Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 20:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo allemaal,

Ik heb dus in corona een DDJ-400 gekocht en ben sindsdien begonnen met plaatjes draaien als slaapkamer-dj, maar tegenwoordig kom ik er helaas niet meer heel veel aan toe. Nu neem ik soms wel wat setjes op en plaats ze op soundcloud, maar deze krijg ik nooit écht hard in vergelijking met de rest van de muziek op het platform. Ik heb eerder de reloop tape 2 gebruikt aan de output van de mixer, en gebruik nu Audacity met WASAPI loopback. Heb alleen bij die 2e wel het gevoel dat de geluidskwaliteit al minder is direct na opname, terwijl ik nergens over de 0 heen ga.

Met welke soft/hardware nemen de djs van het dooie forum hun sets op? Hoe staat jullie trim & master bij het opnemen en/of doen jullie daarna nog aan post processing? Ik krijg op YouTube alleen maar tutorials met "ZoRg DaT jE NiEt In hEt RoOD DraAiT" en daar schiet ik niet zo heel veel me op. Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 21:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De opname functie van Rekordbox zou voldoende moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2024 21:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

122Stan schreef:
De opname functie van Rekordbox zou voldoende moeten zijn.


Ik gebruik voornamelijk muziek van Tidal, en dan kan dat helaas niet (voor zover ik weet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2024 08:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik neem gewoon op via Rekordbox (draai met een controller), en dan gooi ik het bestand nog even door Audacity om de waveforms etc. na te lopen (en om het bestand om te zetten van wav naar 320 kbps mp3, dit scheelt me nogal veel ruimte op de harde schijf en op Soundcloud hoor je dit verschil niet eens vgm)
Zowel in Rekordbox zelf als via je controller/mixer kun je goed zien hoe hoog je uitkomt met je gain. Nooit in het rood draaien sowieso. Ik heb hem vaak op 10 voor 12 staan, zodat je bij een overgang dus ook niet vol in het rood komt. Bij wat doffere platen kun je altijd je high en je mid ietsje open draaien, zo lang je niet in het rood draait dus. Mocht je in Audacity zien dat je erg laag uitkomt qua volume, dan kun je er altijd 1 of 2 dB bij proberen te krijgen. Ik selecteer dan een gedeelte van de opname en versterk het volume, ergens bij "Effecten" kun je dat vinden geloof ik. Pas hier wel een beetje mee op, 1 a 2 dB is al best wel wat vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2024 08:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
(en om het bestand om te zetten van wav naar 320 kbps mp3, dit scheelt me nogal veel ruimte op de harde schijf en op Soundcloud hoor je dit verschil niet eens vgm)


Verschil hoor je wel degelijk op Soundcloud, ik doe laatste jaar juist in wav plaatsen op Soundcloud omdat het dan net ff wat harder is. En het verschil wordt ook zeker gemerkt wanneer men je set van Soundcloud download.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2024 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Ik neem gewoon op via Rekordbox (draai met een controller), en dan gooi ik het bestand nog even door Audacity om de waveforms etc. na te lopen (en om het bestand om te zetten van wav naar 320 kbps mp3, dit scheelt me nogal veel ruimte op de harde schijf en op Soundcloud hoor je dit verschil niet eens vgm)
Zowel in Rekordbox zelf als via je controller/mixer kun je goed zien hoe hoog je uitkomt met je gain. Nooit in het rood draaien sowieso. Ik heb hem vaak op 10 voor 12 staan, zodat je bij een overgang dus ook niet vol in het rood komt. Bij wat doffere platen kun je altijd je high en je mid ietsje open draaien, zo lang je niet in het rood draait dus. Mocht je in Audacity zien dat je erg laag uitkomt qua volume, dan kun je er altijd 1 of 2 dB bij proberen te krijgen. Ik selecteer dan een gedeelte van de opname en versterk het volume, ergens bij "Effecten" kun je dat vinden geloof ik. Pas hier wel een beetje mee op, 1 a 2 dB is al best wel wat vind ik.

Thanks :thumbup: , klinkt wel redelijk hetzelfde als wat ik nu doe. Op aanraden van vrienden volgende keer eens kijken of ik op kan nemen met Audacity via een 'digitale speaker' ipv over mijn geluidskaart of terug naar de tape 2 aan de controller output.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner