corneelwr schreef:
Ik neem gewoon op via Rekordbox (draai met een controller), en dan gooi ik het bestand nog even door Audacity om de waveforms etc. na te lopen (en om het bestand om te zetten van wav naar 320 kbps mp3, dit scheelt me nogal veel ruimte op de harde schijf en op Soundcloud hoor je dit verschil niet eens vgm)
Zowel in Rekordbox zelf als via je controller/mixer kun je goed zien hoe hoog je uitkomt met je gain. Nooit in het rood draaien sowieso. Ik heb hem vaak op 10 voor 12 staan, zodat je bij een overgang dus ook niet vol in het rood komt. Bij wat doffere platen kun je altijd je high en je mid ietsje open draaien, zo lang je niet in het rood draait dus. Mocht je in Audacity zien dat je erg laag uitkomt qua volume, dan kun je er altijd 1 of 2 dB bij proberen te krijgen. Ik selecteer dan een gedeelte van de opname en versterk het volume, ergens bij "Effecten" kun je dat vinden geloof ik. Pas hier wel een beetje mee op, 1 a 2 dB is al best wel wat vind ik.
Thanks
, klinkt wel redelijk hetzelfde als wat ik nu doe. Op aanraden van vrienden volgende keer eens kijken of ik op kan nemen met Audacity via een 'digitale speaker' ipv over mijn geluidskaart of terug naar de tape 2 aan de controller output.