Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2015 22:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hey Mannen,

Vraagje, ik heb al een jaar of 5 mijn dj set boven staan (2x reloop rmp2, en een reloop rmx-30 mixer). Maar nu beginnen mijn cd spelers wat kuren te vertonen. De ene cd speler pakt heel moeilijk mijn cd's, en heltzelfde verhaald als ik op eject druk. De cd blijft dan hangen, en komt er pas uit als ik er een paar keer zachtjes op sla. Neem aan dat dit het loopwerk is?? De andere cd speler begint nu ook dezelfde problemen te krijgen.

Heeft iemand enig idee wat het kost om ze te laten maken? Is het makkelijk om zelf te maken anders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2015 08:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dream Chaser schreef:
Hey Mannen,

Vraagje, ik heb al een jaar of 5 mijn dj set boven staan (2x reloop rmp2, en een reloop rmx-30 mixer). Maar nu beginnen mijn cd spelers wat kuren te vertonen. De ene cd speler pakt heel moeilijk mijn cd's, en heltzelfde verhaald als ik op eject druk. De cd blijft dan hangen, en komt er pas uit als ik er een paar keer zachtjes op sla. Neem aan dat dit het loopwerk is?? De andere cd speler begint nu ook dezelfde problemen te krijgen.

Heeft iemand enig idee wat het kost om ze te laten maken? Is het makkelijk om zelf te maken anders?


Het loop werk en losse microswitches voor de RMP serie is gewoon los te verkrijgen. http://www.new-line.nl/nl/onderdelen-ge ... _31781.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2015 16:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Stigmata schreef:
Dream Chaser schreef:
Hey Mannen,

Vraagje, ik heb al een jaar of 5 mijn dj set boven staan (2x reloop rmp2, en een reloop rmx-30 mixer). Maar nu beginnen mijn cd spelers wat kuren te vertonen. De ene cd speler pakt heel moeilijk mijn cd's, en heltzelfde verhaald als ik op eject druk. De cd blijft dan hangen, en komt er pas uit als ik er een paar keer zachtjes op sla. Neem aan dat dit het loopwerk is?? De andere cd speler begint nu ook dezelfde problemen te krijgen.

Heeft iemand enig idee wat het kost om ze te laten maken? Is het makkelijk om zelf te maken anders?


Het loop werk en losse microswitches voor de RMP serie is gewoon los te verkrijgen. http://www.new-line.nl/nl/onderdelen-ge ... _31781.htm


Oke thanks. Is dat moeilijk te maken? Of geen ervaring mee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2015 21:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je een beetje handig bent zijn zulk soort dingen makkelijk te fixen ;) Zo'n loopwerk is volgens mij alleen een kwestie van stekkertjes loskoppelen en een paar schroefjes vastmaken!

Overigens, als je ooit last hebt van slecht werkende knoppen, vervang deze kleine switches niet met originele Reloop onderdelen, die begeven het namelijk veel te snel. Koop de tac switches van Pioneer, die gaan veeeeeeel langer mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2015 21:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had een vraag, ik heb zelf 2 krk's 6 met een Focusrite 2i2 geluidskaart om te producen, maar ik heb ook een Pioneer DDJ SB voor het mixen alleen ik zou de DDJ SB graag op een makkelijke manier willen aansluiten aan de KRK's. de enigste Output van de DDJ SB is RCA, iemand tips hiervoor? alvast bedankt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2015 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Ik had een vraag, ik heb zelf 2 krk's 6 met een Focusrite 2i2 geluidskaart om te producen, maar ik heb ook een Pioneer DDJ SB voor het mixen alleen ik zou de DDJ SB graag op een makkelijke manier willen aansluiten aan de KRK's. de enigste Output van de DDJ SB is RCA, iemand tips hiervoor? alvast bedankt :thumbsup:


Als 't goed is heb je dus de line outputs van je Focusrite naar je 2 speakers, en de usb in de computer. Je hebt dus nog 2 inputs aan de voorkant over. Neem een XLR - RCA kabel, doe de XLR in de inputs van de Focusrite, en de RCA's naar de output van je DDJ SB en that's it. Er zit ook een Direct Monitor switch op je focusright, die moet je dan volgens mij op ON zetten, anders krijg je geen geluid als je met je DDJ SB aan het werk bent ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2015 14:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nice thanks voor de tip! heb jij misschien nog goeie ideeën voor waar ik zo'n kabel kan kopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2015 22:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ventrue schreef:
Nice thanks voor de tip! heb jij misschien nog goeie ideeën voor waar ik zo'n kabel kan kopen?

Bax-shop heeft een flinke lading van dit soort kabels ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2015 16:05 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo daar!

Ik ben van plan een Pioneer DDJ-SR(incl. serato DJ) te bestellen met HDJ 500 erbij. Samen 650 euro bij bax-shop. Ik heb geen ervaring met dj'en en weet er ook (nog) niet veel vanaf. Ik heb daarom geen idee waar ik op moet letten met het kopen van spullen. Usb-sticks, speciale kabels, inputs, outputs een laptop.

Dat is dus één van mijn vraag: 1. Waar moet ik op letten van A tot Z bij m'n aankopen?
Verder begrijp ik dat ik een laptop erbij moet kopen. 2. Mijn budget gaat tot 500 euro voor een laptop. Iemand enig idee welke laptop ik het best kan halen?

Ik wil het gewoon als hobby doen in eerste instantie. Dus hoef geen rekening te houden met draaien in clubs etc.

Weet niet of jullie mij hierbij kunnen helpen, maar niet geschoten is altijd mis! :$ :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 10:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Turkisch Redemption schreef:
Hallo daar!

Ik ben van plan een Pioneer DDJ-SR(incl. serato DJ) te bestellen met HDJ 500 erbij. Samen 650 euro bij bax-shop. Ik heb geen ervaring met dj'en en weet er ook (nog) niet veel vanaf. Ik heb daarom geen idee waar ik op moet letten met het kopen van spullen. Usb-sticks, speciale kabels, inputs, outputs een laptop.

Dat is dus één van mijn vraag: 1. Waar moet ik op letten van A tot Z bij m'n aankopen?
Verder begrijp ik dat ik een laptop erbij moet kopen. 2. Mijn budget gaat tot 500 euro voor een laptop. Iemand enig idee welke laptop ik het best kan halen?

Ik wil het gewoon als hobby doen in eerste instantie. Dus hoef geen rekening te houden met draaien in clubs etc.

Weet niet of jullie mij hierbij kunnen helpen, maar niet geschoten is altijd mis! :$ :$

Jouw naam :lol:

Tip van mij: als het als hobby is hoef je niet meteen voor pioneer te gaan.
Als je nu meteen al leert draaien met veel visuele informatie erbij (waveform etc.) dan sta je straks met je mond vol tanden als je ergens draait waar je dat niet tot je beschikking hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 11:37 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Repulze schreef:
Turkisch Redemption schreef:
Hallo daar!

Ik ben van plan een Pioneer DDJ-SR(incl. serato DJ) te bestellen met HDJ 500 erbij. Samen 650 euro bij bax-shop. Ik heb geen ervaring met dj'en en weet er ook (nog) niet veel vanaf. Ik heb daarom geen idee waar ik op moet letten met het kopen van spullen. Usb-sticks, speciale kabels, inputs, outputs een laptop.

Dat is dus één van mijn vraag: 1. Waar moet ik op letten van A tot Z bij m'n aankopen?
Verder begrijp ik dat ik een laptop erbij moet kopen. 2. Mijn budget gaat tot 500 euro voor een laptop. Iemand enig idee welke laptop ik het best kan halen?

Ik wil het gewoon als hobby doen in eerste instantie. Dus hoef geen rekening te houden met draaien in clubs etc.

Weet niet of jullie mij hierbij kunnen helpen, maar niet geschoten is altijd mis! :$ :$

Jouw naam :lol:

Tip van mij: als het als hobby is hoef je niet meteen voor pioneer te gaan.
Als je nu meteen al leert draaien met veel visuele informatie erbij (waveform etc.) dan sta je straks met je mond vol tanden als je ergens draait waar je dat niet tot je beschikking hebt.


haha ik weet ook niet waarom ik dit als naam gedaan heb :"D

Ik wil het wel als hobby doen, maar wil het liefst toch gewoon oefenen met gear waar ook professionele dj's mee werken. (of iig iets wat erop lijkt). Heb je verder nog advies over waar ik op moet letten met het kopen van de spullen? laptop ook perse nodig? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 13:02 
 

dat lijkt me geniaal als je in elke track waar radical redemption gezegd word dat radical vervangt door turkish :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 13:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

No normal salvation
but Turkish Redemption!!!1

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 13:52 
 

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 13:53 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Mega netjes :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2015 16:01 
 
Hardtraxx Addict

Turkisch Redemption schreef:
Hallo daar!

Ik ben van plan een Pioneer DDJ-SR(incl. serato DJ) te bestellen met HDJ 500 erbij. Samen 650 euro bij bax-shop. Ik heb geen ervaring met dj'en en weet er ook (nog) niet veel vanaf. Ik heb daarom geen idee waar ik op moet letten met het kopen van spullen. Usb-sticks, speciale kabels, inputs, outputs een laptop.

Dat is dus één van mijn vraag: 1. Waar moet ik op letten van A tot Z bij m'n aankopen?
Verder begrijp ik dat ik een laptop erbij moet kopen. 2. Mijn budget gaat tot 500 euro voor een laptop. Iemand enig idee welke laptop ik het best kan halen?

Ik wil het gewoon als hobby doen in eerste instantie. Dus hoef geen rekening te houden met draaien in clubs etc.

Weet niet of jullie mij hierbij kunnen helpen, maar niet geschoten is altijd mis! :$ :$


Als je nu al een laptop of pc hebt dan kan die vdj of tracktor waarschijnlijk prima aan en is een nieuwe niet nodig. Anders zou je even moeten kijken naar wat de software die je wilt gebruiken van een laptop vereist en daar je keuze op baseren. Mocht je een laptop nemen met een crappy geluidskaart, kan prima, dan moet je wel nog een losse usb geluidskaart kopen voor het opnemen van je setjes.

ik zelf heb een custom hp maar dat is alleen omdat de uni de helft betaald, anders had ik het niet kunnen betalen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 11:00 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Bedankt voor de tips. Ik heb besloten een "XDJ-RX" te bestellen. Dan hoef ik ook geen laptop erbij te halen. Bedankt voor de reacties in ieder geval! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 16:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Turkisch Redemption schreef:
Bedankt voor de tips. Ik heb besloten een "XDJ-RX" te bestellen. Dan hoef ik ook geen laptop erbij te halen. Bedankt voor de reacties in ieder geval! :worship:

Ben benieuwd naar je ervaringen met de XDJ-RX! Zit er zelf ook aan te denken om deze te bestellen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2015 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zat er over na te denken om een DJ setje aan te schaffen deze zomer. Nu heb ik niet zo'n heel hoog budget en ook niet bijster veel verstand van alle dingen waar ik rekening mee moet houden (kabels/geluidskaart, etc). Ben ongeveer aan het kijken met een budget dat het liefst niet boven de €300 uit komt.

Was al een beetje begonnen met zoeken en kwam op dit soort dingen uit (veel van pioneer is me te duur):
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... controller
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... controller
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... controller

Iemand die hier wat meer advies over kan geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 09:02 
 
Artiest
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Ik zat er over na te denken om een DJ setje aan te schaffen deze zomer. Nu heb ik niet zo'n heel hoog budget en ook niet bijster veel verstand van alle dingen waar ik rekening mee moet houden (kabels/geluidskaart, etc). Ben ongeveer aan het kijken met een budget dat het liefst niet boven de €300 uit komt.

Was al een beetje begonnen met zoeken en kwam op dit soort dingen uit (veel van pioneer is me te duur):
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... controller
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... controller
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... controller

Iemand die hier wat meer advies over kan geven?

Een hele goeie controller zul je voor onder de €300 naar mijn mening niet vinden, maar als dit echt je budget is, zal ik voor de DDJ-SB gaan. Pioneer maakt gewoon echt high quality-dingen en zo kun je al een beetje de feeling krijgen met de apparatuur van Pioneer, omdat dit toch wel de industry standard is.

Hier een linkje: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 19:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:

Iemand die hier wat meer advies over kan geven?


Heb ook de DDJ-SB gehad en is een prima controller om mee te beginnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2015 22:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal er eens naar kijken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2015 12:26 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo,

Ik heb nog een klein vraagje. Ik heb op dit moment de "Logitech Speaker System Z906" thuis staan. Maar ik lees overal dat mensen KRK speakers gebruiken. Is het nodig om andere speakers aan te schaffen?

Alvast bedankt

PS: Niet weer beginnen over me naam :"D :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2015 14:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Turkisch Redemption schreef:
Hallo,

Ik heb nog een klein vraagje. Ik heb op dit moment de "Logitech Speaker System Z906" thuis staan. Maar ik lees overal dat mensen KRK speakers gebruiken. Is het nodig om andere speakers aan te schaffen?

Alvast bedankt

PS: Niet weer beginnen over me naam :"D :thumbsup:

Voor DJ'en is dat niet echt nodig. Voor producen kan ik je ze zeer zeker aanraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2015 14:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Turkisch Redemption schreef:
Hallo,

Ik heb nog een klein vraagje. Ik heb op dit moment de "Logitech Speaker System Z906" thuis staan. Maar ik lees overal dat mensen KRK speakers gebruiken. Is het nodig om andere speakers aan te schaffen?

Alvast bedankt

PS: Niet weer beginnen over me naam :"D :thumbsup:

Als je leert mixen via je koptelefoon heb je niet eens speakers nodig. Die degene die jij noemt zullen sowieso prima zijn.
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner