Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 14:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sinds gister heb ik problemen met 1 van mijn CDJ's.. De cue/play knop doet raar. Wanneer ik de cue knop druk gaat ie niet lopen, en wanneer ik dan de play knop druk stopt hij de eerst volgende tel. Om daarna pas 4-8 beats later begint te lopen. En als ik niet eens aan de cue knop kom stopt hij ook weer. Heb even gekeken bij mijn cue knop om hem eruit te halen en het was niet echt stoffig of vies. maar kan hem daarin ook niet indrukken. Dus heb de andere cue knop eruit gehaald en die werkt wel gewoon naar behoren.

Hij staat ook niet anders, dus heb het gevoel dat hij in de CDJ een beetje afgebroken is, iemand anders hier ervaring mee dat er iets afgebroken kan zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 17:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

cb92 schreef:
Sinds gister heb ik problemen met 1 van mijn CDJ's.. De cue/play knop doet raar. Wanneer ik de cue knop druk gaat ie niet lopen, en wanneer ik dan de play knop druk stopt hij de eerst volgende tel. Om daarna pas 4-8 beats later begint te lopen. En als ik niet eens aan de cue knop kom stopt hij ook weer. Heb even gekeken bij mijn cue knop om hem eruit te halen en het was niet echt stoffig of vies. maar kan hem daarin ook niet indrukken. Dus heb de andere cue knop eruit gehaald en die werkt wel gewoon naar behoren.

Hij staat ook niet anders, dus heb het gevoel dat hij in de CDJ een beetje afgebroken is, iemand anders hier ervaring mee dat er iets afgebroken kan zijn?

Klinkt alsof de switches op de printplaat verrot zijn. Als die kleine knopjes niet goed meer werken klikken ze niet normaal meer en krijg je dit soort gekloot. Om welke CDJ gaat het? Je kan vaak een complete cue+play printplaat kopen ter vervanging!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 17:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
cb92 schreef:
Sinds gister heb ik problemen met 1 van mijn CDJ's.. De cue/play knop doet raar. Wanneer ik de cue knop druk gaat ie niet lopen, en wanneer ik dan de play knop druk stopt hij de eerst volgende tel. Om daarna pas 4-8 beats later begint te lopen. En als ik niet eens aan de cue knop kom stopt hij ook weer. Heb even gekeken bij mijn cue knop om hem eruit te halen en het was niet echt stoffig of vies. maar kan hem daarin ook niet indrukken. Dus heb de andere cue knop eruit gehaald en die werkt wel gewoon naar behoren.

Hij staat ook niet anders, dus heb het gevoel dat hij in de CDJ een beetje afgebroken is, iemand anders hier ervaring mee dat er iets afgebroken kan zijn?

Klinkt alsof de switches op de printplaat verrot zijn. Als die kleine knopjes niet goed meer werken klikken ze niet normaal meer en krijg je dit soort gekloot. Om welke CDJ gaat het? Je kan vaak een complete cue+play printplaat kopen ter vervanging!


Ik heb een American Audio CDI-300. Heb American Audio zelf ook al een mail gestuurd, maar even nader bekeken.. Als ik hem indruk veert hij niet terug, en de ander wel. Maarja heb dus ook problemen met de play knop waardoor ik op dit moment niet kan draaien jammer genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 18:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kan je een beetje overweg met een soldeerbout? Voor zulk soort cd spelers zijn bijna geen losse onderdelen te vinden, dus kans zit er dik in dat je het zelf moet doen. Je hebt dan een aantal tac-switches nodig (kosten een paar cent per stuk) en die zal je zelf op de printplaat moeten solderen. Als je het niet zelf kan moet je even contact opnemen met een DJ repair winkel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2014 19:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

[quote="TakkU"]Kan je een beetje overweg met een soldeerbout? Voor zulk soort cd spelers zijn bijna geen losse onderdelen te vinden, dus kans zit er dik in dat je het zelf moet doen. Je hebt dan een aantal tac-switches nodig (kosten een paar cent per stuk) en die zal je zelf op de printplaat moeten solderen. Als je het niet zelf kan moet je even contact opnemen met een DJ repair winkel![/quote

Thanks, ik kan klein beetje overweg met de soldeerbout maar heb liever dat het goed gedaan wordt en dat hij nog even goed nagekeken wordt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2014 23:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb vandaag een nieuwe koptelefoon gekocht, en deze lijkt het niet goed te doen.
Gaat om deze:
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html

Wanneer ik de kabel dus in de linkerkant inplug en vastdraai, krijg ik zacht geluid aan de linkerkant en niks aan de rechterkant. Nu had ik de Reloop HP10, en deze werkte wel naar behoren.

Heb ik iets fout gedaan, want ben best wel een leek op dit gebied, of ligt het toch aan het materiaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 09:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RemcoM. schreef:
Heb vandaag een nieuwe koptelefoon gekocht, en deze lijkt het niet goed te doen.
Gaat om deze:
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html

Wanneer ik de kabel dus in de linkerkant inplug en vastdraai, krijg ik zacht geluid aan de linkerkant en niks aan de rechterkant. Nu had ik de Reloop HP10, en deze werkte wel naar behoren.

Heb ik iets fout gedaan, want ben best wel een leek op dit gebied, of ligt het toch aan het materiaal?


Misschien een fabricage fout? Even contact opnemen met Bax-Shop zal handig zijn :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2014 12:52 
 
Hardtraxx Addict

Vandaag heeft 1 van mijn decks definitief de geest gegeven.
Het betreft een Reloop RMP-1
Ik heb al gezien dat t kwaaltje waar ik last van heb een zeer bekende is.
Ineens haperde hij tijdens het afspelen. Ondertussen kan hij de cds niet eens meer pakken.
Er blijft maar 'reading...' staan.

Het zal dus ongetwijfeld met de laser te maken hebben.
Iemand enig idee hoe duur dit grapje is? Ik wil het niet zelf proberen want ben daar nogal onhandig mee.
Helaas val ik net een maand uit de nieuwe garantie regeling van Bax-shop dus daar heb ik ook niet zoveel aan.

Mochten hier mensen zijn die het ook kunnen repareren hoor ik het ook graag! (tegen betaling natuurlijk.)

Wat zou ik eventueel als vervangende (2e hands) speler kunnen aanschaffen? (max 300 euro)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2014 17:38 
 
Hardtraxx Veteran

2e-hands CDJ800 is wel op de kop te tikken voor die prijs, Pioneer is mijn inziens ook het enige merk dat je kan vertrouwen als het gaat om een 2e-hands aankoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2014 21:32 
 
Hardtraxx Veteran

Tegenwoordig kan je voor die prijs ook nog wel een CDJ1000 op de kop tikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2014 18:30 
 
Hardtraxxer

Ik ben van plan om een set monitoren aan te schaffen voor bij me Dj-set. Momenteel gebruik ik een oude stereo die ik heb aan gesloten op mijn mixer. Na het lezen van het een en ander gaat mijn voorkeur uit naar 2 KRK monitoren. Hierbij heb ik een aantal vraagjes.

Welke KRK's hebben voldoende power voor een kamer van 20 vierkante meter?
Aangezien het actieve monitoren zijn heb ik een geluidskaart nodig, hier ben ik totaal niet in thuis. dus de vraag welke geschikt is bij die monitoren?

Alvast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2014 12:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Woodside schreef:
Ik ben van plan om een set monitoren aan te schaffen voor bij me Dj-set. Momenteel gebruik ik een oude stereo die ik heb aan gesloten op mijn mixer. Na het lezen van het een en ander gaat mijn voorkeur uit naar 2 KRK monitoren. Hierbij heb ik een aantal vraagjes.

Welke KRK's hebben voldoende power voor een kamer van 20 vierkante meter?
Aangezien het actieve monitoren zijn heb ik een geluidskaart nodig, hier ben ik totaal niet in thuis. dus de vraag welke geschikt is bij die monitoren?

Alvast bedankt :)


Voor een normale slaapkamer heb je aan de Rokit RP-5 al genoeg (althans ik). Ze kunnen althans harder dan m'n buren leuk vinden. Je hebt ook verder geen geluidskaart nodig als je geen plan hebt om de sets op te nemen, een mixer is al voldoende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2014 01:28 
 
Hardtraxxer

Ordinary Joe schreef:
Woodside schreef:
Ik ben van plan om een set monitoren aan te schaffen voor bij me Dj-set. Momenteel gebruik ik een oude stereo die ik heb aan gesloten op mijn mixer. Na het lezen van het een en ander gaat mijn voorkeur uit naar 2 KRK monitoren. Hierbij heb ik een aantal vraagjes.

Welke KRK's hebben voldoende power voor een kamer van 20 vierkante meter?
Aangezien het actieve monitoren zijn heb ik een geluidskaart nodig, hier ben ik totaal niet in thuis. dus de vraag welke geschikt is bij die monitoren?

Alvast bedankt :)


Voor een normale slaapkamer heb je aan de Rokit RP-5 al genoeg (althans ik). Ze kunnen althans harder dan m'n buren leuk vinden. Je hebt ook verder geen geluidskaart nodig als je geen plan hebt om de sets op te nemen, een mixer is al voldoende.


wil dus wel sets opnemen, op dit moment doe ik dat via de het rec. kanaal van mijn mixer ik neem aan dat daar geen verandering in komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2014 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is ook een optie, maar via een externe geluidskaart is je opname wel van betere kwaliteit! Mijn KRKs zijn aangesloten op de geluidskaart d.m.v. 6.3 mm plugs aan de achterkant en 2 xlr kabels aan de voorkant (naar de mixer).

Mijn geluidskaart is met USB verbonden aan m'n pc, dus ik kan zowel de KRK's gebruiken via m'n pc en met m'n dj set (XDJ-R1). Ideaal, en ideaal met opnemen!

Ik heb BTW de RP-6 monitoren, en daar komt ruim voldoende power uit voor zo'n slaap kamer van jouw formaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2014 15:59 
 
Hardtraxxer

G1LL schreef:
Dat is ook een optie, maar via een externe geluidskaart is je opname wel van betere kwaliteit! Mijn KRKs zijn aangesloten op de geluidskaart d.m.v. 6.3 mm plugs aan de achterkant en 2 xlr kabels aan de voorkant (naar de mixer).

Mijn geluidskaart is met USB verbonden aan m'n pc, dus ik kan zowel de KRK's gebruiken via m'n pc en met m'n dj set (XDJ-R1). Ideaal, en ideaal met opnemen!

Ik heb BTW de RP-6 monitoren, en daar komt ruim voldoende power uit voor zo'n slaap kamer van jouw formaat.


En als je opneemt stel met audacity, gooi je erna nog een mastering overheen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2014 10:34 
 
Hardtraxx Newbie

Allen,

Ik loop nog wel eens te stoeien met mijn gain. Als ik aan het mixen ben zoek ik het stuk van de plaat waar volledige bas etc is en stel me gain af op 0db of te wel net niet rood. Toch loop ik vaak nog wel tegen het feit aan dat de plaat die ik inmix voor mijn gevoel harder klinkt dan de spelende plaat of soms compleet andersom. Zijn je VU meters niet leidend en moet je het op gehoor doen?

Graag jullie advies hier in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2014 16:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Earzz schreef:
Allen,

Ik loop nog wel eens te stoeien met mijn gain. Als ik aan het mixen ben zoek ik het stuk van de plaat waar volledige bas etc is en stel me gain af op 0db of te wel net niet rood. Toch loop ik vaak nog wel tegen het feit aan dat de plaat die ik inmix voor mijn gevoel harder klinkt dan de spelende plaat of soms compleet andersom. Zijn je VU meters niet leidend en moet je het op gehoor doen?

Graag jullie advies hier in.


Toch echt op gehoor, het komt niet altijd goed als je alleen uit gaat van de meters. Wanneer een nummers niet goed gemasterd is, zijn die meters ook niet accuraat (slaan ze veel hoger uit dan het volume eigenlijk is). Gebruik je wel alleen originele hoge kwaliteit mp3's? Dus geen Youtube rips, etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2014 10:19 
 
Hardtraxx Newbie

Ordinary Joe,

Waar zet jij de volumes gelijk. spoel je de plaat door tot na de intro en vergelijk je daar de volumes of doe je dat puur tijdens de intro? beter gezegd wat is de beste manier.

Al het advies is welkom en ja ik gebruik orignele mp3's geen youtube rips etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 14:19 
 

Ik heb ook eens een vraag. Aangezien ik weer single ben en dus reteveel vrije tijd heb, ga ik me weer een DJ set aanschaffen. Ik ga vooralsnog tweedehands voor 2 CDJ 800's en een DJM 400. Echter heb ik een vraag aan jullie over de monitoren, welke monitoren hebben jullie zelf en wat raden jullie aan? Is puur als hobby voor thuis dus hoeft niet te duur. Tevens woon ik in een flat dus hard hoeft het ook niet te gaan.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 16:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Earzz schreef:
Ordinary Joe,

Waar zet jij de volumes gelijk. spoel je de plaat door tot na de intro en vergelijk je daar de volumes of doe je dat puur tijdens de intro? beter gezegd wat is de beste manier.

Al het advies is welkom en ja ik gebruik orignele mp3's geen youtube rips etc.


Als ik een nieuw nummer ga draaien: Ik laad een track en spoel snel door tot een zwaar stuk van een nummer (ofwel een mid-intro/climax/etc). Dan in m'n koptelefoon switch ik de hele tijd tussen het geluid van het draaiende nummer en het nieuwe nummer (Cue van ene aan en andere uit, afwisselen). Tussen het wisselen stel ik steeds de gain bij van het nieuwe nummer tot ik denk dat het volume hetzelfde is. Daarna kan je het nieuwe nummer 'veilig' inzetten wanneer je wil.

Fekete schreef:
Aangezien ik weer single ben en dus reteveel vrije tijd heb, ga ik met weer een DJ set aanschaffen.

:thumbsup:
Niet veel verstand van geluid, maar je ziet toch bij de meerderheid van de producers en DJ's altijd KRK's staan. Dus een set KRK RP5's is prima (wat ik ook heb). Missen in tegenstelling tot RP6 of zwaarder ook wat lage tonen dus komt mooi uit als je buren hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 16:14 
 
Hardtraxx Newbie

Ordinay Joe,

Ik ga dat zeker op deze manier proberen. Opnemen en dan hopen dat met veel oefenen dit verbetering brengt. uiteindelijk komt het weer uit op je gehoor.

Fekete,

ik heb krk rokit6 prima dingen. heb de buren nog niet horen klagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Earzz schreef:
ik heb krk rokit6 prima dingen. heb de buren nog niet horen klagen


Dan staat die niet hard genoeg :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2014 19:09 
 

Was me iets aan de dure kant, heb deze nu gepakt:

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Ga er vanuit dat dit prima is voor het flatje hiero, zo niet, dan zie ik het wel. Maarja, een CDJ 800 set en een DJM 400 is ook prima voorlopig, draai toch het liefste nog altijd met gewoon cd's en al die leuke functies heb ik voorlopig toch niet nodig. Zou wel leuk zijn om een set CDJ 2000's te hebben en een DJM 900 enzo, maar daar heb ik gewoonweg het geld nu niet voor. En ik wil niet de hele dag op mijn luie reet zitten dus .. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2014 19:38 
 
Hardtraxx Newbie

Vraagje aan iedereen,

Ik ben de laatste tijd weleens bezig mixjes aan het maken op mijn computer, gewoon met Virtual DJ dus. Voor op de computer gaat het me nog redelijk af en ik vind het leuk om te doen. Ik zat dus te denken om een mengpaneeltje te kopen die ik zo aan mijn computer kan hangen en die ik ook kan laten draaien met Virtual DJ. Het is een begin en het is een hobby dus mijn budget is <€100.

Ik zou graag advies van jullie willen horen;)

Met vriendelijke groet,
Luke
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 12:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja voor minder dan 100 euro kan je misschien wel een MIDI controllertje kopen, maar ik zal je toch adviseren om iets meer geld uit te geven. Die controllers onder de 100 euro zijn vaak van bijzonder slechte kwaliteit en vallen binnen no-time uit elkaar. Je hebt wel een aantal van die Hercules controllers tussen de 50 en de 100 euro, maar ik kan het je absoluut niet adviseren om er zo een te kopen!

Wellicht is deze wat voor je: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... tails.html Is wel wat duurder, €188 euro, maar dan heb je wel een apparaat waar je wat langer mee vooruit kan.
Vorige  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner