Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 01:21 
 

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 07:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dynaudio
Studiolobbens
Genoeg:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 09:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

- welke?
Afbeelding
- waar vandaan?
Afbeelding

- hoe duur?
€ 369,- per stuk natuurlijk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 09:32 
 
Hardtraxxer

The Axe schreef:
- welke?
Afbeelding
- waar vandaan?
Afbeelding

- hoe duur?
€ 369,- per stuk natuurlijk..


zijn ze veel beter dan de RP 6/8?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 10:23 
 
Hardtraxxer

Philips MFB 585 :love:

dingen zijn echt relaxed en niet kapot te krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 10:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

2x Mackie MR5´s.

Ben hier zeer tevreden mee.

144,- p.s. bij Bax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 12:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
The Axe schreef:
- welke?
Afbeelding
- waar vandaan?
Afbeelding

- hoe duur?
€ 369,- per stuk natuurlijk..


zijn ze veel beter dan de RP 6/8?


die dingen zijn ongeveer de helft van de prijs van deze dus wat denk je? ;)
Ik volg een opleiding geluidstechniek, mijn leraar gaf aan dat de VXT de enigste waardige versies zijn van KRK. (en dan ook alleen maar de VXT 6 of 8)
De RP's worden echt gezien als de lachtertjes, mijn leraar heeft ook een setje thuis staan en hij zei echt.. agh als je die van de standaard af stoot dan kan ik alleen maar lachen die dingen zijn toch niets waard..
Ik zal zo eens even kijken naar de frequentie weergave tabel van de RP's ik denk dat die het verschil wel verklaren.

----------------------------------------
kleine vergelijking van rokit 6 met vxt 6..

VXT is van beter materiaal, de woofer is 6" Woven Kevlar en de tweeter 1" Silk Dome Ferrite
Bij de Rokit is dit 6" Glass Aramid Composite Woofer en 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid.
Daarbij is de versterking in een rokit: HF: 18 Watts/LF: 50 Watts
Bij VXT:HF: 30 Watts/LF: 60 Watts, tevens heeft een VXT ingebouwde stoppen:
3.15A 100VAC 50Hz
3.15A 110-120VAC 50/60Hz
1.60A 220-240VAC 50/60Hz
de ingebouwde versterking en crossover is dus stukken beter.
de vxt gaat tot 2000hz hoger (niet dat je die frequenties kan horen)..
ik kon helaas geen uitgebreide frequentie tabel vinden van beide speakers het enigste wat de website aangeeft is de weergave bij +/- 1,5DB als je daarover wilt oordelen wil je ook weten wat ze doen bij hogeren DB's.
het nadeel is o.a. naarmate je hem harder gaat zetten bij de rokit de frequenties nogal snel gaan vervormen.
Dit is bij de VXT niet snel het geval.
Je kan ook nog aardig wat dingetjes aanpassen op de achterkant van een VXT qua frequentie weergaven en dergelijke Ik weet niet of dit met een RP ook kan? Afbeelding

enigste wat de 8 verschilt met de 6 van de rokits is de amps en de grote van de woofer.
Amplification: HF: 20 Watts/LF: 70 Watts

Conclusie
voor wat geneuzel met FL ofzo zijn rokits best.. kijk ik heb ze ook voor me opleiding gekocht dus stelde wat meer eisen aan de monitoortjes ^^ maar wou het nog betaalbaar houden.. anders was ik voor de genelecs gegaan.. het proffesionele oor hoort het verschil tussen de rokits en de vxt's duidelijk.. voor een gemiddeld thuis producer die normaal zijn 2.1 setje van logitec gewend is zijn rokits al een hele vooruitgang.
Wil je je geluid op aardig volume uit die dingen laten komen zonder ernstige vervorming van het geluid en het toch iets proffesioneler aanpakken... kies dan de VXT's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn Logitech x-530 doet het hier prima :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 15:45 
 
Artiest

Nee een RP kan die dingen niet aanpassen, dat begint pas bij de VXT serie, maar de kans dat je die dingen überhaupt gebruikt is klein.
Alleen wel een verschil met de VXT 6 en de rokit 6/8 is de lage weergave van Frequenties.
VXT6 is 52Hz ofzo en de RP6 is 49.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Nee een RP kan die dingen niet aanpassen, dat begint pas bij de VXT serie, maar de kans dat je die dingen überhaupt gebruikt is klein.
Alleen wel een verschil met de VXT 6 en de rokit 6/8 is de lage weergave van Frequenties.
VXT6 is 52Hz ofzo en de RP6 is 49.

yes kijk wel goed bij een volume van +/- 1,5DB.. je kan dus zeggen dat deze cjifers totale onzin zijn.. want 1,5DB dat hoor je niet.. de gemiddelde "noise" in een goed geisoleerde stille ruimte is al 25DB tot 35DB.. daarom zocht ik naar een frequentie weergave tabel.. die het aangaf bij verschillende DB's.. helaas niet zo makkelijk te vinden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 16:58 
 
Hardtraxx Addict

Tis soms idd wel is lastig om de duidelijke verschillen tussen speakers te vinden die prijsverschillen rechtvaardigen. Maar het voordeel van audio is dat het gezegde duurder is beter, in de meeste gevallen klopt... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 17:04 
 
Hardtraxxer

dus jullie raden me gewoon de krk rp6 of 8 aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 17:05 
 
Artiest

Voorlopig kom je met de rp6 wel aan je trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 18:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Mijn Logitech x-540 doet het hier prima :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 19:15 
 
Hardtraxxer

heb jb systems am-50
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 20:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding

M-Audio BX8A Deluxe :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 20:41 
 
Donateur

Afbeelding
Fostex PM0.4, en ze doen het goed, goede prijs-kwaliteit verhouding :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 22:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat denken jullie van deze? ik wil in de toekomst wel wat aanschaffen voor het draaien thuis...
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 22:08 
 
Artiest
Avatar gebruiker

DJ ShaG schreef:
wat denken jullie van deze? ik wil in de toekomst wel wat aanschaffen voor het draaien thuis...


Ik heb er niet veel verstand van dus correct me if i'm wrong, maar als je alleen thuis gaat draaien heb je toch geen super goeie monitoren nodig? Voor produceren lijkt me dat meer nodig. Ik heb in ieder geval genoeg aan mijn standaard Grundig stereo setje voor draaien op mn kamer.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 22:11 
 
Artiest

Korey schreef:
Ik heb er niet veel verstand van dus correct me if i'm wrong, maar als je alleen thuis gaat draaien heb je toch geen super goeie monitoren nodig? Voor produceren lijkt me dat meer nodig. Ik heb in ieder geval genoeg aan mijn standaard Grundig stereo setje voor draaien op mn kamer.. ;)



je hebt zeker geen studio monitoren nodig nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 22:54 
 
Hardtraxxer

DJ ShaG schreef:
wat denken jullie van deze? ik wil in de toekomst wel wat aanschaffen voor het draaien thuis...
Afbeelding


heb deze staan, doen het goed :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2011 23:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb zelf 2x krk rokit rp5 g2. Zijn prima voor de eisen die ik stel en redelijk betaalbaar ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 00:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Twee van deze jongens. Echte beesten :D Genelecs 8030 :) Heb er toen de tijd een shit load aan geld voor betaald. Wordt er gwn droevig van als ik zie hoeveel ze nu nog kosten :(
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 01:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu nog een crappie Philips Midi set waarvan ik het typenummer niet eens ga opzoeken.

Eind deze maand staat er EINDELIJK een setje Syrincs M3-220 (L) Dingen zien er niet uit maar heb ze nu in 3 verschillende ruimtes gehoord en wat lekker klikken deze jongens! Diep, zuiver én hard.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 11:18 
 
Artiest

SoundTunerZ schreef:
Twee van deze jongens. Echte beesten :D Genelecs 8030 :) Heb er toen de tijd een shit load aan geld voor betaald. Wordt er gwn droevig van als ik zie hoeveel ze nu nog kosten :(
Afbeelding


Ik vind dat voor dat geld die genelecs maar een heel beperkt frequentiebereik hebben.
Je mist eigenlijk gewoon een flinke lading lage frequenties.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner