Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 11:34 
 
Hardtraxx Newbie

Hey guys, ik HOOP dat iemand mij hierbij kan helpen, ben ten einde raad....

Sinds kort heb ik een tweedehands Pioneer DDJ S-1 Midi controller in mijn bezit. Deze leek in eerste instantie vlekkeloos te werken, echter ben ik tot de volgende conclusie gekomen.

Het probleem: wanneer ik een track in een van de twee decks load en deze vervolgens af speel, neemt de geluidskwaliteit af naarmate ik het tempo (BPM pitchcontrol) naar beneden of naar boven bijstel. De geluidskwaliteit die afneemt definieer ik als het volgende; het voornaamste is dat er een ‘plof’ in de lage tonen voorkomt, de basstonen klinken niet meer zuiver en bij een zeer hoge of lage pitch vallen deze soms weg of klinken ze heel onregelmatig. Oftewel, het klinkt niet zoals het hoort te zijn. De geluidskwaliteit bij het afspelen op het standaard BPM vertoont geen kwaliteitsverlies. Daarnaast gebruik ik alleen tracks met een bitrate van 320 kbps en de autogain staat uit (wat soms voor kwaliteitsverlies kan zorgen), dus hier kan het ook niet aan liggen.

Ik gebruik Serato, en heb het daarnaast ook geprobeerd met Traktor Pro en met een andere laptop, overal hetzelfde probleem. Ik ben al een ruime tijd op zoek naar een helpend antwoord, en ik hoop dat iemand jullie mij die kunnen bieden.

Cheers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 12:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

bc1992 schreef:
Hey guys, ik HOOP dat iemand mij hierbij kan helpen, ben ten einde raad....


Staat er iets aan wat de pitch probeert te behouden, zoals Master Tempo of Key Lock?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 12:51 
 
Hardtraxx Newbie

Ordinary Joe schreef:
bc1992 schreef:
Hey guys, ik HOOP dat iemand mij hierbij kan helpen, ben ten einde raad....


Staat er iets aan wat de pitch probeert te behouden, zoals Master Tempo of Key Lock?


Uhm keylock heb ik altijd aanstaan, anders krijg je zo'n vervelende pitch hoge tonen. Master tempo zou ik niet direct durven zeggen.. Heb daar geen button van op de controller..
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 13:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

bc1992 schreef:
Ordinary Joe schreef:
bc1992 schreef:
Hey guys, ik HOOP dat iemand mij hierbij kan helpen, ben ten einde raad....


Staat er iets aan wat de pitch probeert te behouden, zoals Master Tempo of Key Lock?


Uhm keylock heb ik altijd aanstaan, anders krijg je zo'n vervelende pitch hoge tonen. Master tempo zou ik niet direct durven zeggen.. Heb daar geen button van op de controller..


Je 'hoort' ook eigenlijk te mixen zonder keylock aan. De pitch hoort te veranderen als je het BPM aanpast, anders is het onnatuurlijk. Het geluid gaat tikken en haperen wanneer het BPM verandert met een Keylock aan (vooral bij kicks is dat erg). Ik zou zeggen dat het hier aan ligt, dus moet je het eens proberen met Keylock uit of het probleem zich dan nog steeds voor doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 14:39 
 
Hardtraxx Newbie

Potverdorie je hebt gelijk... Heb vrijwel alles geprobeerd maar nooit de keylock uitgezet, omdat ik dacht dat dit juist wél zo hoorde. Heel erg bedankt, je bent de held van vandaag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2015 15:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mooi zo! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2015 12:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Weet iemand een soortgelijk progamma zoals Virtual DJ waarbij ik mijn Hercules DJ control Mp3 e2 zonder een licentie te moeten kopen om em te gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2015 17:31 
 
Hardtraxx Addict

Lennard95 schreef:
Weet iemand een soortgelijk progamma zoals Virtual DJ waarbij ik mijn Hercules DJ control Mp3 e2 zonder een licentie te moeten kopen om em te gebruiken?


http://www.mixxx.org/download/

Mapping voor je controller moet je wel even van hun forum downloaden
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2015 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als ik een tijdje aan het draaien ben met de DDJ-SR heb ik een soort van ruis op elke plaat. Kan het liggen dat de kabel kapot is of de geluidskaart het niet aankan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2015 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jerms schreef:
Als ik een tijdje aan het draaien ben met de DDJ-SR heb ik een soort van ruis op elke plaat. Kan het liggen dat de kabel kapot is of de geluidskaart het niet aankan?


Heb je je systeem geaard? Anders zou 't aan de geluidskaart in de DDJ-SR kunnen liggen, het kan idd ook aan je eigen geluidskaart liggen (is deze intern of extern?).
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Intern.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En wat bedoel je met geaard?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 19:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nou valt ie op mannen of op vrouwen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 01:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Nou valt ie op mannen of op vrouwen?

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2015 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
TiMOTHYb schreef:
Nou valt ie op mannen of op vrouwen?

:lol:


xd

Omdat ik het niet goed kan uit leggen, zie dit artikel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

edit: vraag beantwoord :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 15:37 
 
Hardtraxx Veteran

Kut, probleempje. Wanneer ik bijvoorbeeld een 148 bpm plaat op een 150 bpm plaat mix dan begint 1 track ( wanneer ze op elkaar hebben gelegen met een matchend bpm ( +1.30% op die 148 track ) telkens geleidelijk aan eraf te lopen. Nooit eerder gehad, nu opeens wel. Vervolgens de tracks omgewisseld per cdj, hetzelfde probleem. Het probleem komt niet voor wanneer ik twee platen van hetzelfde bpm mix.

Ik dacht dus eerst aan een pitch malfunction in één der cdj's, maar aangezien ze beide hetzelfde gedrag vertonen lijkt me dat uitgesloten. Of beide cdj's moeten tegelijk opeens stuk zijn gegaan, iets te toevallig me dunkt. Iemand een idee of dit misschien kan liggen aan een inputfout in de mixer ofzo? Wil wel graag de oorzaak van het probleem hebben voordat ik iets ga vervangen wat niet vervangen had hoeven worden :P. En simpelweg telkens handmatig bijdraaien per overgang is gewoon kut, zeker met langdurige overgangen, dus dat vind ik geen optie.

Ideeën? :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Is niet zo vreemd aangezien het geen +1.30% exact is :P het zit volgens mij rond de 1.35% dus dat de boel scheef begint te lopen is niet gek. Mijn tip: plak je pitch percentage en BPM counters een keer af en leer op die manier mixen. Dan heb je ook geen last van dit soort issues als je het op gehoor bij kan stellen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 19:24 
 
Hardtraxx Veteran

Beste vriend, ik kan best mixen zonder de counters en daar gaat het in dit geval ook helemaal niet om. Ik heb er namelijk volgens mij neergezet dat ik er voorheen nooit last van had. Als het aan het percentage had gelegen, dan had ik er vanaf het begin al last van moeten hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 20:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik mix zelf met max 6% waardoor je de bpm met 0,2% op kan laten lopen. Als je met 10% of 16% mixt dan kan je de bpm met 0,5% laten oplopen waardoor de bpm afstelling minder fijnn is waardoor de kans dat de plaat scheef gaat lopen groter is. Ik heb het idee dat je gewoon naar een fijnere afstelling moet met max 6% die je kan in stellen op je cdj. Waarschijnlijk zit je met 1.32% of 1.34 % wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 20:44 
 
Hardtraxx Veteran

Zucht
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 20:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vraag dan niks hier :thumbdown:

Waarschijnlijk weet je het antwoord zelf al maar weet je het alleen nog niet :lol: :whistle:
kenlijk is de zooi bij je stuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 21:03 
 
Hardtraxx Veteran

Die conclusie had ik zelf al getrokken, zoals je óók kan lezen. Als je de vraag niet leest, is de kans nu eenmaal groot dat ik niks aan je antwoord heb. Toch bedankt, beste Dave.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2015 21:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het ging meer om het eerste antwoord vriendelijke vriend :thumbup: daar was jou reactie met zucht nou niet bepaald vriendelijk voor iemand die jou probeert te helpen....
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edit: Betrof toch inderdaad een defect aan de controller en is inmiddels gerepareerd.
Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner