702 posts member since 2010
last seen Jan 2018
Hai,
Ik heb thuis een Pioneer XDJ-R1.
Als ik ergens moet draaien staan daar meestal CDJ2000's.
In ieder geval is in Rekordbox voor XDJ-R1 of CDJ beide een andere instelling te installeren.

Stel dat ik rekordbox instel voor XDJ-R1, geeft dit dan problemen als ik mijn USB in een cdj doe?
Hardtraxxer
873 posts member since 2014
last seen Jul 2026
Ministry Of Distortion wrote:Hai,
In ieder geval is in Rekordbox voor XDJ-R1 of CDJ beide een andere instelling te installeren.

Stel dat ik rekordbox instel voor XDJ-R1, geeft dit dan problemen als ik mijn USB in een cdj doe?
Ja, weet zo even niet meer wat precies, maar is wel degelijk verschillend. Ik heb zelf ook de R1, en gebruik daar gewoon een andere usb voor.
702 posts member since 2010
last seen Jan 2018
Blear wrote:
Ministry Of Distortion wrote:Hai,

Ja, weet zo even niet meer wat precies, maar is wel degelijk verschillend. Ik heb zelf ook de R1, en gebruik daar gewoon een andere usb voor.
Oh chill, dan mag ik dus wel een USB erbij kopen voor het geval dat.
Hardtraxx Veteran
3045 posts member since 2014
last seen 17 days ago
View on YouTube

Hoe vervorm je de vocal zoals in de tweede mid van Formula? (eerste plaat)

Heb thuis slechts een Pioneer controllertje staan van 300 euro en de enige moment dat ik degelijke CDJ's en mixers tot me beschikking heb is wanneer ik geboekt word.. en kan dan natuurlijk niet allemaal gaan experimenteren..
Hardtraxxer
755 posts member since 2015
last seen Jan 2020
yowan wrote:Video

Hoe vervorm je de vocal zoals in de tweede mid van Formula? (eerste plaat)

Heb thuis slechts een Pioneer controllertje staan van 300 euro en de enige moment dat ik degelijke CDJ's en mixers tot me beschikking heb is wanneer ik geboekt word.. en kan dan natuurlijk niet allemaal gaan experimenteren..
Je bedoelt het stukje "Everybody is a suspect"? Volgens mij zet hij zijn effect op "Pitch" en dan de Time dicht draaien. Als je goed kijkt zie je hem voordat hij zijn Level/Depth open draait zijn Time dicht draaien.
Ik kan alleen niet goed zien of het "Pitch" of "Trans" effect is. Zoals ik het zie en kijk naar de layout van de XDJ-RX moet het 1 van die 2 zijn. Verder zitten aan die kant van de effecten nog Flanger en Roll, die zijn het zeker niet.
S
Hardtraxxer
811 posts member since 2015
last seen May 2025
Het is met de pitch gedaan. Met de time draaiknop kan je een + of - percentage voor de toonhoogte aangeven. Tussen de -50% en -80% zal je dit lage toon effect krijgen :thumbup:
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
ShatterDJ wrote:Het is met de pitch gedaan. Met de time draaiknop kan je een + of - percentage voor de toonhoogte aangeven. Tussen de -50% en -80% zal je dit lage toon effect krijgen :thumbup:
Zat ik toch aardig in de buurt :whistle:
Hardtraxx Veteran
4684 posts member since 2016
last seen Dec 2024
Ik ben ook aan het overwegen te beginnen met mixen. Ik heb een beetje een idee met welk gear ik zou willen beginnen. Wel beschik ik enkel over een Chromebook als laptop, ik heb begrepen dat je hiermee niet ver komt qua dj software. Iemand die hier meer verstand van heeft, of misschien weet hoe ik dit wel kan laten werken?

Wil het niet lukken met een Chromebook eventueel overwegen een andere laptop aan te schaffen, alleen wordt dit wel erg duur allemaal. Dus suggesties voor een goedkope laptop, die ik enkel hoef te gebruiken voor het mixen, zijn ook welkom. :)

Edit:

Iemand die mij kan vertellen of een laptop als deze voldoet aan de eisen om een dj software op te downoaden en enkel te gebruiken voor het mixen?

https://www.laptops4all.nl/gebruikte-la ... leron.html

Edit 2: opgelost. :)
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2024
Thijsert wrote:Als je een nieuwe laptop wil kopen om te mixen koop dan gewoon een dj set :D
Naar wat ik had begrepen, is dat wel een stuk duurder.

Maar goed, heb nu de hele reutemeteut binnen. Het enige probleem is, het geluid doet het niet. Afzonderlijk doen de boxen het wel. Dus als ik ze aansluit op mijn telefoon, komt er geluid uit. Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd en iedereen zegt dat de apparatuur iniedergeval goed aangesloten is. Ook heb ik mijn filmware versie ge-update en de driver van mijn controller gedownload.
De controller reageert wel gewoon op mijn laptop, ik kan bijvoorbeeld gewoon dmv mijn controller een nummer loaden. Alleen als ik op play druk komt er dus geen geluid, ondanks dat het nummet wel afspeelt.

Het betreft trouwens de Pioneer DDJ-RB. De monitoren die is de Pioneer DM-40 actieve desktop monitor speakerset.
Laptop die ik gebruik: HP Probook 6450B Core i5 | 4 GB | 320 GB HDD | Windows 7.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 2 days ago
yannickvk wrote:
Thijsert wrote:Als je een nieuwe laptop wil kopen om te mixen koop dan gewoon een dj set :D
Naar wat ik had begrepen, is dat wel een stuk duurder.

Maar goed, heb nu de hele reutemeteut binnen. Het enige probleem is, het geluid doet het niet. Afzonderlijk doen de boxen het wel. Dus als ik ze aansluit op mijn telefoon, komt er geluid uit. Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd en iedereen zegt dat de apparatuur iniedergeval goed aangesloten is. Ook heb ik mijn filmware versie ge-update en de driver van mijn controller gedownload.
De controller reageert wel gewoon op mijn laptop, ik kan bijvoorbeeld gewoon dmv mijn controller een nummer loaden. Alleen als ik op play druk komt er dus geen geluid, ondanks dat het nummet wel afspeelt.

Het betreft trouwens de Pioneer DDJ-RB. De monitoren die is de Pioneer DM-40 actieve desktop monitor speakerset.
Laptop die ik gebruik: HP Probook 6450B Core i5 | 4 GB | 320 GB HDD | Windows 7.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Staan alle juiste schuiven omhoog, crossfader goed, master volume open?
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2024
Chroman wrote:Staan alle juiste schuiven omhoog, crossfader goed, master volume open?
Ik moest gewoon de trim knop omdraaien xd

Bedankt voor de duw in de juiste richting :whistle:
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2024
Ik heb een vraag m.b.t. cue points.
Ik maak nu gebruik van Rekordbox. Als ik een hot cue neer wil zetten, wordt die automatisch verplaatst naar een "streepje" om het zo maar te zeggen. Ik kan hem dus niet op iedere willekeurige plek plaatsen.

Nu is mijn vraag, iemand een idee of dit iets is wat ik kan wijzigen bij bv instellingen? Zo ja, hoe doe ik dit?
Uiteraard heb ik al gekeken, alleen zonder succes.
Hardtraxx Veteran
last seen Dec 2024
Thijsert wrote:Quantize ff uitzetten
Heuj, bedankt!
Hardtraxxer
last seen Jan 2020
yannickvk wrote:
Heuj, bedankt!
Of je Beatgrid per track controleren, dan kan je je Quantize wel aan laten staan.
S
Hardtraxxer
last seen May 2025
Ivey Jones wrote:
yannickvk wrote:
Heuj, bedankt!
Of je Beatgrid per track controleren, dan kan je je Quantize wel aan laten staan.
Het is idd verstandig om eerst je beatgrid te controleren voor je je quantize uitzet
Hardtraxxer
531 posts member since 2012
last seen 22 hours ago
Ik heb nog niet zolang rekordbox, maar hoe kan je opnemen in 320kbps ipv wav.
In de handleiding staat namelijk dat het opgenomen bestand een wav geluid is, maar niet hoe je dit kan veranderen.
S
Hardtraxxer
last seen May 2025
TondH wrote:Ik heb nog niet zolang rekordbox, maar hoe kan je opnemen in 320kbps ipv wav.
In de handleiding staat namelijk dat het opgenomen bestand een wav geluid is, maar niet hoe je dit kan veranderen.
Bedoel je echt opnemen via Rekordbox? Dus Rekordbox DJ. Of bedoel je via een Pioneer apparaat dat kan opnemen? Ik heb namelijk de DJM 350 gehad en heb nu de XDJ-RX. Bij beiden converteerde ik het WAV bestand gewoon om naar MP3 320kbps
Hardtraxxer
610 posts member since 2017
last seen Mar 2022
Weet iemand of een rekordbox serial over te dragen is? Ik overweeg een pioneer dij-rb met rekordbox van iemand over te nemen.
Hardtraxxer
last seen 22 hours ago
Bedoel je echt opnemen via Rekordbox? Dus Rekordbox DJ. Of bedoel je via een Pioneer apparaat dat kan opnemen? Ik heb namelijk de DJM 350 gehad en heb nu de XDJ-RX. Bij beiden converteerde ik het WAV bestand gewoon om naar MP3 320kbps
Nee ik bedoel echt via Rekordbox. Ik heb gewoon een heel basic setje die ik erop heb aangesloten.
Hardtraxxer
last seen 22 hours ago
Ow je kan makkelijk converteren met Audacity. Laat maar dus :)
Hardtraxx Veteran
6775 posts member since 2014
last seen 1 day ago
Exterkate wrote:Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?
https://www.bax-shop.nl/dj-controller/p ... controller
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 17 days ago
MelvinFR wrote:
Exterkate wrote:Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?
https://www.bax-shop.nl/dj-controller/p ... controller
Deze inderdaad. Ik heb deze ook op het oog.
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met één van mijn studio monitoren.
Het is een Pioneer SDJ80X.

Ik merk dat bij lage tonen (vooral bij house nummers, bij hardstyle nauwelijks) er zich een soort 'kwak' (sorry, beter kan ik het niet omschrijven xd ) klinkt in de bass.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 4 hours ago
Goede boxen heb je meer nodig voor bij het produceren
Hardtraxxer
610 posts member since 2017
last seen Mar 2022
THArdstyler wrote:Hallo mensen,

Ik heb een probleem met één van mijn studio monitoren.
Het is een Pioneer SDJ80X.

Ik merk dat bij lage tonen (vooral bij house nummers, bij hardstyle nauwelijks) er zich een soort 'kwak' (sorry, beter kan ik het niet omschrijven xd ) klinkt in de bass.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?

Klinkt alsof je speaker blijft hangen/aanloopt, hoe zit je qua volume al dit gebeurt? Vanaf 90% van zijn capaciteit zou dit met een flinke lage bass voor kunnen komen. aar als het op zacht volume ook gebeurd is er iets mis.