Heb sinds gisteren de HDJ2000 binnen. Daarvoor de 1000 gehad. De 2000 is bijna 2 keer zo duur als de 1000 maar echt 10 keer beter. Geluid klinkt alsof je in een studio zit. Perfecte weergave. HDJ1000 gaat snel kapot en zit teveel bass in het geluid.Bart0ving wrote:HDJ-1000 of HDJ-2000?
Ik wil hem vooral gebruiken voor muziek luisteren in de bus (en dergelijken) en soms eens een feestje.
Gebruik m'n huidige koptelefoon (Dre Beats Studio Replica) nu ongeveer 3 uur p dag.
Wat zal ik doen?
Active topics in DJ's Corner
Moderators
-
PHardtraxx Veteran
- 3957 posts member since 2010
- last seen Jun 2017
1 Goedeng middag hardtraxxers, ik weetniet of t al voorbij is gekomen maar heb zo ff geen zin om het hele topic door te lezen.
Ik heb van me beide cdj's (800MK2 & 1000MK2) de cue en playknoppen lam. Het zijn nu net touchknoppen en ik hoef er er maar over te aaien en ze werken al. Heel vervelend gooide laatst alleen al een muts perongeluk op de playknop en hij ging al uit.
Heeft iemand enig idee waar ze die dingen verkopen voor een redelijke prijs?(Nederlandse webshop oid) Laten maken lijkt me een beetje onzinnig want op youtube staan filmpjes zat hoe je ze het beste vervangt en dat is niet zo moeilijk.
Alvast bedankt
Groeteng
Ik heb van me beide cdj's (800MK2 & 1000MK2) de cue en playknoppen lam. Het zijn nu net touchknoppen en ik hoef er er maar over te aaien en ze werken al. Heel vervelend gooide laatst alleen al een muts perongeluk op de playknop en hij ging al uit.
Heeft iemand enig idee waar ze die dingen verkopen voor een redelijke prijs?(Nederlandse webshop oid) Laten maken lijkt me een beetje onzinnig want op youtube staan filmpjes zat hoe je ze het beste vervangt en dat is niet zo moeilijk.
Alvast bedankt
Groeteng
-
BHardtraxx Addict
- 1372 posts member since 2011
- last seen May 2022
Ik ga dan zometeen toch de 2000 maar halen 
Laat je ff horen wat je er van vind? 
-
BHardtraxx Addict
- last seen May 2022
Uiteraard! T zal vast niet helemaal objectief zijnDraidy wrote:Laat je ff horen wat je er van vind?
Bij DJRepair kosten die knopjes een paar cent. Is inderdaad makkelijk zelf te doen, ik heb eventueel ook ergens nog een handleiding voor je maar met een goede video is het ook goed te doen.SiweZ wrote:1 Goedeng middag hardtraxxers, ik weetniet of t al voorbij is gekomen maar heb zo ff geen zin om het hele topic door te lezen.
Alvast bedankt
Groeteng
-
BHardtraxx Addict
- last seen May 2022
Bah heb de koptelefoon pas morgen, en als ie niet meer op voorraad is pas later 
Steeds als ik op mijn mixer kanaal 3 opengooi verdwijnt het geluid rechts even. En het geluid rechts is sowieso iets minder goed. En het ligt niet aan de box want in audacity geeft hij ook een verschil tussen links en rechts.
Het is bij de record en master output en ligt ook niet aan de kabels.
Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Het is bij de record en master output en ligt ook niet aan de kabels.
Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Dat was m ja!maarten1410 wrote:Bij DJRepair kosten die knopjes een paar cent. Is inderdaad makkelijk zelf te doen, ik heb eventueel ook ergens nog een handleiding voor je maar met een goede video is het ook goed te doen.SiweZ wrote:1 Goedeng middag hardtraxxers, ik weetniet of t al voorbij is gekomen maar heb zo ff geen zin om het hele topic door te lezen.
Alvast bedankt
Groeteng
Hartstikke bedankt
-
BHardtraxx Addict
- last seen May 2022
Ik heb hem! Wat een ding! ziet er suuuuper strak uit en klinkt formidabel. Nog wel ff een nachtje in laten spelen.Bart0ving wrote:Ik ga dan zometeen toch de 2000 maar halen
Ik heb een Reloop Rmx 40 BPM. Hier zitten niet standaard effecten op, maar er zitten wel een FX knop op. Hoe kan ik alsnog effecten af gaan spelen (door em op de pc aan te sluiten neem ik aan?)
Ik dacht dat hier gewoon effecten op zaten hoor?Rawbin wrote:Ik heb een Reloop Rmx 40 BPM. Hier zitten niet standaard effecten op, maar er zitten wel een FX knop op. Hoe kan ik alsnog effecten af gaan spelen (door em op de pc aan te sluiten neem ik aan?)
Hoe lang heb je hem al?
Inderdaad, daar zitten gewoon effecten op.Draidy wrote:Ik dacht dat hier gewoon effecten op zaten hoor?Rawbin wrote:Ik heb een Reloop Rmx 40 BPM. Hier zitten niet standaard effecten op, maar er zitten wel een FX knop op. Hoe kan ik alsnog effecten af gaan spelen (door em op de pc aan te sluiten neem ik aan?)
Hoe lang heb je hem al?
Wel op de master of een kanaal inschakelen natuurlijk, volgensmij werkt die t zelfde als op djm toch? Heb m zelf niet maar weet wel dat er effecten op zitten.
Is die oudste versie (zilveren). Dus geen blackfire of dsp. Heb begrepen dat ik via send&return wat kan doen?
Aha klopt, dan heb je er geen effecten op nee.Rawbin wrote:Is die oudste versie (zilveren). Dus geen blackfire of dsp. Heb begrepen dat ik via send&return wat kan doen?
Je kan wel een efx kastje vn pioneer ofzo aansluiten via send en return. Maar die dingen zijn geloof ik nog duurder dan de mixer zelf.
Tenminste de EFX1000 is zowat even duur als een djm bij wijze van
http://www.new-line.nl/nl/dj-effecten/p ... _14895.htm
Ziet er allemaal leuk en aardig uit maar dan spaar ik toch liever ff door voor een djm...
http://www.new-line.nl/nl/dj-effecten/p ... _14895.htm
Ziet er allemaal leuk en aardig uit maar dan spaar ik toch liever ff door voor een djm...
Is er geen mogelijkheid om effecten software matig aan te sturen?
-
THardtraxx Addict
- 1039 posts member since 2009
- last seen Dec 2025
Als je met Traktor draait wel, daar zitten de effecten ingebouwd, maar dan maakt het niet uit wat voor mixer je hebt, dat kan altijd.
De send & return zit erop zodat je een effectenbak er op aan kan sluiten.
Oftewel, software matig is niet mogelijk?Timothy21 wrote:Als je met Traktor draait wel, daar zitten de effecten ingebouwd, maar dan maakt het niet uit wat voor mixer je hebt, dat kan altijd.
Ja dat kan wel als je op je pc een effectenbak kunt aanspreken die je via je send/return kunt laten lopen... Dat kan dus bijvoorbeeld met Traktor. De andere optie is een externe effectenbak inderdaad, zoals de EFX1000 maar dat kost te veel voor wat je er mee gaat doen. Dan zou je beter naar een DJM700 kunnen kijken...Rawbin wrote:Oftewel, software matig is niet mogelijk?Timothy21 wrote:Als je met Traktor draait wel, daar zitten de effecten ingebouwd, maar dan maakt het niet uit wat voor mixer je hebt, dat kan altijd.
Ja precies zo'n effecten bak moet je echt pas aan gaan denken als je een (deels) pre-mixed liveset gaat draaien lijkt me.maarten1410 wrote: Ja dat kan wel als je op je pc een effectenbak kunt aanspreken die je via je send/return kunt laten lopen... Dat kan dus bijvoorbeeld met Traktor. De andere optie is een externe effectenbak inderdaad, zoals de EFX1000 maar dat kost te veel voor wat je er mee gaat doen. Dan zou je beter naar een DJM700 kunnen kijken...
Of wanneer je effect op effect wilt leggen maar of je dat ooit gaat doen in hardstyle/hardcore... Zoek maar eens wat videos over die EFX, wordt merendeelds gebruikt in techno/minimal
Even een vraagje over een meubel om mijn gear op te zetten. Ik heb veel goeie dingen gelezen over de Ikea Expedit als meubel om DJ gear op te zetten, lijkt mij ook een mooie en goedkope oplossing als ze zo zie. Ben op de Ikea site gaan rondsurfen maar kan nergens de tafel vinden die ik op alle foto´s zie, enigste wat in de buurt komt is:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/60135299
Maar die is niet breed genoeg lijkt me, de ik bedoel zitten meer blokken in vanonder zeg maar zijn er 8 en is dus breder. Iemand een idee of ze die nog verkopen, of hem wel kan vinden op de site?
Maar die is niet breed genoeg lijkt me, de ik bedoel zitten meer blokken in vanonder zeg maar zijn er 8 en is dus breder. Iemand een idee of ze die nog verkopen, of hem wel kan vinden op de site?
Ikea expedit kast, heel stevig ik heb m ook erg fijn voor je gear en prima hoogte inderdaad.93Wesley93 wrote:Even een vraagje over een meubel om mijn gear op te zetten. Ik heb veel goeie dingen gelezen over de Ikea Expedit als meubel om DJ gear op te zetten, lijkt mij ook een mooie en goedkope oplossing als ze zo zie. Ben op de Ikea site gaan rondsurfen maar kan nergens de tafel vinden die ik op alle foto´s zie, enigste wat in de buurt komt is:
je moet deze hebben! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10103088/
Ik heb dr zelf nog 1 van 4 bij tegenaan geplaats in zegmaar een hoekvorm
succes.