Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 34 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
S
Image
Hardtraxx Addict
1129 posts member since 2010
last seen Sep 2015
Dynaudio
Studiolobbens
Genoeg:P
Hardtraxxer
323 posts member since 2010
last seen Aug 2015
- welke?
Image
- waar vandaan?
Image

- hoe duur?
€ 369,- per stuk natuurlijk..
T
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Aug 2012
The Axe wrote:- welke?
Image
- waar vandaan?
Image

- hoe duur?
zijn ze veel beter dan de RP 6/8?
D
Hardtraxxer
248 posts member since 2010
last seen Jan 2026
Philips MFB 585 :love:

dingen zijn echt relaxed en niet kapot te krijgen
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
2x Mackie MR5´s.

Ben hier zeer tevreden mee.

144,- p.s. bij Bax.
Hardtraxxer
last seen Aug 2015
thedutchrages wrote:
The Axe wrote:- welke?
Image
- waar vandaan?
Image

- hoe duur?
zijn ze veel beter dan de RP 6/8?
die dingen zijn ongeveer de helft van de prijs van deze dus wat denk je? ;)
Ik volg een opleiding geluidstechniek, mijn leraar gaf aan dat de VXT de enigste waardige versies zijn van KRK. (en dan ook alleen maar de VXT 6 of 8)
De RP's worden echt gezien als de lachtertjes, mijn leraar heeft ook een setje thuis staan en hij zei echt.. agh als je die van de standaard af stoot dan kan ik alleen maar lachen die dingen zijn toch niets waard..
Ik zal zo eens even kijken naar de frequentie weergave tabel van de RP's ik denk dat die het verschil wel verklaren.

----------------------------------------
kleine vergelijking van rokit 6 met vxt 6..

VXT is van beter materiaal, de woofer is 6" Woven Kevlar en de tweeter 1" Silk Dome Ferrite
Bij de Rokit is dit 6" Glass Aramid Composite Woofer en 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid.
Daarbij is de versterking in een rokit: HF: 18 Watts/LF: 50 Watts
Bij VXT:HF: 30 Watts/LF: 60 Watts, tevens heeft een VXT ingebouwde stoppen:
3.15A 100VAC 50Hz
3.15A 110-120VAC 50/60Hz
1.60A 220-240VAC 50/60Hz
de ingebouwde versterking en crossover is dus stukken beter.
de vxt gaat tot 2000hz hoger (niet dat je die frequenties kan horen)..
ik kon helaas geen uitgebreide frequentie tabel vinden van beide speakers het enigste wat de website aangeeft is de weergave bij +/- 1,5DB als je daarover wilt oordelen wil je ook weten wat ze doen bij hogeren DB's.
het nadeel is o.a. naarmate je hem harder gaat zetten bij de rokit de frequenties nogal snel gaan vervormen.
Dit is bij de VXT niet snel het geval.
Je kan ook nog aardig wat dingetjes aanpassen op de achterkant van een VXT qua frequentie weergaven en dergelijke Ik weet niet of dit met een RP ook kan? Image

enigste wat de 8 verschilt met de 6 van de rokits is de amps en de grote van de woofer.
Amplification: HF: 20 Watts/LF: 70 Watts

Conclusie
voor wat geneuzel met FL ofzo zijn rokits best.. kijk ik heb ze ook voor me opleiding gekocht dus stelde wat meer eisen aan de monitoortjes ^^ maar wou het nog betaalbaar houden.. anders was ik voor de genelecs gegaan.. het proffesionele oor hoort het verschil tussen de rokits en de vxt's duidelijk.. voor een gemiddeld thuis producer die normaal zijn 2.1 setje van logitec gewend is zijn rokits al een hele vooruitgang.
Wil je je geluid op aardig volume uit die dingen laten komen zonder ernstige vervorming van het geluid en het toch iets proffesioneler aanpakken... kies dan de VXT's.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Mijn Logitech x-530 doet het hier prima :)
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Nee een RP kan die dingen niet aanpassen, dat begint pas bij de VXT serie, maar de kans dat je die dingen überhaupt gebruikt is klein.
Alleen wel een verschil met de VXT 6 en de rokit 6/8 is de lage weergave van Frequenties.
VXT6 is 52Hz ofzo en de RP6 is 49.
Hardtraxxer
last seen Aug 2015
Skedoedelefloeps wrote:Nee een RP kan die dingen niet aanpassen, dat begint pas bij de VXT serie, maar de kans dat je die dingen überhaupt gebruikt is klein.
Alleen wel een verschil met de VXT 6 en de rokit 6/8 is de lage weergave van Frequenties.
VXT6 is 52Hz ofzo en de RP6 is 49.
yes kijk wel goed bij een volume van +/- 1,5DB.. je kan dus zeggen dat deze cjifers totale onzin zijn.. want 1,5DB dat hoor je niet.. de gemiddelde "noise" in een goed geisoleerde stille ruimte is al 25DB tot 35DB.. daarom zocht ik naar een frequentie weergave tabel.. die het aangaf bij verschillende DB's.. helaas niet zo makkelijk te vinden..
T
Hardtraxx Addict
1039 posts member since 2009
last seen Dec 2025
Tis soms idd wel is lastig om de duidelijke verschillen tussen speakers te vinden die prijsverschillen rechtvaardigen. Maar het voordeel van audio is dat het gezegde duurder is beter, in de meeste gevallen klopt... ;)
T
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Aug 2012
dus jullie raden me gewoon de krk rp6 of 8 aan?
D
Artiest
last seen Apr 2019
Voorlopig kom je met de rp6 wel aan je trekken.
Hardtraxx Addict
1937 posts member since 2010
last seen Nov 2013
G1LL wrote:Mijn Logitech x-540 doet het hier prima :)
D
Hardtraxxer
139 posts member since 2010
last seen Jan 2011
heb jb systems am-50
Hardtraxxer
114 posts member since 2010
last seen Dec 2018
Image

M-Audio BX8A Deluxe :clap:
K
Donateur
6254 posts member since 2008
last seen Feb 2014
Image
Fostex PM0.4, en ze doen het goed, goede prijs-kwaliteit verhouding :thumbup:
Hardtraxxer
581 posts member since 2009
last seen Aug 2012
wat denken jullie van deze? ik wil in de toekomst wel wat aanschaffen voor het draaien thuis...
Image
Artiest
348 posts member since 2010
DJ ShaG wrote:wat denken jullie van deze? ik wil in de toekomst wel wat aanschaffen voor het draaien thuis...
Ik heb er niet veel verstand van dus correct me if i'm wrong, maar als je alleen thuis gaat draaien heb je toch geen super goeie monitoren nodig? Voor produceren lijkt me dat meer nodig. Ik heb in ieder geval genoeg aan mijn standaard Grundig stereo setje voor draaien op mn kamer.. ;)
Last edited by Artifact on 17 Jan 2011 21:16, edited 1 time in total.
D
Artiest
last seen Apr 2019
Korey wrote:Ik heb er niet veel verstand van dus correct me if i'm wrong, maar als je alleen thuis gaat draaien heb je toch geen super goeie monitoren nodig? Voor produceren lijkt me dat meer nodig. Ik heb in ieder geval genoeg aan mijn standaard Grundig stereo setje voor draaien op mn kamer.. ;)

je hebt zeker geen studio monitoren nodig nee.
D
Hardtraxxer
139 posts member since 2010
last seen Jan 2011
DJ ShaG wrote:wat denken jullie van deze? ik wil in de toekomst wel wat aanschaffen voor het draaien thuis...
Image
heb deze staan, doen het goed :thumbsup:
Hardtraxxer
425 posts member since 2010
last seen Oct 2016
Ik heb zelf 2x krk rokit rp5 g2. Zijn prima voor de eisen die ik stel en redelijk betaalbaar ^^
Hardtraxx Addict
1851 posts member since 2009
last seen Jan 2014
Twee van deze jongens. Echte beesten :D Genelecs 8030 :) Heb er toen de tijd een shit load aan geld voor betaald. Wordt er gwn droevig van als ik zie hoeveel ze nu nog kosten :(
Image
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 7 days ago
Nu nog een crappie Philips Midi set waarvan ik het typenummer niet eens ga opzoeken.

Eind deze maand staat er EINDELIJK een setje Syrincs M3-220 (L) Dingen zien er niet uit maar heb ze nu in 3 verschillende ruimtes gehoord en wat lekker klikken deze jongens! Diep, zuiver én hard.

Image
D
Artiest
last seen Apr 2019
SoundTunerZ wrote:Twee van deze jongens. Echte beesten :D Genelecs 8030 :) Heb er toen de tijd een shit load aan geld voor betaald. Wordt er gwn droevig van als ik zie hoeveel ze nu nog kosten :(
Image
Ik vind dat voor dat geld die genelecs maar een heel beperkt frequentiebereik hebben.
Je mist eigenlijk gewoon een flinke lading lage frequenties.