Who was there

Nobody yet
Nobody has said they're going yet.

Active topics in Feesten

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 13 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 24 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Past

CRAFT Festival 2015

Nobody yet
Nobody has said they're going yet.
Hardtraxx Veteran
5333 posts member since 2012
last seen 1 day ago
zou kunnen, maar verwacht niet dat die op de penoze stage zal staan
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Of

View on YouTube
Hardtraxx Veteran
5333 posts member since 2012
last seen 1 day ago
CRAFT Festival 2015 - 25.07.2015 - NDSM Werf, Amsterdam
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 23 days ago
Flinke opkomst voor Penoze ;) Wel een beetje erg standaard maar gelukkig bieden de andere stages meer dan genoeg vertier voor mijzelf :D
Hardtraxx Veteran
6219 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Wel een aantal leuke namen zoals Ran-D, B-Front en Audiofreq. Maar kans is groot dat ik niet weg te slaan ben bij de Tijdmachine :$
Hardtraxx Addict
1788 posts member since 2014
_0_

Dik dit.
Hardtraxx Veteran
3045 posts member since 2014
last seen 26 days ago
hopen dat digital punk samen met radical ofzo staat. en eindelijk een keer een normale set neerzet met o.a. river of souls er in
Hardtraxxer
692 posts member since 2013
last seen Jul 2025
Weinig te vinden bij Penoze dus, kan me gelukkig wel vermaken op de andere stages :D
Hardtraxx Crew
30636 posts member since 2010
last seen 24 minutes ago
Hooguit voor B-Front hierheen, maar verder zal ik niet op deze stage te vinden zijn.
P
Hardtraxx Veteran
5058 posts member since 2013
last seen 5 hours ago
wootum wrote:Hooguit voor B-Front hierheen, maar verder zal ik niet op deze stage te vinden zijn.
Hardtraxxer
231 posts member since 2014
last seen Aug 2018
Wat bedroevend die penoze line up
Hardtraxx Addict
1544 posts member since 2013
last seen May 2019
Nog nooit G4H gezien, misschien is een kijkje nemen en hopen Inside my Head te horen.
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Jammer dat de Penoze line up alleen maar raw is en niet helft om helft zoals vorig jaar, er is immers al een Reckless stage voor de rauwboys. Voor Audiofreq of B-Front er misschien even heen. Voor de rest Access en Tijdmachine. Al met al een hele dikke line up voor bijna geen geld :thumbup:
K
Nee die Penoze line-up is ook niks voor mij! Gelukkig genoeg ander leuks op de Tijdmachine en de Access :)
Hardtraxx Veteran
7976 posts member since 2013
last seen 2 hours ago
Niet meer aanwezig, ga de 24e lekker 9 dagen op vakantie op Tenerife :cool:
Organisator
192 posts member since 2015
last seen Sep 2016
martieboy wrote:Wat bedroevend die penoze line up
Hi!
Niet specifiek om deze opmerking persoonlijk, maar wij lezen hier op HT wisselende reacties.
Hoe zouden jullie de Penoze stage liever zien geprogrammeerd worden? Wij zijn benieuwd hoe jullie hierover denken. :)

We kunnen dit altijd meenemen in de keuzes voor de komende indoor en outdoor edities.
Hardtraxx Veteran
3045 posts member since 2014
last seen 26 days ago
meningen van mensen op dit forum zijn niet absoluut niet represantatief voor de totale vraag naar raw in de scene tegenwoordig
Hardtraxx Veteran
3621 posts member since 2010
last seen May 2026
Vorig jaar was de Penoze juist een fijne opbouw van euforisch naar raw. Nu is het de hele dag al vrij stevig daar..zou ik jammer vinden als dat dan weer verreweg de grootste is, helemaal omdat de raw-hype wel een beetje over is (volgens mij?)
Euforisch is juist heerlijk op het begin van de dag, en dan niet op 1 of ander verstopt klein podiumpje zoals vorig jaar. Hopen dan maar dat de Access groot genoeg wordt!

En sowieso, vrij veel namen die je overal al ziet: Titan, Warface, Radical Redemption, Digital Punk
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Tof dat jullie zo meedenken Lose Your Mind, al helemaal top als het te zien zal zijn in de line-ups van komende feesten :D Voor mij is een 'raw' feest geslaagd als er een mooie afwisseling is tussen hard en heel hard, nieuw en oud, talenten, toppers en oude garde. Voor mij persoonlijk zou een line-up als de volgende perfect zijn:

-Talent die de stage opent met wat oudere ploaties-
Artifact
Audiofreq
Noisecontrollers
B-Front
Zany & Tatanka
Gunz for Hire
Radical Redemption
Theracords Allstars (Thera, Prefix & Density en Delete)

Ik gok dat je met een dergelijke line-up veel bezoekers trekt en een leuke afwisseling krijgt. Of dit voor iedereen geschikt is, is natuurlijk maar de vraag gezien de huidige hype rondom de Raw Hardstyle.

Gave line-up voor Craft trouwens :thumbup:
Organisator
192 posts member since 2015
last seen Sep 2016
yowan wrote:meningen van mensen op dit forum zijn niet absoluut niet represantatief voor de totale vraag naar raw in de scene tegenwoordig
Dat zul je ons nooit horen beweren, al weten wij natuurlijk ook dat de mensen die er dicht op zitten en passievol de verrichtingen binnen de scene altijd een stuk vooruitlopen op de massa van de hedendaagse scene.
pecola-tje wrote:helemaal omdat de raw-hype wel een beetje over is (volgens mij?)
Euforisch is juist heerlijk op het begin van de dag, en dan niet op 1 of ander verstopt klein podiumpje zoals vorig jaar. Hopen dan maar dat de Access groot genoeg wordt!
Sterk punt. Ondanks dat je dat niet gelijk terug ziet in de line up van bijv. de Penoze stage hopen wij dat de rauw-rauwer-rauwste-hype nu wel een keertje stopt. Deze sound is nu populair, maar gaat daarna geen grote nieuwe generatie aanwas opleveren. Wij gaan uitpakken met de Access stage en hopen hiermee een gezond tegengeluid te kunnen ondersteunen zodat er weer een samenhang in het aanbod gaat komen. Alleen op dit moment is de vraag naar de rauwere sound te groot om die gok met de Penoze stage te nemen. Als we euforisch op de Penoze hadden geprogrammeerd, dan schoof de halve line up naar de Reckless stage en zou er waarschijnlijk gekozen zijn voor een extra rauwere stage ipv de Access om die namen die nu op de Reckless staan toch in het aanbod mee te kunnen nemen.
Daveytl wrote:Tof dat jullie zo meedenken Lose Your Mind, al helemaal top als het te zien zal zijn in de line-ups van komende feesten Voor mij is een 'raw' feest geslaagd als er een mooie afwisseling is tussen hard en heel hard, nieuw en oud, talenten, toppers en oude garde. Voor mij persoonlijk zou een line-up als de volgende perfect zijn:
Wij luisteren graag naar een ander z'n mening omdat een frisse wind meestal gevolgd wordt door nog betere ideeen. Uiteindelijk bepalen wij natuurlijk wel wat we ermee doen en sommige ideeen zijn niet altijd even gemakkelijk uitvoerbaar als soms gezegd, maar we kunnen er altijd naar luisteren. Vandaag hebben we de line up van onze hosting op Outdoor Stereo in Hoorn gepresenteerd. Komt dit ongeveer over met een stage die jij schetst? Voor ons is dit een mooie afspiegeling met wat er mogelijk is als je maar 1 stage binnen een festival hebt.

Frequencerz LIVE
Titan
Bass Modulators
Zany
Chain Reaction vs Artifact
Ophidian LIVE
De Snoeiploeg
Crystal Lake vs Devin Wild
Crisis Era
Audiomedics vs Malúa
F-Active
Bakero vs Melyn
MC Livid
MC Dash
Hardtraxx Addict
1189 posts member since 2009
last seen Feb 2026
Lose Your Mind wrote: Frequencerz LIVE
Titan
Bass Modulators
Zany
Ophidian LIVE
De Snoeiploeg
Crisis Era
Audiomedics vs Malúa
F-Active
Bakero vs Melyn
MC Livid
MC Dash
Vet! Ophidian LIVE voor het eerst meemaken, heel erg benieuwd!
Hardtraxx Crew
30636 posts member since 2010
last seen 24 minutes ago
Netjes dat jullie hier zo reageren :)

Over de Penoze stage:
Het blijft een lastige kwestie. Het is natuurlijk volkomen logisch om zo'n line-up neer te zetten. Het zijn immers de grootste publiektrekkers. Maar aan de andere kant zie je dit soort line-ups op 90% van de feesten. Dus hij onderscheidt zich niet van de rest (waar ik persoonlijk van hou). Je zou je line-up 'specialer' kunnen maken door minder bekende artiesten te boeken o.i.d. Maar dat doen jullie wel op de early en tijdmachine stage. Er is dus voor ieder wat wils :)
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Lose Your Mind wrote:
Daveytl wrote:Tof dat jullie zo meedenken Lose Your Mind, al helemaal top als het te zien zal zijn in de line-ups van komende feesten Voor mij is een 'raw' feest geslaagd als er een mooie afwisseling is tussen hard en heel hard, nieuw en oud, talenten, toppers en oude garde. Voor mij persoonlijk zou een line-up als de volgende perfect zijn:
Wij luisteren graag naar een ander z'n mening omdat een frisse wind meestal gevolgd wordt door nog betere ideeen. Uiteindelijk bepalen wij natuurlijk wel wat we ermee doen en sommige ideeen zijn niet altijd even gemakkelijk uitvoerbaar als soms gezegd, maar we kunnen er altijd naar luisteren. Vandaag hebben we de line up van onze hosting op Outdoor Stereo in Hoorn gepresenteerd. Komt dit ongeveer over met een stage die jij schetst? Voor ons is dit een mooie afspiegeling met wat er mogelijk is als je maar 1 stage binnen een festival hebt.

Frequencerz LIVE
Titan
Bass Modulators
Zany
Ophidian LIVE
De Snoeiploeg
Crisis Era
Audiomedics vs Malúa
F-Active
Bakero vs Melyn
MC Livid
MC Dash
Uitstekend! Niet allemaal mijn smaak maar wel origineel en divers deze line-up. Bovenste 6 namen :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
Ik vind op zo'n festival als dit ook de andere stages onderscheidend genoeg (Access, Tijdmachine) dat er best een paar standaard stages tussen mogen staan voor het grote publiek. Een voor mij interessante Penoze stage had alleen maar meer moeilijke keuzes opgeleverd :P
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Nou, voordeel van de twijfel dan maar LYM. Ticket is binnen!