Wauw, vet feestje!

Aanloop naar het feestje toe was iets minder vet, het was al een verrekt lange reis maar daar kwam nog bij dat we ergens bij Utrecht een platteband kregen, hier kwamen we middel in een tunnel even verderop pas achter , auto begon opeens bijna onbestuurbaar te worden dus gauw op de pechstrook gezet, waar we toen net midden in de tunnel stonden vast stonden.
Door het camerasysteem in die tunnel kwam er binnen no time al een sleepwagen aanrijden, (heel gevaarlijk om op een pechstrook in de tunnel te blijven hangen natuurlijk) die man heeft onze auto naar Station Breukelen gesleept. Vervolgens ook nog geholpen met een nieuwe band eronder te zetten wat hij eigenlijk niet eens verplicht is, maar met zijn krik die hij bij had was dat zo gebeurd. Echt een top kerel was het, door zijn inspanningen hadden we maar 40 minuten verloren door die stomme autopech, had ik niet echt verwacht want toen we daar midden in de tunnel op de pechstrook stonden met een lekke band dacht ik dat het einde Bass Academy was voor ons..

Tot zover, het drama gedeelte..

Eerste keer dat ik op een Bass Academy was, en ben er zeker over te spreken. North Sea Venue is gewoon een strakke locatie, heerlijk geluidssysteem en erg logisch ingedeeld. Drukte ging er wel weer een beetje over, maar was bij lange na niet zo storend als op Loudness als je de juiste plekjes een beetje wist te vinden. Het loopvolk door het publiek de hele avond lang daarin tegen..

Sfeer zat er van begin af aan goed in, ook al merkte je wel dat het grootste deel van de bezoekers daar volgens mij in de buurt woont en nou niet echt de muziek goed kent, maar heb me zeker niet gestoord aan die mensen. Kwam zelf ook al lekker snel goed in het feest. Had nog heel klein stukje van Solutio & The I's meegekregen, de toon was dan natuurlijk weer gezet.
Luna & E-Force, was echt super bazig, hoe je die drive in E-Force platen live op een feest ervaart, daar kan ik in ieder geval maar geen genoeg van krijgen. Luna mag alleen wel is gaan stoppen met platen op het allerlaatste moment uit te mixen.. Minstens 3 keer gehoord dat hij donders traag een plaat uitmixten. Volgens mij hoort dat wel wat beter te kunnen, je weet toch wel hoe je eigen producties in elkaar zitten.. En al helemaal met zijn ervaring.
Adaro & Ran-D, ga ik niet te veel woorden aan vuil maken. Het kon allemaal nog wel wat erger (vond het nog goed meevallen), maar buiten Dark Symphony en misschien nog 1 of 2 platen was het zo voorspelbaar als de pest. Hoorde volgens mij wel een nieuwe G4H plaat die er heel aardig op klapte. Heb me nooit echt geïrriteerd tijdens deze set, wist toch al donders goed wat ik ervan kon verwachten.
B-Front, ongetwijfeld dé held van de avond voor mij. Als je al opent met Chaos kan het eigenlijk al niet meer fout gaan voor mij. Ik hoopte laatst toevallig nog is dat hij ooit Noctus Noa nog eens ging draaien, geweldig moment toen ik hoorde dat hij opeens ingemixt werd (volgens mij als 2e plaat meteen al). Voor de rest erg dikke platenkeuze wederom;, Justice for All, Surge of Power, Burn It ook dikke pluspunten om die nog eens te draaien. Blijf ook altijd zo hard genieten van de energie die hij uitstraalt tijdens het draaien, was volgens mij aardig tijdje geleden dat ik hem (solo) heb zien draaien op een feest.
Thera, ben eerste kwartiertje blijven staan en vervolgens even wat te eten gaan halen en even uit de drukte weggegaan. Half-half het een beetje meegekregen, maar had Thera veel liever als afsluiter gezien in plaats van zijn sound midden op de avond te plaatsen. Klonk voor mij niet zo logisch in de opbouw van de avond.
Zany & Titan, Erg dikke set ook, alleen heel af en toe was het een beetje wisselvallig ingedeeld, enkele tracks voorbij horen komen die je beter kunt weg laten als je voor je Thera gehad hebt. Maar als nog erg dikke set, Trapped remix van Titan vind ik na 2 keer live horen toch een stuk vetter nu. Jammer dat Morphine Attack (waar ik stond) totaal niet door kwam, had die nog wel eens op volle kracht willen horen.
Crypsis & Chain Reaction, eerste half uurtje vond ik nog wel te doen, veel Cryptology album werk en kan me verder Lellebel nog herinneren, laatste half uur alleen Radical Redemption platen gehoord volgens mij.. Eentonigheid ten top, ben toen maar gaan zitten want had weinig zin om weer al die verplichte tracks achter elkaar te horen van RR. Sowieso had ik er het laatste uur niet echt meer zoveel zin n.
Muzikaal was het allemaal grotendeels wel dik in orde, heb me ook bijzonder goed vermaakt, vooral de eerste uren t/m B-Front. Aardig wat bekenden ook tegen gekomen (bepaalde koppen gewoon 10 keer gezien op allemaal verschillende plekken

), wederom weer erg gezellig gehad met bepaalde mensen, ook een paar nieuwe mensen van hier spraken me aan maar de namen zijn me niet goed bijgebleven.
Anyway.. Ik vond het onze wereldreis zeker wel waard al met al!