Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap dat het een kut probleempje is maar je moet de platen toch gewoon op gehoord gelijk leggen, omdat ze niet allemaal even snel zijn. Heb je hier dan toch geen last van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 15:10 
 
Artiest
Avatar gebruiker

@ Draidy, yes, mee eens. Kan ik ook wel, heb in een grijs verleden ook nog met van die grote zwarte dingetjes gedraaid, dusja ;) Punt was alleen dat ik niet kon ruiken dat die dingen verder pitchten dan op 1 decimaal, dus ik er van uit ging dat ze 100% gelijk moesten liggen als allebei de tracks op +2.5 stonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jup snap hem ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 22:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand er wel eens van gehoord:

1 van de 2 monitoren klinkt na een tijdje opeens anders, veel doffer, veel minder mooi. Dan moet ik hem uitzetten, stekker eruit, en weer terug. Dan is het probleem weer tijdelijk weg.

Ook de lichte ruis die je standaard hoort als je de monitoren aan hebt staan is dan bij de kapotte monitor, op het moment dat hij dus niet meer goed werkt, anders, doffer.

ik heb de Alesis M1 Active 520
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 07:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb je de monitoren goed geaard?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 08:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe doe ik dat :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 09:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Via je stroom kabel.. :P Zorg dat je een goed geaard stopcontact hebt, en vervolgens zo'n dikke stekker met 2 van die metalen dingetjes aan de boven en onderkant gebruiken... Als je geen geaard stopcontact hebt kan je t nog altijd zelf doen door een aardekabel aan de verwarming vast te zetten, hoewel dat natuurlijk wat ingrijpender is ;) T is iig bij monitoren heel belangrijk dat je goede kabels gebruikt en de boel ook goed geaard hebt. Heb je dat niet, is het wachten op problemen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zo'n stekker en stopcontact met van die ijzeren dingetjes erin. Verder snap ik je niet helemaal.

Maar heb even contact met Bax-shop opgenomen en ik kan hem terugsturen voor reparatie want het klinkt naar mijn beschrijving als een defect in de versterker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 16:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

deze pinnetjes:
Afbeelding

Als je niet zo'n stopcontact aan je muur hebt, is t sowieso niet geaard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 18:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja dat heb ik idd wel.

Maar hij gaat dus terug naar Bax, moet ik het een tijdje met 1 monitor doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het geluid van mijn line in naar Audacity tijdens het recorden niet wordt overstuurd? Onlangs dat ik via Windows Geluid zelf mijn line in niveau slechts op volume 20 heb ingesteld, distort (vervormt > bij hardere gain) het geluid nog steeds vrij snel als ik een set record en daarna terugluister..

Moet dus bij wat andere instellingen zijn maar welke.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij audacity je gain (?) lager zetten misschien
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik wil de KRK rokit RP6 G2 kopen en heb thuis al een pioneer ddj -t1 staan. Weet iemand welke kabels ik nodig heb om deze op de t1 aan te sluiten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 21:39 
 
Hardtraxx Addict

Deze bijvoorbeeld, je kan ze in alle lengtes krijgen.

http://www.bax-shop.nl/microfoon/signaal-kabels/procab-cab901-xlr-male-xlr-female-1.00-meter/product-details.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 15:49 
 
Hardtraxx Addict

Timothy21 schreef:


Foutje, deze moet je hebben:

http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-cab724-xlr-male-jack-6.3mm-male-1.50-meter/product-details.html#!prettyPhoto
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 18:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

okee thx man !
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 20:45 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb 'n UDG cd map waar er 280 in kunnen. Ben nu aan het kijken voor een UDG tas. Iemand die weet of mijn map in deze past? http://www.rjshop.nl/UDG-SlingBag-Black ... uct/16726/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Een prettig dragende platentas met ruimte voor 50 platen of 2 CD Mappen

Aangezien deze ook van UDG is zal dat wel gewoon passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 02:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dacht het wel. 50 Platen is best wat en er staat bij 2 mappen. Geloof dat ze dan altijd over 2 280 mappen praten. Moet wel lukken dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 21:38 
 
Hardtraxxer

Ik ben op zoek naar een goede tafel voor mijn draaitafels (Staan nu op een te laag bureau). Maar kan geen geschikte vinden in ''gewone'' winkels. Nu zit ik er aan te denken om er een te laten maken door een maat van me die dit goed kan. Wat adviseren jullie als hoogte? En misschien nog enig advies over dingen waar ik aan moet denken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 01:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ga eens rechtop staan en houd je bovenarmen recht langs je lichaam. Steek je onderarmen naar voren zodat je en hoek van 90 graden in je armen krijgt. De palmen van je handen moeten op de bovenkant van je spelers terecht komen. Meet de afstand tussen je handen en de vloer en trek de hoogte van je apparatuur van die hoogte af, dan je weet hoe hoog je tafels moeten staan :)

Tenminste, dat is het meest gebruikelijke. Iets hoger kan ook, lager raad ik niet aan. Dan ga je voorover gebogen staan en zul je sneller last van je rug krijgen. Als je de hoogte weet zou ik een paar dozen/boeken/etc op een tafel onder je spelers zetten om die gemeten hoogte te bereiken. Draai een tijdje (half uurtje) en je merkt al snel of het goed is of dat het hoger of lager moet.

De meest gebruikte hoogte is trouwens 90cm, wat voor veel mensen ongeveer de helft van hun totale lichaamslengte is. Ik heb mijn booth ook zelf gebouwd en als je een beetje handig bent is dat heel goed te doen. De hoogte is het belangrijkste maar ook dat het stevig staat. Lijkt me niet handig dat wanneer je een keer goed los staat te gaan de zooi in elkaar klapt het en het weegt meestal nogal wat dus denk daaraan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 09:03 
 
Donateur

Ok om heteven duidelijkuit te leggen.

Vrienden van mij hebben een kleine skelter mettrekkarretje met4 (auto)speakerserin, (auto)radio erin, op een 12 volt auto accu. Hiermij rijden we altijd rond tijdens koninginnendag met lekker herrie erin. Ditwerkt helemaal prima. Gaat ruim 6 uur ofzo mee.

Maar nu willen nog zoietrs gaan maken, alleen meteen DJ set.

Ik heb 2 CDJ's 200. Numark mengpaneel. nog geen versterker

We willen een soort van romeinse strijdwagen maken waar jedan in kan staan alsDJ. deze wordtvoorgetrokken door een Skelter (niet gemotoriseerd). We willen 6 autospeakers gaan inbouwen, met gewoon een radio erbij zodatdit gewoon werkt alshet anderekarretje watal is gemaakt. Maar wewillen dit ook in combinatie met een dj set. En alles zonder een prikkabel. Dus mobiel.

Er komen natuurlijkwat problemen/vragen Ais het mogelijk op veel accus, bijvoorbeeld accuskoppelen ivm. 12v radio,220 dj set,lang tedraaien op deze accus,verwacht van niet namelijk. Bkan jemet een dj set versterker etc over deauto boxen spelen? Ckan jeeen auto radio gebruiken als een versterker en je DJ set aan een auto radio koppelen? zodat je geen grote versterker nodig hebt D Hoe kan jeer voor zorgen dat jemet een DJ set ook6 uur kan draaien op zo een ding. EOf een laptop naar deradio, en vanafde laptop naar je djset.

Fwe twijfelen ofweeen 220 aansluiting maken dieje meteen verlengsnoer ergens heen kan trekken,alleen zit je vastaan een vaste plek dan. (wat weliever niet willen)

Ezijn er misschien anderer oplossingen of mogelijkheden die jullieweten? We willen namelijkniet een te zwaar apparaatmaken en hij moet compact blijven. Aggregaatofzo isdus niet watwe willen,te veel herrie, brandstof, gewicht,en ruimte.

Ik hoop dat jullie meekunnen brainstormen om tot een leuke oplossing te klomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Aggegraatje meetrekken, geen probleem
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 14:54 
 
Hardtraxxer

Hey

Ik heb eens een vraagje. Mijn rmp2 is kapot want hij leest geen cd's meer.
Nu zou ik een nieuw loopwerk moeten hebben maar hoe kan je dit zelf erin steken?
Hoe weet ik wat ik moet vervangen in de cd speler en dan solderen ­?

En hoe weet ik welk loopwerk erin moet?
EDIT: dit is dus de KSS-213V loopwerk



Bij voorbaat dank!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 17:42 
 
Hardtraxxer

Dit is het vanbinnen:

http://nl.picturepush.com/public/8185415

Maar hoe krijg ik die nu los, gewoon die 4 schroefjes en dat hele ding vervangen toch niet ofwel?

gr
Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner