Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2011 23:22 

Hardtraxx Addict

n3liss schreef:
Mensen..!

Een vraag: Ik draai gewoon thuis met computer en Hercules dj control steel..
Nu moet ik een keertje draaien op een feestje.. De laptop heeft echter maar 1 uitgang waar boxen/koptelefoon op kunnen. Ik heb me laten vertellen dat er een soort verlengsnoertje (USB geluidskaart???) bestaat, waar meer uitgangen aanzitten..

Iemand enig idee of dit klopt, zo ja: iemand een link waar ik dat kan kopen. Zo nee: Iemand een idee hoe het amders kan.??

Alvast bedankt..!!!

Wanneer je mixt kun je denk ik beter je koptelefoon op de Hercules ipv op je laptop zetten. Een USB geluidskaart of Audio Interface is er eigenlijk alleen voor om te zorgen dat je een betere, soms hardere geluidskwaliteit krijgt. Deze hebben vaak dus ook een "mooi" prijskaartje. Ze zijn niet gemaakt om meerdere speakers aan te sluiten.

Je hebt als het goed is op dat feest een versterker. Studiomonitoren o.i.d. zijn niet geschikt voor feestjes, daarom dus. Je neemt gewoon een kabel met aan 1 kant in stereo 3,5mm plug (male) en aan de andere kant 2 RCA male pluggen (rood en wit). Deze kan je achter in de versterker steken en vanuit de versterker sluit je de speakers aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2011 23:44 

Hardtraxx Newbie

Okee dat snap ik, de hercules dj control steel is alleen met een usb te verbinden aan me laptop.. Voor de rest heeft deze geen in en of uitgangen. Ik moet dus eigenlijk alleen een extra ingang op me laptop hebben waar een koptelefoon in kan.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 07:36 

Hardtraxx Elite

Je hebt een extra geluidskaart nodig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 14:24 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Je hebt een extra geluidskaart nodig!

Neem dan bijvoorbeeld een Audio2DJ van Native Instruments.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 17:07 

Hardtraxx Newbie

Okee okee, ik zie dat daar alleen jack 6.3mm in kan.. Dan het volgende probleem --> Degene waar ik moet draaien heeft volgens mij al zijn boxen aan een grote versterker zitten (Of zoiets) en van daaruit een 3.5mm jack. Deze kan niet in de Audio2DJ van Native Instruments volgens mij. kan dat ook opgelost worden..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 17:39 

Hardtraxx Addict

n3liss schreef:
Okee okee, ik zie dat daar alleen jack 6.3mm in kan.. Dan het volgende probleem --> Degene waar ik moet draaien heeft volgens mij al zijn boxen aan een grote versterker zitten (Of zoiets) en van daaruit een 3.5mm jack. Deze kan niet in de Audio2DJ van Native Instruments volgens mij. kan dat ook opgelost worden..?

Kan dat niet? Ik had altijd gedacht van wel.
Als het niet kan is het een kwestie van het kopen van een kabel die aan 1 kant de 6,3mm plug heeft en aan de andere kant 2 3,5mm pluggen heeft zitten.

Zo'n kabel kost maar een paar euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 17:43 

Hardtraxx Newbie

Nee volgens mij niet als je kijkt bij specificaties.. Maarja klasse..! Ik ga het is even verder uitzoeken..! Bedankt iig..! xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 16:43 

Hardtraxxer

Ik heb nu net mn Hercules RMX binnen maar heb 2 vraagjes
Ik heb m'n 2.1 setje aangesloten op m'n laptop en daar 't geluid op

Maar:
Hoe krijg ik m'n koptelefoon werkende?
en als de kick erin komt gaat het volume omlaag, althans zo klinkt t, hoe los je dit op?

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 16:57 

Hardtraxx Elite

Denk dat je in VDJ/Traktor een limiter aan hebt staan, check de VU meters op je beeld om te zien of de zooi aan t clippen is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 17:02 

Hardtraxxer

Hmm ja dat was m! :D

Nu m'n koptelefoon nog werkende krijgen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 20:00 

Hardtraxx Addict

Volgende week ga ik n nieuwe mixer kopen.

Ik zat te denken aan de DN-X120, aangezien deze volgens mij toch van redelijke kwaliteit is, bij mn DN-S1200's past en ik maar 2 kanalen nodig heb. Hij kost 210 euro.

Kan ik hiermee makkelijk mixtapes opnemen en hoe werkt dit?

Of kan ik beter een DJM-350 nemen, die 2,5 keer zo duur is? Het voordeel hiervan lijkt me wel het USB opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 20:24 

Hardtraxx Addict

Denon is prima mixertje. Alleen daar zit zover ik weet geen extra uitgang op voor het opnemen. dan zou je de master out moeten splitsen om op te nemen.

Maar tussen de denon en de djm350 zitten ook nog andere leuke mixers natuurlijk.

Heb je toevallig al is naar de A&H Xone22 gekeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 21:16 

Hardtraxx Addict

Timothy21 schreef:
Denon is prima mixertje. Alleen daar zit zover ik weet geen extra uitgang op voor het opnemen. dan zou je de master out moeten splitsen om op te nemen.

Maar tussen de denon en de djm350 zitten ook nog andere leuke mixers natuurlijk.

Heb je toevallig al is naar de A&H Xone22 gekeken?

Dat zou dan wel erg balen zijn, want ik wil zowiezo minstens 1 keer per maand n mixtape opnemen en uploaden. Ik heb inderdaad al n keer naar de Xone gekeken en heb gehoord dat hier erg goede filters op zitten. Alleen zal ik de filter zowat nooit gebruiken en vind ik hem er erg lomp uitzien.

Wat er dan nog verder in zit:
Reloop IQ 2+
Ecler NUO 2.0
Numark X5
Pioneer DJM-350

Ik moet er makkelijk mee op kunnen nemen en verder heb ik niet veel eisen qua effecten e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2011 21:36 

Hardtraxx Addict

Tja, je kan bij de denon wel opnemen maar dan moet je idd de master out splitsen, op de A&H zit een aparte record uitgang. En heb die Xone22 in et echt gezien, zo lomp vind ik em niet maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 17:21 

Hardtraxx Addict

Timothy21 schreef:
Tja, je kan bij de denon wel opnemen maar dan moet je idd de master out splitsen, op de A&H zit een aparte record uitgang. En heb die Xone22 in et echt gezien, zo lomp vind ik em niet maar dat is persoonlijk natuurlijk.

De master out splitsen, hoe werkt dat dan precies?

En tjah, dat is meer persoonlijk. Ik vind het uiterlijk van de Xone 22, alle Xone's eigenlijk wel heel apart. Het trekt me niet. En al is dit een kwalitatief goede speler, je moet er toch tevreden mee zijn en als je elke keer er na kijkt en denkt van dat ding ziet er niet uit is dat ook niet echt bevorderend.

Maar is de Denon dan ook aan te raden of kan ik beter een andere nemen, die ik 2 posts hierboven heb genoemd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 17:26 

Hardtraxxer

Ik heb een vraagje, hoe zit het met de "firmware" van een CDJ speler? Ik zie dat wel eens op marktplaats ofzo, dat mensen zeggen: 'de laatste firmware erop gezet'... Wat betekent dat nou precies? En wat voor nut heeft dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 17:52 

Hardtraxx Addict

DJ ShaG schreef:
Ik heb een vraagje, hoe zit het met de "firmware" van een CDJ speler? Ik zie dat wel eens op marktplaats ofzo, dat mensen zeggen: 'de laatste firmware erop gezet'... Wat betekent dat nou precies? En wat voor nut heeft dat?

De firmware is zeg maar de interne software. Vaak doen ze met firmware updates wat instellingen veranderen (zoals bijvoorbeeld de jog sensitivity) of halen ze er een bug uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 18:09 

Hardtraxx Addict

Jorann schreef:
Hmm ja dat was m! :D

Nu m'n koptelefoon nog werkende krijgen. :P

Waarschijnlijk heb je ergens een cue knop zitten. Deze zit of op je Hercules of in je software.

Het geluid van elk kanaal waarin de cue knop aanstaat gaat over je koptelefoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 18:12 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
DJ ShaG schreef:

De firmware is zeg maar de interne software. Vaak doen ze met firmware updates wat instellingen veranderen (zoals bijvoorbeeld de jog sensitivity) of halen ze er een bug uit.

Firmware zorgt er vaak ook voor dat de cd speler cdtjes wat sneller laad en dergelijke, 9 van de 10 keer doe je hier dus zeker goed aan.
Zal binnenkort op mijn dn-s 700 ook even nieuwe firmware gooien :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 18:39 

Hardtraxxer

oké bedankt man!! Ik heb dus pioneer CDJ-400's, die firmware kun je toch downloaden van pioneer.com of zo? en moet ik die firmware dan op een CD'tje branden en doet de cd-speler dan de rest of hoe werkt dat??
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 19:30 

Hardtraxx Veteran

DJ ShaG schreef:
oké bedankt man!! Ik heb dus pioneer CDJ-400's, die firmware kun je toch downloaden van pioneer.com of zo? en moet ik die firmware dan op een CD'tje branden en doet de cd-speler dan de rest of hoe werkt dat??

Alst goed is kun je het idd gewoon downloaden, bij Denon is het zo dat je op Denondj een acc aan moet maken en dan je serial numbers van je cdj in moet voeren en zo de firmware kan downloaden op een usb stickje...
Geen idee hoe dat met die pioneers zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 21:51 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:

Maar is de Denon dan ook aan te raden of kan ik beter een andere nemen?

Niemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 22:00 

Hardtraxxer

Piaaa schreef:
DJ ShaG schreef:

Alst goed is kun je het idd gewoon downloaden, bij Denon is het zo dat je op Denondj een acc aan moet maken en dan je serial numbers van je cdj in moet voeren en zo de firmware kan downloaden op een usb stickje...
Geen idee hoe dat met die pioneers zit

Ja bij mij kan er ook een usb-stickje in idd, ik zal het eens proberen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 22:24 

Hardtraxx Elite

marsiascout schreef:
marsiascout schreef:

Maar is de Denon dan ook aan te raden of kan ik beter een andere nemen?

Niemand?

Meestal zit er op een mixer meerdere audio-outs: Master / Booth / Rec. In jou geval zit er alleen maar een Master op. Dus wat doe je dan:
Afbeelding

Hiermee gaan 2 tulps (L+R) naar je speakers en de andere twee (L+R) kunnen naar de Rec.

Zo duidelijker? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2011 22:37 

Hardtraxx Addict

Yep, zo is het duidelijk.

Ik had al zo'n idee, alleen dacht dat dat via n externe geluidskaart moest.
Dan word het dus de Denon. Heb in n hoop reviews ook gelezen dat de geluidskwaliteit meer dan voldoende is.
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner