Ik heb zelf ook ff een vraag, enig idee waarom Traktor Pro Hercules DJ Console MK4 niet herkent? Heb ook al genoeg gelezen dat dit bij meerdere mensen problemen geeft.
De controller staat dan niet bij de lijst met controllers waar Traktor als een mapping voor heeft. Dit neemt niet weg dat je zelf functies aan knoppen op je MIDI-apparaat kan toewijzen.
Kan je beter op zoek gaan naar een MIDI mapping voor je controller.. Alles zelf gaan mappen is best veel werk, en ik kan je garanderen dat je t niet goed doet als je niet weet wat je doet
Valt best mee hoeveel werk het is. Als je alles wil hoe het "hoort" ben je misschien even bezig maar als je alleen instelt wat je in eerste instantie gebruikt kan je daarna altijd nog toevoegen wat je nog mist.
Kan je beter op zoek gaan naar een MIDI mapping voor je controller.. Alles zelf gaan mappen is best veel werk, en ik kan je garanderen dat je t niet goed doet als je niet weet wat je doet
Draidy schreef:
Valt best mee hoeveel werk het is. Als je alles wil hoe het "hoort" ben je misschien even bezig maar als je alleen instelt wat je in eerste instantie gebruikt kan je daarna altijd nog toevoegen wat je nog mist.
Ik denk dat het je hooguit een uurtje duurt.
Ja, ik moet even zien waar ik al die knopjes zeg maar kan synchroniseren met Traktor, als ik dat uitgevogeld heb is het idd niet meer zo moeilijk denk ik
Weet iemand hoe je met traktor de geluidsgolven aan kan passen? Tot nu toe heb ik gemixed met de hele track in beeld, maar toevallig zag ik laatst bij titan dat hij alleen van die waveforms heeft. Een stuk uitdagender lijkt me. Anyone maybe?
Weet iemand hoe je met traktor de geluidsgolven aan kan passen? Tot nu toe heb ik gemixed met de hele track in beeld, maar toevallig zag ik laatst bij titan dat hij alleen van die waveforms heeft. Een stuk uitdagender lijkt me. Anyone maybe?
Weer zo niet wat je bedoelt? Je kan in Traktor instellen hoe groot je player is, als je dit op de kleinste stand zet dan zie je alleen een kleine waveform
Nog maar een keertje: Ik heb problemen met mijn DJM-350. Als ik de knop van de koptelefoon: Cue - Master naar Master draai, dan hoor ik in mijn hoofdtelefoon de master heel erg zacht. Nu moet ik over mijn monitoren mixen. Dat is op zich niet zo'n heel groot probleem, maar ik vind 't toch altijd prettiger om over mijn koptelefoon te mixen. Is dit een dure grap om te laten repareren? Of zou dat wel meevallen.
Weer zo niet wat je bedoelt? Je kan in Traktor instellen hoe groot je player is, als je dit op de kleinste stand zet dan zie je alleen een kleine waveform
Ja sorry, is moeilijk te leggen. Misschien dat dit iets meer duidelijk geeft:
Na 31 min heeft Titan zn laptop zo gezet dat je aardig kan zien dat hij flinke bewegende waveforms heeft. Ik zie op mijn traktor alleen een langzaam mijn track langskomen in de schermpjes waar hij de waveforms heeft. Misschien ligt het wel aan de traktor versie? Ik heb zelf de laatste update van traktor pro. Gebruikt hij misschien traktor scratch? Alvast bedankt
Nog maar een keertje: Ik heb problemen met mijn DJM-350. Als ik de knop van de koptelefoon: Cue - Master naar Master draai, dan hoor ik in mijn hoofdtelefoon de master heel erg zacht. Nu moet ik over mijn monitoren mixen. Dat is op zich niet zo'n heel groot probleem, maar ik vind 't toch altijd prettiger om over mijn koptelefoon te mixen. Is dit een dure grap om te laten repareren? Of zou dat wel meevallen.
Je hebt toch nog garantie? Op Pioneer zooi krijg je meestal 2 jaar garantie... Gewoon opsturen is de makkelijkste weg, laat het Bax-Shop (daar heb je 'm gekocht toch?) lekker uitzoeken Anders blijf je er mee kloten, als je zeker weet dat het iets mechanisch is.
Na 31 min heeft Titan zn laptop zo gezet dat je aardig kan zien dat hij flinke bewegende waveforms heeft. Ik zie op mijn traktor alleen een langzaam mijn track langskomen in de schermpjes waar hij de waveforms heeft. Misschien ligt het wel aan de traktor versie? Ik heb zelf de laatste update van traktor pro. Gebruikt hij misschien traktor scratch? Alvast bedankt
Denk dat hij zn waveform zover mogelijk heeft ingezoomd Bij de nieuwste Traktor versies kan je zoomen in de waveform, staan dan van die + en - in het waveform schermpje!
Via een externe geluidskaart aan je laptop. Geluidskaart met twee tulpjes aan de mixer verbinden en de geluidskaart gaat dan via USB-aansluiting in je laptop of eventueel PC. Op de PC kan je Audacity gratis downloaden om daarin te recorden.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik toch eens wil gaan mixen op de computer, en dit met behulp van een digitale DJ controller. Ik heb een beetje rond gesurfd op verschillende sites, o.a. Bax-Shop maar het is voor mij toch lastig om een keuze te kunnen maken. Ik zoek een digitale DJ controller die minstens 2 kanalen heeft (zodat ik voor kan luisteren met m'n koptelefoon) en voor de rest heb ik niet echt eisen (graag wel beetje fatsoenlijk; die niet na 10 dagen uit elkaar valt). Ik zoek eigenlijk iets in de richting van de +- 150 euro.. heeft iemand enig idee waarvoor ik zou moeten kiezen? Alvast bedankt.
Heb zelf deze, werkt goed en voldoet aan jouw eisen (bij de Makro kan je 'm halen voor €100
Leuk, bij deze kan ik dus ook voorluisteren met een koptelefoon? Kan het namelijk niet echt vinden in de specificaties. En, wat vind je de nadelen van deze controller?
Zonet een nieuw topic aangemaakt... beetje overbodig.... Maarja
Hallo,
Ik draai nu thuis op een ddj-ergo! Dit lukt mij al aardig goed, krijg positieve reactie's etc. (De sync. Knop is eruit gesloopt hehehe)
Nu is mijn vraag; Als ik een keer in een club ga spelen op cdj's 2000 etc. Zal dit dan lukken?(aan de plaats van de knopjes als je begrijpt wat ik bedoel )
Of is het beter om eerst wat anders aan te schaffen? Zoja? Wat? Graag niet het duurste van het duurste... Ik ben een arme student
Als je gewoon kunt draaien, dan zal het niet zo veel uit maken. Je hebt op je controller een basis en op een cdj 2000 + mixer ook dus dat zal weinig uit maken. Maar op een cdj 2000 zit natuurlijk wel veel poespas en dat is toch anders
Ik ben net ff in de winkel geweest om te vragen wat ik nodig heb om de MK4 te gebruiken met Traktor Pro en hij had het erover dat ik op google moest zoeken naar tsi file en dat via Traktor Pro moest importeren. Ik snap dit verhaal uiteraard perfect, alleen het enige wat ik me af vroeg is hoe het de tsi-file heet voor de MK4? Is dat MK4.tsi? Of hoe moet ik dat zien?
Iemand ervaring met Pioneer Rekordbox Pro Link? Heb mijn XDJ-Aero via Wifi verbonden met mijn laptop, alleen wanneer ik een track wil laden krijg ik dit:
''Loading is currently disabled for the specified device''
Sinds kort ben ik in het bezit van een DJ Control AIR, alles werkt prima, maar ik heb 1 probleem en dat is dat ik een erg irritant zoemend geluid hoor als ik de audio kabel via de achterkant op mijn controller heb aangesloten. Ik heb de ASIO instellingen ook gecheckt maar dat hielp ook niet, iemand enig idee? :0