Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2016 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe is de overstap van Traktor naar pioneer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2016 21:26 
 

Jordi schreef:
Hoe is de overstap van Traktor naar pioneer?


Je wilt eigenlijk niet meer terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2016 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Het was voor mij gewoon het "gevoel" wat miste. Überhaupt gewoon de slinger die je aan de jogwheel geeft om de plaat recht te leggen. Dit gevoel was compleet weg toen ik ineens voor pioneers stond. Die SB controller lijkt me ook de tofste optie, alleen zit je dan weer niet met pioneer software te werken. Die rx lijkt het beste maar is financieel gewoon niet te doen. Krijg tot nu toe geen geld voor het draaien dus dan vind ik het wel een behoorlijke investering.

@Dennis, is me toch allemaal even te duur.
@Rik over budget vraag, €300 max bij Bax (heb nog €50 tegoedbon)

Bedankt voor de input tot nu toe in ieder geval.


Ik zou ook door sparen voor een all in one systeem. Toch omdat ik persoonlijk vind dat ze qua gevoel meer overéén komen met een CDJ. Oké het is wat kleiner en compacter maar met een Pioneer XDJ-R1 kan je ongeveer net zoveel als met een CDJ900 en een DJM800.
Zelf ben ik van vinyl naar CDJ1000MK3 gegaan, toen de XDJ-R1 uit kwam ook best vaak op gedraaid bij vrienden. En het fijne aan de XDJ-R1 vind ik, is dat je een tablet met Rekordbox Remote kan gebruiken om in je lijsten te zoeken. En je kan simpel switchen tussen CD en USB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2016 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds vandaag heb ik een tijdje 2 CDJ's 2000 Nexus te leen en ik heb een klein probleem.
Als ik een track wil stoppen zie ik in de display in het rood "Needle" staan en lijkt het als alsof de plaat blijft hangen. Ik wil dit graag uitzetten, want het is vrij irritant :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2016 22:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Sinds vandaag heb ik een tijdje 2 CDJ's 2000 Nexus te leen en ik heb een klein probleem.
Als ik een track wil stoppen zie ik in de display in het rood "Needle" staan en lijkt het als alsof de plaat blijft hangen. Ik wil dit graag uitzetten, want het is vrij irritant :P


vinyl mode uitzetten en cdj mode aanzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2016 00:01 
 
Hardtraxx Veteran

Of een keertje op de cue-knop duwen. Was aardig schrikken de eerste keer dat ik dit had tijdens een boeking :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2016 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Of een keertje op de cue-knop duwen. Was aardig schrikken de eerste keer dat ik dit had tijdens een boeking :P.


Haha ja dat begrijp ik heel goed xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2016 16:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Beginnende DJ, op zoek naar een controller. Wil gewoon af en toe wat draaien, niks serieus. Ook wil ik 'm wel mee kunnen nemen naar vrienden.

Heb ik genoeg aan een goedkope Hercules of is het toch wel écht belangrijk om een wat betere te halen? (Numark bijvoorbeeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2016 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Unknown schreef:
Sinds vandaag heb ik een tijdje 2 CDJ's 2000 Nexus te leen en ik heb een klein probleem.
Als ik een track wil stoppen zie ik in de display in het rood "Needle" staan en lijkt het als alsof de plaat blijft hangen. Ik wil dit graag uitzetten, want het is vrij irritant :P


vinyl mode uitzetten en cdj mode aanzetten.


Dit dus, dan staat vinyl mode aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2016 17:17 
 
Hardtraxx Veteran

ICT vraag:

Wil een set opnemen met mijn XDJ-R1, kabels zitten in de master Out en zitten in mic/lijn ingang van mijn laptop. Als ik mic ingang als standaard instel dan heb ik signaal, doe ik de lijningang als standaard dan heb ik geen signaal.

Hierdoor kan ik dus via Audacity niets opnemen.

Iemand enig idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iedere keer als ik Virtual DJ wil opstarten terwijl mijn midicontroller aanstaat loopt Virtual DJ vast. Zonder midicontroller doet 'ie het wel probleemloos... Iemand die weet hoe dit kan ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2016 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..

Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.

Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.

De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom >.< >.<

Alvast bedankt! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2016 19:34 
 
Hardtraxxer

Cemba_ schreef:
Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..

Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.

Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.

De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom >.< >.<

Alvast bedankt! ^^

Een heel klein en achteraf dom dingetje :whistle:
4 maart moest ik voor het eerst op feest draaien, had daarvoor al 2x gedraaid bij Real Hardstyle Radio.

Ik moest openen en vroeg me af waarom ik de master niet hoorde over m'n koptelefoon. Halverwege het draaien kwam ik er achter dat daar een cue knop voor is net als je kanalen :x xd Bij Real Hardstyle Radio stond die al aan. Gelukkig ging het draaien nog gewoon goed zonder de master over m'n koptelefoon :lol:

Ik heb zelf 2x een CDJ 900 en een DJM 350 thuis en daarvoor heb ik een Reloop Mixage gehad. Bij beide heb je geen aparte cue knop voor de master.

Op de XDJ R1 zie ik ook geen cue knop voor de master, dus vandaar dat ik dit ff zeg ;) Als je niet hoeft te openen zal die waarschijnlijk al wel aan staan

Een andere tip is om de trim te gebruiken zodat je platen op het zelfde volume zitten. Zorg dat de platen alleen in het oranje of groen blijven. Het is niet een speciale tip voor de DJM of CDJ, maar wel iets waar ik in het begin niet aan dacht ;) Vooral als je ouwe platen tussen nieuwere platen gaat draaien ga je het volume verschil merken

De laatste tip die ik voor je heb is Rekordbox, maar waarschijnlijk wist je die zelf ook al wel ;)

Voor de rest spreekt het scherm en de knoppen van de CDJ 2000NXS en de DJM 900 voor zich

Ik ken je situatie, ik had toen mijn Reloop Mixage en moest eind 2013 voor vrienden van mij draaien bij Real Hardstyle Radio. Ik had allemaal filmpjes op youtube opgezocht van de CDJ 2000 :lol: Alles ging achteraf goed ^^

Succes ermee! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 00:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cemba_ schreef:
Hallo, ik heb een vraagje.. ik heb alleen geen idee of ik dit in de goede topic post..

Binnenkort moet ik voor de eerste keer in een 'club' draaien. Ik heb met een ingezonden mix een plekje in de line up gewonnen. De DJ-Gear die ik moet gebruiken zijn: DJM900 + 2x CDJ2000Nexus.

Ik heb tot nu toe alleen in mijn slaapkamer gedraaid op mijn XDJ-R1 en heb verder geen ervaring met andere mixers, spelers. Ik heb denk ik elk filmpje op youtube wel gehad dus zou me wel moeten redden.

De vraag is of jullie nog tips hebben voor mij, of ervaringen kunnen delen waar jullie tegenaan zijn gelopen. En wat het grootste verschil is met de mixer die ik thuis heb staan?? Alle informatie is welkom >.< >.<

Alvast bedankt! ^^


Ik heb ook de R1, en dat eigenlijk een kleine versie van die club setting (CDJ's & DJM). Op de CDJ's zou je aardig je weg moeten kunnen vinden, want de Cue & play knop, pitch range, track search, loops, tempo & jog mode staan in prinicpe allemaal op deze plek maar dan om een groter jogwheel (wat eigenlijk een stuk prettiger is). Je tracks uitzoeken hoeft nu alleen niet meer in 't miden van je console, maar doe je op elke CDJ apart, maar dit werkt ook 't zelfde als op de R1 (knop draaien is zoeken, indrukken is selecteren en de back knop zit er boven. Weinig aan de hand..

De mixer is eigenlijk ook ongeveer gelijk aan wat je gewend bent, maar heeft simpelweg een stuk meer mogelijkheden er om heen. Op de R1 zitten de cue knoppen onder mixing/level knoppen voor je headphone, bij de DJM staan ze boven de faders. Dit is iets wat je wel even in de gaten meot houden, zoals in bovenstaande post ook al is benoemd. Verder werkt de effecten sectie aan de rechter kant hetzelfde als op de R1 en ook de colour effects aan de linker kant werken hetzelfde als op de R1.

Ik denk dus dat het prima gaat, wellicht even een beetje wennen maar verder niks bijzonders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo nu en dan doe ik voor de lol met VDJ wat mixen via de laptop, maar zit nu sinds kort met een probleempje. Als ik 2 nummers tegelijk afspeel (om te mixen) dan hapert het nummer dat in volle volume afspeelt. Als ik het nummer dat ik in wil mixen dan op pauze zet, dan hapert hij niet meer.

Iemand dus een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2016 17:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indyy schreef:
Zo nu en dan doe ik voor de lol met VDJ wat mixen via de laptop, maar zit nu sinds kort met een probleempje. Als ik 2 nummers tegelijk afspeel (om te mixen) dan hapert het nummer dat in volle volume afspeelt. Als ik het nummer dat ik in wil mixen dan op pauze zet, dan hapert hij niet meer.

Iemand dus een idee hoe ik dit kan oplossen?


Je latency instellingen even controleren
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2016 17:32 
 
Hardtraxxer

Zeer binnenkort ga ik een DDJ SB2 aanschaffen, maar daar heb ik uiteraard ook monitors bij nodig. Je voelt de vraag waarschijnlijk al aankomen, welke monitors zijn geschikt voor het draaien? Zelf kwam ik uit op deze set van Hercules, iemand toevallig ervaring mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 apr 2016 18:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe reset je alle quepoints in mixx? er staan er nu een paar random in toen ik ermee zat te kloten en die wil ik weg hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2016 01:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met welk programma mix je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2016 14:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Al gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2016 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ JellyBean schreef:
Zeer binnenkort ga ik een DDJ SB2 aanschaffen, maar daar heb ik uiteraard ook monitors bij nodig. Je voelt de vraag waarschijnlijk al aankomen, welke monitors zijn geschikt voor het draaien? Zelf kwam ik uit op deze set van Hercules, iemand toevallig ervaring mee?


Wat is je budget? Heb deze ooit 's in een mediamarkt gehoord, was niet echt onder de indruk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 11:30 
 
Hardtraxxer

Ik heb 2 CDJ 350's, en sinds kort geeft hij geen bpms meer aan boven de 180 BPM.
Er staat gewoon dat elke track die sneller is als 180 ook gewoon 180 bpm is. Terwijl de ene 183 is en de ander 190 is bijv. Ik heb al mijn tracks al een keer opnieuw door rekordbox gehaald, en ze zijn ook up to date.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2016 19:33 
 
Hardtraxxer

robin92 schreef:
Ik heb 2 CDJ 350's, en sinds kort geeft hij geen bpms meer aan boven de 180 BPM.
Er staat gewoon dat elke track die sneller is als 180 ook gewoon 180 bpm is. Terwijl de ene 183 is en de ander 190 is bijv. Ik heb al mijn tracks al een keer opnieuw door rekordbox gehaald, en ze zijn ook up to date.

Bij mijn CDJ 900's worden alle bpm's boven de 180 gehalveerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 14:56 
 

Als ik aan het draaien ben staat mijn bpm soms op 134 bpm ipv 170/180 bpmhoe valt dat uit te rekenen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2016 18:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Eén korte vraag: welke mixer zouden jullie een beginner met een een budget van tussen de €200,- en €300,- aanbevelen?

Ik had een periode een RMX 40 Blackfire. Moet je wel meer dan 2 kanalen willen hebben (voor eventuele uitbreiding).

Tharec schreef:
Als ik aan het draaien ben staat mijn bpm soms op 134 bpm ipv 170/180 bpmhoe valt dat uit te rekenen?

Wat uitrekenen? Als het nummer 170/180 bpm is en er staat 134 bpm, dan telt je hardware gewoon de beats niet goed. Op PC of op een mixer?
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner