Khadber schreef:
Hoogstwaarschijnlijk een veelgestelde vraag, maar toch graag even willen weten:
Ik heb onlangs mijn DJ set naar mijn studiekamer verplaatst en zou nu met een laptop op moeten nemen. Daar zit geen line-in ingang op. De micingang is gewoon bagger, dus de vraag: dan is het een externe geluidskaart wat ik nodig heb toch?
Welke prijsklasse zou ik moeten zoeken en wat voor features heb je daar precies in? Want ik ben totaal niet in die markt thuis.
Ik had hetzelfde probleem, heb toen een geluidskaart gekocht voor 30 euro ofzo, alleen is de kwaliteit als ik opneem nog steeds niet al te best. Nu kom ik gelijk met de vraag: Ligt dit aan die geluidskaart? Kan het ook aan de mixer liggen bijvoorbeeld? Als ik G1LL moet geloven is Behringer troep en laat dat nou net het merk zijn dat ik heb

(DDM4000)
Ik record met Audacity btw, hier heb je ook een aantal instellingen die ik voor m'n gevoel wel goed heb staan maar je weet het nooit natuurlijk. Zo ziet er uit bij mij:

Iemand die weet of dit allemaal goed is? Ik kan bijvoorbeeld die projectfrequentie nog hoger zetten als dat helpt (tot 96000 ofzo).