Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 19:41 
 

Is daar niet iets aan te doen? Ik heb een DJM350..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 20:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tharec schreef:
Is daar niet iets aan te doen? Ik heb een DJM350..

Waar wordt je BPM op geteld? Zo te zien niet op de DJM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 20:22 
 

Op mijn cdj 350
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 20:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tharec schreef:
Op mijn cdj 350


Ik geloof dat de 350 Rekordbox support heeft. Alle nummers die je op je usb wilt hebben in Rekordbox op je PC laden, daar het goede BPM instellen en dan op de stick zetten. Althans, zo werkt het ook bij de CDJ 2000.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 21:21 
 

Thanks maat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 21:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nu wel in het goede topic:

Er resten eigenlijk nog twee kleine vraagjes en dan ben ik wel voorzien:
Ik ben van plan om zelf een Pioneer DDJ SB2 te halen (wel een stapje terug na de XDJ R1, maarja geld...).
Ik heb hier alleen nog een goede koptelefoon en speakermonitoren bij nodig.

Nu heb ik thuis nog een Sony MDR-V55R liggen (http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html). Is deze goed genoeg om de komende paar maanden alle beginselen aan te leren en thuis wat te experimenteren, of is het toch wel aan te raden om gelijk een wat betere te kopen?

Verder heb ik nog even naar wat speakers gekeken en kwam mijn oog te liggen op de volgende twee:
1) http://www.bax-shop.nl/geluid/hercules- ... monitorset
2) http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/r ... onitor-set

Welke van deze twee zouden jullie aanbevelen, of is er in deze prijsklasse (+- 100 tot 120 euro) nog iets beters?

Bedankt alvast! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 16:36 
 
Hardtraxxer

Naad schreef:
Nu wel in het goede topic:

Er resten eigenlijk nog twee kleine vraagjes en dan ben ik wel voorzien:
Ik ben van plan om zelf een Pioneer DDJ SB2 te halen (wel een stapje terug na de XDJ R1, maarja geld...).
Ik heb hier alleen nog een goede koptelefoon en speakermonitoren bij nodig.

Nu heb ik thuis nog een Sony MDR-V55R liggen (http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html). Is deze goed genoeg om de komende paar maanden alle beginselen aan te leren en thuis wat te experimenteren, of is het toch wel aan te raden om gelijk een wat betere te kopen?

Bedankt alvast! ^^

Als ik de reviews lees moet dit prima zijn voor thuis te oefenen. Ik lees dat de kabel te kort is, maar dat maakt voor thuis draaien dus weinig uit. Er zit een goede bass in wat zeker belangrijk is en verder is de geluidskwaliteit ook goed. Ik weet alleen niet of die goed isoleert. Je wilt namelijk niet/zo weinig mogelijk het buitengeluid horen.

Mocht je echt wat gaan willen doen met draaien dan zou ik toch voor een koptelefoon gaan die stevig is en een lange gekrulde kabel die vervangbaar is.

Ik heb zelf de HDJ 1500 en die is top :) Alleen wel prijzig, maar dat had ik er voorover. Beter in 1x goed halen dan meerdere keren iets kuts :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 16:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Die Sony heb ik ook voor dagelijks gebruik (in de bus ed), heel fijn ding. Zou ook prima moeten zijn voor het draaien, alhoewel je idd wel rekening moet houden met de lengte van de kabel. Daarnaast is ie redelijk breekbaar op het draaipunt van de schelpen (daar is die van mij eerder op gesneuveld), maar zeker als je hem toch al hebt liggen zou ik hem gewoon gebruiken. Enige waar je wel rekening mee moet houden is het formaat van de plug (veel mixers hebben een 6,3 mm aansluiting ipv de 3,5 mm die de Sony standaard heeft), maar aar zijn heel makkelijk verloopstukjes voor te vinden. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 17:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De kabel is inderdaad wat aan de korte kant en de isolatie vind ik ook niet helemaal top. Denk dat mocht ik ooit ergens live gaan draaien ik dus wel een upgrade nodig heb. Maar goed om te horen dat het voor nu in ieder geval voldoet. :)

Zo'n verloopstukje moet ik er dan nog even bij bestellen, aangezien de SB2 alleen een 6,3 mm aansluiting heeft.

Thanks voor de help mannen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik draai al een tijdje thuis met Traktor (S2) maar ben onlangs in aanraking gekomen met echte Pioneers en Rekordbox. Nu vroeg ik mij het volgende af.

Met Traktor is het heel easy om per 32 beats door je track te gaan, waardoor je vrij gemakkelijk een niet-standaard overgang kunt maken. Bv een mid-intro op een 2e climax oid. Nu is deze mogelijkheid van scrollen niet aanwezig op een XDJ/CDJ, maar je zou wel in Rekordbox gebruik kunnen maken van cue punten om een aantal van deze blokken van 32 aan te duiden. Hiermee creëer je voor jezelf een hulpmiddel om toch wat spannender te mixen.

Is dit iets wat sommigen van jullie gebruiken, of leren jullie de tracks (en met name het stuk voor de mid intro) gewoon uit het hoofd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 22:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zet zelf bij sommige platen wel hotcues neer, alhoewel ik ze 75% van de keren niet gebruik. Het is inderdaad voor mij iets om gewaagder en interessanter te draaien. Als ik een lijst maak van +/- 60 platen welke ik wil meenemen kijk ik altijd wel vooraf even welke platen vreselijk kut in te mixen zijn. Echter is het ook wel vaak zo dat ik de platen vooraf al wel ken, meer is het een klein geheugensteuntje dus :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 21:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand of de kabel van de HDJ-2000MK2 hetzelfde is als de eerste 2000??
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2016 17:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Civitas schreef:
Weet iemand of de kabel van de HDJ-2000MK2 hetzelfde is als de eerste 2000??

Voor zover ik weet wel. Als het goed is heeft de MK2 ook een Mini-XLR plug aan de kant van de koptelefoon en een stereojack aan de andere kant!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2016 18:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb op mijn USB-stick een aantal playlists gemaakt met nummers. Ik heb de nummers op mijn USB-stick via Rekordbox gewijzigd. Hoe kan ik deze nummers importeren/bijwerken in de bibliotheek op mijn computer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2016 12:46 
 
Hardtraxxer

Ik heb een vraag mbt Rekordbox. Ik analyseerde mijn tracks altijd op dynamic mode, maar ik ging toch even opzoeken wat normal mode inhield. Ik zag overal dat je het beste normal mode kan gebruiken voor constante electro muziek, dus ook hardstyle en hardcore. Nu heb ik normal mode uitgeprobeerd, maar bij bijna alle tracks is de beatgrid verkeerd en bij sommige tracks zit de BPM er een paar decimalen naast.

Ik heb Zany & Tatanka ft. MC DV8 - Front 2 Back bij Beatport gekocht en die zou gewoon 145,00 BPM moeten zijn, maar in normal mode is die 145,03 BPM. In dynamic mode staat die wel op 145,00 BPM.

In dynamic mode staan de BPM's in de playlist wel allemaal juist, alleen schudden die BPM's tijdens het draaien iets omhoog en iets omlaag aangezien het dynamisch is. Dit is niet echt een heel groot probleem en daarom analyseer ik toch liever in dynamic mode dan normal mode.

Misschien iemand die meer verstand heeft van die normal mode? Of mensen die ook scheve beatgrids hebben of BPM's die er een paar decimalen naast zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2016 14:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ShatterDJ schreef:
Ik heb een vraag mbt Rekordbox. Ik analyseerde mijn tracks altijd op dynamic mode, maar ik ging toch even opzoeken wat normal mode inhield. Ik zag overal dat je het beste normal mode kan gebruiken voor constante electro muziek, dus ook hardstyle en hardcore. Nu heb ik normal mode uitgeprobeerd, maar bij bijna alle tracks is de beatgrid verkeerd en bij sommige tracks zit de BPM er een paar decimalen naast.

Ik heb Zany & Tatanka ft. MC DV8 - Front 2 Back bij Beatport gekocht en die zou gewoon 145,00 BPM moeten zijn, maar in normal mode is die 145,03 BPM. In dynamic mode staat die wel op 145,00 BPM.

In dynamic mode staan de BPM's in de playlist wel allemaal juist, alleen schudden die BPM's tijdens het draaien iets omhoog en iets omlaag aangezien het dynamisch is. Dit is niet echt een heel groot probleem en daarom analyseer ik toch liever in dynamic mode dan normal mode.

Misschien iemand die meer verstand heeft van die normal mode? Of mensen die ook scheve beatgrids hebben of BPM's die er een paar decimalen naast zitten?


Ik wist niet eens dat je een verschil had met analyseren :huh: Ik analyseer dus blijkbaar op normal mode omdat ik ook last heb van afwijkende BPM's en de beatgrid klopt niet. Als ik mijn usb in een CDJ of XDJ doe heb ik geen verschil in BPM.
Ik check altijd of de grid juist staat, zo niet pas ik het aan via Rekordbox. De BPM pas ik aan via het info scherm aan de rechterkant als je een track geselecteerd hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2016 15:12 
 
Hardtraxxer

Ivey Jones schreef:
Ik wist niet eens dat je een verschil had met analyseren :huh: Ik analyseer dus blijkbaar op normal mode omdat ik ook last heb van afwijkende BPM's en de beatgrid klopt niet. Als ik mijn usb in een CDJ of XDJ doe heb ik geen verschil in BPM.

Dat heb ik dus juist in normal mode xd
Dat jij geen verschil in BPM hebt klopt omdat je hebt geanalyseerd in normal mode ;)
Bij dynamic mode schommelt de BPM omdat die de heletijd blijft checken hoeveel BPM de track is.

Maar heb jij ook een aantal tracks die bijvoorbeeld een paar decimalen lager en hoger zijn? Zoals ik bijvoorbeeld met met Front 2 Back die 145,03 aangeeft terwijl die gewoon 145,00 moet zijn.

Ivey Jones schreef:
Ik check altijd of de grid juist staat, zo niet pas ik het aan via Rekordbox. De BPM pas ik aan via het info scherm aan de rechterkant als je een track geselecteerd hebt.

Als het maar bij enkele tracks zo zou zijn dan zou ik het ook wel zo doen, maar bij mij is het bij bijna elke track :x

Ik praat nu btw maar over zo'n 26 tracks aangezien ik windows opnieuw had geïnstalleerd en niet alle tracks alweer in Rekodbox heb geïmporteerd, maar als bij 26 tracks de beatgrid overal ernaast is, dan zal dat wsl wel bij meer tracks zijn die ik nog niet heb geïmporteerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2016 15:00 
 
Hardtraxxer

Heb al een oplossing gevonden voor de verkeerde BPM's en daardoor verkeerde beatgrids bij analyseren in normal mode :thumbsup:



Blijf het alleen wel raar vinden dat zoveel tracks bij mij een verkeerde beatgrid hadden en sommige tracks verkeerde BPM :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 13:07 
 
Artiest

Hey!

Ik heb een probleem met traktor. Ik was een setje aan het opnemen en toen liep traktor af en toe ff vast, maar bleef de muziek door spelen en kon gewoon mn controller blijven gebruiken (DDJ Ergo).

Echter later toen ik terug luisterde was op de punten waar traktor vast liep de muziek aan het skippen, stotteren etc.

Wat is hiervan de oorzaak? Ik heb dit nog niet eerder gehad, en eerder werkte het prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2016 16:27 
 
Artiest

Al gefixt! Had de verkeerde audio driver ingesteld >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2016 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Enemy Contact schreef:
Hey!

Ik heb een probleem met traktor. Ik was een setje aan het opnemen en toen liep traktor af en toe ff vast, maar bleef de muziek door spelen en kon gewoon mn controller blijven gebruiken (DDJ Ergo).

Echter later toen ik terug luisterde was op de punten waar traktor vast liep de muziek aan het skippen, stotteren etc.

Wat is hiervan de oorzaak? Ik heb dit nog niet eerder gehad, en eerder werkte het prima.

Ik denk dat je de goede driver moet instellen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2016 14:12 
 
Artiest

xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2016 18:35 
 
Hardtraxxer

Iemand die weet waar ik tweedehands CDJ/mixer sets kan kopen? Ik zoek naar een set van 2x CDJ 2000 (nexus) en 1x DJM 800, maar vaak op Marktplaats zijn de interessante setjes al gelijk opgekocht door JMSOUNDS of voor een (veel) te hoge prijs/met onnodige accessoires aangeboden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2016 22:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had op mijn vorige laptop een gratis Traktor, maar nu kan ik deze niet meer vinden. Er was toch een gratis versie of heb ik hem illegaal gehad toen? (is al tijdje geleden dus kan het mij niet meer heugen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2016 01:35 
 
Hardtraxxer

pim__ schreef:
Ik had op mijn vorige laptop een gratis Traktor, maar nu kan ik deze niet meer vinden. Er was toch een gratis versie of heb ik hem illegaal gehad toen? (is al tijdje geleden dus kan het mij niet meer heugen)

Waarschijnlijk illegaal xd
Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner