Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 13:07 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
MikezDJ schreef:
Help!

Ik heb volgende week de eer om voor het eerst te draaien met 2x een pioneer cdj 2000 en 1 djm 800, ik heb hier nog nooit meer gedraait... Zelf heb ik de numark dnx 400 en de behringer djx 900

Er zit veel verschil in, maar ook kwa cue opties enzo? Bijvoorbeeld, bij de numark om mijn cue punt te zetten druk ik op play en pauze dan draai ik aan het jogweel net zolang tot ik op de goede positie zit (mijn track loopt dan heel snel om het zomaar te zeggen) En dan net bij de 1e kick/clap oid daar cue ik hem doormiddel van play en meteen daarna cue.

Hoe zit dit nou bij de pioneers?

Verder het voorbeluisteren, dat is een kanaal selecteren, en dan met de 2 knoppen links kan ik kiezen hoe hard het uit mn koptelefoon komt, en of het alleen dat kanaal is of een mix van kanaal en master?

Alvast hartelijk dank!

Misschien kan iemand een filmpje posten vanaf de pioneers, en dan het voorbeluisteren en cuen ook op de master te laten horen...

Je CUE point instellen op die manier kan ook op de Pioneers! In dat geval moet je ze op CDJ Mode zetten. Standaard staan ze meestal in Vinyl Mode. Druk op de knop naast Vinyl Mode en t groene CDJ mode lampje gaat branden.. Dan werkt t zoals je eerder beschreven hebt.

Het voorbeluisteren gaat idd door een kanaal te selecteren. Je drukt op de oranje CUE knop van een kanaal om deze op je koptelefoon te zetten. Links heb je 2 draaiknoppen. 1 is voor het volume, de ander is om de mix tussen je CUE kanaal en je Master te veranderen.. Dit werkt overigens alleen als je de CUE op je master kanaal aan hebt gezet

Heel erg bedankt, en hoe werkt dit dan in de vinyl mode? Misschien is dat ook handig/makkelijker om te weten.

@downeyz, zou ook een optie zijn, zal alleen niet gaan lukken denk ik tis nog n eindje rijden en die club is alleen zaterdag en zondag open volgens mij, toch bedankt :)

Edit: Ik zal waarschijnlijk op usb draaien, dit is boven toch gewoon usb selecteren, en de juiste folder op de usb en dan met de rechter draaiknop het liedje zoeken, om het liedje te selecteren moet ik deze draaiknop dan indrukken, of laad ie automatisch het liedje waar ik met de draaiknop op sta?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 20:15 

Hardtraxx Veteran

Ik heb slechts eenmaal op USB-spelers gedraaid, en ik geloof dat je ze moest indrukken. Maargoed, dat merk je dan vanzelf toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 20:38 

Hardtraxxer

Firetrap schreef:
Ik heb slechts eenmaal op USB-spelers gedraaid, en ik geloof dat je ze moest indrukken. Maargoed, dat merk je dan vanzelf toch?

Zou kunnen, maar dadelijk lukt het bijv niet, en dan sta je daar wel mooi als je m niet aan de gang krijgt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 17:14 

Hardtraxx Elite

Met vinyl mode werkt t zo: als je track speelt, en je zet h'm stil door of op play te drukken, of door het jogwheel vast te pakken, kan je op CUE drukken om daar je cue punt neer te zetten. Je hoort dan niet die tikken zoals bij CDJ mode, maar t jog wheel gedraagt zich zoals een vinyl plaat! Als je met USB draait op de Pioneers kan ik je aanraden dit via het programma Rekordbox te doen! Laad je tracks in dat programma, maak playlists en exporteer ze via Rekordbox naar je USB stick. Maakt het zoeken op je USB een flink stuk makkelijker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2012 22:18 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Met vinyl mode werkt t zo: als je track speelt, en je zet h'm stil door of op play te drukken, of door het jogwheel vast te pakken, kan je op CUE drukken om daar je cue punt neer te zetten. Je hoort dan niet die tikken zoals bij CDJ mode, maar t jog wheel gedraagt zich zoals een vinyl plaat! Als je met USB draait op de Pioneers kan ik je aanraden dit via het programma Rekordbox te doen! Laad je tracks in dat programma, maak playlists en exporteer ze via Rekordbox naar je USB stick. Maakt het zoeken op je USB een flink stuk makkelijker!

Bedankt, de meeste djs zie ik vinyl draaien, werkt dit dan het fijnste, of moet je dat zelf bepalen, want ik ben nu gewent zoals dat tikken omdat dat bij numark zo is, kan me zo ook niet voorstellen hoe het in vinyl moet klinken, maar dat kan ik altijd uitproberen, lukt het me niet kan ik alsnog overschakelen op cdj toch?

Over dat rekordbox, moet ik dat perse gebruiken voor usb? of kan ik ook gewoon usb inpluggen en gewoon door de lijst zoeken? Heb namelijk maar 1 map met alle gekochte muziek... doe ik nu namelijk ook je bent namelijk zo door de lijst gescrold toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 14:31 

Hardtraxx Elite

T hoeft niet met Rekordbox, maar t werkt wel een stuk prettiger ;) Je kan uiteraard gewoon schakelen tussen vinyl en CDJ mode! Bij vinyl is trouwens alleen de zijkant van het jogwheel te gebruiken voor het pitchebenden.. als je de bovenkant aanraakt dan krijg je dus het vinyl effect. Bij CDJ mode is t gehele joghweel als pitchbend te gebruiken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 16:12 

Hardtraxxer

Bedankt, heb ook een filmpje gezien van een review... Dus eigenlijk is het gewoon het zelfde.. Alleen is vinyl het zelfde als "schreech" op mijn numark... Dus zal vinyl het fijnste werken alleen dan wel beatmatchen vanaf de zijkant voor een pitch bend.. Bedankt!

Over dat rekordbox, ik plan geen tracks.. Heb er gewoon een paar in gedachte, en de rest draai ik hoe het publiek zich gedraagt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 16:44 

Hardtraxxer

Hoor net dat bij de pioneers de play/pause knop geen pauze knop is, als je die indrukt begint ie weer vanaf het cue punt te spelen... Hoe zet ik mn track dan op pauze?

En als ik mn punt heb gevonden waar ik hem wil cuen, hoe cue ik hem dan? is 1 druk op cue genoeg, of is daar een speciale methode voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 16:57 

Hardtraxx Elite

Als je op play drukt als ie al aan t spelen is, gooit ie hm gewoon op pauze hoor. En 1x op cue drukken is genoeg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 17:06 

Hardtraxxer

Oke bedankt! Nu weet ik denk ik het meeste om alles aan de gang te krijgen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2012 00:30 

Hardtraxxer

kerels ik heb nu wat en daar ben ik niet echt blij mee. mijn volumeschuif heeft zichzelf los gemaakt van het mix geheel. hier ben ik uitermate blij mee en ben daarom ook best kapot kwaad geworden. hoe los ik dit op zonder 300 euro te hoeven betalen ?

edit: ik heb via de site dj-repair nieuwe 1 - 2 fader schuiven aan kunnen schaffen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2012 16:41 

Hardtraxx Crew

Ik heb sinds kort een Reloop RMX-40 thuis staan. Als ik hiermee probeer te recorden, dan is het geluid uit de record uitgang vol open, onafhankelijk van de master of van de gain van de kanalen. Weten jullie hoe ik deze zachter kan zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 16:05 

Hardtraxx Newbie

Ik zit met een probleem. Ik heb onlangs een harde schijf gekocht van Toshiba. Deze wou ik gebruiken voor het draaien met mijn Pioneer 400 set. Ben hem een paar dagen geleden gaan gebruiken op een stel Pioneers cdj-2000's en deze werd niet herkent. Worst case scenario kan zijn dat het ook op mijn set niet herkent word.. Is er ergens een site of dergelijke waar ik kan kijken welke merken/externe harde schijven wel ondersteund worden door Pioneer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 16:51 

Hardtraxxer

Moet deze niet eerst geformatteerd worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 18:04 

Hardtraxx Newbie

SpaceRazr schreef:
Moet deze niet eerst geformatteerd worden?

Hoezo geformatteerd worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 18:48 

Hardtraxxer

Zodat de pioneers de schijf herkennen. Weet niet precies hoe ik dit uit moet leggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 19:08 

Hardtraxx Newbie

Misschien dat mijn set de harde schijf wel van de eerste keer zullen herkennen, maar ik betwijfel het. Ik kan het nu nog niet bekijken want ik ga deze set pas deze week in bezit hebben. Kan je het misschien toch proberen uit te leggen? 120 euro voor een harde schijf is toch de moeite om eens te proberen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 19:21 

Hardtraxx Veteran

Zenda schreef:
Ik heb sinds kort een Reloop RMX-40 thuis staan. Als ik hiermee probeer te recorden, dan is het geluid uit de record uitgang vol open, onafhankelijk van de master of van de gain van de kanalen. Weten jullie hoe ik deze zachter kan zetten?

Ik zou zeggen met de knop die is verbonden met de uitgangen van je Record op de achterkant. Maar die knop zie ik nergens op je mixer als ik effe google, vaag :P

Master maakt niet uit, die is alleen voor je speakers en de gain is gewoon per kanaal.

Snap niet waarom die knop d'r niet op zit, of ik kijk d'r overheen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 19:26 

Hardtraxx Crew

G1LL schreef:
Zenda schreef:

Ik zou zeggen met de knop die is verbonden met de uitgangen van je Record op de achterkant. Maar die knop zie ik nergens op je mixer als ik effe google, vaag :P

Master maakt niet uit, die is alleen voor je speakers en de gain is gewoon per kanaal.

Snap niet waarom die knop d'r niet op zit, of ik kijk d'r overheen..

Dat had ik dus ook :(

Heb nu via Master 2 gedaan, daarvoor zit wel een volumeregelaar. Probleem is daarmee redelijk verholpen. Alleen jammer dat de record uitgangen zo een beetje onbruikbaar worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 20:08 

Hardtraxx Veteran

Misschien is een externe geluidskaart een oplossing ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 22:37 

Hardtraxxer

Meso schreef:
Misschien dat mijn set de harde schijf wel van de eerste keer zullen herkennen, maar ik betwijfel het. Ik kan het nu nog niet bekijken want ik ga deze set pas deze week in bezit hebben. Kan je het misschien toch proberen uit te leggen? 120 euro voor een harde schijf is toch de moeite om eens te proberen :P

Haha nja k weet t ook niet, zul je zelf even moeten proberen of even googlen ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 22:57 

Hardtraxx Newbie

Maar je weet hoe je het moet doen? Je kan het gewoon niet uitleggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 23:16 

Hardtraxxer

Klik
misschien heb je hier iets aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 23:28 

Hardtraxx Newbie

Ik zal er men best mee doen! Bedankt alvast :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 22:35 

Hardtraxx Veteran

G1LL schreef:
Misschien is een externe geluidskaart een oplossing ;)

Dit idd, heb ik er ook tussen zitten namelijk, dat werkt gewoon prima!
Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner