Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Behringer is op zich zo'n slecht merk nog niet. Alleen de mixers wel. In het begin is het echt een top mixer voor die prijs maar na een tijd gaat hij echt kuren vertonen.
Hardtraxx Elite
2642 posts member since 2011
last seen 9 days ago
Ik draai momenteel vaak op (examen)feestjes en verjaardagen van vrienden, maar omdat ik zelf geen sterke speakers heb moet ik die momenteel steeds van een vriend lenen :P

Ik ben nu dus op zoek naar een set van goede speakers met redelijk wat vermogen voor een goede prijs.
Kan iemand mij vertellen of deze geschikt zijn?

Danku :)
M
Hardtraxxer
161 posts member since 2010
last seen May 2019
Persoonlijk raad ik dit aan

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/PA/A ... art-PAH518

Je hebt er ten opzichte van het setje wat je postte hier ook subs bij zitten. En geloof me subs zijn wel zeer fijn om te hebben :)
Hardtraxx Elite
last seen 9 days ago
Zit wat in, al is dat setje wel vrij lastig overal mee naar toe te nemen...
Hardtraxx Elite
last seen 9 days ago
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/PA/L ... art-PAH443
Is dit een beetje goede prijs/kwaliteit verhouding?
X
Hardtraxxer
221 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Ik moet mijn laser in mijn reloop veranderen en heb deze nu binnen.
MAar ik heb zonder het plaatje gekocht (dus alleen laser: KSS213V)
Nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik dat oude van dat plaatje afkrijg en die nieuwe er
dus op :D? De oude hangt vast aan een staafje maar hoe krijg ik deze dan los?

Als iemand dit zou weten kan hij dit sturen/hier iets achterlaten?

heel erg bedankt
Last edited by xypes on 29 May 2012 22:58, edited 1 time in total.
Hardtraxx Addict
1453 posts member since 2011
last seen Jul 2020
TakkU wrote:
93Wesley93 wrote:Merk dat cue-knop van een cd speler (RMP-1) heel af en toe eens stroef reageert. Dit was aan het begin toen ik ze (tweede hands) aanschafte niet het geval. Heb er wel al aardig wat uurtjes achter gestaan maar mag volgens mij natuurlijk nog niet zo snel gaan versleten.. Ik druk er ook niet overdreven hard op.

Zoals de cue-knop nu werkt is het nog niet storend maar iemand enig idee of het sneller zal gaan slijten nu de eerste tekenen er zijn, en wat je er mogelijk aan kan doen?
Reloop cue knoppen hebben geen lang leven, of je er nou op staat te rammen of voorzichtig bezig bent..Bij de RMP's gaat vaak het knopje op de printplaat kapot, wat vervangen zal moeten worden. Opzich is dit prima zelf te doen!

Ik raad je overigens aan wanneer je dit gaat doen, om de printplaat knopjes van Pioneer te kopen. Heb zo het typenummer even niet meer bij de hand, maar ze hebben hetzelfde formaat als die van Reloop. Ze gaan alleen een flink stuk langer mee! Heb zelf op mn Digital Jockey 2 de knoppen vervangen door die Pioneer knopjes, doen t perfect ;)
Oke, dat is wel chill om te lezen. Heb er zelf ook gruwelijk last van met 1 rmp-2 speler. Af en toe reageert die cue knop dus helemaal niet, dit zou dan ook aan die printplaat liggen?
Waar kun je die van pioneer kopen dan, weet je dat toevallig? :)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Dream Chaser wrote:
TakkU wrote:
93Wesley93 wrote:Merk dat cue-knop van een cd speler (RMP-1) heel af en toe eens stroef reageert. Dit was aan het begin toen ik ze (tweede hands) aanschafte niet het geval. Heb er wel al aardig wat uurtjes achter gestaan maar mag volgens mij natuurlijk nog niet zo snel gaan versleten.. Ik druk er ook niet overdreven hard op.

Zoals de cue-knop nu werkt is het nog niet storend maar iemand enig idee of het sneller zal gaan slijten nu de eerste tekenen er zijn, en wat je er mogelijk aan kan doen?
Reloop cue knoppen hebben geen lang leven, of je er nou op staat te rammen of voorzichtig bezig bent..Bij de RMP's gaat vaak het knopje op de printplaat kapot, wat vervangen zal moeten worden. Opzich is dit prima zelf te doen!

Ik raad je overigens aan wanneer je dit gaat doen, om de printplaat knopjes van Pioneer te kopen. Heb zo het typenummer even niet meer bij de hand, maar ze hebben hetzelfde formaat als die van Reloop. Ze gaan alleen een flink stuk langer mee! Heb zelf op mn Digital Jockey 2 de knoppen vervangen door die Pioneer knopjes, doen t perfect ;)
Oke, dat is wel chill om te lezen. Heb er zelf ook gruwelijk last van met 1 rmp-2 speler. Af en toe reageert die cue knop dus helemaal niet, dit zou dan ook aan die printplaat liggen?
Waar kun je die van pioneer kopen dan, weet je dat toevallig? :)
Kans zit er dik in dat t de knopjes op de printplaat zijn ;) Ik heb nog ff gekeken, t is de Pioneer DSG1079! Ik heb ze zelf gekocht bij djrepair.nl
Hardtraxx Elite
last seen 9 days ago
Is dit degelijk spul om mee te draaien op verjaardagen etc?
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/PA/P ... art-PAH242
S
Zygoma wrote:Is dit degelijk spul om mee te draaien op verjaardagen etc?
Hoe de kwaliteit van het geluid bij die speakers is weet ik niet. Maar ze zijn echter krachtig genoeg. Ga je nog groter dan kan je al een klein feestje geven. Op je kamer zal dit in ieder geval zeker knallen, dat doen mijn boxen van 100 watt 't stuk zelfs al :D!
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Nu gaat dit niet echt om DJ gear, maar meer om producers gear en aangezien er in de producers corner geen topic zoals deze is vraag ik het maar hier.

Aangezien ik n Virus heb gekocht die ik niet aan kan sluiten op mn huidige soundcard wil ik n nieuwe kopen. M'n oog is gevallen op de Lexicon Lambda. Hier zit een Midi In / Out op, 2 studiomic ingangen en 2 record ingangen en is dus goed genoeg voor bij mij in mn studio'tje.

Nu moet ik voor de Virus dus 2 ingangen hebben. De Lambda heeft 2 aparte record ingangen (1 & 2), en niet een ingang a la Links en Rechts. Zou ik de Virus hier dan toch fatsoenlijk met Stereo geluid op aan kunnen sluiten?
Hardtraxxer
701 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Kon nergens een topic vinden over de aanschaf van nieuwe gear dus ik zet het hier neer:

Ben een jaar geleden begonnen met een digitale MIDI controller en het mixen bevalt me prima. Wil daarom de overstap maken naar een Pioneer set zodat ik mogelijk in de toekomst ook voorzichtig kan beginnen om zelf te draaien op (kleine) feesten.

Na lang sparen wil nu een Pioneer set aanschaffen. Namelijk de 2x CJD350 en HDJ500 pro. (http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/p ... rettyPhoto)

1600 euro is een behoorlijke klap geld maar ik wil echt graag met Pioneer om leren gaan. Mijn vraag aan jullie is:

- Is deze set qua prijs/kwaliteit verhouding goed?
- Is er een betere Pioneer set rond dit budget (1600 euro)?
- Moet ik hier ook nog aparte boxen voor kopen of kan ik een oud sub woofer setje voor een pc hierop aansluiten?

Hoor graag hoe jullie hierover denken!
M
Hardtraxxer
161 posts member since 2010
last seen May 2019
Beide setjes die je laat zien zullen wel voldoen aan jou eisen. Het enigste voordeel van deze set http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/PA/L ... art-PAH443 is de sub die er bij zit.
De sub zorgt er echt voor dat je lage tonen fatsoenlijk door komen. Ander voordeel is het kopen van een 2e sub is ook geen probleem bij die set :)
Hardtraxx Elite
last seen 9 days ago
maxje wrote:
Beide setjes die je laat zien zullen wel voldoen aan jou eisen. Het enigste voordeel van deze set http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/PA/L ... art-PAH443 is de sub die er bij zit.
De sub zorgt er echt voor dat je lage tonen fatsoenlijk door komen. Ander voordeel is het kopen van een 2e sub is ook geen probleem bij die set :)
Ok dank, nog 1 ding:
Moet ik bij die set dan niet ook nog een versterker oid kopen? Direct doorlinken vanuit mn mixer kan niet lijkt me...
D
Hardtraxxer
59 posts member since 2012
last seen Jan 2013
Mischien een slechte vraag maar kom er echt niet uit. Hoe moet ik de cue points verzetten op mijn Reloop Rmp-2? ;$ ik heb van alles geprobeerd maar ik heb m net dus moet alles nog ontdekken.. xd
D
Hardtraxxer
last seen Jan 2013
Project 141 wrote:Met de jogwheel, gokje?
ik heb zoeits al geprobeerd. het nummer op pauze zetten. met de jogwheel opzoeken en als je op het punt bent op de cue knop drukken? ;$
B
Hardtraxx Addict
1372 posts member since 2011
last seen May 2022
Wat een downie ;$ Hallo dit is geen ping...

En ja:
downeyz wrote:ik heb zoeits al geprobeerd. het nummer op pauze zetten. met de jogwheel opzoeken en als je op het punt bent op de cue knop drukken? ;$
D
Hardtraxxer
last seen Jan 2013
Bart0ving wrote:Wat een downie ;$ Hallo dit is geen ping...
haha oke :P maar als ik dat doe dan springt de track naar het vorige cue point.. :/
D
Hardtraxxer
last seen Jan 2013
Project 141 wrote:
downeyz wrote:
Bart0ving wrote:Wat een downie ;$ Hallo dit is geen ping...
haha oke :P maar als ik dat doe dan springt de track naar het vorige cue point.. :/
En je hebt de track wel gewoon stil staan? Hij speelt niet af?
nee, ik heb m op pauze..
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 8 days ago
Bij Pioneer is het jog wheel vasthouden en te gelijkertijd op je cue drukken. Geen idee of dat bij Reloop ook lukt ;)
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
1 keer op je cue-point drukken, je jogwheel draaien totdat ie goed staat, je jogwheel loslaten, op play drukken en daarna weer op cue.
Dat werkt bij mijn DN-S1200's.
D
Hardtraxxer
last seen Jan 2013
Oke bedankt! ik zal het proberen :P
Hardtraxx Elite
last seen 9 days ago
downeyz wrote:Mischien een slechte vraag maar kom er echt niet uit. Hoe moet ik de cue points verzetten op mijn Reloop Rmp-2? ;$ ik heb van alles geprobeerd maar ik heb m net dus moet alles nog ontdekken.. xd
marsiascout wrote:1 keer op je cue-point drukken, je jogwheel draaien totdat ie goed staat, je jogwheel loslaten, op play drukken en daarna weer op cue.
Dit. En verder zou je misschien de bijgeleverde handleiding kunnen lezen? >.<
W
Hardtraxxer
265 posts member since 2010
last seen Feb 2023
Zygoma wrote:
downeyz wrote:Mischien een slechte vraag maar kom er echt niet uit. Hoe moet ik de cue points verzetten op mijn Reloop Rmp-2? ;$ ik heb van alles geprobeerd maar ik heb m net dus moet alles nog ontdekken.. xd
marsiascout wrote:1 keer op je cue-point drukken, je jogwheel draaien totdat ie goed staat, je jogwheel loslaten, op play drukken en daarna weer op cue.
Dit. En verder zou je misschien de bijgeleverde handleiding kunnen lezen? >.<
Ja gewoon de handleiding lezen staat het in. ikzelf heb Rmp-3 en daar is het gewoon in te vinden.
Hardtraxx Addict
1453 posts member since 2011
last seen Jul 2020
Bij reloops is het inderdaad je punt opzoeken met de jogwheel en dan op play drukken. Of op Loop in, kan ook.. gebruik ik alleen nooit ;) .