Zo, ook weer redelijk hersteld van vannacht. Denk niet dat Ground Zero wat gaat worden als het zo blijft
Even een 'kort' verslagje van gister:
10 voor 1 vertrokken van huis, had wel iets eerder weg gewild, maar mijn kameraad was nog druk die ochtend, daardoor helaas Maximumraver gemist. De hele weg zitten klagen over het kutweer, de hele tijd is het zwaar bewolkt/buien geweest onderweg, tot een paar kilometer voor Horst. Daar was de hemel in één keer strak blauw (werd toen ik weg ging nog wel uitgelachen dat ik een zonnebril meenam haha), as if it was meant to be. Om 10 voor drie kwamen we aan en hebben we onze goedkope muntjes van 1.90 opgehaald en als we drie uur eerder waren geweest met kaartjes kopen, nog goedkoper, echt een groot pluspunt! Verder was het 4,5 munt voor 10 euro. Jeroen wilde eerst het terrein verkennen, maar ik wilde per se eerst
Drivium zien. Goede keus, want dit was achteraf direct de set van de dag voor mij. Echt heerlijke tracks, had wel moeite met het herkennen van de tracks, maar dat had meer met mijn vermoeidheid te maken denk ik

. Toppunt was wel Baced vs Ace's Delight - Witness

, verder nog een ultraform plaat gehoord (wist de titel zo niet) Out of the Blue, de nieuwe drivium met vette acid erin en Let The Music Play. Jammer was wel dat het geluid niet over kwam, wat volgens mij te maken had met dat het wat zacht stond (was overigens de hele dag het geval). Het was in ieder geval wel goed zuiver. Na hun set kwamen ze beide hun enthousiasme nog even met mij delen, kan dat altijd wel waarderen.
Toen was het tijd voor
San Miquel, maar helaas moest ik nu wel het terrein eerst verkennen, dus heb weinig van zijn set meegekregen, ik hoorde nog wel Disk Warrior, Seid Ihr Bereid en volgens mij Mescal.

Na een snel rondje langs de Fusion en Hardcore stage (talent stage hadden we al gezien toen we binnenkwamen) zijn we tegen half 5 naar de R_aw stage gelopen, man wat een area was dat zeg. De stage was geplaatst aan het eind van een lange tunnel en verrassend genoeg klonk het geluid er geweldig (dacht juist dat je veel last van echo's zou hebben).
Richie Gee draaide op dat moment, was de tweede keer industrial voor mij (heb TOA vorig jaar even gezien op Defqon, maar dat ging mij veel te snel). Dit klonk echter wel heerlijk, lekkere diepe basslines en duistere geluiden. Je moet de tracks overigens wel kennen, wil je hier optimaal van kunnen genieten, want sommige basslines zijn de eerste keer echt niet te volgen

Voor een tijdje kan ik me daar goed vermaken.
Maar omdat ik toch nog wel wat van de early wilde horen, zijn we om 5 uur terug gelopen naar
Geck-o vs Thera. Was een heerlijke set met een aantal SAIFAM knallers als Droid - Ger Man (The Raiders Remix), maar ook Armani & Ghost - Airport en The Juvenille - Hardcore Suckas (Original Mix)

Het meeste deed qua hardheid niet onder voor de raw platen van tegenwoordig. Om 6 uur nog een heel klein stukje van Mind Illusion gezien die opende met Tat & Zat - Gold. Daarna naar de talentstage gelopen om de wedstrijd Nederland - Denemarken te kijken. Dat was verder goed geregeld daar, je kon het (in ieder geval met mijn lengte) overal goed zien. Jammer dat ze verloren hadden, maar heb op het moment eerlijk gezegd niet zoveel interesse in het Nederlands Elftal. In de rust nog even patat wezen halen, sta je netjes in de rij bij een tent waar groot een bord met daarop friet geschreven hangt, ben je eindelijk aan de beurt en kijken ze je raar aan dat je patat bestelt, je moest namelijk niet bij deze tent wezen, maar bij een andere tent ernaast. Hang er dan geen bord neer

Door de wedstrijd helaas wel de set van Geck-o moeten missen.

Wat achteraf gezien misschien een betere keuze was geweest.
Toen even bij
Noize Supressor wezen kijken, omdat Jeroen dat mooi vind. Ik heb echter helemaal niets met dit soort hardcore dus heb even twee lekkere ijsjes gegeten, om vervolgens terug te gaan naar
Prefix & Density. Die draaiden goed divers met her en der wel wat lekkere plaatjes waar onder The Machine - Trashin' en Awesome Frequency

de rest was verder wel ok. Echter was de opbouw vanaf dat moment in de setjes ver te zoeken.

Gelukkig waren de meeste tracks wel dusdanig hard, dus van echte dipjes in de set was geen sprake.
Toen was het tijd voor
Deetox, op No Time For Breakdown

, Skwert en beide Delete platen viel me dit setje een beetje tegen. Ik heb helaas niet zoveel met de CO2 tracks en op een gegeven moment kreeg ik zelfs het idee dat Deetox een masker op had en er opeens een van de Catatonic Overload gasten stond te draaien.

De kicks van Delete knalden er trouwens wel weer heerlijk in.

Ben een kwartier voor het eind dan maar weer even een rondje wezen maken, nog even een klein stukje van zowel
The DJ Producer als
Armageddon Project gezien, welke beide wel een stuk minder goed waren in vergelijking tot Richie Gee. Het blijft wel echter muziek om helemaal stuk op te gaan, maar goed dat is niet aan mij besteed, dus zijn we even via een klein stukje van
Hellsystem en
Angerfist naar de main gelopen voor B-Front.
We waren echter 10 minuten te vroeg dus kregen we nog een stukje mee van
The Pitcher.

Die nieuwe Donkey Rollers track is om werkelijk waar om te huilen, wat een slappe hap.
B-Front opende met Zany & DV8 - The Anthem, waarvan de climax wel goed te doen was. Ik had afgesproken dat we bij de eerste pitchkick naar Titan zouden gaan en dat heeft dan ook niet lang meer geduurd. Ik heb geen idee welke track het was, maar pff. Snel naar
Titan dan maar, die draaide wel oke op zich. Hij draaide o.a. Remember Me, Hour of the Night, Pattern 2, Act of Rage, Mosquito en Ombrello Maledetto. Wel af en toe even de vingers in de oren moeten doen voor de kicks
Daarna was het de beurt aan
Thera vs Degos & Re-Done, die er weer een feestje van maakten op het podium. Wederom een paar vette platen voorbij horen komen, maar op een gegeven moment werd het wel een beetje too much D&R. Daar waar de vorige deejays toch behoorlijk divers draaiden, was dit wel een beetje teleurstellend. Rond 12 uur dan ook maar huiswaarts gekeerd, ook omdat ik er wel een beetje doorheen zat. Op de terugweg weer eens door een hel gegaan, misselijk, duizelig, enorme buikpijn, neiging tot flauwvallen en enorm aan het trillen.

Even bij een tankstation gestopt en toen ging het gelukkig wel weer wat beter, maar een half uurtje later begon het weer, gelukkig was ik toen al bijna thuis en kon ik snel mijn bed inkruipen.
Al met al een erg goed feestje gehad, waar ik veel tracks heb gehoord die ik nog eens live wilde horen. De sfeer op de Theracords en de R_aw stage waren goed; het was alleen wel wat aan de rustige kant op de Theracords stage, maar daar heb ik verder geen problemen mee. Op het volume bij de TC stage na, was het feest voor de rest prima georganiseerd en heb ik daar verder weinig op aan te merken. Verder een hoop nieuwe mensen ontmoet, volgens mij kwam er elk half uur wel weer iemand anders langs (hey ben jij niet lijst, je spreekt het uit als list

, lol toepasselijk smiley

). Ik heb het niet allemaal kunnen onthouden, gezien het er zoveel waren, maar voor wat ik me kan herinneren heb ik Lellebel, Davy, Sjobie (wie was nu die man achter mij

), Blackburn en Banaanslak (man je leek nog vermoeider dan ik

). De enige die ik zelf herkende was Nando

en verder The Skribbler nog gezien, tenminste dat stond achterop je shirt, maar je was telkens zo druk aan het losgaan dat ik je verder niet aangesproken heb.

Verder kende ik alleen PNXRMX (die eerst even dacht dat ik een artiest was

) en Nego (je was wel erg kortaf

).