Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 20 apr 2011 14:56 

Hardtraxx Addict

Tjah, met zo'n budget zijn er geen andere keuzes dan een midi controller. Deze zal ie dus wel moeten nemen.

Ik zelf ben begonnen met n controller (VMS4), maar ben overgestapt op 2 tabletops en vind het zelf wel leuker om daarmee te draaien.
Bericht Geplaatst op 22 apr 2011 22:22 

Hardtraxx Veteran

ik draai nu met de digital jockey 2 (controller edition) en vind ik heel fijn om mee te werken
Bericht Geplaatst op 23 apr 2011 12:41 

Hardtraxxer

heeft er iemand ervaring met midi- keyboards?? ik wil deze zomer en 1tje aan gaan schaffen maar heb de ballen verstand ervan. En waar zijn trouwens heel die knopjes/ potmeters / padcontrol achtige dingen voor op zo'n keyboard??
Bericht Geplaatst op 23 apr 2011 12:57 

Hardtraxx Veteran

DJ ShaG schreef:
heeft er iemand ervaring met midi- keyboards?? ik wil deze zomer en 1tje aan gaan schaffen maar heb de ballen verstand ervan. En waar zijn trouwens heel die knopjes/ potmeters / padcontrol achtige dingen voor op zo'n keyboard??

al die knopjes kunnen zijn wat jij maar wilt ;) je kan namelijk alle knopjes toewijzen hoe jij het wilt!
Bericht Geplaatst op 23 apr 2011 17:48 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
DJ ShaG schreef:

al die knopjes kunnen zijn wat jij maar wilt ;) je kan namelijk alle knopjes toewijzen hoe jij het wilt!

ah op die fiets! en hoe zit het met externe geluidskaarten, want bij sommige midi keyboards hoeft dat niet en bij sommige wel?
Bericht Geplaatst op 23 apr 2011 17:55 

Hardtraxx Elite

Geluidskaarten en MIDI keyboards hebben weinig met elkaar te maken! Tegenwoordig kan je een MIDI keyboard gewoon met de USB aansluiten, en that's it. Een MIDI keyboard stuurt of ontvangt geen geluid, alleen maar data wat betreft de noten die je speelt.
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 13:29 

Hardtraxx Veteran

Heb net een set opgenomen, maar had het invoervolume veel te hard staan dus nu kraakt het keihard :/ . Kan ik dit nog fixen of moet ik het nu opnieuw opnemen?
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 13:38 

Hardtraxx Veteran

Bestand inladen in Audacity en kijken of je het wat minder luid kan maken met behulp van de filters. ;)
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 13:39 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Heb net een set opgenomen, maar had het invoervolume veel te hard staan dus nu kraakt het keihard :/ . Kan ik dit nog fixen of moet ik het nu opnieuw opnemen?

Ramirez schreef:
Bestand inladen in Audacity en kijken of je het wat minder luid kan maken met behulp van de filters. ;)

Als je iets met overstuurd opneemt kunt je hier achteraf niks aan veranderen... Ja beetje filteren misschien maar je zult het niet 100% weg krijgen.
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 13:43 

Hardtraxx Veteran

Ok en hoe doe ik dat? Bestand staat nu in Audacity.
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 13:48 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Ok en hoe doe ik dat? Bestand staat nu in Audacity.

Het stuk wat je wilt aanpassen selecteren met je muis, klikken op effecten in de menubalk en dan proberen proberen proberen... FFT-Filter, ruis verwijderen, etc ik noem maar iets.

Ik weet alleen bijna zeker dat het je niet gaat lukken... Computers zijn helaas nog niet zo slim dat ze ruis kunnen omzetten in het originele geluid ;)
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 14:01 

Hardtraxx Veteran

Kom er niet uit... kut he. Beste set die ik ooit gemaakt heb.

Als er iemand is die zich verveelt en ermee wil stoeien hoor ik het graag :P
Bericht Geplaatst op 26 apr 2011 14:05 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Kom er niet uit... kut he. Beste set die ik ooit gemaakt heb.

Als er iemand is die zich verveelt en ermee wil stoeien hoor ik het graag :P

Ik denk dat er maar één oplossing is... opnieuw opnemen EN ALTIJD je ingangsvolume checken voor je begint.
Bericht Geplaatst op 01 mei 2011 20:20 

Hardtraxxer

Hey iedereen,

Ik ben proberen Cubase uit te vogelen. Maar ik krijg mijn Korg Nanokontrol niet aan de praat... Als ik op een knopje duw of een fader/knopje beweeg zie ik wel dat er midi signaal word doorgegeven.
Maar er gebeurt bijvoorbeeld niks als ik op play doe.... kan iemand me helpen?
Bericht Geplaatst op 01 mei 2011 21:21 

Hardtraxx Elite

Je moet die knoppen binnen Cubase wel mappen... Een MIDI controller zal niet gelijk goed ingesteld staan, op je noten na.
Bericht Geplaatst op 01 mei 2011 21:52 

Hardtraxx Addict

Ik draai nu met 2 DN-S1200 tabletops en 1 DN-X120 mixer. Nu ben ik dus gevraagd om opn examenfeest en verjaardag te gaan draaien. Ik wil mn apparatuur dus wel in n case meenemen en ook thuis tegen stof beschermd hebben.

Nu vraag ik me af of ik het best een flightbag kan nemen (140 euro) of een flightcase (150 euro).

Nu lijkt het me dus logisch dat een flightcase beter beschermd, maar een flightbag lijkt me veel makkelijker meenemen (als ik niet met de auto ga).

Een van mn vragen die ik nergens kan vinden: kan ik de bag als rugzak dragen? Dit valt nergens op foto's te vinden, maar wel zie ik n aantal koorden, vandaar. Dit zou namelijk ideaal zijn.

En welke raden jullie aan?
Bericht Geplaatst op 02 mei 2011 17:24 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Ik draai nu met 2 DN-S1200 tabletops en 1 DN-X120 mixer. Nu ben ik dus gevraagd om opn examenfeest en verjaardag te gaan draaien. Ik wil mn apparatuur dus wel in n case meenemen en ook thuis tegen stof beschermd hebben.

Nu vraag ik me af of ik het best een flightbag kan nemen (140 euro) of een flightcase (150 euro).

Nu lijkt het me dus logisch dat een flightcase beter beschermd, maar een flightbag lijkt me veel makkelijker meenemen (als ik niet met de auto ga).

Een van mn vragen die ik nergens kan vinden: kan ik de bag als rugzak dragen? Dit valt nergens op foto's te vinden, maar wel zie ik n aantal koorden, vandaar. Dit zou namelijk ideaal zijn.

Als je die flightbags op je rug wilt dragen denk ik dat je het snel zat wordt dat gewicht op je rug... En zou het sowieso altijd met een auto vervoeren, zou zelf niet willen dat iemand in de, ik noem maar wat, bus tegenaan ramt. En een mengpaneel? Staat dat er al of moet je die ook dragen? Dan zou ik zekerrrr een flightCASE nemen en de auto pakken.

Antwoord: Case, vanwege de stevig- en veiligheid.
Bericht Geplaatst op 02 mei 2011 20:31 

maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:

Als je die flightbags op je rug wilt dragen denk ik dat je het snel zat wordt dat gewicht op je rug... En zou het sowieso altijd met een auto vervoeren, zou zelf niet willen dat iemand in de, ik noem maar wat, bus tegenaan ramt. En een mengpaneel? Staat dat er al of moet je die ook dragen? Dan zou ik zekerrrr een flightCASE nemen en de auto pakken.

Antwoord: Case, vanwege de stevig- en veiligheid.

case. vaak is het niet moeilijk om zulke dingen zelf inelkaar te rammen. dan ben je goedkoper uit. hout mag in principe van alles zijn als het maar stevig is. nog een idee: is wel lomp maar dat laat ik aan jou over.: maak zelf een flightcase. alle materialen krijg je op internet na vergelijksites te hebben opgezocht. dan voor alle drie een grote case maken en je hoeft aan de zijkant of achterkant of wat je net wil de XLR-tjes erin te pluggen en klaar is Marsiascout!
Bericht Geplaatst op 02 mei 2011 21:20 

Hardtraxx Veteran

Een case mét aansluitingen is wel het aller vetste maar zolang je er geen mengpaneel in stopt heeft het niet veel nut. Dan hebben je je spelers naast elkaar staan en je mengpaneel er naast in plaats van ertussen.

Zelf bouwen is wel het goedkoopste maar je zult wel een beetje handig moete zijn. Maar als je nog twijfelt over case of tas en je maakt ze niet zelf: Voor die €10,- verschil zou ik zéker voor een case gaan.

-edit- lees nu pas dat je er dus WEL een mengpaneel tussen in mee neemt, zeker voor case gaan dan. Liefst eentje waar alles in één in past, hoef je maar één case te dragen :)
Bericht Geplaatst op 03 mei 2011 00:11 

Hardtraxx Addict

Dan word het dus een case.

Het is inderdaad een case waar ze alle 3 inpassen.
Zelf maken zou een idee kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik zelf het inzicht ervoor heb omdat in een keer goed te doen en ik wil toch wel de zekerheid hebben dat ik een goede case heb.

Bedankt!
Bericht Geplaatst op 04 mei 2011 10:51 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Dan word het dus een case.

Het is inderdaad een case waar ze alle 3 inpassen.
Zelf maken zou een idee kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik zelf het inzicht ervoor heb omdat in een keer goed te doen en ik wil toch wel de zekerheid hebben dat ik een goede case heb.

Bedankt!

Houd wel in je achterhooofd hoe zwaar de hele case dan word en als hij dan nog draagbaar is. Ik had die berekening niet gemaakt en kwam op een kist uit die niet te tillen was. Heb toen tassen voor mijn draaitafels aangeschaft. Nu een aantal jaren later heb ik ook voor mijn CDJ en Mengpaneel tassen gepakt. Tis gewoon een stuk makkelijker mee te nemen
Bericht Geplaatst op 04 mei 2011 21:34 

Hardtraxxer

iemand enige ervaring met firmware update op een Denon DN-S700 heb namelijk op ene speler andere firmware dan de ander en heb nu de firmware update op me computer maar weet nie hoe k die op me cd speler krijg :$
Bericht Geplaatst op 06 mei 2011 15:42 

Hardtraxx Veteran

Niet specifiek een vraag over DJ Gear maar toch kan het denk het beste hier.

Mijn CD's zijn bijna op en ik moet dus nieuwe halen, ik heb het tot nu toe altijd met Philips gedaan omdat ik die gewoon thuis had liggen. Maar ik hoorde volgensmij ook dat Verbatim het beste was? Klopt dit of is een ander merk nog beter of maakt het niks uit?
Bericht Geplaatst op 06 mei 2011 16:08 

Hardtraxx Elite

Ikzelf gebruik altijd Verbatim. Erg goeie CD's, en hebben ook nog een soort van antikras laag ;)
Bericht Geplaatst op 06 mei 2011 16:11 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ikzelf gebruik altijd Verbatim. Erg goeie CD's, en hebben ook nog een soort van antikras laag ;)

Oke, dan neem ik die ook maar. Voor die paar euro meer heb ik het er wel voor over dat ze beter zijn. Scheelt anders een hoop tijd en geld als je ze opnieuw moet branden.
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner