Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 17:54 

Hardtraxx Elite

hardaddict schreef:
Wat is vinyl??

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 18:01 

TakkU schreef:
hardaddict schreef:
Wat is vinyl??

Afbeelding

Een grammofoonplaat is een platte ronde schijf waarbij aan beide kanten (zelden aan een kant) een spiraalvormige groef is geperst die van de rand naar dichtbij het midden loopt en waarin geluidsinformatie is opgenomen in de vorm van kleine horizontale (vroeger verticale, en thans bij stereo horizontale én verticale) afwijkingen. Deze uitslagen naar links en rechts kunnen met een naald op de ronddraaiende plaat worden afgetast en hoorbaar worden gemaakt. Om te zorgen dat een plaat op de juiste wijze op een speler gelegd wordt, wordt er een gaatje exact in het midden van een plaat gemaakt.

Het centrale deel van de grammofoonplaat bevat het label, waarop de inhoudsopgave wordt aangegeven.

Voor de uitvinding van de cd was de grammofoonplaat het populairste geluidsmedium. Tegenwoordig worden ze niet veel meer gemaakt, doch in discotheken worden grammofoonplaten soms nog gebruikt. Voor diskjockeys is het een voordeel dat een plaat direct te manipuleren is. Veel moderne dansmuziek, maar ook Rock en Metal muziek worden behalve op cd ook als grammofoonplaat uitgebracht, soms zelfs uitsluitend op vinyl.

De grammofoonplaat werd ontwikkeld door Emile Berliner (1858-1929). Voordien werd gebruikgemaakt van cilinders (wasrollen) als geluidsdragers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 18:15 

Hardtraxx Elite

biscuit schreef:
TakkU schreef:
hardaddict schreef:
Wat is vinyl??

Een grammofoonplaat is een platte ronde schijf waarbij aan beide kanten (zelden aan een kant) een spiraalvormige groef is geperst die van de rand naar dichtbij het midden loopt en waarin geluidsinformatie is opgenomen in de vorm van kleine horizontale (vroeger verticale, en thans bij stereo horizontale én verticale) afwijkingen. Deze uitslagen naar links en rechts kunnen met een naald op de ronddraaiende plaat worden afgetast en hoorbaar worden gemaakt. Om te zorgen dat een plaat op de juiste wijze op een speler gelegd wordt, wordt er een gaatje exact in het midden van een plaat gemaakt.

Het centrale deel van de grammofoonplaat bevat het label, waarop de inhoudsopgave wordt aangegeven.

Voor de uitvinding van de cd was de grammofoonplaat het populairste geluidsmedium. Tegenwoordig worden ze niet veel meer gemaakt, doch in discotheken worden grammofoonplaten soms nog gebruikt. Voor diskjockeys is het een voordeel dat een plaat direct te manipuleren is. Veel moderne dansmuziek, maar ook Rock en Metal muziek worden behalve op cd ook als grammofoonplaat uitgebracht, soms zelfs uitsluitend op vinyl.

De grammofoonplaat werd ontwikkeld door Emile Berliner (1858-1929). Voordien werd gebruikgemaakt van cilinders (wasrollen) als geluidsdragers.

Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.

Deze stijlfiguur is scherp en agressief van aard: er ligt altijd een aanval in besloten op een persoon, toestand of uitlating. Weliswaar kan sarcasme daardoor als een vorm van humor worden gezien, maar tegelijkertijd vormt het een aanval. Vele boutades bedienen zich van sarcasme.
Voorbeelden van sarcasme zijn te vinden in de Ideën van Multatuli. In een strijd met de Arnhemsche Courant schreef hij (Idee 999):
het is treffend de homogeniteit optemerken tusschen de redactie van zoo'n blad, en de onbekende schryvers van ingezonden stukken!
Het is aan de lezer het daar al dan niet mee eens te zijn, maar Multatuli's spottend standpunt is duidelijk: lezers zijn het opvallend met hun krant eens; wellicht kiezen zij wel juist een krant uit omdát die hun standpunten bevestigt.
In een ander Idee (992) verweert hij zich tegen een recensent die van zijn Vorstenschool had geschreven: "[de personages] kunnen fraaie en ware zaken zeggen maar ze boeien ons zeer weinig". Daarop luidt Multatuli's sarcastische weerwoord:
Om alzoo onzen prins-recensent te boeien, schynt men geen "ware of fraaie" zaken te moeten zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 18:15 

Hardtraxx Elite

Hoeren, dubbelpost...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 19:19 

ik laat enkel weten wat vinyl is, stukjes vleesch!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 17:12 

Hardtraxx Addict

Ik wil mijn monitoren ophangen voor mijn dj gear. Iemand hier steunen ofzo voor? Een kleine boekenplank met steunen is nog veel beter..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 18:58 

Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:
Ik wil mijn monitoren ophangen voor mijn dj gear. Iemand hier steunen ofzo voor? Een kleine boekenplank met steunen is nog veel beter..

Of iemand hier steunen voor heeft weet ik niet maar wat je kunt doen is (verkrijgbaar bij elke bouwmarkt) een L-profiel halen met in beide kanten gaten voor schroeven. Haal er twee, schroef ze aan de muur, schroef er bovenop een plankje en klaar. Weet niet hoe groot je speakers zijn?

Of koop bij een audiozaak beugels voor je speakers maar die zijn vaak merkafhankelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 19:47 

Atraxisz schreef:

laten vliegen met stalen ketting? en anders 4 draadstangen M10 in het plafond en in het midden van de draadstang een knietje zetten om geen trilling door te geven naar de stokschroef zodat deze er niet uit trilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 22:52 

Hardtraxxer

DJ ShaG schreef:
DJ ShaG schreef:
TakkU schreef:
Misschien staat Traktor nog op interne mixer, wat dus in dit geval niet moet ;) Zet Traktor op 2D Ext. Mixer, en kijk dan is naar je Output Routing. Zorg dat Deck A via speler A gaat, en Deck B via speler B. Dan zou je als t goed is beide via aparte kanalen krijgen op je mixer!

oké ik zal is kijken wat ik ervan kan braaien :thumbup:

ah kak! als ik hem op externe mixer zet ok. maar bij de output routing moet ik voor deck A en B iets selecteren: bij de L en de R, klik ik daarop dan kan ik selecteren: 1. Pioneer CDJ-400 Out 0 of 2. Pioneer CDJ-400 Out 1.
Ik kan ze maar 1x selecteren, d.w.z. dat ik niet bij Deck A én bij deck B deze tegelijk kan instellen
:huh:

iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 22:53 

Hardtraxx Veteran

Nog steeds aan het twijfelen. Iemand ervaring met www.djgear.nl? Schijnt wel oké te zijn en daar kun je nog nieuwe DJM400's kopen. Anders is een DJM 350 ook leuk hoor. Weet echt nog niet welke van de twee de betere is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 23:04 

Khadber schreef:
Nog steeds aan het twijfelen. Iemand ervaring met http://www.djgear.nl? Schijnt wel oké te zijn en daar kun je nog nieuwe DJM400's kopen. Anders is een DJM 350 ook leuk hoor. Weet echt nog niet welke van de twee de betere is.

djgear wil nergens voor aansprakelijk zijn en toch dikke omzet maken. ik blijf ongeacht de situatie bij bax-shop.nl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 23:06 

Hardtraxx Veteran

biscuit schreef:
Khadber schreef:
Nog steeds aan het twijfelen. Iemand ervaring met http://www.djgear.nl? Schijnt wel oké te zijn en daar kun je nog nieuwe DJM400's kopen. Anders is een DJM 350 ook leuk hoor. Weet echt nog niet welke van de twee de betere is.

djgear wil nergens voor aansprakelijk zijn en toch dikke omzet maken. ik blijf ongeacht de situatie bij bax-shop.nl.

Ja daarom. Ik zag geen etiketje van thuiswinkelgarantie en dergelijke, dat maakt me wel argwanender. Bax Shop heeft helaas geen DJM400 meer. Maarja, echt een must is dat ook weer niet. Heb liever de keuze natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 23:09 

Hardtraxx Veteran

djgear is matige winkel. Duurt lang met reparaties daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 23:12 

Khadber schreef:
Ja daarom. Ik zag geen etiketje van thuiswinkelgarantie en dergelijke, dat maakt me wel argwanender. Bax Shop heeft helaas geen DJM400 meer. Maarja, echt een must is dat ook weer niet. Heb liever de keuze natuurlijk.

http://www.rockpalace.com/product/Pioneer-DJM350
http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/ ... r-djm-400/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 23:15 

Hardtraxx Veteran

biscuit schreef:
Khadber schreef:

Alleen nog in set verkrijgbaar ;). Voor de 350 zou ik sowieso Bax Shop gebruiken. Bekend mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 00:06 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
biscuit schreef:
Khadber schreef:

Alleen nog in set verkrijgbaar ;). Voor de 350 zou ik sowieso Bax Shop gebruiken. Bekend mee.

Zonde dat de 400 bijna nergens meer te krijgen is... Ik raad je nog steeds de 400 aan maar anders misschien een 350 bij New-Line? Daar staat er eentje backstock voor 469 :) Scheelt je toch weer twee tientjes... Leveren ook snel en service is ook top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 11:55 

Hardtraxxer

Ok ik heb me Rekordbox werkend gekregen maarrr..
Ik weet niet eens of het mogelijk is maar ik sleep nu me nummers gewoon naar de CD speler en dan kan je hem van de cd speler afspelen.. erg makkelijk.
Is het ook mogelijk om de waveform (rood omcirkelt in onderstaand plaatje) mee te laten lopen met de track die je op de cd speler afspeelt?
En dan bedoel ik niet op beide plekken tegelijkertijd op Play drukke :P maar dattie gewoon exact synchroon loopt.. ik vind de display van de waveform namelijk zo irritant klein op de CDJ900.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 15:40 

Hardtraxx Addict

maarten1410 schreef:
Of iemand hier steunen voor heeft weet ik niet maar wat je kunt doen is (verkrijgbaar bij elke bouwmarkt) een L-profiel halen met in beide kanten gaten voor schroeven. Haal er twee, schroef ze aan de muur, schroef er bovenop een plankje en klaar. Weet niet hoe groot je speakers zijn?

Hier zie jij mijn boxen:
Afbeelding

Ze zijn dus niet zo heel groot, maar ik snap dat L-profiel van je niet helemaal?! Heb je misschien een afbeelding voor mij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 16:42 

Hardtraxxer

denk dat hij zoiets bedoeld:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 18:43 

Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:
maarten1410 schreef:

Hier zie jij mijn boxen:
Afbeelding

Ze zijn dus niet zo heel groot, maar ik snap dat L-profiel van je niet helemaal?! Heb je misschien een afbeelding voor mij?

Foto doet nie...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 18:53 

Hardtraxx Veteran

http://lmgtfy.com/?q=l-profiel
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 18:56 

Hardtraxx Veteran

DJ ShaG schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Dit bedoel ik, maar dan andersom natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:35 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
DJ ShaG schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Dit bedoel ik, maar dan andersom natuurlijk.

spacend :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 21:17 

Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:

Whahaha, daar word ik niet wijzer van hoor! (kneus)

Maar met dat plaatje kom ik wel verder..
Heb alleen dat ik dan zoveel gaten in de muur moet boren.. Heb je misschien geen steun met bv 4 gaten totaal ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 22:10 

Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:
PierrePruuk schreef:

Whahaha, daar word ik niet wijzer van hoor! (kneus)

Maar met dat plaatje kom ik wel verder..
Heb alleen dat ik dan zoveel gaten in de muur moet boren.. Heb je misschien geen steun met bv 4 gaten totaal ofzo?

Naja ik heb je speakers nog steeds niet gezien... weet niet of je met 1 steun per speaker al klaar bent want dan hoef je maar een paar gaten te boren natuurlijk.
Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner