Mannen, ik wil overstappen op draaien met USB sticks, maar ik heb geen idee waar ik dan op moet letten bij de aanschaf ervan. Hoeveel gb? Zijn er nog andere variabelen waar ik op moet letten?
Me cue button van cdj 1000mk3 clickt nog wel, maar de cdj doet niets? Iemand enig idee waar aan dit zou kunnen liggen? De play button van diezelfde cdj doet het nog perfect!
Niemand?
Nazale schreef:
Mannen, ik wil overstappen op draaien met USB sticks, maar ik heb geen idee waar ik dan op moet letten bij de aanschaf ervan. Hoeveel gb? Zijn er nog andere variabelen waar ik op moet letten?
Thanks alvast boys.
Behulzing/vorm, leessnelheid en eventueel beveiliging(vingerprint bijv.)
Thanks alvast boys.
Voor een aantal spelers is het format van de stick bepalend (meestal FAT32). Zorg dat je USB stick dat in ieder geval ondersteunt. Daarnaast geldt: bij grotere sticks (> 8 GB) kan de performance van het inlezen wat trager zijn op de spelers.
Thanks alvast boys.
Voor een aantal spelers is het format van de stick bepalend (meestal FAT32). Zorg dat je USB stick dat in ieder geval ondersteunt. Daarnaast geldt: bij grotere sticks (> 8 GB) kan de performance van het inlezen wat trager zijn op de spelers.
Thanks. Zijn er ook nog een aantal USB sticks waarvan bekend is dat DJ's m gebruiken? Of bepaalde merken waarvan bekend is dat ze betrouwbaar en goed zijn?
Thanks alvast boys.
Thanks. Zijn er ook nog een aantal USB sticks waarvan bekend is dat DJ's m gebruiken? Of bepaalde merken waarvan bekend is dat ze betrouwbaar en goed zijn?
Ik zit met een probleem, mijn cd-speler leest sommige cd's niet (goed) meer. Als ik hem een poosje laat laden dan geeft ie de foutcode E8303 aan. Iemand enige idee hoe dit te verhelpen is?
Het vage is, dat hij het niet bij alle cd's doet. En dat mijn andere CDJ de cd's wel gewoon afspeelt.
Ik zit met een probleem, mijn cd-speler leest sommige cd's niet (goed) meer. Als ik hem een poosje laat laden dan geeft ie de foutcode E8303 aan. Iemand enige idee hoe dit te verhelpen is?
Het vage is, dat hij het niet bij alle cd's doet. En dat mijn andere CDJ de cd's wel gewoon afspeelt.
Ik heb even een filmpje gemaakt als voorbeeld.
Het probleem ligt volgens mij aan de cd. Welk format speel je erop af? MP3 files, WAV of andere? Is het een MP3 disc? Verder kan het ook liggen aan jouw brandprogramma, of de instellingen waarmee je brand (snelheid / overruns etc.) of het type CD-R
Ik heb even een filmpje gemaakt als voorbeeld.
Het probleem ligt volgens mij aan de cd. Welk format speel je erop af? MP3 files, WAV of andere? Is het een MP3 disc? Verder kan het ook liggen aan jouw brandprogramma, of de instellingen waarmee je brand (snelheid / overruns etc.) of het type CD-R
Ik heb voornamelijk MP3 bestanden, gebruik NERO en brand altijd op de sloomste stand: 4x (600 kB/sec) hoewel hij altijd wel aan het einde aangeeft dat ie op een hogere snelheid gebrand heeft.. Verder gebruik ik gewoon goedkope CD's van de Action: CD-R - 700MB - 80min. - 52x speed
Het gekke is, dat hij soms de CD's wel leest en mijn andere CDJ leest ze allemaal wel gewoon zonder deze haperingen e.d.
Ik zou graag jullie advies willen horen over een controller.
Ben opzoek naar een 4-channel controller met gain control. Dit omdat ik (denk) hiermee veel beter live mixes te kunnen maken (vocals op channel 1, kicks op channel 2, qlimax op channel 3 etc)
Ik zat zelf te denken aan de numark N4, ook omdat deze redelijk scherp geprijst is.
Wat is jullie mening over een 4 channel controller en welk model raad je aan(het liefst met XLR blanced verbinding)?Verder heb ik ook twijfels of 2 XLR kabels kan verbinden aan mijn 3.5 jack ingang van me laptop; voor het geval de controller XLR niet ondersteund.
Ik heb laatst een nieuwe koptelefoon aangeschaft van mixvibes. Nu zat daar de crossdj software bij en dit leek me wel een leuke toevoeging op mijn set. Normaal gesproken draai ik met een Reloop rmx-30 en 2 Reloop rmp-1. Ik wil mijn laptop nu op de dj set aansluiten die ik nu heb en dan laten draaien met crossdj en heb daarom de mixvibes -mix44 usb audio interface aangeschaft. Ik weet dat ik het nu als het goed is aan kan sluiten. Maar toch lukt het me niet. Ik heb het met crossdj en virtualdj geprobeerd, maar denk dat de instellingen verkeerd zijn ofzo. Heb de line out van de mixer verbonden met de line in van de geluidskaart, en de line out van de cd-spelers met de line out. Precies zoals in de handleiding staat. Ik snap niet waarom het nu niet normaal werkt.
Verder heb ik nog een klein vraagje. Ik heb nog een mixvibes u-control 2 op de kop weten te tikken. Gewoon voor simpel setjes op te nemen achter mn laptop. echter lukt het niet om een kanaal te cueen mijn headphone. wat ik er wel doorheen hoor is het kanaal wat aan het spelen is. Ik denk dat dit een klein ding is, maar kom er zo niet uit :p
Ik ken het! ik heb twee cdj-800 ze hebben het allebei in het begin als ik ze aanzet. Wat bij mij had geholpen was betere cd's kopen. Ik heb verbatim nu. plus verbatim vinyl look.
Verder heb ik mijn cdj's ook weggebracht voor een schoonmaak beurt. (Doorblazen/schoonblazen). Kan namelijk zijn dat je laser unit af is of af begint te raken. Bij mij is dit namelijk helaas wel het geval . Maaruhh heb je het alleen bij het begin? Als ik mijn cdj's aan zet dan moet ik 10 minuten grof geschat wachten. En daarna draaien ze als een zonnetje.
Of heb je het ook als je al een tijd je cdj's gebruikt?
Heeft iemand hier ervaring met deze controller? Ik wil als hobby een beetje beginnen met mixen. Deze is redelijk betaalbaar voor mij. http://www.tonecontrol.nl/pioneer-ddj-sb
Verder heb ik nog een klein vraagje. Ik heb nog een mixvibes u-control 2 op de kop weten te tikken. Gewoon voor simpel setjes op te nemen achter mn laptop. echter lukt het niet om een kanaal te cueen mijn headphone. wat ik er wel doorheen hoor is het kanaal wat aan het spelen is. Ik denk dat dit een klein ding is, maar kom er zo niet uit :p
alvast bedankt!
Moet je niet 1 of ander schakelaartje omzetten? van Master naar Cue? Zoals bij een gewone mixer?
Oh sorry haha. Had je antwoord verkeerd gelezen en het plaatje deed het eerst niet. Maar inderdaad zo zou het moeten, maar dat werkt dus op een of andere manier niet?
Parvuz schreef:
Wat ik van Traktor weet is dat je bij instellingen wat moet veranderen voor je koptelefoon het doet. Misschien het zelfde?
Als ik met die controller mix, werk ik met het programma CrossDJ wat erbij hoort. En in principe zou het normaal plug en play zijn, maar denk dat het ergens in de audio instellingen zit. En daar ben ik niet echt een held in
Ik heb 2 CDJ 850's, als een playlist maak met record box en deze vervolgens op een USB-stick zet wil mijn pitch niet op 'WIDE" de nummers die ik in de playlist zet zijn gewoon mp3tjes.
Wat doe ik verkeerd?
Dit heb ik gevonden op de pioneer site
Tempo - CDJ-850 Master Tempo - Ja Tempo Control steps - 0,02% bij +/-6%, 0,05% bij +/- 10% & 16%, 0,5% bij WIDE Tempo Control Ranges (CD) - +/-6%, +/-10%, +/-16% Tempo Control Ranges (MP3) - +/-6%, +/-10%, +/-16%, +/-100% WIDE