Hekzitter schreef:
Heb beetje gemengde gevoelens bij de teloorgang van X-Qlusive en zo'n Aversion die een Afas pakt. Heb beetje het idee dat er een aantal dingen flink met elkaar in verband staan. Waar vroeger een XQlusive echt iets betekende en daarmee een artiest geëerd werd, lijkt het nu alsof organisaties veel meer op hypes springen om maar geld te verdienen. Wat ook niet gek is in de huidige financiële tijd van mensen.
Ik vraag me alleen af wat dit doet voor de houdbaarheid van artiesten. Waar je voorheen lang mee ging als artiest en je een flinke carriere kon bouwen, denk ik dat door alle hypes en snelle piek van artiesten de houdbaarheid steeds korter wordt.
Ik hoop voor Aversion dat dit voor hem niet zo is, want het is een onwijs goede producer (smaak laat ik even in het midden).
Q heeft jarenlang besloten wie het "waard" waren om een XQ te krijgen, en toevallig waren dat allemaal mensen uit hun eigen stal. Nu is er een andere partij die act na act naar de absolute top krijgt, daar hoort dan ook een eigen event bij. Kijk naar wat Dual Damage al doet met hun event, en nu Aversion (die toch ook al heel wat jaartjes mee draait) de AFAS. Gearbox heeft ook al meerdere AFAS edities gehad, Malice een solo event. Tis allemaal niet zo gek meer, denk dat mensen ook iets te magisch denken over de AFAS.
(kleine edit in m'n verhaal omdat ik dingen iets anders interperteerde).