Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2014 16:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zijn Mopads aan te raden voor KRK RP6 G3? Scheelt het veel met trilling en/of geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2014 17:22 
 
Hardtraxx Addict

RemcoM. schreef:
Zijn Mopads aan te raden voor KRK RP6 G3? Scheelt het veel met trilling en/of geluid


Zover ik weet zijn MoPAD's altijd aan te raden. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2014 16:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn kabel van mijn Pioneer HDJ 1500 is kapot. Weet iemand waar ik er een nieuwe kan kopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2014 13:46 
 
Hardtraxxer

Is er iemand die kan uitleggen hoe je makkelijk in rekordbox tracks op het zelfde bpm kan zetten? en dan exporteren naar bestandsmap op me computer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2014 09:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Amazis schreef:
Is er iemand die kan uitleggen hoe je makkelijk in rekordbox tracks op het zelfde bpm kan zetten? en dan exporteren naar bestandsmap op me computer?

Bedoel je tracks van bepaalde BPMs bij elkaar in een map of echt de BPMs van tracks aanpassen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2014 10:55 
 
Hardtraxxer

Darklevi schreef:
Amazis schreef:
Is er iemand die kan uitleggen hoe je makkelijk in rekordbox tracks op het zelfde bpm kan zetten? en dan exporteren naar bestandsmap op me computer?

Bedoel je tracks van bepaalde BPMs bij elkaar in een map of echt de BPMs van tracks aanpassen?


Ja ik bedoel idd de Bpm van tracks aanpassen, sommige tracks zijn bijv 148, en andere 152 om ze allemaal (snel en makkelijk) te veranderen naar 150..
Het ordenen daarna is niet zo een probleem, het gaat echt om het veranderen van de bpm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2014 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij komt dat de kwaliteit niet ten goede als je al je tracks naar 150 brengt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2014 09:25 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Volgens mij komt dat de kwaliteit niet ten goede als je al je tracks naar 150 brengt.


Nouja zoals ik al zei, is het meer om die kleine verschillen weg te werken, zodat je zeker weet dat elke track 150 is..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kunt toch ook gewoon leren welke tracks een hoger bpm hebben en hoeveel je dan moet pitchen (oude plaat sneller of nieuwe plaat langzamer)?
Volgens mij is het onnodig veel werk om alle tracks 150 te maken. En maakt dat het mixen ook minder leuk. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 10:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Je kan gewoon leren hoeveel pitch je moet aanbrengen om bijvoorbeeld van 148 naar 150 te gaan, al is dat niet echt flexibel. Dus een andere optie is gewoon leren beatmatchen. Hardstyle heeft altijd simpele clap-intro's dus beatmatchen moet geen probleem zijn.

Mocht je alsnog een programma vinden om het te doen, zorg er dan voor dat als je ze omzet naar 150 BPM dat de pitch ook verandert. Als er iets van een pitch-lock op zit dan krijg je al gauw een haperig effect op je nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 12:55 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Je kunt toch ook gewoon leren welke tracks een hoger bpm hebben en hoeveel je dan moet pitchen (oude plaat sneller of nieuwe plaat langzamer)?
Volgens mij is het onnodig veel werk om alle tracks 150 te maken. En maakt dat het mixen ook minder leuk. :$

`
Ja het gaat dus niet zozeer om het mixen makkelijker te maken, maar gewoon algemeen tracks makkelijk wijzigen naar zelfde bpm.. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo, wat zouden jullie aanraden aan iemand met letterlijk 0 mix-ervaring die wilt beginnen met het draaien van muziek? Heb virtual DJ ooit geprobeerd maar vind het draaien met muis en toetsenbord niet zo aantrekkelijk.
Zijn DJ-controllers tegenwoordig een beetje gangbaar, en staat kunnen draaien met een controller gelijk aan kunnen draaien met "echte" gear? Zo ja, welke controller raden jullie aan en zo nee, welke gear is leuk voor een beginner?

Edit: Is dit wat? http://www.keymusic.com/nl/item/pioneer-ddj-wego-red/ Dat aansluiten op iPad en iPhone komt mij wel erg handig uit, hoef ik niet zo met een laptop te kutten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 11:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou Traktor gebruiken met een controller erop aangesloten. Ik heb nog een Reloop controller staan die je mag lenen, aangezien je toch in de buurt woont. Naar mijn eigen ervaring word je een controller snel zat, daarom ben ik snel overgestapt naar Pioneers, wat zo'n groot verschil is dat je nooit meer terug wilt. Qua techniek en manier van mixen is een controller wel hetzelfde als cd-spelers, daarom kan je ook meteen goed draaien op cd-spelers als je een controller gewend bent. Een controller is dus prima om te gebruiken, en handig omdat je gewoon nummers op je PC naar Traktor sleept, terwijl je met Pioneers moet branden of op USB moet zetten voor je kan beginnen.

Deze controller dus als je wil:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 13:53 
 
Hardtraxxer

De CD drive van mijn Reloop RMP2 is kapot. Hij heeft moeite met het inladen van CD's en nu ook met Eject komt 9 van de 10x de CD er niet eens uit.

Ik heb de andere speler (die alleen geen cd's meer kon lezen) eens naar Bax-shop gestuurd en kreeg een 180 euro rekenning om dat toen te laten maken.
Weet iemand of dit ergens goedkoper kan, of dat het zelf makkelijk te doen is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2014 22:25 
 
Hardtraxx Addict

Mijn hoofdtelefoon heeft het laatst begeven en ik ben op zoek naar een nieuwe op het moment. Heeft iemand ervaring met Stanton PRO 2000S? Is het wat of niet? Ik heb ook al een aantal keren met die van me maat gedraait (Pioneer HDJ500), die beviel me opzich wel maar vond het hinderlijk dat die oorschelp niet kan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2014 11:50 
 
Hardtraxx Addict

Ik raad deze aan als mensen me naar een goede koptelefoon vragen.
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/technics-rp-dh1200-dj-hoofdtelefoon/product-details.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2014 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Timothy21 schreef:
Ik raad deze aan als mensen me naar een goede koptelefoon vragen.
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/technics-rp-dh1200-dj-hoofdtelefoon/product-details.html


Deze, of voor iets meer tientjes de HDJ-1500 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 14:32 
 
Hardtraxx Addict

Dank voor 't advies!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2014 23:27 
 
Hardtraxx Addict

Nog een vraagje: Ik wil binnen kort monitoren aanschaffen voor het draaien en om af en toe een plaat net wat aan de harde kant, qua volume, te luisteren. Mijn kamer is ong 3.5x2.5, wat voor wattage heb ik dan ongeveer nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:52 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

hallo mede hardtraxxers!
had hem al gepost maar zat een beetje verkeed:

ik zit al een hele tijd met een groot probleem,
ik heb ooit een timecode setje gekocht met de Mixvibes U46 MK2 soundcard.
ik gebruik verder een Soundlab DLP-32 direct drive draaitafel, Behringer VMX100 2 kannaals mixer, en een pioneer CDJ-1000MK3, en de nieuwste versie van Mixvibes Cross. Hier het probleem: als ik wil opnemen, dan kan ik wel deck A en B apart opnemen, maar niet de master mix! ik krijg gewoon geen geluid als ik het bestand open. ik heb ook al andere forums om advies gevraagd, een van de forums zei dat het onmogelijk is. Bij het officiƫle Mixvibes forum kreeg ik te horen dat het zeker mogelijk is, maar dat is ook alles dat ik te horen kreeg, verder hebben ze nooit meer gereageerd. kunnen jullie me helpen met dit probleem? ik zou net als iedere dj de mogelijkheid willen hebben om te kunnen recorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2014 23:57 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo, er is al een soortgelijke vraag langsgekomen maar ik wil het toch nog even extra vragen.
Ik ben nu een tijdje in het bezit van de Pioneer XDJ-R1. Fijn apparaat!
Verder nog geen ervaring met CDJ's en binnenkort waarschijnlijk voor het eerst ermee draaien op een feestje. Hier staan waarschijnlijk 2000's en djm 800.
Kan ik mij hiermee wel redden of zijn er echt grote verschillen ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2014 09:46 
 
Hardtraxxer

Beatsbomber schreef:
Hallo, er is al een soortgelijke vraag langsgekomen maar ik wil het toch nog even extra vragen.
Ik ben nu een tijdje in het bezit van de Pioneer XDJ-R1. Fijn apparaat!
Verder nog geen ervaring met CDJ's en binnenkort waarschijnlijk voor het eerst ermee draaien op een feestje. Hier staan waarschijnlijk 2000's en djm 800.
Kan ik mij hiermee wel redden of zijn er echt grote verschillen ??


Lijkt me niet.. Denk dat je op de cdj 2000 alleen wat meer mogelijkheden hebt.. qua effecten en zo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2014 10:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Timothy21 schreef:
Ik raad deze aan als mensen me naar een goede koptelefoon vragen.
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/technics-rp-dh1200-dj-hoofdtelefoon/product-details.html


Deze, of voor iets meer tientjes de HDJ-1500 :)

Is het ook niet zoals nu ook met de HDJ-500 dat deze van dat buigbare plastic heeft? Mijn koptelefoon is nu na twee jaar bijna door bij de naden bovenin naast het Pioneer logo. Dat is best jammer, aangezien hij nog steeds perfect geluid geeft. Ik ga dus deze zomer ook een nieuwe regelen, afhankelijk van dat materiaal van die HDJ1500.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2014 14:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

HDJ-1500 heeft zover ik weet een zelfde soort hoofdband als de HDJ-2000, die is voor een groot gedeelte gemaakt van metaal met een soort zacht plastic omhulsel eroverheen. Ik heb mijn HDJ-2000 inmiddels al aardig wat jaartjes en de hoofdband is nog prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2014 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm. Misschien, eventjes Bax-Shop mailen om te kijken wat zij er van vinden.
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner