Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 15:34 

Hardtraxxer

Iemand ervaring met de JBSystems DJ Kontrol 2?

Heeft het altijd goed gedaan alleen laatst begon hij icm Virtual DJ wat rare dingen te doen. Zo moest ik eerst een paar keer de pitch sliders heen en weer halen voordat het geregistreerd werd, en vandaag ging de channel slider opeens moeilijk doen, half terug schieten en het zag er allemaal wat bugged uit.
Dus ik even usb kabel eruit en er weer in, nog steeds hetzelfde probleem.
Even Virtual DJ geherinstalleerd, alle kabels uit de DJ Kontrol 2, en nu gaat die opeens niet meer aan :thumbdown: . Al verschillende USB kabels en systemen geprobeerd maar de lampjes blijven uit en Virtual DJ herkent hem niet als controller, echter herkent Windows hem wel gewoon:

Afbeelding

Ik kan ook gewoon muziek in Virtual DJ afspelen via zowel mijn boxen als headset die aan de controller is aangesloten, iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik vrees zelf dat alleen de ingebouwde soundcard nog werkt, maar alles eromheen kapot is. Ik kan overigens ook niets vinden over deze controller en de problemen die het heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2014 11:54 

Hardtraxxer

TondH schreef:
Heeft iemand hier ervaring met deze controller? Ik wil als hobby een beetje beginnen met mixen. Deze is redelijk betaalbaar voor mij.
http://www.tonecontrol.nl/pioneer-ddj-sb

Zelfde vraag geldt voor mij. Iemand deze in bezit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2014 17:21 

Hardtraxxer

Roan schreef:
TondH schreef:
Heeft iemand hier ervaring met deze controller? Ik wil als hobby een beetje beginnen met mixen. Deze is redelijk betaalbaar voor mij.
http://www.tonecontrol.nl/pioneer-ddj-sb

Zelfde vraag geldt voor mij. Iemand deze in bezit?

Ik denk dat niemand hem heeft. Ik had deze op het oog, omdat er best goede beoordelingen zijn en er wordt gezegd dat hij erg geschikt is voor beginners. Daarnaast is het een Pioneer, wat volgens mij wel garant staat voor kwaliteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 20:13 

Hardtraxx Veteran

Ik heb Denon DNS1200's staan en die kun je verbinden met D Link, maar wat voegt dat toe als ik dat doe? Is het het enige dat je maar 1 usb stick nodig hebt voor 2 spelers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2014 21:49 

Hardtraxx Elite

Attaudio schreef:
Ik zit met het volgende..

Ik heb 2 CDJ 850's, als een playlist maak met record box en deze vervolgens op een USB-stick zet wil mijn pitch niet op 'WIDE"
de nummers die ik in de playlist zet zijn gewoon mp3tjes.

Wat doe ik verkeerd?

Dit heb ik gevonden op de pioneer site

Tempo - CDJ-850
Master Tempo - Ja
Tempo Control steps - 0,02% bij +/-6%, 0,05% bij +/- 10% & 16%, 0,5% bij WIDE
Tempo Control Ranges (CD) - +/-6%, +/-10%, +/-16%
Tempo Control Ranges (MP3) - +/-6%, +/-10%, +/-16%, +/-100% WIDE

JE doet niks verkeerd, de CDJ-850 support 100% pitchen alleen met audio cd's! Met USB of MP3 cd's is +/-16% het maximum
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2014 05:33 

Hardtraxxer

MrBunni schreef:
Iemand ervaring met de JBSystems DJ Kontrol 2?

Heeft het altijd goed gedaan alleen laatst begon hij icm Virtual DJ wat rare dingen te doen. Zo moest ik eerst een paar keer de pitch sliders heen en weer halen voordat het geregistreerd werd, en vandaag ging de channel slider opeens moeilijk doen, half terug schieten en het zag er allemaal wat bugged uit.
Dus ik even usb kabel eruit en er weer in, nog steeds hetzelfde probleem.
Even Virtual DJ geherinstalleerd, alle kabels uit de DJ Kontrol 2, en nu gaat die opeens niet meer aan :thumbdown: . Al verschillende USB kabels en systemen geprobeerd maar de lampjes blijven uit en Virtual DJ herkent hem niet als controller, echter herkent Windows hem wel gewoon:

Ik kan ook gewoon muziek in Virtual DJ afspelen via zowel mijn boxen als headset die aan de controller is aangesloten, iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik vrees zelf dat alleen de ingebouwde soundcard nog werkt, maar alles eromheen kapot is. Ik kan overigens ook niets vinden over deze controller en de problemen die het heeft.

Ik heb de JB systems kontrol 3, ik gebruik hem echter nooit via VDJ omdat dat vanaf het begin af aan niet heeft gewerkt (heb een mac, schijnt het probleem te zijn) . Sws kan ik iedereen om traktor te gebruiken. Voor jou een oplossing om zo te kijken of alles nog werkt. Zijn als het goed is mappings voor te vinden online!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 19:13 

Hardtraxxer

Beste Lezer!

Even snel voorstellen: Ik ben Lars en ben 25 jaar kom uit Breda.

Ik ben even einde ten raadt en dacht ik vraag het open op een forum ik hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen.. Ik draai nu zeker al een half jaar op de Pioneer Cdj 350 met usb`s en dat beviel perfect als mixer heb ik de Reloop Usb 350 deze werkt samen perfect. Maar sinds +/- 1 week heb ik een probleem met mijn usb sticks hoe het kan snap ik echt totaal niet.. Werkelijk ik heb 4 usb sticks waarvan 2 van SanDisk 8 G zijn.. 1 daarvan werkt perfect niks aan de hand al mijn andere usb`s ook die van Sandisk (2e) lopen met een kiezen van een nummer vast of blijft 10 sec hangen en vervolgens moet ik mijn USB dus eruit halen of de Pioneer aan en uit zetten.. Hoe het kan ik snap er werkelijk niks van nu kan ik dus niet normaal draaien door dit probleem ben ik nu bijna genoodzaakt CD`s te draaien.. Maar echt hoe onmogelijk het klinkt het is echt raar ik heb 1 usb die werkt op beide decks probeert en werk gewoon.. Dus het zou niet aan de Pioneer's moeten liggen denk ik.. Hopelijk kan iemand mij helpen want ik wil eigenlijk een nieuwe USB kopen maar strak heb ik dus weer het zelfde probleem.. Nu heb ik hier dus 3 usb liggen van 4 g waar ik dus niets mee kan..
Ik hoop echt snel op een reactie..

Super bedankt!

Groetjes Lars.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 20:33 

Hardtraxx Veteran

L4rs schreef:
Verhaal

Hmm.. Ik heb ook wel 's problemen gehad met USB's maar dan bij de CDJ-2000. Volgens mij had ik toen instellingen via recordbox niet goed staan.

Als ik jou een tip mag geven: ga werken met recordbox software. Het is gewoon gratis en het werkt prefect met je CDJ-350. Je CDJ's lezen de tracks dan veel sneller en je krijgt direct de juiste informatie.

Een andere tip: koop een 3.0 usb stick. 3.0 is sneller dan 2.0 en leest dus sneller de data die er op staat of die je er op zet. 3.0 is gewoon compatibel met een 2.0 of 1.1 poort op je pc dus dat maakt allemaal niet zo veel uit. Ook mbt tot eventuele optredens zou ik als ik jouw was gewoon 2 stevige en snelle 3.0 usb sticks kopen (bijv. van Corsair). Deze worden ook veel gebruikt door bekende artiesten en zijn lekker robuust. Het kost je voor 16 GB wel ongeveer 30 euro per stuk dus het is een redelijke investering wellicht maar daar heb je lang profijt van!

Wellicht lost dit het probleem op. Ook zal ik gewoon als je USB's even helemaal leeg maken en allemaal formatteren. Als je ze formatteert gooit de pc alles van je USB af en is die weer helemaal ''schoon''. Dit heeft ook wel eens gewerkt bij mij.

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2014 20:45 

Hardtraxxer

G1LL schreef:
L4rs schreef:
Verhaal

Hmm.. Ik heb ook wel 's problemen gehad met USB's maar dan bij de CDJ-2000. Volgens mij had ik toen instellingen via recordbox niet goed staan.

Als ik jou een tip mag geven: ga werken met recordbox software. Het is gewoon gratis en het werkt prefect met je CDJ-350. Je CDJ's lezen de tracks dan veel sneller en je krijgt direct de juiste informatie.

Een andere tip: koop een 3.0 usb stick. 3.0 is sneller dan 2.0 en leest dus sneller de data die er op staat of die je er op zet. 3.0 is gewoon compatibel met een 2.0 of 1.1 poort op je pc dus dat maakt allemaal niet zo veel uit. Ook mbt tot eventuele optredens zou ik als ik jouw was gewoon 2 stevige en snelle 3.0 usb sticks kopen (bijv. van Corsair). Deze worden ook veel gebruikt door bekende artiesten en zijn lekker robuust. Het kost je voor 16 GB wel ongeveer 30 euro per stuk dus het is een redelijke investering wellicht maar daar heb je lang profijt van!

Wellicht lost dit het probleem op. Ook zal ik gewoon als je USB's even helemaal leeg maken en allemaal formatteren. Als je ze formatteert gooit de pc alles van je USB af en is die weer helemaal ''schoon''. Dit heeft ook wel eens gewerkt bij mij.

Succes!

Hee

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb sinds 2 weken terug inderdaad een 3.0 usb maar ook bij deze is dit probleem het geval .. Recordbox wil ik inderdaad gaan gebruiken het is bij mij inderdaad snel even op usb en draaien maar..ander tip die ik kreeg was een usb van Kingston data traveler te nemen.. Maargoed het formaten idd al gedaan hij wordt sneller idd ervan maar loopt gewoon nog steeds vast.. Lastig dus met welke soort usb ik moet halen want nu hoor ik van u deze reactie en n ander weer die.. Maar gek genoeg mijn ene usb van Sandisk werkt perfect t blijft gek gewoon maar deze problemen niet eerder gehad dat is t gekke ervan maargoed lastig nu dus..

Bedankt in ieder geval..

Grtz Lars
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2014 16:20 

Hardtraxxer

de CDJ's 350 ondersteunen geen 3.0 USB's, betekent dat je ze wel kunt gebruiken maar dat ze niet sneller werken dan 2.0 USB's, dus voor de CDJ's 350 is USB 3.0 gewoon overkill.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 17:35 

Hardtraxx Veteran

Loopmachine schreef:
de CDJ's 350 ondersteunen geen 3.0 USB's, betekent dat je ze wel kunt gebruiken maar dat ze niet sneller werken dan 2.0 USB's, dus voor de CDJ's 350 is USB 3.0 gewoon overkill.

Ow dat wist ik niet, in dat geval zou het een probleem kunnen zijn met je CDJ-350 zelf.

Goed, even iets anders:

Ik zoek een externe geluidskaart om mijn 2 KRK RP6's op aan te sluiten. En daarnaast wil ik dmv deze geluidskaart setjes opnemen met m'n XDJ-R1. Ik wil echt wel kwaliteit, maar meer dan 200 euro wil ik er echt niet voor uit geven (goedkoper is juist beter). Iemand tips? En hoe sluit ik zo'n ding dan aan? Welke bekabeling?

- Gewoon USB externe geluidskaart lijkt mij prima
- Pioneer XDJ-R1
- 2 x KRK RP 6

Ik hoor 't graag! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 18:13 

Hardtraxx Veteran

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Ik heb deze eindbaas, maar ik zou niet kunnen zeggen hoe die opneemt t.o.v. andere opties. Ik heb ook een Behringer gehad van 30 euro maar dat is uiteraard niet echt aan te raden als je budget hebt.

Aansluiting is erg simpel. De KRK's heb ik via XLR-tulp aangesloten in de geluidskaart, waarvan de XLR's in de KRK's zitten. In mijn geval vervolgens het mengpaneel via tulp-tulp ook in de geluidskaart, ik vermoed dat dit voor een console ook geldt. De geluidskaart gaat ten slotte via USB in mijn laptop en vanaf daar neem ik met Audacity op. Je kan vervolgens de input en output via de geluidskaart nog regelen maar daar maak ik geen gebruik van verder, puur en alleen als doorgeefluik.

That's it!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2014 18:43 

Hardtraxx Veteran

//Laat maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 15:46 

Hardtraxxer

2x cdj 1000 mk3 kopen voor weinig, of 2x cdj 850 voor ong. het dubbele met een usb functie? Het lijkt me erg fijn om met usb te draaien ipv cd's, maar is dit het extra geld waard? Het is puur om thuis te oefenen, normaal draai ik met mijn compagnon op cdj's 800 mk2.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 17:58 

Hardtraxx Veteran

Het dubbele betalen met zulke bedragen voor alleen het gemak van USB zou ik niet doen nee, maar het is jouw geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 18:21 

Hardtraxx Addict

Firetrap schreef:
Het dubbele betalen met zulke bedragen voor alleen het gemak van USB zou ik niet doen nee, maar het is jouw geld.

Mee eens, CD's hebben ook wel zo hun charme. Door je mapje bladeren enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2014 21:16 

Hardtraxxer

Ik ben op zoek naar een goede DJ-set voor het volgende:

Ik gebruik nu Virtual DJ in combinatie met een Numark Mixtrack Pro. Ik draai vooral thuis. Af en toe draai ik in kroegen en op feesten. In de kroegen en op feesten staan altijd CDJ's. Ik kan nu alleen met Virtual DJ draaien en niet met de CDJ's. Ik wil graag een stap maken als DJ en ook de CDJ's kunnen gebruiken die op feesten staan.

Kan ik met de Pioneer XDJ-R1 ook goed oefenen voor de CDJ's of moet ik dan direct voor de CDJ 350 gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 10:09 

Hardtraxx Elite

Tussen de XDR-1 en de CDJ350 zit niet zoveel verschil. Opzich kan je prima mrt zo'n controller aan de gang, als je jezelf maar aanleert om niet te gaan syncen en ook niet op het scherm blijft kijken naar de waveform! Dat maakt het uittellen een stuk makkelijker, maar als je een keer live draait ga je nat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 10:58 

Hardtraxx Veteran

MRHZ schreef:

Ik gebruik nu Virtual DJ in combinatie met een Numark Mixtrack Pro. Ik draai vooral thuis. Af en toe draai ik in kroegen en op feesten. In de kroegen en op feesten staan altijd CDJ's. Ik kan nu alleen met Virtual DJ draaien en niet met de CDJ's. Ik wil graag een stap maken als DJ en ook de CDJ's kunnen gebruiken die op feesten staan.

Kan ik met de Pioneer XDJ-R1 ook goed oefenen voor de CDJ's of moet ik dan direct voor de CDJ 350 gaan?

Voorheen heb ik zelf cdj 350s gehad. Prima cdsspelers om de basis van mixen mee onder de knie te krijgen. Ik ben nu toevallig net een paar maanden overgestapt op de XDJ-R1. Ideaal apart. Je kan er prima mee mixen en je hebt zoveel meer functies dan met de cdj+djm 350. Ook tijdens live optredens op 2000s kan ik me prima redden nu ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 22:11 

Hardtraxxer

En eh, een nieuwe DJM 750 of een used DJM 800? Grootste nadeel van de 750 zou voor mij de enkele filterknop zijn. Missen jullie dedicated filters op de 750? Hoe is het verschil in geluidskwaliteit? USB poort ook nuttig voor recordings?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2014 22:43 

Hardtraxx Addict

Bushman schreef:
En eh, een nieuwe DJM 750 of een used DJM 800? Grootste nadeel van de 750 zou voor mij de enkele filterknop zijn. Missen jullie dedicated filters op de 750? Hoe is het verschil in geluidskwaliteit? USB poort ook nuttig voor recordings?

Als ik iets mis op mijn mixer is het wel dedicated filters, dat is ook het grote punt waar ik naar kijk voor een volgende mixer. Ik neem aan dat geluidskwaliteit weinig uitmaakt, hangt meer af van je eventuele geluidskaart voor opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2014 23:11 

Hardtraxxer

Ordinary Joe schreef:
Bushman schreef:

Als ik iets mis op mijn mixer is het wel dedicated filters, dat is ook het grote punt waar ik naar kijk voor een volgende mixer. Ik neem aan dat geluidskwaliteit weinig uitmaakt, hangt meer af van je eventuele geluidskaart voor opnemen.

Bedankt voor je reactie. Ja, dat gevoel had ik al. Miss maar voor de DJM850 dan. Gelijk een geluidskaart erin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2014 00:30 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Tussen de XDR-1 en de CDJ350 zit niet zoveel verschil. Opzich kan je prima mrt zo'n controller aan de gang, als je jezelf maar aanleert om niet te gaan syncen en ook niet op het scherm blijft kijken naar de waveform! Dat maakt het uittellen een stuk makkelijker, maar als je een keer live draait ga je nat ;)

Ja, dat heb ik mezelf wel aangeleerd de afgelopen twee jaar. Daarom is het misschien goed om toch voor de CDJ 350's te gaan. Want het lukt mij nu iig niet om met CDJ's te draaien.

b-ram schreef:
MRHZ schreef:

Voorheen heb ik zelf cdj 350s gehad. Prima cdsspelers om de basis van mixen mee onder de knie te krijgen. Ik ben nu toevallig net een paar maanden overgestapt op de XDJ-R1. Ideaal apart. Je kan er prima mee mixen en je hebt zoveel meer functies dan met de cdj+djm 350. Ook tijdens live optredens op 2000s kan ik me prima redden nu ;)

Je kunt je redden omdat je ervaring hebt met CDJ 350 neem ik aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2014 23:13 

Hardtraxxer

Als ik via USB draai op mn XDJ R1 en ik wil recorden met audocity, hoe moet ik het dan aansluiten? Nog een kabel van mn master naar mn pc laten lopen? want het wil met de usb aansluiting niet echt lukken
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2014 17:52 

Hardtraxx Newbie

Ben in het bezit van Traktor Scratch Pro en de audio 8 van Native Instruments. Met deze middelen wil ik gaan mixen op mijn laptop, zonder controller en niet met tijdcode. Alles ingesteld en het werkt. Probleem is nu: hoe nu een nummer voor te luisteren??
Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner