvoor klonk het dan weer te gelijkmatig. Eerder de vaste microfoons die vooraan bij het publiek staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerste track van de closing show klinkt wel erg lekker :D
Nieuwe collab Headhunterz & Vertile? Er zat een zelfde roffeltje in de melodie als in HHZ nieuwe solo track
Plus de vocals van Sian Evans
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 22:59 
 
Hardtraxx Crew

hurricane schreef:
Eerste track van de closing show klinkt wel erg lekker :D
Nieuwe collab Headhunterz & Vertile? Er zat een zelfde roffeltje in de melodie als in HHZ nieuwe solo track
Plus de vocals van Sian Evans

Is idd een nieuwe collab, hebben ze een tijdje terug geteased :P Klinkt goed ja, beetje jammer van die 'anti climax' stukjes tho.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MYTZE schreef:
hurricane schreef:
Eerste track van de closing show klinkt wel erg lekker :D
Nieuwe collab Headhunterz & Vertile? Er zat een zelfde roffeltje in de melodie als in HHZ nieuwe solo track
Plus de vocals van Sian Evans

Is idd een nieuwe collab, hebben ze een tijdje terug geteased :P Klinkt goed ja, beetje jammer van die 'anti climax' stukjes tho.

Nice! :D Ja klopt, had van mij ook niet gehoeven maarja....

Vind de closings op zondag altijd wel heel erg vet met die thematische muziek :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Poh, wat een dikke eindshow. Had nog wel met een plaatje afgesloten mogen worden wmb, maar wat een sfeertje zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vond de eindshow veel mooier in elkaar zitten dan gister. Muzikaal stukje genot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Afbeelding


Deze foto was van gister of eregister
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
hurricane schreef:


Deze foto was van gister of eregister

ja klopt, was ook bedoeld "ter illustratie" van de fail stream :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The prophet heeft nog even een tiental tracks professioneel verkracht. Wat een bak herrie. Het was verder natuurlijk wel te verwachten welke tracks er voorbij zouden komen.

Premix zat wel prima in elkaar met tijdcode show.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Closing van 2023 was erg vet , maar vond 2022 denk ik toch net iets dikker puur door de track "Rise Again" :love: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2023 23:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zeke schreef:
The prophet heeft nog even een tiental tracks professioneel verkracht. Wat een bak herrie.


Ja verdomme zeg... Je laatste show en dan draai je de vertiefde Wanna Play uptempo edit. Laat die plaat gewoon in zijn waarde nog één laatste keer draaien :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 08:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tomyio schreef:
Nou The Prophet, tis ook wel goed dat je bent gekapt als ik dit zo hoor ;)

Tsja, deze man had gewoon een afscheid van 2 uren verdiend. Dan had je wellicht ook een veel betere muziekkeuze gehad. Kreeg ook echt het idee dat het snel, sneller, snelst moest. Pure armoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 08:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL5961 schreef:
ErikZ schreef:
Deepack & Luna draaien even DE set van de Magenta stream

Lees veelal >2010 platen en bijna allemaal hitjes, dus bij voorbaat al niet eens :P

Wel mooi dat Marcel van Deepack even het verzoekje van m'n maat draaide, die was helemaal enthousiast naar voren gelopen met de tekst "X2X" op z'n beeldscherm :P Ze draaiden ook nog een soort mash-up met Smack my Derb kicks erin, ging ook goed hard. Dat was ook richting het einde van de set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 08:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pohhh mijn spierpijn is niet te doen, ik word echt ouder!!
Samen met de vrouw (en gedeeltelijk twee vriendjes van ons (L)) een dagje terug op de holy grounds.

Zaterdag een mooi dagje gehad, rond één uur aangereden en alles verliep voorspoedig, geen lange rijen gehad bij parkeren, entree, munten halen etc.
In nuchtere toestand blijft het toch bijzonder wat voor carnavalsoptocht er soms langsloopt. 28 graden en men loopt in de meest vreemde outfits xd

Sound Rush mogen aanschouwen, lekkere euforische platen (ook al kunnen die remixen van bekende nummers me niet echt boeien), trouwens de wachttijden bij de barren waren soms wel heel erg lang (voor mijn gevoel niet eerder zo lang bij de barren moeten wachten)

Tijdens Power Hour bij de main weggelopen, wat een drukte zeg en totaal geen spijt van gehad. Stukje Riot Shift gezien en vervolgens bij A-Rize blijven hangen.. manmanman wat was dit genieten. Euforische platen en een mannetje of 200 die allemaal meededen (L) Eén van mijn setjes van de dag.
Het eerste gedeelte van BH&WS was wel tof, Ran-D draaide ook een heerlijke set (blijf zijn stijl kunnen waarderen).
Daarna overal een nergens gekeken, stukje Deepack en Donkey Rollers meegepakt en beetje ronddwalen bij een aantal stages tot D-Sturb eigenlijk..
Ik had zoveel zin in deze set, echter het geluid werd 10 tandjes terug geschroefd en de drukte voor de endshow werd ook wel aardig zichtbaar, echter; Disruption :loving:
10 minuten van de eindshow gezien, de drukte kunnen vermijden en was rond 0.15u al thuis!!

Topdag met vrouwlief gehad, Defqon blijft toch altijd een bijzonder feest..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pohhh dat spoontech setje gisteravond ging nergens over. Zo bizar :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 10:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Pohhh dat spoontech setje gisteravond ging nergens over. Zo bizar :worship:

Principles of Life weer gedraaid hoorde ik?
Twee keer gemist één weekend :cry: Omdat er overlap was met Main Concern en TOA en Ophidian. Beide ook dikke sets, maar toch balen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 15:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lang verslag incoming...

We besloten na twijfelen om toch maar weer de volle experience te pakken, zoals ieder jaar zeggen we: dit wordt de laatste keer weekend, maar het gaat dan toch weer kriebelen. Anyway... maar gelijk even in het toetsenbord geklommen nu alles nog vrij vers is.

Donderdag:

We zouden met 4 personen gaan, maar door omstandigheden reden wij (vriendin en ik) op donderdag samen vooruit waarna maat 1 (kwam vrijdag pas i.v.m. begrafenis) en maat 2 (later door persoonlijke omstandigheden) later aansloten.
Inchecken op Molecaten Flevostrand ging soepel, we waren geupgrade naar één van de nieuwste chalets vanwege miscommunicatie gecancelde boeking blabla. Pendelbusbandje om en even een pizza erin geramd. Pendelbus in (waar we overigens geen één keer lang op hebben moeten wachten :thumbup: ) en met poncho aan richting terrein met uptempo op standje gehoorbeschadiging.

Profisec:

Na alle horror verhalen van vorig jaar omtrent Profisec security toch een beetje 'angstig' richting de ingang vanwege de 'medicatie' welke mee naar binnen moest, maar ik moet zeggen dat ik het (gedurende het weekend) echt heel relaxte security vond. Misschien zelfs wel iets té relaxt, want ik ben serieus geen één keer ook maar gefouilleerd of aangeraakt en een knikje en goedemiddag was genoeg. Op zaterdag kregen we zelfs high fives, zodat ze gelijk de bandjes konden zien. Misschien geleerd van de verhalen van vorig jaar?

The Gathering:

Normaal gesproken boeit mij de Gathering niet zo, maar Promo (Last Man Standing set) en Headhunterz meepakken is nooit verkeerd. Promo's set hoge verwachtingen van, maar viel erg tegen. Headhunterz was voorspelbaar, maar tof, richting het ruigere werk in combinatie met classics. Nieuwe plaat ging hard! Hierna nog even Sound Rush aanschouwt, maar omdat het zo godvergeten warm was in die tent besloten we richting huisje terug te gaan voor een goede nachtrust.

Vrijdag:

Maat 1 sloot aan en met z'n drieën richting terrein gegaan na op het terras nog even met de Duitse en Finse (geen Opsporing Verzocht Finnen) buren een wedstrijdje beerpong (maar dan met vodka) te hebben gedaan. Sfeer zat er dus gelijk lekker in :beer:

Muziek:

De dag begonnen met TNT op de main, hierna Hard Driver, daarna gegeten op Toofargonia (prima Turkse pizza met döner op) en weer aangesloten bij D-Block & S-Te-Fan (nieuwe platen :loving: ). De dag afgesloten in de Green bij Ghost In The Machine (niet druk, maar het ging er echt vol op daar).

Kleine note:

Stukje Outsiders gezien op de Red, maar ondanks dat hij populair is, laat deze man nooit meer op de Red staan. Pussy Lounge in het kwadraat. Hollandse hits met een kick er onder en polonaise. Nee, echt drama.

Zaterdag:

Even uitgeslapen, ontbijtje gefixt voor iedereen en maat 2 verwelkomt. Hij had anderhalve dag in te halen en besloot er geen doekjes om te winden. Details zal ik besparen, maar die zal morgen wel merken dat die er was :thumbsup:

Muziek:

De dag begonnen bij Demi Kanon (baas dat hij Starting Over draaide). Hierna wat mensen gemeet van het good old Hardstyle dag top 5 topic en verder geëuforied bij Jay Reeve en Refuzion (heerlijk in de zon met een blikje rum cola) Nog even staan ouwehoeren met Dirk van Duijvenbode (dat die gast nog de tijd heeft om te trainen met al die festivalbezoekjes) en richting Red voor Power Hour (normaal vermijd ik deze, maar schoonzus had een zaterdagkaart en was er voor het eerst en wilde dit even meemaken).

Ondertussen wat te eten gehaald (pizza) en deze opgepeuzeld tijdens Geck O's Daybreak Session en gebleven voor de set van Brennan Heart en Wildstylez. Tsja... het is niet echt dat die twee het beste in elkaar naar boven halen. BH draaide de hele Zappkids top 20 en Wildstylez voegde er weinig boeiends aan toe. Ook het nieuwe werk kon me weinig bekoren. Eindstand, geen glimp van Project One of toffe solo platen.
Hierna beetje doelloos rondgewandeld en weer bij de Red beland voor Vertile, SZP en D-Sturb/Eindshow.

Zaterdag eindshow viel mij erg tegen. Muziek en vuurwerk liep niet synchroon en geen platen welke bleven hangen (a la Timeless, Rise Again, Orange Heart, Gravity). Ook die mega chaotische plaat van Sefa vond ik erg kut.

Zondag:

Omdat het best wel erg warm was en iedereen slecht had geslapen besloten we later te gaan. Bij maat 1 viel de begrafenis toch zwaarder dan gedacht en hij besloot zondagmiddag naar huis te gaan. Wij zelf even uitgekaterd in het huisje, bijgeslapen met de ventilator aan en rond 16:30 richting terrein.

Muziek:

De middag begonnen bij Manu Le Malin op de Silver (wat een held blijft dit) en hierna de downtempo set van Mad Dog (baasje).
Beetje jammer dat er deze dag ook tokkiecore op de UV was. Echt een aanfluiting deze area op zondag.
Hierna even gegeten (pasta, broodje saté, poffertjes) en richting de Red voor de legends. Erg matige keuze, al vond ik dat B-Front het nog wel verdiende, maar zeker in combinatie met Ran-D en Adaro leek het wel alsof ik een uur lang naar een zelfde plaat aan het luisteren was. Kleine hoogtepuntjes (Inner Creativity, Elektronic Synphony, The Haunter of the Dark), maar ik vond het verder erg saai. Uurtje erna was niet veel beter en wederom een raadsel waarom deze namen er stonden. SZP stond de avond ervoor ook nog als één van de afsluiters. Warface een legend? Sefa? (hoeveel meer gaat deze guy nog gepushed worden door Q?).

Final set van The Prophet was 'emotioneel'. Het blijft toch een grote baas en heeft veel betekent voor de hardere stijlen, al had ik het idee dat 3/4 van het publiek dat niet veel boeide. Die wilden nog even het laatste beetje energie eruit persen. Een set als deze had véél meer in gezeten en er ontbraken naar mijn mening een aantal iconische platen. Waar waren de platen onder Hardheadz, Scar Ur Face, Killing Scum (nee niet die belachelijke Dr. bolhoed remix) Pessa Pessa remix? Nee in plaats daarvan kregen we uptempo edits en platen welke nooit een hitje zijn geworden.

Eindshow vond ik qua visuals wel veel vetter dan zaterdag, zeker in combinatie met die Heady en Vertile plaat.

Hierna de munten opgemaakt op de campingsite en richting huisje. Even gedouched en bed in. Mooi om vanochtend al die brakke koppen te zien die met pijn en moeite bij de receptie stonden uit te checken :sick:

Volgend jaar weer? Ach we zien wel :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 16:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Mijn weekendkaart zojuist last minute helaas moeten verkopen i.v.m. een ongelukje met mijn oren eerder deze week. Kan verdomme wel janken. Veel plezier iedereen.


Tegen beter weten in met een kapot rechter oor toch zaterdag nog richting Biddinghuizen gereden. Nachtje bij de rest in het huisje aangesloten en zondag de hele dag nog meegepakt op het terrein. Hitte was tot een uur of 4-5 prima te doen. Toen werd het toch wel pittig, met als absolute hitte-hoogtepunt de Spoontechnicians. Oi oi oi.

Raar om voor de eerste keer in 9 edities alleen een dagje te gaan. Waar ik vorig jaar bijna seksueel gemasseerd werd bij de fouillering, waren ze nu heel relaxt. Ondanks de oor-stress voelde het weer vanouds als thuiskomen. Altijd weer verliefd op het hele Defqon terrein. Omdat ik weinig zin heb om veel te typen waren de korte hoogtepuntjes van de dag Adrenalize & Atmozfears (bijzonder hoeveel kippenvel je nog kunt krijgen als het 30+ graden is), Spoontechnicians (ging maar door. Was nog onbekend met het werk van The Smiler maar tering, die maakt ook een partij vette muziek) en de massage die ik gratis van een halve bekende heb gekregen omdat hij zijn munt niet in had geleverd en welke ik onder het genot van een kleine versnapering heb geïnd tijdens het stukje SZP - Warface - Sefa op de main tijdens de closing. Precies niets gemist dus. Weer compleet zen aangesloten toen The Prophet begon maar dat was, bij gebrek aan een leuk alternatief, vooral even de tijd door komen tot de closing.

Veel minder (eigenlijk geen) last gehad van de drukte, zoals vorig jaar op zondag wel het geval was. Vooral tot een uur of ~5 merkte je dat het nog vrij rustig was i.v.m. de hitte. Wel fijn dat ze de Red nog eerder open hebben gegooid. Zou dat de volgende keer alleen wel wat beter communiceren, want er stond zo goed als niemand, waardoor het voor de druktespreiding niks uitmaakte.

Volgend jaar gewoon weer lekker een heel weekend aanwezig(@remi).

Edit: Oh ja en Atmozfears die Festuca - Pressure Waves draaide <3 . Niet gedacht dat ik die ooit nog zou horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Defqon blijft een bijzonder feest. Je merkt dat ik qua smaak ben veranderd, maar dat het festival daar af en toe dusdanig divers is dat er meestal wel wat is te halen.

Queen tent geboekt, was echt prima. We stonden achterin de Highlands op een stuk waar niemand stroom had, hierdoor weinig speakers en zowaar goede nachtrust, erg prettig!
Verder waren faciliteiten echt prima. Fijne wc ipv dixies, prima douches, redelijk ruim aanbod aan eten (enkel de hamburger en de vega turkse pizza waren echt een aanfluiting voor dat geld) en grote bekers bier.

Overall merk ik dat ik qua muzieksmaak meer flow ben gaan waarderen, en dat zit er bij een aantal van de huidige hardstyle acts totaal niet in. Goed voorbeeld was Headhunterz op donderdag met zijn nieuwe ID, zo lang wachten tot je eindelijk los kon gaan, geen snares geen ritmes in de breaks, daardoor een hele moeilijke donderdag gehad met het aanbod. Wel heel fijn om bij Ecstatic in de silent disco te staan, fijne muziek! Verder in totaal SZP, Promo, Headhunterz, Ecstatic, Max Enforcer Classic en afgesloten bij de Afterparty van The Funky Cat, iets meer continue muziek, was prettig.

Vrijdag ook gestart op de Green met Geck-O. Vervolgens Phuture Noize, Chain Reaction & Crypsis, TNT, B-Frontliner, Primeshock, E-Force classics, Ghost In the Machine, Somniac One, Funky Cat afterparty.
Bij Geck-O, TNT en B-Frontliner zat er lekker veel flow in de sets, hierdoor eindelijk lekker in de stemming gekomen en mee kunnen dansen. Shoutout ook naar Primeshock, leuke act! Veel rust genomen ook om de benen te sparen voor de andere dagen. Afgesloten bij Somniac One want andere stages waren niet mijn ding. Gewaagde stap om meer techno te programmeren, mag van mij vaker :).

Zaterdag begonnen met Artcore (Ruffneck), daarna Rude Awakening, Isaac, Geck-o & Thera, Jay Reeve & Refuzion, Power Hour, Geck-o Daybreak session, The Silence, Mutilator, Adrenalize, Rooler, Devin Wild & SZP, D-Sturb en de Closing gezien. After op Magenta met Geck-o, Creeds (zware aanrader, een van de leukste sets van het weekend!) en de andere 2 op de Qult after.
Power Hour: ik wou het na 8 jaar weer eens proberen, maar na 30 a 40 minuten was ik er wel klaar mee. Te veel gericht op show, te weinig op muziek voor mijn ding, kan ik nu weer 8 jaar laten liggen dus ;). Wel opvallend dat die hele dag door die show wordt beheerst, alle faciliteiten en plekken waren voor en na die show eigenlijk te druk en tijdens waarschijnlijk amper gebruikt.
Verder deze dag veel fijne muziek gehoord, onder de indruk geweest van het minuutlange bass salvo van The Silence, Delete achtige shit van Mutilator om een 20 minuten te proberen, de populariteit van Rooler (niet persé mijn ding, maar wel leuk om mee te maken), de absurde kicks van Devin Wild en SZP op de rood en een eindshow zoals alleen op Defqon kan, wat dat betreft staan ze eenzaam aan de top qua show. En dan daarna Nils Frahm - Briefly als eindmuziek na de show (L).

Zondag begonnen met Geck-o (waar anders :P), Omegatypez classics, Luna, Waverider classics (viel tegen), Catscan, Mad Dog, Adrenalize & Atmozfears, Geck-o, TOA & Ophidian en de closing.
Avontuurlijke dag voor mij, eigenlijk voor het eerst dat ik een paar hardcore sets kon waarderen in mijn 15 jaar feesten, je leert nog eens iets haha. Na Mad Dog erg op zoek geweest naar iets luchtigs wat eigenlijk niet op het terrein te vinden was met 2x uptempo, 2x ultra raw, freestyle en de classics. Het experiment met de red op laag volume was wat mij betreft geslaagd en mag er van mij blijven als The Bigger Chill. Legends was tof, plaspauze kunnen regelen bij Warface, dus dat was ook wel prettig. The Prophet is bijzonder als afsluiter, voor een goodbye erg veel nieuwe muziek en kicks. Villain was ook extreem aanwezig, op iedere foto en bij ieder moment moest hij erbij, zelfs toen The Prophet met zijn familie daar even stond te genieten. Laat die man dan gewoon even.. En dan The Closing, wat een plaat van Headhunterz & Vertile :worship:, om zo dat weekend af te sluiten vond ik heel bijzonder.

Suggesties voor volgend jaar:
* een silent camping zoals nu ook bij ongeveer ieder ander NL festival. Ik wil gewoon kunnen slapen, anders houd ik het niet vol :P.
* iets meer pendelbussen vanaf Dronten, want dat was lang wachten
* green erin houden
* zondagmiddag de red open houden zoals dit jaar (en dan tot 19.40 door laten gaan, een uur donkere geluiden is moah)
* meer Qult, mega gezellige afterparty gehad!
* meer schaduwplekken, met name op de zondag was dat even zoeken

Overall heb ik genoten van het weekend. 8x Geck-o, genoeg bekenden gezien, muzikaal weer wat geprobeerd en verbreed en een hernieuwde liefde voor hard dance. Leuker dan dat kan niet toch? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 18:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vrijdag en zaterdag geweest, weer een geweldig weekend gehad, ik leer Defqon elk jaar ook steeds meer waarderen. Paar weken geleden nog een weekend op Intents gestaan en dan voelt de Defqon ervaring toch wel completer aan. Iedereen heeft z’n mening over al het volk wat er op af komt maar het blijft toch wel bijzonder zo’n ‘gathering’ van mensen over de hele wereld met dezelfde passie. Heb ook wat van incidenten vernomen dit jaar maar gelukkig zelf geen last van gehad, ook bewust naar sets gegaan waar ik kon rekenen op een goede vibe. Tijdens Power Hour naar Chapter V en tijdens de eindshow naar Element & Kruelty waren echt gouden keuzes ^^. Zoveel energie gekregen van alle mensen om je heen tijdens die sets. Ook bij de UV is het bijna altijd gegarandeerd genieten. Refuzion & Jay Reeve en Audiotricz & Ecstatic :loving:. De grootste verrassing van het weekend vond ik Alpha Twins op de Magenta, wat een heerlijke plaatkeuze en er hing een ouderwets classicsfeertje daar. Zag ook aardig wat kritiek over de mainstage dit jaar. Ik vond hem persoonlijk wel vet, vooral omdat die hoger was dan normaal. Verder nog wat hoogtepunten: De opening ceremony van Phuture Noize :worship:, naar de Magenta lopen vrijdagochtend en zien dat het daar al aardig vol staat bij Prefix & Density, top begin van de dag ^^. Kwam ook in een soort disco/feestcafé terecht bij de Yellow in de buurt, was een leuke toevoeging, kan me niet herrinneren dat die er al eens eerder had gestaan? Heb eigenlijk ook overal lekker de ruimte gehad wat ik een groot pluspunt vind. De calippo’s waren ook heel fijn met het warme weer!

Paar puntjes van kritiek: Het geluid schommelde ontzettend. Ene moment klonk het erg goed en op een ander moment van de dag kwam het dan weer helemaal niet lekker door. Meerdere stages hadden hier last van, vooral de Blue en de Magenta. Ik vond de Green een leuke toevoeging, alleen even bij Farrago gestaan en dat was best wel tof, alleen stond die stage volgensmij op z’n hoogtepunt maar halfvol, terwijl de Indigo naar de Silver verplaatst was, wat geen fijne plek is.
Hoe erg ik het ook naar m’n zin heb gehad, trekt het me niet zo om de volle 4 dagen te gaan en had ik na twee dagen wel een voldaan gevoel. Volgend jaar dus weer even zien welke dagen me leuk lijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 19:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Erg goed weekend gehad! (L)

Donderdag
Rond een uur of 16:00 na het werk richting Europarcs Zuiderzee gereden. Hadden drie huisjes naast elkaar dus erg gezellig. Na het uitpakken en de lekkere couscous met kip (shoutout Broken Balance) rond een uur of 20:30 richting het terrein gegaan. Wilde niet per se iets zien, maar wel chill om alvast even een kluisje te regelen, bandje te scoren en wat zooi (heel veel yfood) mee te nemen het terrein op. Eenmaal binnen begon het meteen heel erg te kriebelen voor de rest van het weekend. Defqon blijft toch altijd iets speciaals hebben. Even kort in de Blue gekeken bij Devin Wild en stukje Warface, daarna silent disco op de Magenta. Vond een silent disco op de preparty niet per se geslaagd. En daarna nog even naar de Big Chill voor Vaagrid die daar psytrance draaide dus dat was erg leuk. Toen op tijd weer richting het huisje om een goede nacht te pakken.

Vrijdag
Iets minder fris wakker geworden dan gehoopt door de warmte, hype en nodige alcoholische versnaperingen, maar toch een goede 7 uur gepakt. Mooi vroeg wakker en om 11:00 uur in de Magenta voor Prefix & Density. Heerlijke opening van de dag. Daarna klein stukje Artifact wat helaas tegenviel. Hapje gaan eten en even naar de Orange gegaan voor Darzid & Misterius. Was erg fijne psytrance, maar we brandden compleet weg daar, dus na een half uurtje naar de Green voor 10 CLS, wat een erg goede keuze was, want dit was een hele fijne set. Hierna naar Crypsis & Chain Reaction op de Magenta, wat een prima setje was, maar vond het mixwerk niet wat ik van Crypsis gewend ben. Had ook wel deels met het geluid op de Magenta te maken. Ik vond het op de meeste plekken eigenlijk niet om aan te horen. Hoe verder naar voren en de zijkant, hoe slechter het werd. Mogelijk doordat ze de stage niet tegen de achterwand hadden gezet. Dit maakte het wel erg makkelijk om van rechts naar links te komen, maar geluidstechnisch vond ik het nogal beroerd. Hierna naar Endymion op de Gold wat een hele leuke set was. Wat gegeten (nasi kipsaté wat echt fucking lekker was) en daarna naar de Magenta voor Regain, E-Force, Chris One en Main Concern. Van tevoren meeste zin in de eerste twee, maar vond de laatste twee eigenlijk vele malen vetter. Regain was na een minuut of 20 toch wel erg veel van hetzelfde. Vond het leuk om weer eens live te horen, maar begon wat saai te worden. E-Force was een prima set, maar viel een beetje tegen na de set op Decibel 2022 (kan ook door geluid komen). Afgesloten bij Somniac One wat de set van de dag was. Uurtje voelde eerder als 10 minuten.

Al met al een erg geslaagde dag met een muzikaal gezien heel goede programmering. Helaas toch wat pijnlijke keuzes moeten maken doordat heel veel dingen die ik graag wilde zien tegelijkertijd waren. Daardoor de set van Vyral gemist en dat vind ik erg jammer.

Muzikale hoogtepunten:
Prefix & Density, 10 CLS, Main Concern en Somniac One

Zaterdag
Niet al te laat gaan slapen om fris en fruitig wakker te worden, maar had toch wel een kleine kater van al het bier en desperados de dag ervoor en ook de warmte in het huisje maakte ons allemaal best loom. Iets later dan gepland op het terrein en de dag begonnen met Thera & Geck-O wat weer een hele fijne opening was. Mooi dat ze altijd zo'n gevarieerde set weten neer te zetten en echt kunnen aanpassen aan het moment van de dag en het publiek. Erg fijn mixwerk ook. Wat bekendere hitjes afgewisseld met platen die je bijna nooit hoort en daardoor een erg verrassende en leuke set! Daarna naar de U.V. voor Jay Reeve & Refuzion en dit was zeker een hoogtepuntje van de dag. Was echt precies waar ik op dat moment zin in had. Drankje in de hand, half zonnetje op je bol en de ene na de andere euforische plaat. Sfeertje vooraan was ook heel erg leuk trouwens dus dat hielp zeker mee. Daarna naar de Indigo voor Chapter V. Kende eigenlijk weinig van ze (behalve Infinity), dus op aanraden van de rest meegegaan en aangenaam verrast. Wat een dikke set en klonk live echt fantastisch. Sowieso shoutout voor het geluid op de Indigo/Green. Stond het hele weekend enorm zuiver afgesteld. Na deze set wel echt helemaal gesloopt door het dansen in combinatie met de warmte in de tent, maar met frisse moed richting de Red gelopen voor Geck-O. Lekker setje met fijne plaatjes, maar de weg naar de main en het publiek dat er rond liep haalde me toch wat uit de dag. Hierna hapje gegeten, maar het was extreem druk bij de foodcourt achter de Red, dus werd behoorlijk hangry. De nasi kipsaté maakte gelukkig een hoop goed en na weer opgeladen te zijn, naar de Magenta voor het tweede deel Tatanka. Viel erg tegen helaas. Hierna Art of Fighters op de Gold wat teringdik was. Wat een platen hebben die toch gemaakt. Hierna een kijkje genomen bij Fish & Rice op de Silver. Echt enorm vaag. Ze waren eten aan het koken op de stage en eieren aan het gooien? Daarna afgesloten bij Kruelty & Element. Mij net wat te lomp, maar beter dan me weer door de mensenmassa heen slepen voor de eindshow.

In de nacht nog bij de silent disco geweest voor Gezellige Uptempo. Was erg leuk ook al heb ik helemaal niks met uptempo. Rond een uur of 04:00 in bed dus een wat kortere nacht.

Hoogtepunten:
Geck-O & Thera, Jay Reeve & Refuzion, Chapter V en Art of Fighters.

Zondag
Verrassend fris wakker geworden, ook al was de hitte in het huisje inmiddels nauwelijks meer te harden (thermostaat gaf 's ochtends om 11:00 uur al 30 graden aan). Toch jammer als je er zoveel geld voor neerlegt. Snel wat ontbeten en op tijd binnen voor Embrionyc wat ook meteen het hoogtepunt was van de dag. Wel meteen oververhit door in de felste zon op een niet overdekte stage te staan. Nog eventjes gebleven voor [KRTM] maar na 10 minuten weggegaan. Vond het enorm in het niet vallen na Embrionyc, wat erg veel laag en diepgang had, waardoor [KRTM] heel leeg en simpel voelde. Hapje gaan eten (broodje kipsaté wat ook heel lekker was) en we merkten allemaal dat de hitte er flink had ingehakt. Beetje rustig aangedaan en toen naar de Gold voor Vince. Erg fijne set was dit. Helaas Catscan wel gemist. Veel mensen binnen de groep hadden last van de warmte, dus hebben wat gezeten waarna een gedeelte besloot om terug naar het huisje te gaan. Ben zelf naar Atmozfears & Adrenalize gegaan. Heel leuk om al die hitjes weer eens te horen, maar ook nu vond ik het geluid weer enorm storend. Wel heel mooi om te zien hoe ze zelf aan het genieten waren van de reacties vanuit het publiek. Daarna nog een heel klein stukje gezien van Manu Le Malin en daarna Mad Dog Downtempo wat echt een hele fijne set was. Heerlijk sfeertje ook en met de zon inmiddels bijna achter de bomen ook een stuk beter te doen. Daarna nog naar de Gold voor TOA & Ophidian, wat ook echt genieten was. Mooi sfeertje ook bij de Gold. 's Middags al besloten dat we na deze set naar het huisje zouden gaan, aangezien het wat mij betreft toch niet meer beter ging worden die dag. Geen moment spijt van gehad. In het huisje nog even wat gegeten en daarna nog even lekker gezwommen op het strandje van het park.

Hoogtepunten:
Embrionyc, Mad Dog Downtempo, TOA & Ophidian

Al met al muzikaal gezien misschien wel mijn beste Defqon tot nu toe en dat terwijl ik van tevoren gezegd had dat dit mijn laatste Defqon weekend ging worden (vanwege de prijs). Heb van begin tot eind genoten en heel veel vette setjes gehoord. Daarnaast (deels vanwege de hitte) vrijwel geen drugs gebruikt en dat is me erg goed bevallen. Los van de extreem zere voeten heb ik het eigenlijk veel beter vol kunnen houden omdat ik nu gewoon elke nacht goed heb kunnen slapen.

Nog wat plussen en minnetjes, los van de al genoemde hoogtepunten:

+ Sfeer en drukte (of eigenlijk geen drukte) op vrijdag
+ Doppen op flesjes (nam die voorheen zelf mee, maar dit is nog chiller) en frisdrank in blik
+ Vloer in de Magenta en de Green/Indigo
+ Geluid in Green/Indigo en Gold
+ Relaxte beveiliging
+ Orange en Green toevoeging
+ Kipsaté
+ Snelle doorstroom bij ingangen elke dag
+ Aantal wc’s flink verbeterd, minder lang hoeven wachten dan vorig jaar

- Geluid in Magenta
- Silent Disco op preparty
- Te weinig waterpunten op zaterdag en zondag en dus lange wachttijden
- Te weinig schaduwplekken
- Snelheid bij de barren

Misschien volgend jaar toch maar een dagje gaan. Denk dat het dan de vrijdag (of zondag) wordt. Als Defqon nog steeds gewoon 3 dagen was in plaats van 4 had ik er niet eens over na hoeven denken en was ik meteen weer een weekend gegaan, maar 4 dagen hakt er toch wel in, zowel fysiek als in de portemonnee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 20:43 
 
Hardtraxx Addict

Heel verslag schrijven sla ik over
Paar vage dingen die ik mee gemaakt heb

-Explosie op camping 0 (gas flesjes te warm vermoedelijk)
-De linker bar van de main die na power hour met spoed gesloten werd ondanks de drukte.
-Vuurwerk dat met de eind show vol tegen een speaker en daarna het publiek in schoot.

En dan natuurlijk die dj kat op de camping waar een hele groep liep te miauwen op de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lees op Insta van Somniac_One dat ze er bij de Silver backstage uit was gezet door de stagemanager.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2023 23:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Altijd mooi om al die verslagen te lezen!
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 55  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten