Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 14:04 

Hardtraxx Veteran

n3liss schreef:
Je moet alleen zorgen dat alle nummers hetzelfde aantal Kbps hebben en als je een setje maakt moet je het master volume constant op zijn hoogst houden.. zo doet ie het bij mij in ieder geval al 1,5 jaar.. succes

Uhh dit is gewoon foute informatie. :x

Kb/s heeft weinig van doen met de gain. Kb/s zegt iets over de kwaliteit van het nummer (hoeveel compressie er heeft plaats gevonden, meer compressie is een lagere kb/s wat dus meer kwaliteitsverlies oplevert). De gains moet altijd gelijk staan (Op 0db dus). Virtual dj heeft een autogain functie wat ervoor zorgt dat de gain in de meeste gevallen goed staat.
Als je een setje te zacht hebt opgenomen moet je hem gewoon in audacity normaliseren :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 14:20 

Hardtraxxer

_dp_ schreef:
n3liss schreef:
Als je een setje te zacht hebt opgenomen moet je hem gewoon in audacity normaliseren :thumbup:

Ik denk dat ik dit ga proberen als ik thuiskom. Wel raar dat ik in VDJ geen optie heb kunnen vinden om het aan te passen, geen record volume o.i.d.
Bedankt voor de hulp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 16:54 

Hardtraxx Newbie

_dp_ schreef:
n3liss schreef:
Je moet alleen zorgen dat alle nummers hetzelfde aantal Kbps hebben en als je een setje maakt moet je het master volume constant op zijn hoogst houden.. zo doet ie het bij mij in ieder geval al 1,5 jaar.. succes

Uhh dit is gewoon foute informatie. :x

Kb/s heeft weinig van doen met de gain. Kb/s zegt iets over de kwaliteit van het nummer (hoeveel compressie er heeft plaats gevonden, meer compressie is een lagere kb/s wat dus meer kwaliteitsverlies oplevert). De gains moet altijd gelijk staan (Op 0db dus). Virtual dj heeft een autogain functie wat ervoor zorgt dat de gain in de meeste gevallen goed staat.

Klopt Sorry-> beginner he.. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 19:44 

Artiest

Heb net een nieuwe Reloop RMX 30 alleen nu heb ik een vraag:

Hoe zorg ik ervoor dat ik wel geluid door de koptelefoon heb maar niet door de speakers?
Ik krijg nu alleen door koptelefoon en speakers.

Haha ben nog nieuw met dit spul dus sorry.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 19:51 

Hardtraxxer

Trainfreak schreef:

Hoe zorg ik ervoor dat ik wel geluid door de koptelefoon heb maar niet door de speakers?

je fader dicht knallen... en de cue die boven je fader staat, aanzetten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 19:52 

Hardtraxxer

Trainfreak schreef:

je fader dicht knallen... en de cue van je koptelefoon, die boven je fader staat, aanzetten ;)
edit: sorry voor de dubbelpost...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 19:56 

Artiest

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... x=70&ty=69
Haha zou je willen aangeven welke dat zijn ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 20:07 

Hardtraxx Addict

Trainfreak schreef:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.musik-service.de/images/prx/395742227/i00.jpg&imgrefurl=http://www.musik-service.de/DJ-Mixer-Reloop-RMX-30-BPM-prx395742227de.aspx&usg=__GH_hqFo8NytFj3NPAkpNkK2Penw=&h=1181&w=1088&sz=67&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=5IvGEx_nCbw1wM:&tbnh=157&tbnw=165&ei=TWBATe_rMoToOYTxvKcD&prev=/images%3Fq%3DReloop%2Brmx%2B30%2Bbpm%26hl%3Dnl%26biw%3D1680%26bih%3D949%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=rc&dur=285&oei=TWBATe_rMoToOYTxvKcD&esq=1&page=1&ndsp=41&ved=1t:429,r:5,s:0&tx=70&ty=69
Haha zou je willen aangeven welke dat zijn ?

Je faders zijn die "volume schijven" die je naar boven en beneden doet en je cue knoppen die met die groene stippen erin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 20:12 

Artiest

Ohzo thx gelukt ! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 00:04 

Hardtraxx Veteran

DJ ShaG schreef:
Trainfreak schreef:

je fader dicht knallen... en de cue van je koptelefoon, die boven je fader staat, aanzetten ;)

Kan ook als fader open staat :)
Mierenneuken ftw
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 00:06 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
DJ ShaG schreef:
Trainfreak schreef:

Mierenneuken ftw

moeilijk heh iemand het laatste woord geven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 00:35 

Artiest

Lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 00:38 

Hardtraxx Veteran

Trainfreak schreef:
Lol

:woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 11:45 

Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
DJ ShaG schreef:
Trainfreak schreef:

Mierenneuken ftw

Hij vraagt hoe die het kan doen zonder dat er geluid over zn speakers gaat. Hij zal zn fader dus wel omlaag moeten doen. Tenzij hij de EQ of master knoppen helemaal op 0 draait, maar dat is 4x zoveel werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 12:32 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Hij vraagt hoe die het kan doen zonder dat er geluid over zn speakers gaat. Hij zal zn fader dus wel omlaag moeten doen. Tenzij hij de EQ of master knoppen helemaal op 0 draait, maar dat is 4x zoveel werk.

Maar dan zal hij dus ook niks over zijn koptelefoon horen he :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 14:25 

Hardtraxx Addict

maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:

Och ja. Het was nog vroeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 14:38 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:

Och ja. Het was nog vroeg :P

:kiss:

YEEES laatste woord!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 16:58 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
YEEES laatste woord!

altyd wil iedereen het laatste word hebben xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 17:36 

Hardtraxx Addict

Ik twijfel nog steeds over het te kiezen setje.

Het word dus of:
DN-S1200 - DN-X120 - DN-S1200 (980 euro)
of:
RMP-3 - RMX-30 - RMP-3 (990 euro)

Ze zijn allebei van goede kwaliteit. Het voordeel van de Denons vind ik de grootte, de 3 jaar garantie (want verwacht de komende paar jaar geen nieuwe spelers te kopen, aangezien er andere apparatuur + rijbewijs erbij komt)

Het voordeel van de Reloops vind ik het grote jogwheel. Ik heb alleen veel verhalen gehoord van falende cue / play knoppen en hier zit maar 1 jaar garantie op. En om dan 200 euro te dokken om ze te laten vervangen zie ik niet zitten.

Welke set werkt dus het meest in mijn voordeel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 21:00 

Hardtraxxer

ik zou voor reloop gaan, bij de rmp-3 zijn er volgens mij niet zo veel falende knoppen als bij de rmp-1 of 2...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 21:33 

Hardtraxx Addict

DJ ShaG schreef:
ik zou voor reloop gaan, bij de rmp-3 zijn er volgens mij niet zo veel falende knoppen als bij de rmp-1 of 2...

En om welke reden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 22:23 

Hardtraxx Veteran

DJ ShaG schreef:

maakt geen drol uit bij rmp-3 is net zo erg ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 22:45 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
DJ ShaG schreef:

Dan word het dus een setje Denon's. Ik probeer er zo weinig mogelijk extra kosten aan over te houden en die hebben toch 2 jaar meer garantie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 23:18 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
RAW-vizion schreef:
DJ ShaG schreef:

Dan word het dus een setje Denon's. Ik probeer er zo weinig mogelijk extra kosten aan over te houden en die hebben toch 2 jaar meer garantie.

Edit: Ik heb nog net niet genoeg geld voor 2 spelers. Heb er alvast 1'tje besteld, aangezien er bij Bax nog maar 1 over was en deze 100 euro goedkoper was. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2011 23:01 

Hardtraxx Newbie

Mensen..!

Een vraag: Ik draai gewoon thuis met computer en Hercules dj control steel..
Nu moet ik een keertje draaien op een feestje.. De laptop heeft echter maar 1 uitgang waar boxen/koptelefoon op kunnen. Ik heb me laten vertellen dat er een soort verlengsnoertje (USB geluidskaart???) bestaat, waar meer uitgangen aanzitten..

Iemand enig idee of dit klopt, zo ja: iemand een link waar ik dat kan kopen. Zo nee: Iemand een idee hoe het amders kan.??

Alvast bedankt..!!!
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner