Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2016 12:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hai,
Ik heb thuis een Pioneer XDJ-R1.
Als ik ergens moet draaien staan daar meestal CDJ2000's.
In ieder geval is in Rekordbox voor XDJ-R1 of CDJ beide een andere instelling te installeren.

Stel dat ik rekordbox instel voor XDJ-R1, geeft dit dan problemen als ik mijn USB in een cdj doe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2016 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ministry Of Distortion schreef:
Hai,
Ik heb thuis een Pioneer XDJ-R1.
Als ik ergens moet draaien staan daar meestal CDJ2000's.
In ieder geval is in Rekordbox voor XDJ-R1 of CDJ beide een andere instelling te installeren.

Stel dat ik rekordbox instel voor XDJ-R1, geeft dit dan problemen als ik mijn USB in een cdj doe?


Ja, weet zo even niet meer wat precies, maar is wel degelijk verschillend. Ik heb zelf ook de R1, en gebruik daar gewoon een andere usb voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2016 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Ministry Of Distortion schreef:
Hai,
Ik heb thuis een Pioneer XDJ-R1.
Als ik ergens moet draaien staan daar meestal CDJ2000's.
In ieder geval is in Rekordbox voor XDJ-R1 of CDJ beide een andere instelling te installeren.

Stel dat ik rekordbox instel voor XDJ-R1, geeft dit dan problemen als ik mijn USB in een cdj doe?


Ja, weet zo even niet meer wat precies, maar is wel degelijk verschillend. Ik heb zelf ook de R1, en gebruik daar gewoon een andere usb voor.

Oh chill, dan mag ik dus wel een USB erbij kopen voor het geval dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2016 18:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Hoe vervorm je de vocal zoals in de tweede mid van Formula? (eerste plaat)

Heb thuis slechts een Pioneer controllertje staan van 300 euro en de enige moment dat ik degelijke CDJ's en mixers tot me beschikking heb is wanneer ik geboekt word.. en kan dan natuurlijk niet allemaal gaan experimenteren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2017 18:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yowan schreef:
Video

Hoe vervorm je de vocal zoals in de tweede mid van Formula? (eerste plaat)

Heb thuis slechts een Pioneer controllertje staan van 300 euro en de enige moment dat ik degelijke CDJ's en mixers tot me beschikking heb is wanneer ik geboekt word.. en kan dan natuurlijk niet allemaal gaan experimenteren..


Je bedoelt het stukje "Everybody is a suspect"? Volgens mij zet hij zijn effect op "Pitch" en dan de Time dicht draaien. Als je goed kijkt zie je hem voordat hij zijn Level/Depth open draait zijn Time dicht draaien.
Ik kan alleen niet goed zien of het "Pitch" of "Trans" effect is. Zoals ik het zie en kijk naar de layout van de XDJ-RX moet het 1 van die 2 zijn. Verder zitten aan die kant van de effecten nog Flanger en Roll, die zijn het zeker niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2017 22:28 
 
Hardtraxxer

Het is met de pitch gedaan. Met de time draaiknop kan je een + of - percentage voor de toonhoogte aangeven. Tussen de -50% en -80% zal je dit lage toon effect krijgen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 18:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ShatterDJ schreef:
Het is met de pitch gedaan. Met de time draaiknop kan je een + of - percentage voor de toonhoogte aangeven. Tussen de -50% en -80% zal je dit lage toon effect krijgen :thumbup:


Zat ik toch aardig in de buurt :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2017 23:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben ook aan het overwegen te beginnen met mixen. Ik heb een beetje een idee met welk gear ik zou willen beginnen. Wel beschik ik enkel over een Chromebook als laptop, ik heb begrepen dat je hiermee niet ver komt qua dj software. Iemand die hier meer verstand van heeft, of misschien weet hoe ik dit wel kan laten werken?

Wil het niet lukken met een Chromebook eventueel overwegen een andere laptop aan te schaffen, alleen wordt dit wel erg duur allemaal. Dus suggesties voor een goedkope laptop, die ik enkel hoef te gebruiken voor het mixen, zijn ook welkom. :)

Edit:

Iemand die mij kan vertellen of een laptop als deze voldoet aan de eisen om een dj software op te downoaden en enkel te gebruiken voor het mixen?

https://www.laptops4all.nl/gebruikte-la ... leron.html

Edit 2: opgelost. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2017 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thijsert schreef:
Als je een nieuwe laptop wil kopen om te mixen koop dan gewoon een dj set :D


Naar wat ik had begrepen, is dat wel een stuk duurder.

Maar goed, heb nu de hele reutemeteut binnen. Het enige probleem is, het geluid doet het niet. Afzonderlijk doen de boxen het wel. Dus als ik ze aansluit op mijn telefoon, komt er geluid uit. Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd en iedereen zegt dat de apparatuur iniedergeval goed aangesloten is. Ook heb ik mijn filmware versie ge-update en de driver van mijn controller gedownload.
De controller reageert wel gewoon op mijn laptop, ik kan bijvoorbeeld gewoon dmv mijn controller een nummer loaden. Alleen als ik op play druk komt er dus geen geluid, ondanks dat het nummet wel afspeelt.

Het betreft trouwens de Pioneer DDJ-RB. De monitoren die is de Pioneer DM-40 actieve desktop monitor speakerset.
Laptop die ik gebruik: HP Probook 6450B Core i5 | 4 GB | 320 GB HDD | Windows 7.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2017 14:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Thijsert schreef:
Als je een nieuwe laptop wil kopen om te mixen koop dan gewoon een dj set :D


Naar wat ik had begrepen, is dat wel een stuk duurder.

Maar goed, heb nu de hele reutemeteut binnen. Het enige probleem is, het geluid doet het niet. Afzonderlijk doen de boxen het wel. Dus als ik ze aansluit op mijn telefoon, komt er geluid uit. Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd en iedereen zegt dat de apparatuur iniedergeval goed aangesloten is. Ook heb ik mijn filmware versie ge-update en de driver van mijn controller gedownload.
De controller reageert wel gewoon op mijn laptop, ik kan bijvoorbeeld gewoon dmv mijn controller een nummer loaden. Alleen als ik op play druk komt er dus geen geluid, ondanks dat het nummet wel afspeelt.

Het betreft trouwens de Pioneer DDJ-RB. De monitoren die is de Pioneer DM-40 actieve desktop monitor speakerset.
Laptop die ik gebruik: HP Probook 6450B Core i5 | 4 GB | 320 GB HDD | Windows 7.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?


Staan alle juiste schuiven omhoog, crossfader goed, master volume open?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2017 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Staan alle juiste schuiven omhoog, crossfader goed, master volume open?


Ik moest gewoon de trim knop omdraaien xd

Bedankt voor de duw in de juiste richting :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb een vraag m.b.t. cue points.
Ik maak nu gebruik van Rekordbox. Als ik een hot cue neer wil zetten, wordt die automatisch verplaatst naar een "streepje" om het zo maar te zeggen. Ik kan hem dus niet op iedere willekeurige plek plaatsen.

Nu is mijn vraag, iemand een idee of dit iets is wat ik kan wijzigen bij bv instellingen? Zo ja, hoe doe ik dit?
Uiteraard heb ik al gekeken, alleen zonder succes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2017 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thijsert schreef:
Quantize ff uitzetten


Heuj, bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2017 08:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Thijsert schreef:
Quantize ff uitzetten


Heuj, bedankt!


Of je Beatgrid per track controleren, dan kan je je Quantize wel aan laten staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2017 22:52 
 
Hardtraxxer

Ivey Jones schreef:
yannickvk schreef:
Thijsert schreef:
Quantize ff uitzetten


Heuj, bedankt!


Of je Beatgrid per track controleren, dan kan je je Quantize wel aan laten staan.

Het is idd verstandig om eerst je beatgrid te controleren voor je je quantize uitzet
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb nog niet zolang rekordbox, maar hoe kan je opnemen in 320kbps ipv wav.
In de handleiding staat namelijk dat het opgenomen bestand een wav geluid is, maar niet hoe je dit kan veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 18:43 
 
Hardtraxxer

TondH schreef:
Ik heb nog niet zolang rekordbox, maar hoe kan je opnemen in 320kbps ipv wav.
In de handleiding staat namelijk dat het opgenomen bestand een wav geluid is, maar niet hoe je dit kan veranderen.

Bedoel je echt opnemen via Rekordbox? Dus Rekordbox DJ. Of bedoel je via een Pioneer apparaat dat kan opnemen? Ik heb namelijk de DJM 350 gehad en heb nu de XDJ-RX. Bij beiden converteerde ik het WAV bestand gewoon om naar MP3 320kbps
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2017 19:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand of een rekordbox serial over te dragen is? Ik overweeg een pioneer dij-rb met rekordbox van iemand over te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 20:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Bedoel je echt opnemen via Rekordbox? Dus Rekordbox DJ. Of bedoel je via een Pioneer apparaat dat kan opnemen? Ik heb namelijk de DJM 350 gehad en heb nu de XDJ-RX. Bij beiden converteerde ik het WAV bestand gewoon om naar MP3 320kbps


Nee ik bedoel echt via Rekordbox. Ik heb gewoon een heel basic setje die ik erop heb aangesloten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2017 12:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ow je kan makkelijk converteren met Audacity. Laat maar dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2017 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?


https://www.bax-shop.nl/dj-controller/p ... controller
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2017 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Exterkate schreef:
Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?


https://www.bax-shop.nl/dj-controller/p ... controller

Deze inderdaad. Ik heb deze ook op het oog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2017 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met één van mijn studio monitoren.
Het is een Pioneer SDJ80X.

Ik merk dat bij lage tonen (vooral bij house nummers, bij hardstyle nauwelijks) er zich een soort 'kwak' (sorry, beter kan ik het niet omschrijven xd ) klinkt in de bass.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2017 18:35 
 
Hardtraxx Elite

Exterkate schreef:
Hallooooo. Ik ben op zoek naar een DJ set en wil 'm graag via Baxshop kopen. Ben trouwens nog een beginner. Welke adviseren jullie mij? Budget is €200 - €320,-. Wil niet direct bizar veel geld betalen voor een setje omdat ik dus nog een beginner ben ^^ Daarnaast nog een vraag: is het direct een must om naast die dj set ook goede boxen aan te schaffen?


Goede boxen heb je meer nodig voor bij het produceren
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2017 10:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met één van mijn studio monitoren.
Het is een Pioneer SDJ80X.

Ik merk dat bij lage tonen (vooral bij house nummers, bij hardstyle nauwelijks) er zich een soort 'kwak' (sorry, beter kan ik het niet omschrijven xd ) klinkt in de bass.

Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben?



Klinkt alsof je speaker blijft hangen/aanloopt, hoe zit je qua volume al dit gebeurt? Vanaf 90% van zijn capaciteit zou dit met een flinke lage bass voor kunnen komen. aar als het op zacht volume ook gebeurd is er iets mis.
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner