Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 18:58 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Heb je op je mixer de output verdraait naar alleen rechts of iets dergelijks? Anders zou ik het ook niet weten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 19:32 
 
Hardtraxx Veteran

Nee zit geen regelaar op wat dat betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 21:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik haal het niet direct uit je verhaal dus: Heb je de XLR-kabels al eens omgedraaid tussen L en R? Dan weet je zeker of het de output van je mixer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 22:08 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb de tulpingangen van de master 2 gebruikt, geen XLR dus. Wanneer ik deze omdraai blijft diezelfde box het niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Mijn eerste en enige ingeving was dan ook dat het hem zat in de kabel XLR - Tulp die tussen de mixer en twee monitoren zit. Zodoende nieuwe kabel gehaald, geplugd en weer geprobeerd. Zelfde probleem, lag dus niet aan de kabel :/

Firetrap schreef:
Ik heb de tulpingangen van de master 2 gebruikt, geen XLR dus. Wanneer ik deze omdraai blijft diezelfde box het niet doen.


Huh?

Het ligt dus niet aan de uitgang van de mixer want als je de kabels omdraait doet dezelfde speaker het dus nog niet, begrijp ik dat goed? En er zit verder niks tussen de mixer en de speakers? Of zit daar die geluidskaart nog tussen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 16:50 
 
Hardtraxx Veteran

Dat begrijp je goed. Normaal gesproken heb ik de geluidskaart er nog tussen zitten zodat ik kan opnemen via de laptop, en dan doet die ene box het niet. Nu mix ik zonder die geluidskaart en doen ze beiden het wel gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 17:46 
 
Hardtraxxer

Ik ben op zoek naar nieuwe boxen. En ik zit te twijfelen tussen dit:

SPSW06 Actieve 6.5" Speakers USB LED 400W paar : http://www.tronios.com/nl/sound/speaker ... -pair.html

en de Devine Artis 12A 300 watt actieve luidspreker : http://www.bax-shop.nl/actieve-fullrang ... tails.html


- Dan zou ik bij de eerste link 2 speakers hebben en bij de 2e link zou ik dan eerst 1 box kopen ivm met geld (dan ben ik van plan later er nog een bij te schaffen.)

Wat raden jullie mij aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Dat begrijp je goed. Normaal gesproken heb ik de geluidskaart er nog tussen zitten zodat ik kan opnemen via de laptop, en dan doet die ene box het niet. Nu mix ik zonder die geluidskaart en doen ze beiden het wel gewoon.

Dan lijkt het mij noch de speakers, noch de mixer en kan het toch echt weinig anders zijn dan een kapotte geluidskaart... Ondanks dat iets al een tijdje draait, het kan natuurlijk een keer stuk gaan. Kun je tussen de geluidskaart en je speakers nog iets omdraaien of had je dat al gedaan?

Je zou natuurlijk, als test, een nieuwe/andere geluidskaart kunnen lenen of kopen. Mocht het daarmee niet opgelost zijn, dan zou je die nieuwe kaart, in het geval van kopen, natuurlijk nog terug kunnen sturen. Dan heb je alle mogelijke opties geprobeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 20:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey allemaal,

Ik heb onlangs tweedehands CDJ1000 MK3's gekocht.

Op beide decks voelt de Hot Cue 'C' anders aan dan A en B.. hoort dit of niet?

Heeft iemand dezelfde decks die even kan voelen? haha..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 20:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
Ik ben op zoek naar nieuwe boxen. En ik zit te twijfelen tussen dit:

Wat raden jullie mij aan?

Waarvoor wil je ze gaan gebruiken? Voor je pc? Voor het draaien?

Het is nogal appels met peren vergelijken... De Skytek set is meer een karaoke set dan een speakerset en de Devine is wel een speaker maar ook deze lijkt meer bedoeld voor karaoke en of die nou zo lekker klinkt? Verder hebben ze beide functies waar je, denk ik, nooit gebruik van zult maken. Zeker als je ermee wilt gaan draaien... En als je ze aan een pc wilt hangen, dan kun je toch daar vanaf muziek afspelen? Dan heb je al die afspeel mogelijkheden dus niet nodig.

Hoe dan ook denk ik dat je voor het geld beter kunt kijken naar een goede speakerset zonder al die fratsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 20:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

remkovzki schreef:
Hey allemaal,

Ik heb onlangs tweedehands CDJ1000 MK3's gekocht.

Op beide decks voelt de Hot Cue 'C' anders aan dan A en B.. hoort dit of niet?

Heeft iemand dezelfde decks die even kan voelen? haha..

Heb even gevoeld maar ik kan met mijn ogen dicht geen verschil voelen tussen A, B of C haha. De knopjes die onder de plastic knopjes zitten breken nog wel eens af. Vooral de play/stop en cue knop worden vaak vervangen. Het kan zijn dat je C-knoppen vervangen zijn, of misschien wel de A en B OF er zit iets tussen. Ligt er een beetje aan hoe het voelt. Zou wel toevallig zijn dat het bij beide decks is gebeurd maar het kan natuurlijk.

Als ze vervangen zijn, zijn ze misschien niet diep genoeg in het printplaatje versmolten. Zou je zelf kunnen bekijken door ze even open te maken wat vrij gemakkelijk en niet eng is. Je hoeft de printplaat niet los te halen, je kunt de puntjes namelijk vanaf de achterkant al zien zitten. Ik had ergens wel een PFD met instructies voor de CDJ1000 maar deze kerel legt het ook duidelijk genoeg uit. Wel voor een CDJ800 maar ze zijn van binnen nagenoeg hetzelfde:

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 20:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
remkovzki schreef:
Hey allemaal,

Ik heb onlangs tweedehands CDJ1000 MK3's gekocht.

Op beide decks voelt de Hot Cue 'C' anders aan dan A en B.. hoort dit of niet?

Heeft iemand dezelfde decks die even kan voelen? haha..

Heb even gevoeld maar ik kan met mijn ogen dicht geen verschil voelen tussen A, B of C haha. De knopjes die onder de plastic knopjes zitten breken nog wel eens af. Vooral de play/stop en cue knop worden vaak vervangen. Het kan zijn dat je C-knoppen vervangen zijn, of misschien wel de A en B OF er zit iets tussen. Ligt er een beetje aan hoe het voelt. Zou wel toevallig zijn dat het bij beide decks is gebeurd maar het kan natuurlijk.

Als ze vervangen zijn, zijn ze misschien niet diep genoeg in het printplaatje versmolten. Zou je zelf kunnen bekijken door ze even open te maken wat vrij gemakkelijk en niet eng is. Je hoeft de printplaat niet los te halen, je kunt de puntjes namelijk vanaf de achterkant al zien zitten. Ik had ergens wel een PFD met instructies voor de CDJ1000 maar deze kerel legt het ook duidelijk genoeg uit. Wel voor een CDJ800 maar ze zijn van binnen nagenoeg hetzelfde:



Thanks voor je reactie!

Ze werken wel gewoon dus ik ga mn decks niet open maken, beide C knoppen zijn juist super gevoelig, hoeft ze niet in te drukken om te activeren aanraking vergelijkbaar met een iPhone touchscreen is al voldoende zeg maar.. Bovendien gebruik ik ze niet erg vaak dus maakt het niet echt uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

remkovzki schreef:

Thanks voor je reactie!

Ze werken wel gewoon dus ik ga mn decks niet open maken, beide C knoppen zijn juist super gevoelig, hoeft ze niet in te drukken om te activeren aanraking vergelijkbaar met een iPhone touchscreen is al voldoende zeg maar.. Bovendien gebruik ik ze niet erg vaak dus maakt het niet echt uit :)

Geen probleem :)

Als ze gevoelig zijn is het juist dat ze defect zijn... Daar heb ik last van gehad bij mijn cue knop haha. Dan komt het knopje niet meer genoeg omhoog en maak je dus constant contact. Kan op zich geen kwaad tot hij een keer zelf contact maakt (door een tik tegen de speler of een flinke bass) en dan springt hij dus naar dat cue-punt toe haha.

Die knopjes zijn niet duurder dan een euro per stuk. Laten repareren kost je €15,- maar als je kunt solderen is het echt een klus van niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 21:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
G1LL schreef:
Ik zou nooit met ITunes of Windows media player ofzo gaan branden. Bij wmp krijg je in ieder geval wel Track 1, track 2 etc. Het enige wat ik zou doen is branden met Nero en niks anders. Dit ivm met kwaliteit, brandsnelheid en andere handige instellingen. Welke Nero maakt in principe niet uit.

Dat. Als je toevallig Nero 10 gebruikt, zit daar ook Nero Coverdesign bij. Dan kun je de playlist die je brandt ook meteen printen, super handig en met Nero heb je sowieso iets meer controle over de ID tags dan dat je dat bij bijvoorbeeld Itunes hebt.

Juist niet, bij Itunes kan je alle gegevens van de ID tags heel makkelijk aanpassen. Ook kan je brandsnelheid, of je mp3 of audio cd wil, of je de ID tags wilt bewaren op de CD gewoon aan- en uitzetten. Plus je kan je al bestaande afspeellijsten zo branden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 21:38 
 
Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Firetrap schreef:
Dat begrijp je goed. Normaal gesproken heb ik de geluidskaart er nog tussen zitten zodat ik kan opnemen via de laptop, en dan doet die ene box het niet. Nu mix ik zonder die geluidskaart en doen ze beiden het wel gewoon.

Dan lijkt het mij noch de speakers, noch de mixer en kan het toch echt weinig anders zijn dan een kapotte geluidskaart... Ondanks dat iets al een tijdje draait, het kan natuurlijk een keer stuk gaan. Kun je tussen de geluidskaart en je speakers nog iets omdraaien of had je dat al gedaan?

Je zou natuurlijk, als test, een nieuwe/andere geluidskaart kunnen lenen of kopen. Mocht het daarmee niet opgelost zijn, dan zou je die nieuwe kaart, in het geval van kopen, natuurlijk nog terug kunnen sturen. Dan heb je alle mogelijke opties geprobeerd.


Was ik inderdaad al van plan ;) thanks voor de aandacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 21:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
maarten1410 schreef:
G1LL schreef:
Ik zou nooit met ITunes of Windows media player ofzo gaan branden. Bij wmp krijg je in ieder geval wel Track 1, track 2 etc. Het enige wat ik zou doen is branden met Nero en niks anders. Dit ivm met kwaliteit, brandsnelheid en andere handige instellingen. Welke Nero maakt in principe niet uit.

Dat. Als je toevallig Nero 10 gebruikt, zit daar ook Nero Coverdesign bij. Dan kun je de playlist die je brandt ook meteen printen, super handig en met Nero heb je sowieso iets meer controle over de ID tags dan dat je dat bij bijvoorbeeld Itunes hebt.

Juist niet, bij Itunes kan je alle gegevens van de ID tags heel makkelijk aanpassen. Ook kan je brandsnelheid, of je mp3 of audio cd wil, of je de ID tags wilt bewaren op de CD gewoon aan- en uitzetten. Plus je kan je al bestaande afspeellijsten zo branden.

Dat werkt hetzelfde dan bij Nero maar ik vertrouw iTunes niet met cd's. Al een paar keer mislukte cd's gehad wat met Nero nog niet gebeurd is. En ik mis die covertool bij iTunes...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
maarten1410 schreef:
een nieuwe/andere geluidskaart kunnen lenen of kopen.


Was ik inderdaad al van plan ;) thanks voor de aandacht.


Geen punt, ben benieuwd of je het opgelost krijgt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2013 15:42 
 
Hardtraxx Veteran

Een geluidskaart van een vriend geprobeerd, de Tascam van 89 euro, en het geluid deed het weer zoals het zou moeten. Het lag dus aan de geluidskaart ..... dacht ik. Ditmaal de Numark Stereo I/O USB audio interface besteld, vandaag ontvangen en meteen aangesloten. Krijg ik verdomme wéér geen geluid uit de mixer geduwd. Daar waar bij de andere geluidskaart iig één monitor nog geluid voort wist te brengen, gebeurt er na geluidssignalen naar de mixer te sturen nu helemaal niks. Ook in deze situatie echter komen de geluiden die ik vanaf mijn laptop door de geluidskaart stuur wel gewoon uit de monitoren.

Kijk ik nu gewoon in de verkeerde prijsklasse wat betreft de geluidskaart? Ik kan het me haast niet voorstellen want zo'n apparaatje hoort het wel gewoon te doen. Iemand ook maar enig idee wat eraan zou kunnen schelen nog? Wellicht iets aan de instellingen van de nieuwe geluidskaart? Heb de input gewoon in de line gedaan en de output daar waar de output moet. Line staat ook aan met het schakelaartje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 17:43 
 
Hardtraxxer

Goedemiddag, ik ben Sierd Bootsma en zit al geruime tijd op dit forum rond te kijken maar heb pas sinds enkele maanden een acount aangemaakt. Ik woon in Friesland in een dorp vlak bij Sneek, ik ben sinds een jaar bezig met het mixen van harddance. Dit doe ik met 2 x reloop rmp 1 schratch + berhinger djx750 pro.

Sinds vandaag wil mijn cd(la) in de cd speler niet meer openen, eerst probeerd die het wel maar na enkele seconden komt er een error in de display te staan en doet die verder niks. De paar keer openen hiervoor gingen steeds moeizamer..

Ik heb geen flauw idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen, daarom ben ik benieuwd of 1 van jullie hier meer van af weet.

Ik hoor het wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2013 21:40 
 
Hardtraxx Veteran

Tsja, mechanisch probleempje kan door van alles komen. Oorzaak is ook niet meer zo belangrijk, wat je er aan kan doen is een reparatieservice in jouw buurt opzoeken. Zelf kan je ook het een en ander loshalen maar dan moet je wel enige knowhow hebben van de werking van het apparaat, anders kom je ook niet ver.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 20:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beste Hardtraxxers,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten over te stappen op echte gear. Ik maak al sinds ik naar hardstyle luister mixjes met Virtual DJ en andere programmas, maar ik wil echt een stap verder.
Ik vraag bij jullie advies, omdat ik niet duidelijk kan vinden wat ik precies wil hebben.
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik ben op zoek naar een volledige set (zover kwam ik met Google ook nog wel), maar ik wil graag dat de set:

  • CD/USB afspeelt (wat raden jullie aan?)
  • Een goede beginners-set is, niet al te veel opties, gewoon standaard
  • Een plug&play set is, in de zin van, makkelijk aan te sluiten mocht je ooit buitenshuis nodig hebben, zonder software programma eraan vast, gewoon boxen eraan en gaan! (en bijv, een kabeltje zodat je op kan nemen in Audacity o.i.d. is prima!)
  • De prijs maakt mij niet zoveel uit, maar een volledig setje rond de 5-600 euro moet wel kunnen (toch?)

Misschien heeft iemand onlangs gear gekocht en is hij/zij er supertevreden mee, laat het me weten.

Alvast veel dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 21:04 
 
Hardtraxx Addict

Reloop setje.

http://link.marktplaats.nl/702273845
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 21:05 
 
Hardtraxx Veteran

Voor 700 euro zou ik dan eerder CDJ800's nemen met een wat simpelere mixer. :)

Guido schreef:
Misschien heeft iemand onlangs gear gekocht en is hij/zij er supertevreden mee, laat het me weten.

Ja, maar niet in deze prijsklasse. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 21:14 
 
Hardtraxx Addict

100% true, maar die ondersteunen helaas geen USB. CDJ350 is dan een goede optie van Pioneer, wordt alleen wat prijziger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2013 21:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Voor 700 euro zou ik dan eerder CDJ800's nemen met een wat simpelere mixer. :)

Ja, maar niet in deze prijsklasse. :$

Of 2xCDJ 1000 MK2 voor 500 en die RMX 40 mixer voor 200. Nog beter, en dan zit je ook aan 700 :P

Edit: Ohja USB, da's ook weer waar
Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner