Broken Balance schreef:
verhaal
Hier wil ik wel even op inhaken, jij kan het op 1 of andere manier toch beter verwoorden dan ik BB.
Citaat:
Kwaliteit daar verstaat men vooral productiekwaliteit en afwerking onder. Denk aan volle en unieke geluiden. Een kick die bijvoorbeeld het EQ spectrum goed beslaat waardoor hij lekker vol klinkt. Een synthesizer die niet heel leeg en monotoon is. Wat diepgang in je melodie en sounds en zo veel en veel meer.
Wat het bij Gearbox is, die laser en blafkicks zijn vergeleken met je standaard kicks niet heel moeilijk te maken. De meeste artiesten kunnen dat ook maken, maar daarna verwerken ze ze vaak naar wat normalere kicks. Je mist ook vaak dat er heel wat laag mist bij dat soort kicks of dat de punch miniem is of ontbreekt. Zo zijn de deuntjes vaak behoorlijk simpel, de synthesizers vrij standaard enz enz enz. Dat valt zodoende dan niet onder een kwalitatief sterke productie.
In mijn ogen is dit dus bij Gearbox een totaal verkeerde mindset. Muziek moet wat mij betreft ALTIJD voldoen aan die productiekwaliteit zoals jij die nu beschrijft. Pas dan ga je het releasen, en niet eerder. Juist daar is er voor Gearbox dus veel te verbeteren. Als kwaliteit in deze muziek industrie niet je hoogste standaard prioriteit is, waarom zou je het dan op een groot geluidssysteem willen draaien. Slechte of mindere kwaliteit mag je enkel verwachten van beginnende of opkomende talenten, naarmate die langer meedraaien mag je dus ook best hogere kwaliteit producties verwachten.
Citaat:
Simpel is waar veel fans op zitten te wachten, de zelfde fans hebben vaak geen flauw idee wie er staat te draaien of wat de nummers zijn. Het zelfde soort volk zie je ook veel bij uptempo staan imo, het is veel het zelfde zonder sterke productiekwaliteit. Als het je ding is, dan is dat jouw goed recht, jouw mening.
Dit is dus een vreselijke ontwikkeling. Ik vraag mij dus echt af hoe dit ontstaan is. Als je namelijk wat mij betreft bij deze groep hoort ben je of een dagjesmens of je hebt totaal geen interesse in de muziek of wat er omheen speelt. Een beetje die hard, en dan spreek ik uit eigen ervaring, zoekt min of meer alles op binnen de gehele scene wat er maar mee te maken heeft. En dan hoef je natuurlijk niet per se een die hard te zijn..
Citaat:
Maar in mijn optiek, zie ik vaker "kenners" of "liefhebbers" van de muziek staan bij meer mainstream namen dan dat ik bij Gearbox en cohorten zie staan. Maar dat kan ook gewoon het feit zijn dat die mensen gewoon simpel geram zoeken zonder poespas en zonder dat ze elk nummer willen of moeten herkennen. Nogmaals, dat is hun mening en goed recht. Misschien een verre vergelijking, maar ik sta ook bij sommige technoacts waar ik keihard sta te genieten op het gebeuk, maar ik heb geen flauw idee wat er wordt gedraaid (nog wel wie draait gelukkig).
Dit kan ik zeker beamen. Ook al gaf ik het in het begin nog wel een kans, maar in het begin van Gearbox werd er ook zo nu en dan zeker wel leuke muziek uitgebracht. Het punt dat je al weet wie er draait geeft al aan dat je een bepaalde interesse hebt. Het ontdekken van de muziek die er dan wordt gedraaid is dan weer een prachtige ervaring (als de muziek goed is), wat je vooral 10 jaar geleden nog vaak zat deed (zonder al die YT, FB, INSTA en andere social media shit).
Hardstyle is zijn ziel een beetje verloren. De standaard prioriteit is al lang niet meer kwaliteit, goede dj en veel sfeer. Het is nu kwantiteit, geld en aandacht. Maargoed, iedereen moet natuurlijk gewoon luisteren en doen wat die zelf leuk vind, helaas moeten mensen zoals ik dat maar accepteren