Hoe is de overstap van Traktor naar pioneer?
Je wilt eigenlijk niet meer terug.Jordi wrote:Hoe is de overstap van Traktor naar pioneer?
Je wilt eigenlijk niet meer terug.Jordi wrote:Hoe is de overstap van Traktor naar pioneer?
Ik zou ook door sparen voor een all in one systeem. Toch omdat ik persoonlijk vind dat ze qua gevoel meer overéén komen met een CDJ. Oké het is wat kleiner en compacter maar met een Pioneer XDJ-R1 kan je ongeveer net zoveel als met een CDJ900 en een DJM800.Jordi wrote:Het was voor mij gewoon het "gevoel" wat miste. Überhaupt gewoon de slinger die je aan de jogwheel geeft om de plaat recht te leggen. Dit gevoel was compleet weg toen ik ineens voor pioneers stond. Die SB controller lijkt me ook de tofste optie, alleen zit je dan weer niet met pioneer software te werken. Die rx lijkt het beste maar is financieel gewoon niet te doen. Krijg tot nu toe geen geld voor het draaien dus dan vind ik het wel een behoorlijke investering.
@Dennis, is me toch allemaal even te duur.
@Rik over budget vraag, €300 max bij Bax (heb nog €50 tegoedbon)
Bedankt voor de input tot nu toe in ieder geval.
vinyl mode uitzetten en cdj mode aanzetten.Unknown wrote:Sinds vandaag heb ik een tijdje 2 CDJ's 2000 Nexus te leen en ik heb een klein probleem.
Als ik een track wil stoppen zie ik in de display in het rood "Needle" staan en lijkt het als alsof de plaat blijft hangen. Ik wil dit graag uitzetten, want het is vrij irritant
Haha ja dat begrijp ik heel goedFiretrap wrote:Of een keertje op de cue-knop duwen. Was aardig schrikken de eerste keer dat ik dit had tijdens een boeking.
Dit dus, dan staat vinyl mode aan.Blear wrote:vinyl mode uitzetten en cdj mode aanzetten.Unknown wrote:Sinds vandaag heb ik een tijdje 2 CDJ's 2000 Nexus te leen en ik heb een klein probleem.
Als ik een track wil stoppen zie ik in de display in het rood "Needle" staan en lijkt het als alsof de plaat blijft hangen. Ik wil dit graag uitzetten, want het is vrij irritant
Een heel klein en achteraf dom dingetjeCemba_ wrote:Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..
Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.
Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.
De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom![]()
![]()
Alvast bedankt!
Ik heb ook de R1, en dat eigenlijk een kleine versie van die club setting (CDJ's & DJM). Op de CDJ's zou je aardig je weg moeten kunnen vinden, want de Cue & play knop, pitch range, track search, loops, tempo & jog mode staan in prinicpe allemaal op deze plek maar dan om een groter jogwheel (wat eigenlijk een stuk prettiger is). Je tracks uitzoeken hoeft nu alleen niet meer in 't miden van je console, maar doe je op elke CDJ apart, maar dit werkt ook 't zelfde als op de R1 (knop draaien is zoeken, indrukken is selecteren en de back knop zit er boven. Weinig aan de hand..Cemba_ wrote:Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..
Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.
Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.
De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom![]()
![]()
Alvast bedankt!
Je latency instellingen even controlerenIndyy wrote:Zo nu en dan doe ik voor de lol met VDJ wat mixen via de laptop, maar zit nu sinds kort met een probleempje. Als ik 2 nummers tegelijk afspeel (om te mixen) dan hapert het nummer dat in volle volume afspeelt. Als ik het nummer dat ik in wil mixen dan op pauze zet, dan hapert hij niet meer.
Iemand dus een idee hoe ik dit kan oplossen?
Wat is je budget? Heb deze ooit 's in een mediamarkt gehoord, was niet echt onder de indruk.DJ JellyBean wrote:Zeer binnenkort ga ik een DDJ SB2 aanschaffen, maar daar heb ik uiteraard ook monitors bij nodig. Je voelt de vraag waarschijnlijk al aankomen, welke monitors zijn geschikt voor het draaien? Zelf kwam ik uit op deze set van Hercules, iemand toevallig ervaring mee?
Bij mijn CDJ 900's worden alle bpm's boven de 180 gehalveerdrobin92 wrote:Ik heb 2 CDJ 350's, en sinds kort geeft hij geen bpms meer aan boven de 180 BPM.
Er staat gewoon dat elke track die sneller is als 180 ook gewoon 180 bpm is. Terwijl de ene 183 is en de ander 190 is bijv. Ik heb al mijn tracks al een keer opnieuw door rekordbox gehaald, en ze zijn ook up to date.
Ik had een periode een RMX 40 Blackfire. Moet je wel meer dan 2 kanalen willen hebben (voor eventuele uitbreiding).Exterkate wrote:Eén korte vraag: welke mixer zouden jullie een beginner met een een budget van tussen de €200,- en €300,- aanbevelen?
Wat uitrekenen? Als het nummer 170/180 bpm is en er staat 134 bpm, dan telt je hardware gewoon de beats niet goed. Op PC of op een mixer?Tharec wrote:Als ik aan het draaien ben staat mijn bpm soms op 134 bpm ipv 170/180 bpmhoe valt dat uit te rekenen?