Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 19:39 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Het is niet echt een probleem, maar heb je bij VDJ ook een master tempo of iets waardoor een track op hoger BPM toch gewoon fatsoenlijk klinkt?

Ja, gewoon keylock. En naar mijn mening nooit keylock aanzetten als je op een hoog tempo draait. Omdat het de key hetzelfde houdt rekt het de track uit waardoor het haperig kan klinken. Heel lelijk als dat gebeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 22:17 

Hardtraxx Veteran

Ok, maar hoe kan het dat dit op de pioneers wel gewoon lukt, zonder dat haperen en op vdj niet? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 13:28 

Hardtraxx Veteran

Omdat de Pioneers niet standaard afspelen met "keylock".
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 14:56 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Ok, maar hoe kan het dat dit op de pioneers wel gewoon lukt, zonder dat haperen en op vdj niet? :P

Pioneers gaan ook gewoon haperen.
Bekijk deze maar eens voor wat ik bedoel:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 00:15 

Hardtraxx Newbie

Ik draai al enige tijd met een setje reloop rmp-1 en reloop rmx-30. Nu wil ik eigenlijk eens af en toe een set opnemen, maar daar kom ik na meerdere malen proberen nog steeds niet uit. Ik weet dat het al heel vaak gevraagd is maar ik kom er gewoon niet uit, en hoop dat iemand me dit stap voor stap uit kan leggen. Ik ben geen beginner in het draaien, maar ben gewoon niet zo technisch aangelegd op dat gebied :/ .

Ik heb vernomen dat je, om je set te recorden, een extern apparaatje nodig hebt? Sorry als ik het verkeerd heb. Dus via mn rmp's draaien en opnemen heb ik al opgegeven. Heb echter geprobeerd om met alleen het mengpaneel met virtual dj te recorden. Ook dit lukt me niet. Ik heb mijn laptop via een externe geluidskaart (behringer uca 202) op het mengpaneel aan gesloten. Ik kan wel gewoon via virtual dj draaien maar opnemen lukt me dan nog steeds niet. Heb het ook al met audacity geprobeerd, maar als ik dan terug luister hoor ik continue kanaal 1 op mijn linker speaker en kanaal 2 op mijn rechterspeaker. Oftewel hij record alle 2 de kanalen. Ik heb dit gedaan met een tulp naar jack kabeltje. En heb die jack geprobeerd in de geluidskaart en in de laptop, maar geen van beiden werkt.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen en het onderhand een keer lukt.
alvast bedankt! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2013 21:50 

Hardtraxx Addict

Me cue button van cdj 1000mk3 clickt nog wel, maar de cdj doet niets? Iemand enig idee waar aan dit zou kunnen liggen? De play button van diezelfde cdj doet het nog perfect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2013 21:53 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:

Als je een plaat hoog pitcht (vanaf laten we zeggen +5 ofzo), dan hapert ie bij mij ook helaas. Daaronder is het nog wel prima te gebruiken :P Heb jij er helemaal geen last van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2013 22:27 

Hardtraxx Veteran

Nee, want ik heb dat filmpje wel gezien, maar dat is volgens mij tijdens het loopen (als ik het goed herinnerde), ik zal het morgen nog eens kijken.
Naar mijn mening hoor ik tracks niet haperen als ik ze met MT op een hoger bpm zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 19:06 

Hardtraxxer

Totale dj home studio aanschaffen voor amateur

Ik ben al vroeg aan het kijken om van mijn kamer een kleine dj studio te maken. Ik wil graag weten of ik iets over het hoofd zie of dat er nog essentiele producten bij moeten.

De bedoeling is een CDJ set + mixer + boxen

Voor de CDJ's was ik van plan om 2x Pioneer CDJ-850-K aan te schaffen
http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/mp3/midi-speler/pioneer-cdj-850-k-multimedia-speler-zwart/product-details.html

Voor een mixer heb ik nog niet echt een goed beeld maar ik dacht aan een Pioner DJM-750-K
http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/pioneer-djm-750-k-dj-mixer-zwart/product-details.html

Voor boxen denk ik dat er voldoende kracht zit in 2x de KRK RP6 G3
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp6-g3-actieve-studiomonitor-per-stuk/product-details.html

Hoofdtelefoons dacht ik aan een Pioneer HDJ 500
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/bekijk-alle-producten.html

Ik heb het gevoel dat ik iets mis mischien een subwoofer? maar is dat wel echt nodig?
Kabels heb ik niet meegerekent, ik wil eerst de hoofdzakkelijke hardware op een rijte zetten.

Iemand nog essentiele toevoegingen? Ik zie dat er soms een klein USB doosje bij een set zit, iemand idee wat dit is?

Excuus als ik als een "noob" overkom maar zoals ik als zij Amateur :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 19:26 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Naar mijn mening hoor ik tracks niet haperen als ik ze met MT op een hoger bpm zet.

Het viel mij ook pas recent op bij het terugluisteren van een setje in de auto. Tijdens het draaien zelf hoor ik het ook niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 20:33 

Hardtraxx Addict

TheDoctor schreef:

Ik ben al vroeg aan het kijken om van mijn kamer een kleine dj studio te maken. Ik wil graag weten of ik iets over het hoofd zie of dat er nog essentiele producten bij moeten.

http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/mp3/midi-speler/pioneer-cdj-850-k-multimedia-speler-zwart/product-details.html

Voor een mixer heb ik nog niet echt een goed beeld maar ik dacht aan een Pioner DJM-750-K
http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/pioneer-djm-750-k-dj-mixer-zwart/product-details.html

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp6-g3-actieve-studiomonitor-per-stuk/product-details.html

Ik heb het gevoel dat ik iets mis mischien een subwoofer? maar is dat wel echt nodig?
Kabels heb ik niet meegerekent, ik wil eerst de hoofdzakkelijke hardware op een rijte zetten.

Iemand nog essentiele toevoegingen? Ik zie dat er soms een klein USB doosje bij een set zit, iemand idee wat dit is?

Wellicht nog een stekker doos, lijkt me niet dat je 6 stopcontacten op je kamer hebt. Dat USB doosje wordt vaak gebruikt om of setjes op te nemen of voor time-code setup.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 22:02 

Hardtraxx Elite

TheDoctor schreef:

Denk dat je hiermee een zeer mooie set hebt! Subwoofer is in mijn ogen aardige overkill, tenzij je een grote ruimte hebt en er ook flink op los kan pompen. Wat betreft de kabels heb je met de DJM750 2 mogelijkheden:

- Je neemt gebalanceerde XLR kabels voor je speakers, deze sluit je aan op de MASTER van je mixer.
- Je sluit ze via RCA (tulp) kabels aan op de BOOTH output. Voordeel hiervan is dat je makkelijk het volume van je monitors aan kan passen zonder het master volume te wijzigen, vooral handig als je wat gaat opnemen!

Gebalanceerd is over het algemeen wel beter, je hebt namelijk geen storing/ruis op de kabel, maar je mis het gebruiksgemak van makkelijk je output volume veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2013 22:13 

Hardtraxx Veteran

Ik persoonlijk hoor geen verschil tussen gebalanceerd en ongebalanceerd. Zeker voor draaien zitten er naar mijn mening geen echte voordelen aan om het op XLR aan te sluiten, mits je goeie RCA kabels gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 15:15 

Hardtraxxer

Jullie advies is goud waard, bedankt! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 19:48 

Hardtraxx Elite

chicken schreef:
Ik persoonlijk hoor geen verschil tussen gebalanceerd en ongebalanceerd. Zeker voor draaien zitten er naar mijn mening geen echte voordelen aan om het op XLR aan te sluiten, mits je goeie RCA kabels gebruikt.

Tja, ik heb meegemaakt dat ik radiozenders hoor op m'n monitors als ik geen gebalanceerde kabels gebruik. Goede monitors zijn bijzonder gevoelig, waardoor je beter gebalanceerde XLR's kan gebruiken dan simpele RCA's
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 20:40 

Hardtraxx Elite

Ik zou graag mijn DJM350 aan willen sluiten op m'n laptop zodat ik zegmaar live kan streamen.
Is het ook mogelijk dat ik een tulp-aux kabel van mn OUT naar mn laptop doe?
Of is die aux ingang van mn laptop alleen maar een output?

Beetje wazig uitgelegd, maar zou niet weten hoe ik het anders moet zeggen.. iemand die me kan helpen of een andere (makkelijke) oplossing heeft? :P

EDIT:
Even wat lopen kloten.. en de aux kabel in de microfoon aansluiting gedaan, met dit als resultaat....
[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/97632078/file.html[/zippy]

Klinkt voor geen meter dus.. Welke kabel zou ik nodig hebben? Tulp->Microfoon.. bestaat dat? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 13:55 

Hardtraxx Veteran

Ik heb met opnemen altijd een zoem, heel naar. Ik ga eerst proberen met nieuwe kabels of het dan verholpen is, maar zo niet, is het ook mogelijk om een set op te nemen zonder laptop? Met 1 of ander apparaatje ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:31 

Hardtraxx Veteran

ramon038 schreef:
EDIT:
Even wat lopen kloten.. en de aux kabel in de microfoon aansluiting gedaan, met dit als resultaat....
[zippy]http://www22.zippyshare.com/v/97632078/file.html[/zippy]

Klinkt voor geen meter dus.. Welke kabel zou ik nodig hebben? Tulp->Microfoon.. bestaat dat? :P

Zo te horen heeft je laptop nog een losse microfoon ergens zitten want dit klinkt niet als geluid uit een kabeltje. Kun je makkelijk testen door even iets te roepen terwijl je opneemt, als je jezelf hoort is het niet goed haha. Staan je opname instellingen in Windows goed? Juiste ingang voor opname gekozen? Er even vanuit gaande dat je Windows hebt.

Je bent in ieder geval op de goede weg. Microfoon ingang op je laptop is prima, alleen niet vergeten het ingangsvolume in de windowsmixer omlaag te schroeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:36 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:

Denk dat je hiermee een zeer mooie set hebt! Subwoofer is in mijn ogen aardige overkill, tenzij je een grote ruimte hebt en er ook flink op los kan pompen. Wat betreft de kabels heb je met de DJM750 2 mogelijkheden:

- Je neemt gebalanceerde XLR kabels voor je speakers, deze sluit je aan op de MASTER van je mixer.
- Je sluit ze via RCA (tulp) kabels aan op de BOOTH output. Voordeel hiervan is dat je makkelijk het volume van je monitors aan kan passen zonder het master volume te wijzigen, vooral handig als je wat gaat opnemen!

Gebalanceerd is over het algemeen wel beter, je hebt namelijk geen storing/ruis op de kabel, maar je mis het gebruiksgemak van makkelijk je output volume veranderen.

Gebalanceerd is inderdaad fijner maar dat merk je vooral als je lange kabels hebt. Maar het kan geen kwaad om gebalanceerd te nemen, hoeft niet veel meer te kosten. Dan kun je het volume van je speakers gewoon met de Master aanpassen, de DJM750 heeft namelijk een REC Out die je gebruikt om setjes op te nemen. Het volume daarvan wordt niet aangepast als je de master aanpast :)

Verder een keurig setje! Misschien nog speakerstatieven om de speakers op te plaatsen? Sub zou ik inderdaad even laten, kun je alsnog doen als het niet genoeg is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 12:27 

Hardtraxxer

Maar tijdens het opnemen aan de master zitten maakt toch helemaal niet uit? Al zet ik hem stil, opnemen doet die gewoon, tenzij ik aan de gain ga draaien of faders natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 14:38 

Hardtraxx Veteran

SiweZ schreef:
Maar tijdens het opnemen aan de master zitten maakt toch helemaal niet uit? Al zet ik hem stil, opnemen doet die gewoon, tenzij ik aan de gain ga draaien of faders natuurlijk :P

Bij mij wel. Alleen maakte mijn booth volume niet uit, daar kon ik aan draaien tot ik een ons woog :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 15:42 

Hardtraxx Veteran

SiweZ schreef:

Nee, dat maakt niks uit, dat zei ik ;) Mits je de opname maakt vanaf je REC Out, kun je draaien aan de master wat je wilt. Of booth, kan ook. Alleen als je opneemt vanaf Master2, dan gaat het volume mee met je Master maar dat lijkt me logisch. Het was dan ook een reactie op wat Takku schreef.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 15:53 

Hardtraxxer

Sorry, klopt las weer eens niet goed -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 16:27 

Hardtraxx Veteran

Bijna weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 17:48 

Hardtraxxer

:list: *deleted :list:
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner