Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2013 19:46 

Hardtraxx Veteran

Oja en als ik de nabijheid sensor uit zet dan wordt het flanger achtige geluid minder, wtf
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2013 22:39 

Hardtraxx Veteran

Fusionmania schreef:
Oja en als ik de nabijheid sensor uit zet dan wordt het flanger achtige geluid minder, wtf

Iemand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2013 22:47 

Maak eens wat schermafdrukken van je instellingen,

Het zoem geluid van het moment dat je kabel aansluit: Waar gaat die heen? mono of stero in/uitgang?

Is je kabel cheap-ass of dure DAP-audio?

Die cheap-ass wil dat graag vertonen.
Die Dure DAP-audio is afgeschermd.

maar wat voor midi controller had je?
DJ COntrol Air?

welk merk, heb je een digitale handleiding?

Kun je in paint schetsen wat je opstelling is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2013 20:56 

Hardtraxx Veteran

En-er-gy schreef:

Het zoem geluid van het moment dat je kabel aansluit: Waar gaat die heen? mono of stero in/uitgang?

Is je kabel cheap-ass of dure DAP-audio? gewoon kabel die bij de speakerset bij zat ;)

DJ COntrol Air? Ja

http://ts.hercules.com/download/sound/m ... al_ned.pdf

Afbeelding
Afbeelding
Thanks voor je hulp! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2013 20:34 

Hardtraxxer

Dag allen,

Ik ben weer van plan om een Pioneer aan te schaffen maar nu zat ik dus te kijken welke. Ik heb ooit een CDJ 350 set gehad maar nu wou ik eens wat anders. Ik zat eerst te kijken naar de CDJ 1000 maar nu viel mijn oog eigenlijk op een CDJ 900. Ik wou graag een setje 2e hands kopen, maar welke zou ik nou het beste kunnen aan schaffen? Hebben jullie tips en een idee welke ik het beste kan kopen? Alvast bedankt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2013 23:06 

Fusionmania schreef:
En-er-gy schreef:

Is je kabel cheap-ass of dure DAP-audio? gewoon kabel die bij de speakerset bij zat ;)

DJ COntrol Air? Ja

http://ts.hercules.com/download/sound/m ... al_ned.pdf

Thanks voor je hulp! :)

Volgende:

Afbeelding

Ga dit doen: Start button > Configuratiescherm > Geluid > Dubbelkilk op je geluidsinstelling > Eigenschappen van Luidspekers en koptelefoons opent.
tabblad geavanceerd kies je bij standaardinstelling 24 bits, 44100 Hz (studiokwaliteit)

Verder gebruuik je de exclusieve modus.

Is het een echte PC?
dan moet je eens kijken of de aarde pin misschien scheef of defect is.
aard je PC kast door een simpele Draad naar de Radiator te knopen.
de uiteindes even aanstrippen.

Dan zou het resoneren weg moeten zijn.
Ik zie vaak dat mensen hun PC niet correct geaard hebben en geen juiste instelllingen hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2013 19:06 

Hardtraxx Veteran

Klein vraagje over een probleem dat ik al een tijdje ervaar.

Bij bepaalde tracks heb je dat het geluid afwisselend over het linker en rechter-kanaal worden afgespeeld, bijvoorbeeld in Shreek een stukje voor de mid-intro begint. Wanneer ik een dergelijk iets in een mix heb opgenomen, hoor ik in het eindresultaat slechts van één van die twee kanten (links/rechts) het geluid waardoor er aparte stiltes vallen. Iemand een idee hoe dit te voorkomen/fixen? Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2013 20:17 

Hardtraxx Crew

Firetrap schreef:
Klein vraagje over een probleem dat ik al een tijdje ervaar.

Bij bepaalde tracks heb je dat het geluid afwisselend over het linker en rechter-kanaal worden afgespeeld, bijvoorbeeld in Shreek een stukje voor de mid-intro begint. Wanneer ik een dergelijk iets in een mix heb opgenomen, hoor ik in het eindresultaat slechts van één van die twee kanten (links/rechts) het geluid waardoor er aparte stiltes vallen. Iemand een idee hoe dit te voorkomen/fixen? Thanks!

Neem je in mono of in stereo op? Want anders op stereo zetten. Kijk dan ook vooral bij de instellingen van je geluidskaart in windows (opnameapparaten, eigenschappen), ik heb ook pas geleden ontdekt dat dat niet goed stond :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2013 22:57 

Hardtraxx Veteran

Stereo, maar zal toch eens kijken als ik de geluidskaart weer aangesloten heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2013 16:15 

Hardtraxxer

Ik zit te twijfelen tussen 2 aankopen, óf een Kontrol S4 voor 599e, of dat nieuwe Cubase CMC sixpack voor 299e. Qua mixen heb ik nog niets en wat betreft produceren heb ik een midi/usb keyboard. Wat zouden jullie doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2013 11:33 

Hardtraxx Veteran

Je vraag is dus aan ons: wil ik gaan leren draaien of produceren? Ik denk dat je daar zelf achter moet gaan komen man ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2013 16:48 

Hardtraxx Elite

SpaceRazr schreef:
Ik zit te twijfelen tussen 2 aankopen, óf een Kontrol S4 voor 599e, of dat nieuwe Cubase CMC sixpack voor 299e. Qua mixen heb ik nog niets en wat betreft produceren heb ik een midi/usb keyboard. Wat zouden jullie doen?

Ga voor de Kontrol S4. Voor produceren heb je die CMC sixpack niet nodig, kan je het prima af met muis, toetsenbord en Cubase zelf. Als je tussen deze 2 moet kiezen, dan zou ik zeggen ga voor de DJ Controller! Daarmee kan je prima leren draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2013 21:29 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
SpaceRazr schreef:

Ga voor de Kontrol S4. Voor produceren heb je die CMC sixpack niet nodig, kan je het prima af met muis, toetsenbord en Cubase zelf. Als je tussen deze 2 moet kiezen, dan zou ik zeggen ga voor de DJ Controller! Daarmee kan je prima leren draaien ;)

Thanks! Ik neigde zelf ook al naar de S4 na veel nadenken en overwegen, met dezelfde argumenten voor mezelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 22:29 

Hardtraxx Veteran

Ik heb sinds kort een externe geluidskaart gekocht (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html), maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het geluid. Input gaat direct van mixer naar dat ding en ingang gaat via USB. Waarschijnlijk dus een andere kopen? Wat zouden jullie aanbevelen voor een fatsoenlijke prijs? Dat hoeft niet persé 30 euro te zijn, maar ik ga liever geen 150 euro voor een opneem-apparaat betalen.

Het probleem is dat ik een laptop ipv een vaste pc zoals eerst. Zou het ook daar aan kunnen liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 23:02 

Khadber schreef:
Ik heb sinds kort een externe geluidskaart gekocht (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html), maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het geluid. Input gaat direct van mixer naar dat ding en ingang gaat via USB. Waarschijnlijk dus een andere kopen? Wat zouden jullie aanbevelen voor een fatsoenlijke prijs? Dat hoeft niet persé 30 euro te zijn, maar ik ga liever geen 150 euro voor een opneem-apparaat betalen.

Het probleem is dat ik een laptop ipv een vaste pc zoals eerst. Zou het ook daar aan kunnen liggen?

Hoe wordt jou geluid uitgestuurd? via EQ-programma of standaard windows?
Afbeelding

daar staat jouw instelling ook op?
Ik zou zeggen: De primaire kaart in je laptop uitzetten en je secundaire(USB) als enigste uitstuur geven.
Dit kan in Systeembeheer bij computerbeheer:

Afbeelding

zoiets moet je hebben. Kies dan ja. en bij Universal Serial Bus Controllers moet je geluids kaart opzoeken en kijken of deze alles naar behoren uitstuurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 23:13 

Hardtraxx Crew

Dat probleem heb ik inderdaad ook gehad khadber, met vrijwel dezelfde geluidskaart, even in je windows instellingen kijken, zoals al uitgelegd :) . Stond bij mij op 128 kbps mono ofzo, dus verklaarde een hoop :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 13:51 

Hardtraxx Veteran

Hey die heb ik ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 14:54 

Hardtraxx Veteran

Ik las inderdaad best wel veel goede commentaren en ook echt veel goede reviews op verschillende websites. Dat gaf vooral de doorslag. Ik ga thuis na het weekend ofzo eventjes klooien.
Wat ik gedaan had: Bij Audacity in ieder geval de USB als primaire geluid instuur genomen en voor de rest inderdaad die ene uitschakelen.
Ik neem trouwens aan dat je na het gebruik van de usb soundcard weer de interne geluidskaart weer aan moet zetten, maar dat is een kleine moeite denk ik.

Dank jullie wel in ieder geval! Ik ga er na het weekend mee aan de slag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 01:08 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Fusionmania schreef:
Fusionmania schreef:

Iemand?

Gewoon geen Flanger gebruiken, verschrikkelijk lelijk geluid :sick: .

Nee zo heet die toon die eruit komt als ik mn geludskabel in mn mixer plug :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2013 20:28 

Hardtraxx Veteran

Khad heb jij in Audacity ook dat je bij input geluidskaart alleen voor Mono kan kiezen en geen stereo? Dat was mijn probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2013 13:43 

Hardtraxx Veteran

Als het goed is heb ik dat al opgelost, maar ik kan er nu niet naar kijken omdat ik bij mijn ouders zit dit weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 18:35 

Hardtraxx Veteran

Nu heel kort geprobeerd, maar werkt! Hij neemt wel hard op, maar geluid is prima.
Dank voor de hulp!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2013 19:22 

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2013 10:36 

Hardtraxx Veteran

Nog wel een korte vraag erover: ik heb gisteren wat opgenomen en online gezet, maar als je achteraf luistert lijkt het toch niet helemaal te kloppen. Ik had wel netjes het geluid van de interne kaart uitgezet. Kunnen jullie even luisteren naar de geluidskwaliteit? Ben er nog niet helemaal van overtuigd namelijk (en ik ben gewend natuurlijk vanuit de PC naar een line-in, wat gewoon het beste geluid geeft).
hardstyle/el-dani-04-03-2013-t33977.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2013 22:28 

Kun je een verhaal geven wat je de afgelopen 24 uur veranderd hebt aan de PC, wat je gedaan hebt, de specs van je PC, liefst de grafische kaart erbij.
Zal wel gewoon aan DirectX liggen, maar wil toch even het verhaal weten :)

Edit: Start>uitvoeren> dxdiag
of Windows-toets + R zodat je t scherm Uitvoeren krijgt.

Bij de melding een Ja aanklikken en dan van elk tabblad in paint een mooie collage maken aub :)
Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner