Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-04-2017, 13:08 

Hardtraxxer

Ik heb nog niet zolang rekordbox, maar hoe kan je opnemen in 320kbps ipv wav.
In de handleiding staat namelijk dat het opgenomen bestand een wav geluid is, maar niet hoe je dit kan veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-04-2017, 18:43 

Hardtraxxer

TondH schreef:
Ik heb nog niet zolang rekordbox, maar hoe kan je opnemen in 320kbps ipv wav.
In de handleiding staat namelijk dat het opgenomen bestand een wav geluid is, maar niet hoe je dit kan veranderen.

Bedoel je echt opnemen via Rekordbox? Dus Rekordbox DJ. Of bedoel je via een Pioneer apparaat dat kan opnemen? Ik heb namelijk de DJM 350 gehad en heb nu de XDJ-RX. Bij beiden converteerde ik het WAV bestand gewoon om naar MP3 320kbps
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-04-2017, 19:59 

Hardtraxxer

Weet iemand of een rekordbox serial over te dragen is? Ik overweeg een pioneer dij-rb met rekordbox van iemand over te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-04-2017, 20:11 

Hardtraxxer

Citaat:
Bedoel je echt opnemen via Rekordbox? Dus Rekordbox DJ. Of bedoel je via een Pioneer apparaat dat kan opnemen? Ik heb namelijk de DJM 350 gehad en heb nu de XDJ-RX. Bij beiden converteerde ik het WAV bestand gewoon om naar MP3 320kbps

Nee ik bedoel echt via Rekordbox. Ik heb gewoon een heel basic setje die ik erop heb aangesloten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-04-2017, 12:26 

Hardtraxxer

Ow je kan makkelijk converteren met Audacity. Laat maar dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-06-2017, 09:42 

Hardtraxx Veteran

Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-06-2017, 10:03 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?

https://www.bax-shop.nl/dj-controller/p ... controller
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-06-2017, 10:35 

Hardtraxx Veteran

MelvinFR schreef:
Exterkate schreef:

Deze inderdaad. Ik heb deze ook op het oog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-06-2017, 12:05 

Hardtraxx Elite

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met één van mijn studio monitoren.
Het is een Pioneer SDJ80X.

Ik merk dat bij lage tonen (vooral bij house nummers, bij hardstyle nauwelijks) er zich een soort 'kwak' (sorry, beter kan ik het niet omschrijven xd ) klinkt in de bass.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01-06-2017, 18:35 

Hardtraxx Addict

Exterkate schreef:

Goede boxen heb je meer nodig voor bij het produceren
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 10:05 

Hardtraxxer

THArdstyler schreef:
Hallo mensen,

Ik merk dat bij lage tonen (vooral bij house nummers, bij hardstyle nauwelijks) er zich een soort 'kwak' (sorry, beter kan ik het niet omschrijven xd ) klinkt in de bass.

Klinkt alsof je speaker blijft hangen/aanloopt, hoe zit je qua volume al dit gebeurt? Vanaf 90% van zijn capaciteit zou dit met een flinke lage bass voor kunnen komen. aar als het op zacht volume ook gebeurd is er iets mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 10:28 

Hardtraxx Veteran

MelvinFR schreef:
Exterkate schreef:

Zitten wel redelijk weinig effecten aan of niet? Of is dit niet heel erg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 11:17 

Hardtraxxer

Exterkate schreef:
MelvinFR schreef:
Exterkate schreef:

Zitten wel redelijk weinig effecten aan of niet? Of is dit niet heel erg?

Genoeg als beginner, en de volledige versie van recordbox :thumbup: Meeste controleren rond deze prijs komen met een lite editie van software.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 11:30 

Hardtraxx Veteran

gartainc schreef:
Genoeg als beginner, en de volledige versie van recordbox :thumbup: Meeste controleren rond deze prijs komen met een lite editie van software.

Top dankje! :D had idd al gelezen dat veel sets met een demo versie worden geleverd. Ik denk dat ik deze vanmiddag maar eens ga bestellen ^^

Samen met deze boxen. Die zijn ook wel aan vervanging toe na 8 jaar :whistle:

https://www.bol.com/nl/p/trust-atlas-2-1-subwoofer-speakerset-zwart/9200000021948031/?suggestionType=suggestedsearch
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 11:53 

Hardtraxx Elite

gartainc schreef:
THArdstyler schreef:
Hallo mensen,

Klinkt alsof je speaker blijft hangen/aanloopt, hoe zit je qua volume al dit gebeurt? Vanaf 90% van zijn capaciteit zou dit met een flinke lage bass voor kunnen komen. aar als het op zacht volume ook gebeurd is er iets mis.

Ja, met een aux kabel kan ie natuurlijk een stuk minder hard. Heb er op het moment een Lexicon Alpha tussen zitten, waardoor het volume flink opgekrikt kan worden. Als ik hier de volumeknop op de helft heb, begint het al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 15:16 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
gartainc schreef:

Top dankje! :D had idd al gelezen dat veel sets met een demo versie worden geleverd. Ik denk dat ik deze vanmiddag maar eens ga bestellen ^^

Samen met deze boxen. Die zijn ook wel aan vervanging toe na 8 jaar :whistle:

https://www.bol.com/nl/p/trust-atlas-2-1-subwoofer-speakerset-zwart/9200000021948031/?suggestionType=suggestedsearch

Trust is dan wel echt een redelijk boutmerk, imo.

Gevalletje kost niks maar is ook niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-06-2017, 18:47 

Hardtraxx Veteran

Raven schreef:

Hmm, verder geen ervaring mee eerlijk gezegd. Kun jij mij iets beters aanbevelen van tussen de €40 - €60 dan? Wil niet te veel betalen namelijk haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-06-2017, 10:26 

Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Raven schreef:

Hmm, verder geen ervaring mee eerlijk gezegd. Kun jij mij iets beters aanbevelen van tussen de €40 - €60 dan? Wil niet te veel betalen namelijk haha

Ik kan niet helemaal uitleggen waarom, maar als dj wil je niet oefenen op een set satellieten met een sub aanvulling. Je wil een full range bereik uit je "monitor" speakers en eventueel een aanvulling met sub.

Je kan dus het beste uitkijken naar een set monitor speakers.

Enkele budget voorbeelden:
https://www.computerstore.nl/product/56 ... GwodxKIANw

https://www.bax-shop.nl/home-audio-spea ... -set-van-2

De pioneer dij-rb kan je bij Bax als b-keus kopen (retour gestuurd door klant) dus doos die open gemaakt is. Krijg je korting en let op in je winkelmand krijg je nog eens 5% kortings op b-stock artikelen. Dus deze ddj-rb komt op €225 heb je wat extra budget voor speakers.

https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanbied ... roller-v66

En vergeet geen koptelefoon indien je die nog niet hebt. Een mooie budget instapper is dit: https://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoo ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-06-2017, 11:13 

Hardtraxx Veteran

Erg bedankt voor de info tot nu toe ^^ wat zou ik doen haha? Iets als hierboven aanschaffen of toch maar wat extra betalen voor dit: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_pioneer-dm-40-zwart-1455432.html ?

Kost wel het dubbele maar volgens mij is dit wel erg goede kwaliteit of niet? Of zeggen jullie van neh kies iets goedkopers want het kwaliteitsverschil is miniem?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-06-2017, 12:45 

Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Erg bedankt voor de info tot nu toe ^^ wat zou ik doen haha? Iets als hierboven aanschaffen of toch maar wat extra betalen voor dit: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_pioneer-dm-40-zwart-1455432.html ?

Kost wel het dubbele maar volgens mij is dit wel erg goede kwaliteit of niet? Of zeggen jullie van neh kies iets goedkopers want het kwaliteitsverschil is miniem?

In elk geval stuk beter dan de trust set, hoe groot is kamer waarin je ze gaat zetten? De dm40 hebben maar een 4" woofer. In een wat grote kamer zal er dan weinig laag over blijven. Maar in een kleine slaapkamer is het prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-06-2017, 13:00 

Hardtraxx Veteran

gartainc schreef:
In elk geval stuk beter dan de trust set, hoe groot is kamer waarin je ze gaat zetten? De dm40 hebben maar een 4" woofer. In een wat grote kamer zal er dan weinig laag over blijven. Maar in een kleine slaapkamer is het prima.

Ze gaan staan in mijn slaapkamer. Beetje rare vorm wel maar in zijn totaliteit 6 meter lang en in het gedeelte waar mijn pc ook staat is 4/5 meter breed. Neem aan dat het in dit geval wel kan toch? Kan het ook altijd even uitproberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-06-2017, 09:44 

Hardtraxxer

Exterkate schreef:
gartainc schreef:

Ze gaan staan in mijn slaapkamer. Beetje rare vorm wel maar in zijn totaliteit 6 meter lang en in het gedeelte waar mijn pc ook staat is 4/5 meter breed. Neem aan dat het in dit geval wel kan toch? Kan het ook altijd even uitproberen.

Dat is nog best een flinke kamer, ik persoonlijk zou dan 2 monitoren met 4"woofers bas missen. Maar hangt ook beetje af hoe je met je buren zit en hoe hard je luisterd. Maar je kan ze altijd proberen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-06-2017, 15:09 

Hardtraxx Elite

Ik zou zelf graag willen leren mixen, ik heb nu een Hercules dj mp3 e2 hier liggen maar voor mijn gevoel kan ik er weinig mee of ligt dit aan mn software?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-06-2017, 15:17 

Hardtraxxer

Als ik die controller zo bekijk is hij vrij beperkt qua mogelijkheden. Gewoon het standaard spul zoals EQ, pitch en loops/fx zitten er op maar voor de rest niets.

Ik heb ook eerst een vrij beperkte controller gehad (Behringer BCD3000) maar heb sinds een halfjaar een Pioneer DDJ-SB2 en dat bevalt me echt een heel stuk beter. Meer mogelijkheden qua effects, hotcues, samples, loops, en channel level LEDs waarmee het makkelijker wordt om tracks op de juiste gain te zetten. Als je het gevoel hebt dat je maar weinig kan met je huidige controller kan ik een upgrade naar een DDJ-SB2 of iets vergelijkbaars aanraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-06-2017, 21:09 

Hardtraxxer

Lennard95 schreef:
Ik zou zelf graag willen leren mixen, ik heb nu een Hercules dj mp3 e2 hier liggen maar voor mijn gevoel kan ik er weinig mee of ligt dit aan mn software?

Die is idd wel erg beperkt, maar in het begin maakt het niet echt veel uit. Ik ben begonnen met een Reloop Mixage en die was prima voor het leren van de basics. Ben daarna overgestapt naar de Pioneer CDJ 900/DJM 350. Hier kreeg je al meer het gevoel van draaien met een DJ set die op festivals en clubs staan (CDJ 2000 (NXS)/DJM 900 (NXS)). Heb nu de Pioneer XDJ-RX en die geeft, op het jogwheel na, dezelfde ervaring als het draaien met CDJ 2000's en een DJM 950
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner