Hardtraxxer
395 posts member since 2013
last seen Jan 2016
Als ik mn mix record met audacity springt een track soms een paar seconden naar voren opeens of valt een stuk van de linker/rechter box weg, eerst werkte het gewoon perfect maar sinds gister heb ik dit opeens. Weet iemand hier toevallig wat er mis is? Gebruik een kabeltje van mn booth out naar een externe geluidskaart, boxen in mn master out en usb kabeltje van de geluidskaart naar mijn computer.

Edit: Dit keer speelt hij iets van 3 bpm lager opeens
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
Ordinary Joe wrote:
Forbidden Phobia wrote:misschien niet helemaal het goeie topic ervoor... maar weet even niet waar ik het anders moet vragen..
ik heb net een Reloop RMX-40 gekocht en sinds ik die heb neemt audacity veeeel zachter op dan met mijn oude mengpaneel... het opnamevolume staat max en toch is die vreselijk zacht.. iemand die me even kan helpen? ^^
Master schuif en volume moeten omhoog staan, misschien dat je dat niet had.
Master staat helemaal open... dat is dus het probleem niet.. andere tips? In ieder geval bedankt voor je comment :-)
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een volume regelaar zit op je geluidskaart (heb ik namelijk ook), die te laag staat.
F
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2015
Ordinary Joe wrote:Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er een volume regelaar zit op je geluidskaart (heb ik namelijk ook), die te laag staat.
Heb ik op het moment niet.. ik druk de opname kabel achter in me computer en hij neemt op... maar ik heb de master helemaal open staan... maar de gain zo zacht dat ik nog wel in het groen draai... maar als ik de master dan zachter zet en de gain harder dan neemt die wel goed op... heeft die ook veel grote waveforms maar dan draai ik vol in het rood... dat is neem ik aan niet goed voor het mengpaneel toch?
Hardtraxx Addict
last seen Oct 2021
Ik zou zeggen maximaal 1 rood aantikken. Ik raad je aan een Behringer UCA222 aan te schaffen voor een euro of 30 en tussen je mixer en laptop/computer te zetten, heb je waarschijnlijk ook sowieso betere kwaliteit en ben je van het gedoe af.

Als je de kwaliteit wilt horen, alle mixes op mijn soundcloud (behalve Zware Kost 2 en Wavolizer Tribute) zijn daarmee opgenomen.
F
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2015
iemand die mij uit kan leggen hoe ik deze: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tAodpDQASA goed kan aansluiten op mijn cdj-200 en reloop rmx-40? ik snap er niks van en zo blijft het geluid heel zacht :/

alvast bedankt voor de tips!
Hardtraxx Addict
last seen Oct 2021
Bij mij moet de USB kabel van de geluidskaart in een laptop/computer zitten die aan staat. Zolang hij niet is aangesloten of aan een laptop zonder stroom/uit dan zal het geluid heel zacht zijn.
F
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2015
ik kom 2 kabels te kort... alles is aangesloten alleen nu is het mengpaneel niet aangesloten aan de cdj's.. dus de kanalen doen het nu niet.. maar als ik het mengpaneel aansluit dan kom ik kabels te kort voor de externe geluidskaart.
Ik snap er echt niks meer van.. er zijn verder geen kabels die ergens in kunnen :huh:
Hardtraxx Addict
last seen Oct 2021
2 RCA kabels per CDJ, gaan achterin je mixer in 2 kanalen (lijn).
2 RCA kabels vanaf Rec op je mixer naar Input op je geluidskaart.
2 kabels vanaf je speakers (1 per speaker) naar je geluidskaart. Linker speaker kabel in witte output, rechter speaker kabel in rode output.
USB kabel vanaf je geluidskaart in je laptop/computer.

Je krijgt bij je geluidskaart namelijk geen RCA kabels als het goed is, die moet je los bijkopen. Kan je nooit genoeg van hebben overigens dus kan geen kwaad.
F
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2015
dankjewel hier moet ik verder mee komen :)
Hardtraxxer
97 posts member since 2013
last seen May 2022
Ik ben er eindelijk zeker van: ik ga investeren in nieuwe DJ gear. Ik wil graag een setje CDJ 350's kopen. Omdat het een flinke investering is, wil ik nog één laatste check van jullie.

- Zijn er betere alternatieven voor rond de 1500 euro?
- Zijn er nieuwe ontwikkelingen waardoor op korte termijn betere alternatieven komen?

Alvast bedankt!
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 7 days ago
Ik moet zeggen dat ik die Pioneer XDJ-R1 ook wel heel interessant vind, lijkt me ook wel de moeite waard om naar te kijken als je toch al rond dit bedrag zit te kijken. Zelf niet mee gedraaid dus kan er verder niet heel veel op los laten haha.
Hardtraxxer
97 posts member since 2013
last seen May 2022
Het is toch de CDJ 350 set geworden. Gisteren besteld en nu al binnen. Bax-shop, bedankt!

Ik kom er alleen net achter dat ik geen boxen heb die ik er op kan aansluiten :whistle:

Heeft iemand tips voor een klein prijsje? (max 100 euro)
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 4 days ago
http://tweakers.net/pricewatch/245975/l ... -z523.html wellicht, evt met iets als http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/ ... Kabel.html , om de enkele jack plug op je mengpaneel aan te kunnen sluiten. Heb zelf de Z623, maar die valt net buiten jouw prijsklasse, dus wellicht dat deze uitkomst biedt :)
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Veel plezier ermee :-)
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Hallo medemens.

Weet iemand een Nederlandse winkel die 3,5 stereo to 2x 3,5 mono female verkoopt?
Een splitter dus die van een stereo output twee mono kanalen maakt?
Hardtraxx Addict
1049 posts member since 2011
last seen Apr 2024
Broken Balance wrote:Hallo medemens.

Weet iemand een Nederlandse winkel die 3,5 stereo to 2x 3,5 mono female verkoopt?
Een splitter dus die van een stereo output twee mono kanalen maakt?
Hier in Lelystad hebben wij TCTron, weet niet of het een landelijke winkel is;)
P
Hardtraxx Addict
1034 posts member since 2012
last seen Jul 2026
Ik heb deze kabel thuis liggen (http://www.bax-shop.nl/beltpack-kabels- ... tails.html) voor me koptelefoon alleen hij past niet door dat ijzeren ringetje. Iemand enig idee hoe ik dat eraf kan halen/slopen zonder de jack te beschadigen?
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Die kabel is bedoeld voor een bodypack zender, de ene kant gaat in je gitaar o.i.d. en de andere kant, die met het ringetje, gaat in de zender en die lock je met het ringetje. Hij zal er vast af kunnen maar het is niet zoals het bedoeld is en zal waarschijnlijk moeilijk gaan. Je kunt misschien beter een nieuwe kabel kopen...

Heb er hier toevallig ook een paar liggen maar geloof niet dat ik die er zonder geweld af krijg.
Hardtraxxer
584 posts member since 2014
last seen Oct 2025
Waar moet je een beetje op letten bij het kopen van usb? Wat is het beste?

Zijn deze aan te raden?

http://www.bax-shop.nl/usb-stick/kingst ... tails.html
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Civitas wrote:Waar moet je een beetje op letten bij het kopen van usb? Wat is het beste?

Zijn deze aan te raden?

http://www.bax-shop.nl/usb-stick/kingst ... tails.html
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met de Kingston DataTravelers.. Heb er in totaal 4 liggen, 2 zijn er binnen een paar maanden stuk gegaan. Ik gebruik nu zelf de Corsair Survivor sticks, ze zijn wel een stukje duurder maar tot dusver doen ze het bijzonder goed!
J
Hardtraxxer
114 posts member since 2009
last seen Apr 2017
Zit op de numark ndx400 ook een id3 mode zoals op de 800 of niet?

Edit: ik heb t antwoord al :)
Hardtraxxer
54 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Lastig vraagje voor jullie.

Wij zijn met een paar vrienden van plan om in de zomer op "afwijkende" locaties privé feesjes te houden. Hierbij kan je denken aan het strand, op een weiland etc etc. (waar dus weinig/geen energie voorzieningen zijn).

Mijn vraag is hoe krijg ik genoeg elektriciteit om mijn (toekomstigge) Pioneer controller DDJ-SX + boxen (waarschijnlijk KRK RP-6)of andere boxen te gebruiken. Ik zat zelf te denken om mijn auto te gebruiken als power leverancier(ik kan het geluid output van mijn auto gebruiken als boxen(aux)). Grote batterij generator gebruiken of iets??

Het belangrijkste is dus de elektriciteit voor de controller of de muziek te kunnen blijven draaien. ( ik ben bang dat mijn auto het op gegeven moment begeeft op zoveel aparaten)

Het plan is nog in zijn beginfase dus alle hulp en tips zijn welkom!
Hardtraxxer
103 posts member since 2013
last seen Nov 2014
TheDoctor wrote:Lastig vraagje voor jullie.

Wij zijn met een paar vrienden van plan om in de zomer op "afwijkende" locaties privé feesjes te houden. Hierbij kan je denken aan het strand, op een weiland etc etc. (waar dus weinig/geen energie voorzieningen zijn).

Mijn vraag is hoe krijg ik genoeg elektriciteit om mijn (toekomstigge) Pioneer controller DDJ-SX + boxen (waarschijnlijk KRK RP-6)of andere boxen te gebruiken. Ik zat zelf te denken om mijn auto te gebruiken als power leverancier(ik kan het geluid output van mijn auto gebruiken als boxen(aux)). Grote batterij generator gebruiken of iets??

Het belangrijkste is dus de elektriciteit voor de controller of de muziek te kunnen blijven draaien. ( ik ben bang dat mijn auto het op gegeven moment begeeft op zoveel aparaten)

Het plan is nog in zijn beginfase dus alle hulp en tips zijn welkom!
Aggregaat huren. Punt. Als je tenminste nog naar huis wilt rijden.
Hardtraxxer
54 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Bushman wrote:
TheDoctor wrote:
Aggregaat huren. Punt. Als je tenminste nog naar huis wilt rijden.
Precies wat ik zocht, thanks goos :thumbsup: :thumbsup: