Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 15:54 

Hardtraxx Veteran

Weet niet waar dit past, maar voor degene die er wat aan hebben

http://www.djtechtools.com/2011/10/16/h ... kea-parts/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2013 15:55 

Hardtraxx Veteran

x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 09:31 

Hardtraxx Newbie

goedemiddag hardtraxx,

ik ben sinds gister bezig met het programma traktor pro 2.5 scratch (weet niet precies verschil tussen pro en pro scratch?) en bestuur dit met de Hercules dj control steel!

ik heb het apparaat werkend gekregen alleen het voorbeluisteren jammer genoeg nog niet en kom er ook niet echt helemaal uit..

eerst speelde ik op virtual dj en daar lukte het wel.

wat heb ik:

mijn 5.1 set zit aangesloten op een 7.1 externe geluidskaart via usb aan de laptop.
mijn headset zat vanwege virtual dj, met een kleine geluidskaart puur voor headset/microphone via usb aansluiting aangesloten.

op deze manier kon ik voorbeluisteren met virtual dj / hercules dj control steel.

nu moet het alleen nog werkend krijgen op traktor pro alleen kom ik hier helaas niet uit, ook niet na beetje spelen met de instellingen. wel kan is het me gelukt om geluid door headset te krijgen, maar het is alleen 1 van de 2 en niet allebij met voorbeluisteren helaas.

op traktor heb je de audio setup en daar staat wel mijn headset tussen en mijn ext. geluidskaart, en kan ze allebij kiezen (dat is dus het 1 van de 2 qua geluid en niet en/en)

mensen zeggen dat je bij de audio input bij master je speakers moet kiezen en bij monitoring je headset maar ik kan alleen uit mijn speakers kiezen.

weet niet precies wat het inhoud met internal en external in dat sub mapje en of je daar eventueel iets mee moet doen.

hopelijk heeft een van jullie hier tips of een oplossing voor me zodat ik zo snel mogelijk aan de slag kan,

Mvg. Ricardo
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 09:45 

Hardtraxx Newbie

helemaal niemand die hier iets vanaf weet en zou kunnen helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 23:39 

Hardtraxx Addict

ricoocardoo schreef:
helemaal niemand die hier iets vanaf weet en zou kunnen helpen?

als het goed is staat ergens op de interface van tractor een draai knop met links cue en rechts master of mix. daarmee kan je bepalen of je cue(die track die het publiek niet hoort) of master(track die het publiek wel hoort) door je koptelefoon hoort. zet je hem in het midden dan hoor je beide tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 08:59 

Hardtraxx Newbie

helaas was ik al zover met de cue en master.. dacht eerder dat het ergens anders aan lag.. maar kan nog wel is gaan proberen enz..

toch bedankt voor het reageren
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2013 20:24 

Hardtraxx Newbie

@ phoenix,

ben nog is wezen kijken, en het enigste wat ik eruit krijg is dat als ik me speakers das (speakers 1-2) enigste 2 wat ik heb. maar wat ik er dus uit krijg is dat als ik me monitor naar cue draai geluid weg is mar naar mix geluid open gaat.. helaas kan ik dus nix splitsen ofzo of weet niet precies hoe..

ken hem ook op master zetten maar dan doet de monitor knop met que/mix helemaal niks, en dan is alles gewoon constant over de speakers..

zit de hele tijd van alles te veranderen maar kom er niet uit..

audio device heb ik op me speakers gezet.. kan hem ook op me headset zetten mja schiet geen een van beide op...

virtual dj was dit zo allemaal gedaan maar dit is toch even een stuk ingewikkelder..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 19:35 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een kort vraagje. Kun je met VDJ een tracklist bijhouden? Dat je dit niet allemaal zelf hoeft te noteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 20:12 

Dat kan zeker.

Volgens mij in een log. bestandje waar de tracks in worden onthouden.
C:/gebruikers/<jouw gebruikersnaam>/documenten/Virtual DJ

ofzoiets.

in elk geval in die richting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 20:45 

Hardtraxx Veteran

Kleine moeite om tussendoor even een paar woorden in kladblok te typen toch :P
Maar het kan wel ja volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 20:29 

Project 141 schreef:
Doet ie inderdaad automatisch, bij mij in C:\Users\''username''\Documents\VirtualDJ\VirtualDJ Database v6.xml

Die bedoel ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 20:54 

Hardtraxx Veteran

Ok thx :D En hoe kun je die database weer leegmaken, dat je echt een overzicht hebt met wat je gemixt hebt, want zoals het nu is, zit er geen duidelijk systeem in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 21:29 

Hardtraxx Veteran

Als iemand anders me dat wel kan vertellen? Tot die tijd zoek ik dat zelf uiteraard wel uit :)
Oh :lol: Dat gaat wel heel makkelijk, gewoon dat bestand openen met word en gewoon helemaal het document leegmaken en klaar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2013 16:08 

Hardtraxx Veteran

Ff een vraag. Inmiddels ben ik zover dat ik met de Hercules mk4 in traktor kan werken, het enige wat ik nog niet heb uitgevonden is hoe je het jogwheel in traktor werkend krijgt. En dat ik geen geluid hoor door de koptelefoon als 1 van de 2 volumeknoppen omlaag staan.

Iemand die me hier nog even bij kan helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 23:19 

Hardtraxxer

Dag Samen,

Ik heb afgelopen week voor de eerste maal mijn kunsten mogen vertonen op een plaatselijk feest. Waar ik normaal draai met USB (thuis) had ik daar de beschikking over 2 CDJ-800s zonder USB. Voor die avond dus flink wat nummertjes op cd's gezet. Blijkt nu dat al mijn nummers van mindere/slechte kwaliteit zijn. Er komt op de display een soort waveform te staan dmv puntjes. Hierbij zou volgens de Dj die normaal daar draait de piek van je nummer uitkomen op ongeveer 7 puntjes. Bij al mijn nummers ging het niet verder als 3/4 puntjes. Dit verschil was ook (duidelijk) hoorbaar in het volume en alles leek erg ''vlak''.

Nu is mijn vraag hoe dit kan. Ligt het aan me cd's, aan het branden of aan iets heel anders?

Ik heb gebruik gemaakt van Cd's van sony en gebrand met Itunes.

Iemand enig idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 23:33 

die muziekjes, je tracks, heb je die in mp3 of in wav gebrand?

als je t in mp3 doet doe dan 320 kbs.
of wav. zo krijg namelijk bijna geen compressie tot geen compressie op je tracks. hierdoor klinken ze wat voller.
Ik brand trouwens alles met Nero burning rom 12 omdat ik de cd nog eens laat checken door Nero.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 23:35 

Hardtraxxer

En-er-gy schreef:
die muziekjes, je tracks, heb je die in mp3 of in wav gebrand?

als je t in mp3 doet doe dan 320 kbs.
of wav. zo krijg namelijk bijna geen compressie tot geen compressie op je tracks. hierdoor klinken ze wat voller.
Ik brand trouwens alles met Nero burning rom 12 omdat ik de cd nog eens laat checken door Nero.

Alles is 320 kbps mp3. Gebrand als audio cd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2013 23:41 

youtube rip of orgineel(waarbij de definitie van orgineel bij jou ligt :whistle: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 15:25 

Hardtraxx Veteran

Ik heb m'n set upgraded naar 2x Pioneer CDJ-1000 MK2 en 1x Pioneer DJM 700.

Ik heb alleen nog 1 probleempje: Als ik op het kanaal van de CDJ waar nog een track speelt de High, Mid, en Low volledig weg draai hoor ik de track nog steeds heel zachtjes spelen.

Dit mag natuurlijk niet kunnen, iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 20:42 

Hardtraxx Veteran

Mag dit niet kunnen nee? Bij mij is dit namelijk ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 20:53 

Draidy schreef:
Mag dit niet kunnen nee? Bij mij is dit namelijk ook.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 21:03 

Ik dacht; ik moet de volume knop dicht draaien om niks meer te horen.....

oh, als dat ook een manier is van volume dicht te zetten ga ik dat eens proberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2013 22:29 

Hardtraxx Elite

93Wesley93 schreef:

Ik heb alleen nog 1 probleempje: Als ik op het kanaal van de CDJ waar nog een track speelt de High, Mid, en Low volledig weg draai hoor ik de track nog steeds heel zachtjes spelen.

EQ van de DJM700 is geen kill, maar -26dB als ik me niet vergis ;) DJM 800 heeft wel een EQ kill functie, waarmee je dus echt alles 100% kan wegdraaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2013 09:00 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
93Wesley93 schreef:

EQ van de DJM700 is geen kill, maar -26dB als ik me niet vergis ;) DJM 800 heeft wel een EQ kill functie, waarmee je dus echt alles 100% kan wegdraaien

Heb ook even wat rondgevraagd en volgens mij verschilt het inderdaad per mixer. Vriend van me lukt dit ook niet met zijn DJM 700, maar een DJM 350 zou het weer wel kunnen blijkbaar. Ik vind het toch een beetje vreemd, maar echt storend zal het niet zijn. Ik rond het inmixen van een track vaak af door alles weg te draaien maar de track die ingemixt wordt zal dat hele zachte geluid toch wel compleet overstemmen. :)

En-er-gy schreef:
Ik dacht; ik moet de volume knop dicht draaien om niks meer te horen.....

oh, als dat ook een manier is van volume dicht te zetten ga ik dat eens proberen :)

Is toch vrij logisch.. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2013 14:09 

Hardtraxx Veteran

Maar je kan er wel smooth een overgang mee afronden. ;)

Zijn er nog mensen met bruikbare opmerkingen? :)
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner