Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2012 22:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rechts midden/boven zit een knopje met vinyl/cd mode, moet je vinyl mode aanzetten.
Vervolgens pak je de jog wheel aan de bovenkant vast en ga je draaien, dan zie je op dat rondje middenin de jogwheel dat hij ook verder gaat in het nummer, je kan ook meeluisteren door je koptelefoon. Dan moet je als hij op het goede punt staat, terwijl je de jog blijft vasthouden, op cue drukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2012 16:43 
 
Hardtraxxer

Er zijn 2 manieren. De manier die Draidy beschrijft is zoals het gaat in de Vinyl mode.
In CDJ mode gaat het als volgt. Je zorgt er voor dat de track op pauze staat (Dus niet CUE). Daarna kun je draaien met het jogweel tot je de 1e beat hoort. Vervolgens druk je op CUE en staat je cuepoint vast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2012 10:56 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Rechts midden/boven zit een knopje met vinyl/cd mode, moet je vinyl mode aanzetten.
Vervolgens pak je de jog wheel aan de bovenkant vast en ga je draaien, dan zie je op dat rondje middenin de jogwheel dat hij ook verder gaat in het nummer, je kan ook meeluisteren door je koptelefoon. Dan moet je als hij op het goede punt staat, terwijl je de jog blijft vasthouden, op cue drukken.

Dit doe ik ook altijd inderdaad. Snelste en makkelijkste manier. Voor het draaien zelf vind ik jogmode wel fijner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 00:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo,

Ik hobby nu sinds een maand of vier, vijf zo af en toe op Virtual DJ, en ik merk dat ik het echt leuk vind. Maar om echt fatsoenlijke setjes te kunnen maken ben ik nu op zoek naar een niet te dure midi-controller. Welke raden jullie aan aan een beginner zoals mij? Hij mag niet te duur zijn want het is alleen bedoeld om thuis mee te hobby'en, niet om ook echt mee te draaien op feestjes ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Wat noem je niet te duur? Beetje indicatie van budget is wel handig ;)


Rond de €150,-, max €175,-.
Ik heb een Hercules Rmx DJ Console zien staan voor €150,- heb er goede reviews over gelezen, is dat een beetje een redelijk ding om thuis wat mee te mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag pas trouwens ook een niet te duur setje in de Aldi folder staan, weet niet of iemand die heeft gezien? Aldi heeft over het algemeen toch wel zeer goede prijs/kwaliteit verhoudingen qua elektronica, we hebben er hier thuis ook meerdere pc's van staan en die zijn ook allemaal top. Iemand die wat meer af weet van die midi controllers van de Aldi?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 12:22 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

FUZZYLOGiC schreef:
Ik zag pas trouwens ook een niet te duur setje in de Aldi folder staan, weet niet of iemand die heeft gezien? Aldi heeft over het algemeen toch wel zeer goede prijs/kwaliteit verhoudingen qua elektronica, we hebben er hier thuis ook meerdere pc's van staan en die zijn ook allemaal top. Iemand die wat meer af weet van die midi controllers van de Aldi?

Bij de Aldi zijn altijd wel leuke dingen ja, daar heb ik mijn midi ook opgeduikeld ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2012 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm, dan zal ik zo maar eens kijken of ze er nog hebben liggen daar ^^
Zoveel verschil zal er ook wel niet zitten in producten als je in zo'n lage prijsklasse zit te zoeken, of wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 03:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze hebben er nog maar een paar, moet er dus snel bij zijn. Maar dat gaat hem niet worden omdat ik ook nog geld moet hebben om uit te geven bij The Qontinent en Q-Base :(
Toevallig iemand interesse in een akoestische gitaar + lesboeken en cd's + gitaartas zodat ik die controller even snel kan halen? Zitten splinternieuwe snaren op waarop pas een paar nummers gespeeld zijn xd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zojuist de DJ Controller bij de Aldi gehaald en via USB aangesloten op mijn pc.
Op mijn computer zit een stereo installatie aangesloten en die is verbonden met 2 GEM-Sound TR-80 speakers. Als ik VDJ opstart (die bij de controller was geleverd) gaan de lampjes op de DJ Controller wel aan maar als ik op de Play knop druk gebeurd er niks, hij gaat ook niet afspelen in VDJ. Als ik in VDJ op de Play knop druk gaat ie wel afspelen en word de Play knop op de DJ Controller ook blauw. Maar ik krijg geen geluid uit mijn speakers? Weet iemand hoe dit kan? En hoe het kan dat muziek wel afspeelt als ik het in VDJ aan klik maar niet als ik op de controller op de Play knop druk?

Edit:

Ik heb het gefixt maar beide nummers hoor ik via de koptelefoon nu, ik hoor niks via de speakers? Hoe kan dit?

Edit 2: Nu doet ie weer raar. Ik snap geen klote van dit ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar kan ik dat zien? Hier staan de specificaties: http://www.virtualdj.com/forums/150048/ ... tml?page=1
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 19:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat met play heb ik inmiddels opgelost, mijn stereo installatie zit aangesloten op mijn computer. Op de DJ Controller zitten twee koptelefoon ingangen, ik heb hem in Headphone 1 zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het inmiddels opgelost zonder stekkers te verplaatsen, de koptelefoon zit nog steeds in de Headphone 1 ingang en de stereo installatie nog steeds in de computer, maar hij werkt nu goed, ik kan op deck 1 een nummer afspelen via de stereo terwijl ik op deck 2 een nummer voorluister via mijn koptelefoon :) Wat ik heb gedaan weet ik zelf ook niet, maar daar gaat het ook niet om, hij werkt in ieder geval! Bedankt voor het meedenken in ieder geval :D

Het geluid wat uit mijn koptelefoon komt gaat trouwens nog wel veel te hard terwijl het volume op 1 staat in de Windows instellingen? Weet iemand hoe dat kan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 22:24 
 
Hardtraxxer

klopt het dat een djm-850 een betere geluidskaart heeft dan een 350?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 22:27 
 
Hardtraxx Veteran

pkadini schreef:
klopt het dat een djm-850 een betere geluidskaart heeft dan een 350?

Ja zeker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2012 23:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe kan het eigenlijk dat ik alleen maar het linker kanaal kan voorluisteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2012 11:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

pkadini schreef:
klopt het dat een djm-850 een betere geluidskaart heeft dan een 350?

Zou wat zijn als het niet zo was :P Honderden euro's meer, en alleen maar wat extra effecten + 2 kanalen meer xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 21:37 
 
Hardtraxxer

Ik wil binnenkort studio monitoren aanschaffen en daarbij heb ik natuurlijk een geluidskaart nodig. Laat ik daar helemaal 0 verstand van hebben :P

Daarom mijn vraag wat is een geschikte geluidskaart voor je monitoren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2012 20:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een probleem met mijn reloop rmx 40 dsp,
hierbij werkt de knop om de effecten aan/uit te zetten blijft vast hangen.
kan je deze knop zelf vervangen en welk heb je er voor nodig?

het gaat om deze knop.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 12:29 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb sinds vandaag de Reloop Beatmix gekocht. Instalatie verliep goed en heb ook Virtual DJ LE (Beatmix) geïnstalleerd, maar er komt geen geluid uit! Ik gebruik geen koptelefoon en alles staat zo bij de settings:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 15:39 
 
Hardtraxxer

Ik heb van de week een setje Pioneer 350's gekocht. Nu wil ik nieuwe grotere USB sticks gaan kopen.
Nou zit er nog al wat prijs verschil tussen de merken.
Maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden ?
Wil 32 gig aanschaffen, maar laad deze grote wel snel en goed in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 01:29 
 
Hardtraxx Addict

ThomasW schreef:
Ik heb van de week een setje Pioneer 350's gekocht. Nu wil ik nieuwe grotere USB sticks gaan kopen.
Nou zit er nog al wat prijs verschil tussen de merken.
Maar zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden ?
Wil 32 gig aanschaffen, maar laad deze grote wel snel en goed in?


Kijk dan naar schrijfsnelheid en leessnelheid ;) Grootte hoeft niks te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 18:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Help!

Ik heb volgende week de eer om voor het eerst te draaien met 2x een pioneer cdj 2000 en 1 djm 800, ik heb hier nog nooit meer gedraait... Zelf heb ik de numark dnx 400 en de behringer djx 900

Er zit veel verschil in, maar ook kwa cue opties enzo? Bijvoorbeeld, bij de numark om mijn cue punt te zetten druk ik op play en pauze dan draai ik aan het jogweel net zolang tot ik op de goede positie zit (mijn track loopt dan heel snel om het zomaar te zeggen) En dan net bij de 1e kick/clap oid daar cue ik hem doormiddel van play en meteen daarna cue.

Hoe zit dit nou bij de pioneers?

Verder het voorbeluisteren, dat is een kanaal selecteren, en dan met de 2 knoppen links kan ik kiezen hoe hard het uit mn koptelefoon komt, en of het alleen dat kanaal is of een mix van kanaal en master?

Alvast hartelijk dank!

Misschien kan iemand een filmpje posten vanaf de pioneers, en dan het voorbeluisteren en cuen ook op de master te laten horen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 20:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MikezDJ schreef:
Help!

Ik heb volgende week de eer om voor het eerst te draaien met 2x een pioneer cdj 2000 en 1 djm 800, ik heb hier nog nooit meer gedraait... Zelf heb ik de numark dnx 400 en de behringer djx 900

Er zit veel verschil in, maar ook kwa cue opties enzo? Bijvoorbeeld, bij de numark om mijn cue punt te zetten druk ik op play en pauze dan draai ik aan het jogweel net zolang tot ik op de goede positie zit (mijn track loopt dan heel snel om het zomaar te zeggen) En dan net bij de 1e kick/clap oid daar cue ik hem doormiddel van play en meteen daarna cue.

Hoe zit dit nou bij de pioneers?

Verder het voorbeluisteren, dat is een kanaal selecteren, en dan met de 2 knoppen links kan ik kiezen hoe hard het uit mn koptelefoon komt, en of het alleen dat kanaal is of een mix van kanaal en master?

Alvast hartelijk dank!

Misschien kan iemand een filmpje posten vanaf de pioneers, en dan het voorbeluisteren en cuen ook op de master te laten horen...

Je CUE point instellen op die manier kan ook op de Pioneers! In dat geval moet je ze op CDJ Mode zetten. Standaard staan ze meestal in Vinyl Mode. Druk op de knop naast Vinyl Mode en t groene CDJ mode lampje gaat branden.. Dan werkt t zoals je eerder beschreven hebt.

Het voorbeluisteren gaat idd door een kanaal te selecteren. Je drukt op de oranje CUE knop van een kanaal om deze op je koptelefoon te zetten. Links heb je 2 draaiknoppen. 1 is voor het volume, de ander is om de mix tussen je CUE kanaal en je Master te veranderen.. Dit werkt overigens alleen als je de CUE op je master kanaal aan hebt gezet
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 21:09 
 
Hardtraxxer

MikezDJ schreef:
Help!

Ik heb volgende week de eer om voor het eerst te draaien met 2x een pioneer cdj 2000 en 1 djm 800, ik heb hier nog nooit meer gedraait... Zelf heb ik de numark dnx 400 en de behringer djx 900

Er zit veel verschil in, maar ook kwa cue opties enzo? Bijvoorbeeld, bij de numark om mijn cue punt te zetten druk ik op play en pauze dan draai ik aan het jogweel net zolang tot ik op de goede positie zit (mijn track loopt dan heel snel om het zomaar te zeggen) En dan net bij de 1e kick/clap oid daar cue ik hem doormiddel van play en meteen daarna cue.

Hoe zit dit nou bij de pioneers?

Verder het voorbeluisteren, dat is een kanaal selecteren, en dan met de 2 knoppen links kan ik kiezen hoe hard het uit mn koptelefoon komt, en of het alleen dat kanaal is of een mix van kanaal en master?

Alvast hartelijk dank!

Misschien kan iemand een filmpje posten vanaf de pioneers, en dan het voorbeluisteren en cuen ook op de master te laten horen...

Misschien is het ook een optie om te vragen of je daar een middagje of avondje mag oefenen met dat apparatuur??
Vorige  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner