Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 20:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Even een vraagje voor de dj's, als ik een ander merk dan pioneer koop (bijv Numark), kan ik dan wel met pioneers overweg mocht dat nodig zijn?

Ze zeggen wel eens, als je het eenmaal kan op wat cd-spelers kan je het overal.. Natuurlijk is het even wennen maar het principe blijft het zelfde. :)


Morgen mijn eerste boeking voor publiek samen met een maat. Daar staan ook Pioneer CDJ 1000's en een DJM mixer weet alleen niet welke precies. Maar goed, thuis tot nu toe alleen op Reloops gedraaid. Zal vast wel even wennen worden, maar heb er zin in en gaat vast goed komen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 21:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ALs je kan draaien kan je in principe overal op draaien, hoewel de feeling per merk heel erg kan verschillen... Als het kan probeer wel een keer te oefenen op Pioneers, omdat het pitchbenden met het jogwheel anders aanvoelt dan de meeste werken. Als je hier niet mee overweg kan knal je hm namelijk voordat je het weet te snel door, waardoor je de boel nooit recht krijgt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 22:11 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Bedankt voor de reacties, ik twijfel nu dus tussen 2e hands pioneer 1000s of 850s, nieuwe pioneer 350s of een nieuwe numark set. Wat te doen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 23:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Pommer schreef:
Even een vraagje voor de dj's, als ik een ander merk dan pioneer koop (bijv Numark), kan ik dan wel met pioneers overweg mocht dat nodig zijn?

Ze zeggen wel eens, als je het eenmaal kan op wat cd-spelers kan je het overal.. Natuurlijk is het even wennen maar het principe blijft het zelfde. :)


Morgen mijn eerste boeking voor publiek samen met een maat. Daar staan ook Pioneer CDJ 1000's en een DJM mixer weet alleen niet welke precies. Maar goed, thuis tot nu toe alleen op Reloops gedraaid. Zal vast wel even wennen worden, maar heb er zin in en gaat vast goed komen! :D


Mijn eerste optreden was ik echt fucking zenuwachtig haha. Thuis ook alleen op reloops gedraait, en daar stond ik dan. Voor het eerst voor publiek en voor het eerst op pioneers.
Ik kan je zeggen, het valt alles mee. Het draait praktisch hetzelfde, jogwheel is alleen iets gevoeliger. Niet te hard mee gooien dus. Maar verder went het meteen.

Succes met je optreden iig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 15:52 
 
Hardtraxx Newbie

Pommer schreef:
Bedankt voor de reacties, ik twijfel nu dus tussen 2e hands pioneer 1000s of 850s, nieuwe pioneer 350s of een nieuwe numark set. Wat te doen? :P

ik zit ook met dat probleem, ik twijfel ook tussen de cdj 1000 of 850 :P ik moet nog even kijken of die usb poort + Rekordbox die extra 3-400 euro waard zijn. ik zou persoonlijk niet voor de 350 gaan, mede toch door de kleinere platter, maar dat is een persoonlijke voorkeur. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je bijv numark thuis hebt staan (zoals ik: de NDX 200) en je draait dan voor het eerst op pioneers, is het handig dat je wel een beetje weet wat de grote verschillen tussen de 2 zijn maar dan als je eenmaal daar staat heb je na 10 min de pioneers onder de knie. Alleen de functies die de pioneers wel hebben en jou speler niet (effecten of wat dan ook) die ken je dan nog niet, en daar zou ik ook maar niet mee gaan experimenteren als je daar nog geen ervaring mee hebt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 19:59 
 
Hardtraxxer

Misschien niet het juiste topic maar ik wist ook niet waar ik anders moest zijn.

Ik draai thuis altijd met USB-sticks, alleen als ik nieuwe nummers erop wil zetten verplaats ik mijn oude naar de prullenmand. Vervolgens de nieuwe erop en weer aan de gang. Blijkt als ik mijn Usb-stick weer in mijn speler doe dat de nieuwe nummers er keurig op staan zoals het hoort alleen staan de oude nummers er ook nog op, wel in een aparte folder maar toch ik had ze verwijderd. Als ik daarna op mijn macbook mijn usb-stick bekijk kan ik die oude nummers nergens meer terugvinden alleen is er wel ruimte voor in beslag genomen. Weet iemand hoe ik die oude nummers volledig van mijn usb-stick kan verwijderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2012 23:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien een backup maken van alle files die op de stick staan, en dan opnieuw formatteren? Is wel alles er van af ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 02:01 
 
Hardtraxx Veteran

Woodside schreef:
Misschien niet het juiste topic maar ik wist ook niet waar ik anders moest zijn.

Ik draai thuis altijd met USB-sticks, alleen als ik nieuwe nummers erop wil zetten verplaats ik mijn oude naar de prullenmand. Vervolgens de nieuwe erop en weer aan de gang. Blijkt als ik mijn Usb-stick weer in mijn speler doe dat de nieuwe nummers er keurig op staan zoals het hoort alleen staan de oude nummers er ook nog op, wel in een aparte folder maar toch ik had ze verwijderd. Als ik daarna op mijn macbook mijn usb-stick bekijk kan ik die oude nummers nergens meer terugvinden alleen is er wel ruimte voor in beslag genomen. Weet iemand hoe ik die oude nummers volledig van mijn usb-stick kan verwijderen?

Schijfhulp programma eroverheen halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 02:01 
 
Hardtraxx Veteran

Woodside schreef:
Misschien niet het juiste topic maar ik wist ook niet waar ik anders moest zijn.

Ik draai thuis altijd met USB-sticks, alleen als ik nieuwe nummers erop wil zetten verplaats ik mijn oude naar de prullenmand. Vervolgens de nieuwe erop en weer aan de gang. Blijkt als ik mijn Usb-stick weer in mijn speler doe dat de nieuwe nummers er keurig op staan zoals het hoort alleen staan de oude nummers er ook nog op, wel in een aparte folder maar toch ik had ze verwijderd. Als ik daarna op mijn macbook mijn usb-stick bekijk kan ik die oude nummers nergens meer terugvinden alleen is er wel ruimte voor in beslag genomen. Weet iemand hoe ik die oude nummers volledig van mijn usb-stick kan verwijderen?

Schijfhulp programma eroverheen halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 02:01 
 
Hardtraxx Veteran

Woodside schreef:
Misschien niet het juiste topic maar ik wist ook niet waar ik anders moest zijn.

Ik draai thuis altijd met USB-sticks, alleen als ik nieuwe nummers erop wil zetten verplaats ik mijn oude naar de prullenmand. Vervolgens de nieuwe erop en weer aan de gang. Blijkt als ik mijn Usb-stick weer in mijn speler doe dat de nieuwe nummers er keurig op staan zoals het hoort alleen staan de oude nummers er ook nog op, wel in een aparte folder maar toch ik had ze verwijderd. Als ik daarna op mijn macbook mijn usb-stick bekijk kan ik die oude nummers nergens meer terugvinden alleen is er wel ruimte voor in beslag genomen. Weet iemand hoe ik die oude nummers volledig van mijn usb-stick kan verwijderen?

Schijfhulp programma eroverheen halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 02:01 
 
Hardtraxx Veteran

Woodside schreef:
Misschien niet het juiste topic maar ik wist ook niet waar ik anders moest zijn.

Ik draai thuis altijd met USB-sticks, alleen als ik nieuwe nummers erop wil zetten verplaats ik mijn oude naar de prullenmand. Vervolgens de nieuwe erop en weer aan de gang. Blijkt als ik mijn Usb-stick weer in mijn speler doe dat de nieuwe nummers er keurig op staan zoals het hoort alleen staan de oude nummers er ook nog op, wel in een aparte folder maar toch ik had ze verwijderd. Als ik daarna op mijn macbook mijn usb-stick bekijk kan ik die oude nummers nergens meer terugvinden alleen is er wel ruimte voor in beslag genomen. Weet iemand hoe ik die oude nummers volledig van mijn usb-stick kan verwijderen?

Schijfhulp programma eroverheen halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 11:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dream Chaser schreef:
Mijn eerste optreden was ik echt fucking zenuwachtig haha. Thuis ook alleen op reloops gedraait, en daar stond ik dan. Voor het eerst voor publiek en voor het eerst op pioneers.
Ik kan je zeggen, het valt alles mee. Het draait praktisch hetzelfde, jogwheel is alleen iets gevoeliger. Niet te hard mee gooien dus. Maar verder went het meteen.

Succes met je optreden iig ;)

Is me goed afgegaan gister. :) Was erg leuk om daar eens op te draaien, eerste overgang was het wel flink aanvoelen en hielp een maat even met het jogwheel maar daarna eigenlijk weinig grote fouten gemaakt. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Woodside schreef:
Misschien niet het juiste topic maar ik wist ook niet waar ik anders moest zijn.

Ik draai thuis altijd met USB-sticks, alleen als ik nieuwe nummers erop wil zetten verplaats ik mijn oude naar de prullenmand. Vervolgens de nieuwe erop en weer aan de gang. Blijkt als ik mijn Usb-stick weer in mijn speler doe dat de nieuwe nummers er keurig op staan zoals het hoort alleen staan de oude nummers er ook nog op, wel in een aparte folder maar toch ik had ze verwijderd. Als ik daarna op mijn macbook mijn usb-stick bekijk kan ik die oude nummers nergens meer terugvinden alleen is er wel ruimte voor in beslag genomen. Weet iemand hoe ik die oude nummers volledig van mijn usb-stick kan verwijderen?

Als je je prullenmand niet leegt dan blijft er een mapje RECYCLE op je stick (of schijf, of wat dan ook) staan met de weggegooide bestanden. Die zie je alleen als je verborgen bestanden aan hebt staan en die blijft staan tot je je prullenbak leegt.

Dus oplossing: nummers in prullenbak en dan prullenbak leeg gooien OF met shift+del nummers verwijderen, dan sla je de prullenbak over (maar kun je ook niet meer terug als je eenmaal op verwijderen hebt gedrukt).

Dat zou het moeten zijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 22:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik mix met een Numark Mixdeck Express en heb een recorder aangeschaft vanwege problemen om mijn laptop erop aan te sluiten. Ik weet niet hoe ik de recorder kan aansluiten om mijn sets op te nemen. Kan iemand me vertellen waar ik hem moet aansluiten en hoe/met wat? Heb wel al kunnen aansluiten maar dan pakte hij de cue in plaats van de master op wat ook niet echt de bedoeling is :P

Link van numark mixdeck express:
http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/mp3 ... tails.html
Link van recorder:
http://www.bax-shop.nl/handheld-recorde ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2012 11:18 
 
Hardtraxxer

Ik denk erover om 2 reloop rmp2's te kopen maar als ik er een usb mixer bijv, reloop rmx 40 usb of een reloop iq20 usb tussen doe, kan ik hem dan via virtual dj ofs op de pc aansluiten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2012 13:38 
 
Hardtraxxer

Merged schreef:
Ik mix met een Numark Mixdeck Express en heb een recorder aangeschaft vanwege problemen om mijn laptop erop aan te sluiten. Ik weet niet hoe ik de recorder kan aansluiten om mijn sets op te nemen. Kan iemand me vertellen waar ik hem moet aansluiten en hoe/met wat? Heb wel al kunnen aansluiten maar dan pakte hij de cue in plaats van de master op wat ook niet echt de bedoeling is :P

Link van numark mixdeck express:
http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/mp3 ... tails.html
Link van recorder:
http://www.bax-shop.nl/handheld-recorde ... tails.html


Master 2 van je Mixdeck aansluiten op de input van je recorder zou het gewoon moeten doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2012 19:43 
 
Hardtraxx Veteran

downeyz schreef:
Ik denk erover om 2 reloop rmp2's te kopen maar als ik er een usb mixer bijv, reloop rmx 40 usb of een reloop iq20 usb tussen doe, kan ik hem dan via virtual dj ofs op de pc aansluiten?


Als je 2 rmp 2's hebt, gewoon lekker met cd's mixen. Voor het opnemen gewoon record uitgang naar pc en audacity op je pc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 08:25 
 
Hardtraxxer

Timmer schreef:
downeyz schreef:
Ik denk erover om 2 reloop rmp2's te kopen maar als ik er een usb mixer bijv, reloop rmx 40 usb of een reloop iq20 usb tussen doe, kan ik hem dan via virtual dj ofs op de pc aansluiten?


Als je 2 rmp 2's hebt, gewoon lekker met cd's mixen. Voor het opnemen gewoon record uitgang naar pc en audacity op je pc.


Dat is eigenlijk wat ik bedoel ;$ maar dat kan dus gewoon? ;d
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Merk dat cue-knop van een cd speler (RMP-1) heel af en toe eens stroef reageert. Dit was aan het begin toen ik ze (tweede hands) aanschafte niet het geval. Heb er wel al aardig wat uurtjes achter gestaan maar mag volgens mij natuurlijk nog niet zo snel gaan versleten.. Ik druk er ook niet overdreven hard op.

Zoals de cue-knop nu werkt is het nog niet storend maar iemand enig idee of het sneller zal gaan slijten nu de eerste tekenen er zijn, en wat je er mogelijk aan kan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 13:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

T enige wat je er echt tegen kan doen is je knoppen vervangen lijkt me :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 13:03 
 
Hardtraxxer

Wat ik gewend was van mijn oude reloop MIDI aparaat (Digital Jockey 2), ja. Toen daar de CUE knoppen minder gingen doen volgde er meer in een vrij korte tijdsperiode van zo'n 3 maanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 14:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Merk dat cue-knop van een cd speler (RMP-1) heel af en toe eens stroef reageert. Dit was aan het begin toen ik ze (tweede hands) aanschafte niet het geval. Heb er wel al aardig wat uurtjes achter gestaan maar mag volgens mij natuurlijk nog niet zo snel gaan versleten.. Ik druk er ook niet overdreven hard op.

Zoals de cue-knop nu werkt is het nog niet storend maar iemand enig idee of het sneller zal gaan slijten nu de eerste tekenen er zijn, en wat je er mogelijk aan kan doen?

Reloop cue knoppen hebben geen lang leven, of je er nou op staat te rammen of voorzichtig bezig bent..Bij de RMP's gaat vaak het knopje op de printplaat kapot, wat vervangen zal moeten worden. Opzich is dit prima zelf te doen!

Ik raad je overigens aan wanneer je dit gaat doen, om de printplaat knopjes van Pioneer te kopen. Heb zo het typenummer even niet meer bij de hand, maar ze hebben hetzelfde formaat als die van Reloop. Ze gaan alleen een flink stuk langer mee! Heb zelf op mn Digital Jockey 2 de knoppen vervangen door die Pioneer knopjes, doen t perfect ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 14:43 
 
Hardtraxxer

Ik weet het weer een vraagje ;$ maar is de behringer djx 750 een goede mixer? ik zie veel goede reviews en een aantal mindere maar ik weet niet of dat serieus is.. heeft iemand zelf ervaring met de djx 750? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2012 17:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Behringer staat gewoon bekend als een kwalitatief niet zo'n heel goed merk, ik heb er verder geen ervaring mee maar om te beginnen lijkt het met wel een aardige mixer :)
Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner