Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 18:01 
 
Hardtraxx Veteran

Toch wel gek trouwens dat Rooler ook dat stukje beaamt over vrijheid van creatieve uiting en dat de kwaliteit niet perfect hoeft te zijn terwijl in zijn geval zijn producties juist wel sterk in elkaar steken (althans, in mijn oren als luisteraar dan), helemaal t.o.v z'n collegas.

Hoop niet dat hij zichzelf dus indirect ook als 'een van hun' ziet die kwaliteit minder belangrijk vindt, aangezien ik dat dan gebrek aan kwaliteit bij zijn tracks echt totaal niet hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 18:02 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Rick bij het zien van dit topic


Afbeelding

Dat dacht ik ook al. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je kan ook overdrijven. Je klinkt echt net als de inwoners om Defqon die t willen verbannen. "Gooi t maar in een gierput, zolang ik er maar geen last van heb".

Juist ja, precies 't zelfde.

Pedaalemre schreef:
Toch wel gek trouwens dat Rooler ook dat stukje beaamt over vrijheid van creatieve uiting en dat de kwaliteit niet perfect hoeft te zijn terwijl in zijn geval zijn producties juist wel sterk in elkaar steken (althans, in mijn oren als luisteraar dan), helemaal t.o.v z'n collegas.

Hoop niet dat hij zichzelf dus indirect ook als 'een van hun' ziet die kwaliteit minder belangrijk vindt, aangezien ik dat dan gebrek aan kwaliteit bij zijn tracks echt totaal niet hoor.

Rooler z'n spul is wel iets beter geworden door de jaren heen... Maar om 't al kwalitatief van goed niveau te noemen... Das nogal wat :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind ook niet alle tracks van Rooler goed. Vind het vaak nogal wisselvallig. De ene track is goed, waar de ander weer heel matig kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 18:30 
 
Hardtraxx Veteran

@Inno nja, YES! klinkt bijvoorbeeld in ieder geval als goed afgewerkte 'herrie' ipv gewoon 'herrie'. Alles wat bijvoorbeeld Unresolved/Malice (vooral een paar jaar geleden) uitbrachten was toch wel een degelijk verschil met Rooler.

Altijd al het idee gehad dat hij gewoon technisch iets beter was dan het merendeel op Gearbox. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen, ben geen producer dus kan ook dat het een gevoelskwestie is. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 19:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoxyz schreef:
Ik ben tegenwoordig totaal niet meer thuis in de hardstyle scene en volg eigenlijk ook geen releases. Het enigste wat ik af en toe voorbij zie komen is iets op dit forum, of op RSU.

Wat verstaan jullie onder kwaliteit, of juist niet? Typerend voor Gearbox was altijd de pingpong tracks zonder veel diepgang (geloof ik, could be wrong). Maar lever je dan direct geen kwaliteit omdat het relatief simpel is, wat blijkbaar een groot deel van de hedendaagse raw fans wel op zit te wachten? Srs vraag.


Overal gehaat maar niemand die een goed onderbouwd antwoord kan geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2019 20:49 
 
Hardtraxxer

Pedaalemre schreef:
@Inno nja, YES! klinkt bijvoorbeeld in ieder geval als goed afgewerkte 'herrie' ipv gewoon 'herrie'. Alles wat bijvoorbeeld Unresolved/Malice (vooral een paar jaar geleden) uitbrachten was toch wel een degelijk verschil met Rooler.

Altijd al het idee gehad dat hij gewoon technisch iets beter was dan het merendeel op Gearbox. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen, ben geen producer dus kan ook dat het een gevoelskwestie is. :P


Typerend dat juist zij twee twee een eigen label gestart zijn. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 08:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hoxyz schreef:
Hoxyz schreef:
Ik ben tegenwoordig totaal niet meer thuis in de hardstyle scene en volg eigenlijk ook geen releases. Het enigste wat ik af en toe voorbij zie komen is iets op dit forum, of op RSU.

Wat verstaan jullie onder kwaliteit, of juist niet? Typerend voor Gearbox was altijd de pingpong tracks zonder veel diepgang (geloof ik, could be wrong). Maar lever je dan direct geen kwaliteit omdat het relatief simpel is, wat blijkbaar een groot deel van de hedendaagse raw fans wel op zit te wachten? Srs vraag.


Overal gehaat maar niemand die een goed onderbouwd antwoord kan geven?


Misschien omdat je termen als dit gebruikt.

Kwaliteit daar verstaat men vooral productiekwaliteit en afwerking onder. Denk aan volle en unieke geluiden. Een kick die bijvoorbeeld het EQ spectrum goed beslaat waardoor hij lekker vol klinkt. Een synthesizer die niet heel leeg en monotoon is. Wat diepgang in je melodie en sounds en zo veel en veel meer.

Wat het bij Gearbox is, die laser en blafkicks zijn vergeleken met je standaard kicks niet heel moeilijk te maken. De meeste artiesten kunnen dat ook maken, maar daarna verwerken ze ze vaak naar wat normalere kicks. Je mist ook vaak dat er heel wat laag mist bij dat soort kicks of dat de punch miniem is of ontbreekt. Zo zijn de deuntjes vaak behoorlijk simpel, de synthesizers vrij standaard enz enz enz. Dat valt zodoende dan niet onder een kwalitatief sterke productie.

Simpel is waar veel fans op zitten te wachten, de zelfde fans hebben vaak geen flauw idee wie er staat te draaien of wat de nummers zijn. Het zelfde soort volk zie je ook veel bij uptempo staan imo, het is veel het zelfde zonder sterke productiekwaliteit. Als het je ding is, dan is dat jouw goed recht, jouw mening.

Maar in mijn optiek, zie ik vaker "kenners" of "liefhebbers" van de muziek staan bij meer mainstream namen dan dat ik bij Gearbox en cohorten zie staan. Maar dat kan ook gewoon het feit zijn dat die mensen gewoon simpel geram zoeken zonder poespas en zonder dat ze elk nummer willen of moeten herkennen. Nogmaals, dat is hun mening en goed recht. Misschien een verre vergelijking, maar ik sta ook bij sommige technoacts waar ik keihard sta te genieten op het gebeuk, maar ik heb geen flauw idee wat er wordt gedraaid (nog wel wie draait gelukkig).

Ze zeggen het in essentie zelf al in de docu, ze willen productiekwaliteit laten vallen om productievrijheid te bevorderen.

Inno schreef:
Rooler z'n spul is wel iets beter geworden door de jaren heen... Maar om 't al kwalitatief van goed niveau te noemen... Das nogal wat :surrender:


Als ik de punten er boven bijpak, is de productiekwaliteit van Rooler prima, waarbij Yes! gewoon een goed voorbeeld is. Het hoeft echt niet allemaal een kwalitatief hoogstandje te zijn. Ik snap namelijk prima dat je soms wat van die strakke productiekwaliteit wilt inleveren om gewoon wat stevigers, rauwers of wat creatievers te maken. Want je ziet in de laatste jaren dat Noisecontrollers en Audiofreq bijvoorbeeld enorm strakke producties hebben, maar het gros er van (imo) is enorm saai.

Dan heb ik liever platen als The Edge, The Rules, Yes!, Domination, Corruption. Die zijn misschien niet van de zelfde productiekwaliteit maar wel een stuk leuker/interessanter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 09:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Maar in mijn optiek, zie ik vaker "kenners" of "liefhebbers" van de muziek staan bij meer mainstream namen dan dat ik bij Gearbox en cohorten zie staan. Maar dat kan ook gewoon het feit zijn dat die mensen gewoon simpel geram zoeken zonder poespas en zonder dat ze elk nummer willen of moeten herkennen.


Ik denk dat je er hier een beetje naast zit, veel van de jongens die in die Gearboxzaaltjes staan kennen juist alle platen en zitten best diep in dat deel van de scene. Misschien geven ze wel wat minder om superstrak sounddesign, maar dat maakt ze nog geen liefhebbers.

Broken Balance schreef:
Want je ziet in de laatste jaren dat Noisecontrollers en Audiofreq bijvoorbeeld enorm strakke producties hebben, maar het gros er van (imo) is enorm saai.

Dan heb ik liever platen als The Edge, The Rules, Yes!, Domination, Corruption. Die zijn misschien niet van de zelfde productiekwaliteit maar wel een stuk leuker/interessanter.


Helemaal mee eens (al brengt Audiofreq de laatste best wel wat toffe plaatjes uit). Het ding met deze platen is ook dat ze misschien niet de nieuwe standaard van kwaliteit zijn, maar heel erg in de buurt komen en de lat van "goed genoeg" ook makkelijk halen, zeker als je Corruption naast een vroegere Rebelion plaat legt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 10:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is ook wel zo, beide kanten hebben dat. Sowieso valt het bij hardstyle publiek in het geheel wel mee vergeleken met uptempo. Is ook meer een observatie dan een feit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 16:54 
 
Hardtraxxer

(L) (L)

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 17:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is al stukken beter, geen stoerdoenerij, gewoon hoe Gearbox is en wil zijn. Al was het wel 5 min aan artiesten die zeiden dat Geaebox een familie was :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 18:20 
 
Hardtraxx Veteran

Wat ik oprecht wel jammer vind en dat zie je ook bij Spoontech tegenwoordig.. Either you hate it or love it.. en er is geen middenweg lijkt het.

Bij spoontech ligt dat wellicht meer aan de muziek maar ik merk dat ik niet heel veel gemeen heb met de fans van Gearbox waardoor het soms een beetje ongemakkelijk voelt. Of ben ik nu gewoon te kritisch op het publiek van tegenwoordig. want ik vind een best wel wat artiesten leuke muziek maken maar als ik dan naar een Gearbox orientated feest ga voel ik me er toch altijd een beetje ongemkkelijk bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 18:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Wat ik oprecht wel jammer vind en dat zie je ook bij Spoontech tegenwoordig.. Either you hate it or love it.. en er is geen middenweg lijkt het.

Bij spoontech ligt dat wellicht meer aan de muziek maar ik merk dat ik niet heel veel gemeen heb met de fans van Gearbox waardoor het soms een beetje ongemakkelijk voelt. Of ben ik nu gewoon te kritisch op het publiek van tegenwoordig. want ik vind een best wel wat artiesten leuke muziek maken maar als ik dan naar een Gearbox orientated feest ga voel ik me er toch altijd een beetje ongemkkelijk bij.


Oh maar dit voel ik ook zo aan. Hier en daar vind ik gearbox (rooler, physika oid) soms best lachen, maar op een feest voel ik me toch net disconnected van de groep om de een of ander reden. Dat zelfde had een vriend van me die mee ging naar een spoontech set, die wist niet waar ze terecht kwam :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 19:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
verhaal


Hier wil ik wel even op inhaken, jij kan het op 1 of andere manier toch beter verwoorden dan ik BB.

Citaat:
Kwaliteit daar verstaat men vooral productiekwaliteit en afwerking onder. Denk aan volle en unieke geluiden. Een kick die bijvoorbeeld het EQ spectrum goed beslaat waardoor hij lekker vol klinkt. Een synthesizer die niet heel leeg en monotoon is. Wat diepgang in je melodie en sounds en zo veel en veel meer.

Wat het bij Gearbox is, die laser en blafkicks zijn vergeleken met je standaard kicks niet heel moeilijk te maken. De meeste artiesten kunnen dat ook maken, maar daarna verwerken ze ze vaak naar wat normalere kicks. Je mist ook vaak dat er heel wat laag mist bij dat soort kicks of dat de punch miniem is of ontbreekt. Zo zijn de deuntjes vaak behoorlijk simpel, de synthesizers vrij standaard enz enz enz. Dat valt zodoende dan niet onder een kwalitatief sterke productie.


In mijn ogen is dit dus bij Gearbox een totaal verkeerde mindset. Muziek moet wat mij betreft ALTIJD voldoen aan die productiekwaliteit zoals jij die nu beschrijft. Pas dan ga je het releasen, en niet eerder. Juist daar is er voor Gearbox dus veel te verbeteren. Als kwaliteit in deze muziek industrie niet je hoogste standaard prioriteit is, waarom zou je het dan op een groot geluidssysteem willen draaien. Slechte of mindere kwaliteit mag je enkel verwachten van beginnende of opkomende talenten, naarmate die langer meedraaien mag je dus ook best hogere kwaliteit producties verwachten.

Citaat:
Simpel is waar veel fans op zitten te wachten, de zelfde fans hebben vaak geen flauw idee wie er staat te draaien of wat de nummers zijn. Het zelfde soort volk zie je ook veel bij uptempo staan imo, het is veel het zelfde zonder sterke productiekwaliteit. Als het je ding is, dan is dat jouw goed recht, jouw mening.


Dit is dus een vreselijke ontwikkeling. Ik vraag mij dus echt af hoe dit ontstaan is. Als je namelijk wat mij betreft bij deze groep hoort ben je of een dagjesmens of je hebt totaal geen interesse in de muziek of wat er omheen speelt. Een beetje die hard, en dan spreek ik uit eigen ervaring, zoekt min of meer alles op binnen de gehele scene wat er maar mee te maken heeft. En dan hoef je natuurlijk niet per se een die hard te zijn..

Citaat:
Maar in mijn optiek, zie ik vaker "kenners" of "liefhebbers" van de muziek staan bij meer mainstream namen dan dat ik bij Gearbox en cohorten zie staan. Maar dat kan ook gewoon het feit zijn dat die mensen gewoon simpel geram zoeken zonder poespas en zonder dat ze elk nummer willen of moeten herkennen. Nogmaals, dat is hun mening en goed recht. Misschien een verre vergelijking, maar ik sta ook bij sommige technoacts waar ik keihard sta te genieten op het gebeuk, maar ik heb geen flauw idee wat er wordt gedraaid (nog wel wie draait gelukkig).


Dit kan ik zeker beamen. Ook al gaf ik het in het begin nog wel een kans, maar in het begin van Gearbox werd er ook zo nu en dan zeker wel leuke muziek uitgebracht. Het punt dat je al weet wie er draait geeft al aan dat je een bepaalde interesse hebt. Het ontdekken van de muziek die er dan wordt gedraaid is dan weer een prachtige ervaring (als de muziek goed is), wat je vooral 10 jaar geleden nog vaak zat deed (zonder al die YT, FB, INSTA en andere social media shit).


Hardstyle is zijn ziel een beetje verloren. De standaard prioriteit is al lang niet meer kwaliteit, goede dj en veel sfeer. Het is nu kwantiteit, geld en aandacht. Maargoed, iedereen moet natuurlijk gewoon luisteren en doen wat die zelf leuk vind, helaas moeten mensen zoals ik dat maar accepteren :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Dit is wel oprecht het meeste sneue wat ik in de afgelopen jaren heb gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 20:00 
 
Hardtraxx Veteran

@G1LL Je bekijkt alles echt veel te zwart-wit. Ik ben absoluut geen Gearbox fanboy, maar ookal gaat het bij Gearbox minder om kwaliteit dan om of het werkt op de dansvloer, GB is hier wel een uitzondering (of dieptepunt, hoe je het wil noemen) in. Genoeg labels met artiesten die consistent hoge kwaliteit platen releasen. Per jaar wordt het juist strakker allemaal. Dan laat je toch de aanwezigheid van het label Gearbox geen effect hebben op je liefde voor Hardstyle? Wees er gewoon tevreden mee dat je sommige dingen kut zult vinden, dit ervaart iedereen.

Plus, waarom zouden de tracks van die gasten uberhaupt allemaal hoge productiekwaliteit moeten hebben als dit genoeg is, en werkt op feesten? Genoeg bedrijven die complete baggerproducten verkopen, maar zolang het verkoopt en niemand een fuck geeft, waarom zou dat bedrijf meer tijd gaan steken in het verbeteren van de kwaliteit? Letterlijk elk groot bedrijf/markt massaproduceert liever heel veel bagger zolang het winstgevend is, dan die niche hipster te uithangen die kan zeggen dat alles tenminste om kwaliteit gaat in plaats van geld. Alles draait om geld. Tuurlijk is rondkomen als hardstyle-DJ nog steeds een niche iets maar het wordt anno 2019 mede door social media gewoon makkelijker om ergens te komen als je genoeg mensen kent. Dan krijg je gewoon meer DJ's = meer muziek = meer muziek die jij, ik en anderen niet mooi vinden. (Hardstyle) DJ's zijn geen nerds meer die op hun 14e begonnen op hun slaapkamer te produceren en na 10 jaar opgepikt worden en vervolgens 5+ jaar naam gaan maken en dan doorbreken, tegenwoordig kan alles sneller en gaat het meer om mensen kennen en je eigen merk goed promoten. Ja dan zitten er dus ook 'rotte appels' tussen.

Ennnnn daarom is het zo leuk aan het internet dat je kan luisteren wat je zelf wil en alles wat je kut vindt kun je links laten liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 20:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
@G1LL Je bekijkt alles echt veel te zwart-wit. Ik ben absoluut geen Gearbox fanboy, maar ookal gaat het bij Gearbox minder om kwaliteit dan om of het werkt op de dansvloer, GB is hier wel een uitzondering (of dieptepunt, hoe je het wil noemen) in. Genoeg labels met artiesten die consistent hoge kwaliteit platen releasen. Per jaar wordt het juist strakker allemaal. Dan laat je toch de aanwezigheid van het label Gearbox geen effect hebben op je liefde voor Hardstyle? Wees er gewoon tevreden mee dat je sommige dingen kut zult vinden, dit ervaart iedereen.

Plus, waarom zouden de tracks van die gasten uberhaupt allemaal hoge productiekwaliteit moeten hebben als dit genoeg is, en werkt op feesten? Genoeg bedrijven die complete baggerproducten verkopen, maar zolang het verkoopt en niemand een fuck geeft, waarom zou dat bedrijf meer tijd gaan steken in het verbeteren van de kwaliteit? Letterlijk elk groot bedrijf/markt massaproduceert liever heel veel bagger zolang het winstgevend is, dan die niche hipster te uithangen die kan zeggen dat alles tenminste om kwaliteit gaat in plaats van geld. Alles draait om geld.

En daarom is het zo leuk aan het internet dat je kan luisteren wat je zelf wil en alles wat je kut vindt kun je links laten liggen.


Tja ik zeg ook niet dat het niet mag, het is alleen niet mijn visie. Daarnaast gaat het hier om muziek, niet om een bureaustoel (ookal wil ik ook gewoon een kwalitatief goede bureaustoel). Miss beter voorbeeld: het is muziek, geen
boodschappentas.

Citaat:
En daarom is het zo leuk aan het internet dat je kan luisteren wat je zelf wil en alles wat je kut vindt kun je links laten liggen.


Maar in mijn ogen werkt de gehele scene nu zo. Dit is wel alles over 1 kam scheren want er komt genoeg goede muziek uit, maar het is al lang niet meer zo bijzonder en spannend zoals het was. Het is of laserbliepjes en kut, of het is rete strak en saai. Er zijn maar een aantal artiesten die hier in een goede middenweg kunnen vinden. Tracks zijn niet meer zo uitgebreid met verschillende sounds en opbouw, mid intro's en mid outro's etc. Track zijn tegenwoordig bijna alleen maar simpel. Dus als ze dan ook nog 's slecht zijn, ja sorry maar dan valt het voor mij al snel af. En omdat het dus zo'n groot spectrum is tegenwoordig moet ik zoveel links laten liggen. Daarnaast heb je op een feest geen keus, de artiest draait het. En dat WAS geen probleem, maar nu is alles zo standaard en voorspelbaar dat ook dat natuurlijk geen leuke beleving geeft op een feest. Als ik thuis luister dan kan ik idd prima luisteren wat ik zelf wil, maar mijn nieuwsgierigheid is gewoon groot omdat ik mezelf dus een liefhebber noem dus ik moet het vaak wel luisteren.

Daarnaast zou 't ook wel een beetje met een generatiekloof te maken hebben. Het grootste gedeelte mensen die ik zie of spreek of feesten tegenwoordig luisteren pas hardstyle sinds een jaar of 5 of veel korter, dus die hebben die tijd daarvoor ook niet meegemaakt net als dat ik de echte early tijd niet bewust heb meegemaakt.

Plus welke labels releasen nu consistent hoge kwaliteit dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 20:25 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Tja ik zeg ook niet dat het niet mag, het is alleen niet mijn visie. Daarnaast gaat het hier om muziek, niet om een bureaustoel (ookal wil ik ook gewoon een kwalitatief goede bureaustoel). Miss beter voorbeeld: het is muziek, geen boodschappentas.


Dit begrijp ik ook, en het siert je ook gewoon dat je wilt dat muziek door de artiesten zelf als kunstvorm benaderd wordt in plaats van een simpel product. Maar het is nou eenmaal óók een product. Als hun een afgeraffelde plaat uitbrengen met amateuristische productiekwaliteit en mixdown en dergelijke en ze draaien hem en vervolgens schreeuwen duizenden mensen hem mee en gaan uit hun plaat, snap ik ook wel dat ze er lekker mee doorgaan. Ik zou stiekem ook willen dat muziek nog als bijna onbereikbaar, heilig iets gezien werd waar duizenden uren per plaat in gestoken werd en pas uitgebracht wordt als er écht niks meer te verbeteren valt, aan de andere kant zorgen dit soort labels er ook wel weer voor dat talenten die creatief gezien heel veel in hun mars hebben maar er technisch nog niet helemaal zijn een kans krijgen. Dat de ladder in dit geval lager is maakt het weer makkelijker voor jongens met talent om hun carriere te beginnen. Rebelion zijn imo ook 'gerijpt' bij Gearbox maar maken nu ook hele vette melodieuze, goed afgewerkte platen en wie weet hadden ze hun droom uiteindelijk laten varen als Gearbox toendertijd hun niet had opgepikt. En hadden we geen The Edge of Dusk Till Dawn gehad.

Citaat:
Maar in mijn ogen werkt de gehele scene nu zo. Dit is wel alles over 1 kam scheren want er komt genoeg goede muziek uit, maar het is al lang niet meer zo bijzonder en spannend zoals het was. Het is of laserbliepjes en kut, of het is rete strak en saai. Er zijn maar een aantal artiesten die hier in een goede middenweg kunnen vinden. Tracks zijn niet meer zo uitgebreid met verschillende sounds en opbouw, mid intro's en mid outro's etc. Track zijn tegenwoordig bijna alleen maar simpel. Dus als ze dan ook nog 's slecht zijn, ja sorry maar dan valt het voor mij al snel af. En omdat het dus zo'n groot spectrum is tegenwoordig moet ik zoveel links laten liggen.


Ik snap je punt hier ook ja. En ben het in de grote lijn deels eens met het dikgedrukte. Ik vind bijvoorbeeld NC platen tegenwoordig echt oersaai. Dan kan het nog zo strak zijn. En veel van de amateurplaten vind ik afgeraffeld ookal zit er hier en daar wel lomp veel drive/gevoel in. Vaak als er nieuwe talenten opkomen vind ik hun eerste paar releases supervet totdat ze bij een label komen en 1. veel minder frequent gaan releasen en 2. meer binnn de lijntjes gaan kleuren qua wat 'kan'/'niet kan' in een plaat. Maar misschien ben ik daarin nog niet zo op Hardstyle uitgekeken als jij, ik vind nog meer dan vaak genoeg dingen vet dus ben nog relatief vaak geboeid als ik wat nieuws hoor.

Maar begrijp wel wat je zegt. Misschien helpt het (zal je vast ook al wel doen, maar worth mentioning) om soms een tijdje een ander genre te proberen, vaak als ik een paar weken iets minder focus op HS en ander spul luister ben ik weer even 'verfrist' en als ik dan weer de nieuwe releases ga checken zit ik er weer lekker in.

Citaat:
Plus welke labels releasen nu consistent hoge kwaliteit dan?


Genoeg hoor. Qua euforisch, AoC. Scantraxx. (Devin Wild vooral imo, helemaal sinds hij 'een beetje van beide is' qua euphoric/raw. Demi Kanon maakt in mijn ogen een van de betere melodieuze platen, op LCM heb je nog de releases van Jay Reeve en Primeshock, ook gewoon prima Hardstyle, allemaal jongens die goed kunnen produceren en veel tijd en aandacht in platen steken zonder poespas of gekke bliepjes. Maken ook nog dikke midintro's. Op DWX heb je ook genoeg namen die continu hoge kwaliteit platen uitbrengen waaronder bijvoorbeeld SZP. Aan de raw kant, Roughstate bijvoorbeeld. Superstrakke platen, wellicht hier en daar een beetje tam en binnen de lijntjes maar wel klopt elk detail van de plaat. Ran-D doet qua producties echt niet onder voor NC (wat mijn non-producer oren betreft in ieder geval). Nightbreed is ook goed.

Tussen de strakke maar saaie platen en harde maar slecht geproduceerde platen zit vaak ook nog wel ergens een middenweg, maar als je dit al vaker geprobeerd hebt en nog steeds niks kan vinden wat je nou echt vet vindt is Hardstyle misschien te veel veranderd om nog in je smaak te vallen. Ik weet zelf iig dat ik Hardstyle nog lang niet zat ben zolang ik nog genoeg parels kan vinden tussen het mindere spul. Het is overigens ook geen schande om klaar te zijn met een genre he :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 20:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahaha dit maakt dingen los in mensen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2019 21:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kaarten verkocht want kwantiteit over kwaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2019 11:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Pfff, 2e net filmpje gekeken, toen ik op de wc zat om te plassen. 10 minuten langer moeten zitten, omdat ik spontaan moest schijten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2019 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Pfff, 2e net filmpje gekeken, toen ik op de wc zat om te plassen. 10 minuten langer moeten zitten, omdat ik spontaan moest schijten.

Grappig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2019 14:56 
 
Hardtraxxer

Must admit that I am disappointed by the comments, but obviously not surprised.

The distinct hatred towards the label seems to be more imprinted than anything else. Talking about a perceived sneer towards Thera when in fact we have the utmost respect for Thera. Talking about situations as they happened is not sneering at anyone, it's simply telling the story.

This documentary is intended to be an honest account of who we are as a label, as characters and as artists - that would mean pointing out the negatives too. Talking about not being concerned regarding the final production quality of upcoming artists isn't supposed to be glorifying us as a label, it's simply a fact, which some find negative and some find positive.

Talking about a lack of respect to others in the scene while spilling hateful bile towards those who do appreciate the music is a hypocrisy beyond what even I expected from the members of this forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2019 15:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gearbox schreef:
Must admit that I am disappointed by the comments, but obviously not surprised.

The distinct hatred towards the label seems to be more imprinted than anything else. Talking about a perceived sneer towards Thera when in fact we have the utmost respect for Thera. Talking about situations as they happened is not sneering at anyone, it's simply telling the story.

This documentary is intended to be an honest account of who we are as a label, as characters and as artists - that would mean pointing out the negatives too. Talking about not being concerned regarding the final production quality of upcoming artists isn't supposed to be glorifying us as a label, it's simply a fact, which some find negative and some find positive.

Talking about a lack of respect to others in the scene while spilling hateful bile towards those who do appreciate the music is a hypocrisy beyond what even I expected from the members of this forum.


Backfire schreef:
Waarom we al tijden schijt hebben aan de negatieve comments van de mensen op Hardtraxx
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten