T
Hardtraxx Addict
1039 posts member since 2009
last seen Dec 2025
Moet je ons eerst even vertellen hoe je het nu hebt aangesloten, anders kunnen we niet zeggen wat je fout doet. ;)
Hardtraxx Newbie
45 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Timothy21 wrote:Moet je ons eerst even vertellen hoe je het nu hebt aangesloten, anders kunnen we niet zeggen wat je fout doet. ;)
Oke! :) iig bedankt voor je reactie!

Ik heb ze allebei aangesloten op de pc, allebei op een ander usb poort.
En heb de ene cd speler op DECK A staan in de midi mode, en de andere op DECK B.
Alles aangesloten en ingeplugt, maar maakt gvd geen signaal! :x
(je moet is weten hoelang ik hier al mee heb lopen proberen en kloten om het te doen!)
haha maarja, kan jij mij verder helpen?
T
Hardtraxx Addict
last seen Dec 2025
Ah ok, tot zover gaat het goed gelukkig.

Heb je in de traktor instellingen de spelers al als controllers ingesteld?

En heb je al een geluidskaart? (Anders kan je niet via je mixer draaien en voorbeluisteren)
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Ik heb een probleem met Traktor,
als ik een track importeer in een deck, dan gaat de gain vaak automatisch omlaag.
Zoals je wel kan voorstellen, dat is knap irritant :/

De tracks zijn al genormalised (allemaal 0dB), dus waarom gebeurt dit? En hoe zet ik het uit.

Misschien van belang: ik heb de ddj-t1 editie van traktor 2.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Had dat ook altijd. Hoe dat komt geen idee.
B
Hardtraxx Addict
1372 posts member since 2011
last seen May 2022
Da's godse irritant. Heb ik met VDJ ook veel
Hardtraxx Newbie
45 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Timothy21 wrote:Ah ok, tot zover gaat het goed gelukkig.

Heb je in de traktor instellingen de spelers al als controllers ingesteld?

En heb je al een geluidskaart? (Anders kan je niet via je mixer draaien en voorbeluisteren)

Ik heb een ingebouwde geluidskaart (in mn pc zitten dus), maakt dat uit?
T
Hardtraxx Addict
last seen Dec 2025
Je hebt juist een externe meerkanaals geluidskaart nodig om met cd spelers en mixer via traktor te draaien.

Deze bijv:
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Zie het maar zo:

Beide RMP-3's met usb aansluiten op pc.
Geluidskaart via usb ook aansluiten op pc en via audiokabels op 2 kanalen van je mixer.

Dit moet zo omdat je via traktor je rmp's als controller gebruikt, ze sturen zelf geen geluidsignalen meer uit. Het geluid komt alleen digitaal uit je computer.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Volgens mij kan het ook dat je een 1-kanaals externe geluidskaart neemt + de interne van je computer. deed ik iig wel met mijn midi-controller.
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Draidy wrote:Had dat ook altijd. Hoe dat komt geen idee.
Hoe heb je het opgelost?
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
MRN wrote:
Draidy wrote:Had dat ook altijd. Hoe dat komt geen idee.
Hoe heb je het opgelost?
Niet. Gewoon elke keer aanpassen of zo laten.

Sorry. Zou het ook niet weten.
M
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Ik heb het al gevonden :D

In Traktor bij de instellingen, dan bij mixer, en daar staat autogain en limiter. En dan vink je die twee uit.
Limiter kan wel uit als je een headroom gebruikt van een paar dB.
Hardtraxx Veteran
4622 posts member since 2009
last seen Sep 2025
Aangezien mijn line-in ingang van m'n PC gesneuveld is moet ik maar op zoek naar een externe geluidskaart (USB) om mixjes op te nemen. Nu kwam ik zelf de Behringer UCA 202 USB geluidskaart tegen voor een mooi prijsje alleen weet ik niet hoe die kwaliteit is. Misschien dat mensen hier ervaring mee hebben of anders nog een ander advies hebben. Het moet niet al te veel kosten, maar liefst wel een degelijke geluidskwaliteit. Het moet een RCA ingang hebben.

Alvast bedankt! :)
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2025
Ja, pfff even 200 euro neerleggen om een mixje op te nemen.. :/ Zoek toch echt een goedkoper alternatief.

En die heeft btw ook geen RCA ingang..
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Ik heb zelf deze.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html
Het zal wel geen super kwaliteit zijn volgens de mensen die zo'n ding van 200 euro gewend zijn maar voor mij is het zeker prima, neem er altijd mijn setjes mee op :thumbup:
U
3 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Als je je set wilt aankoppelen aan een pc welke bekabeling heb je dan nodig? En moet je hem van je mixer naar je pc aansluiten?
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
Ulsen wrote:Als je je set wilt aankoppelen aan een pc welke bekabeling heb je dan nodig? En moet je hem van je mixer naar je pc aansluiten?
RCA (zo'n rood-zwarte) naar jack. Van je mixer naar je line-in (blauwe ingang)
D
4 posts member since 2012
last seen Feb 2012
ik heb een probleem met mijn djm-700
mijn maximale volume is ineens erg laag (ook als ik master en gain hoog zet)
het geluid is dan heel zacht maar aan het gekraak van de boxen te horen lijkt het voor de boxen heel hard.
ook is de kwaliteit erg slecht.

weet iemand hier iets op?

alvast bedankt
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
dj-espejo wrote:ik heb een probleem met mijn djm-700
het geluid is dan heel zacht maar aan het gekraak van de boxen te horen lijkt het voor de boxen heel hard.

alvast bedankt
Hoe heb je ze aangesloten?
Het zou bijvoorbeeld ook aan je versterker kunnen liggen.
B
Hardtraxx Addict
1372 posts member since 2011
last seen May 2022
HDJ-1000 of HDJ-2000?

Ik wil hem vooral gebruiken voor muziek luisteren in de bus (en dergelijken) en soms eens een feestje.

Gebruik m'n huidige koptelefoon (Dre Beats Studio Replica :P) nu ongeveer 3 uur p dag.

Wat zal ik doen?
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
Bart0ving wrote:HDJ-1000 of HDJ-2000?

Ik wil hem vooral gebruiken voor muziek luisteren in de bus (en dergelijken) en soms eens een feestje.

Gebruik m'n huidige koptelefoon (Dre Beats Studio Replica :P) nu ongeveer 3 uur p dag.

Wat zal ik doen?
Ik heb ze allebei nooit opgehad, maar ligt er denk ik aan hoeveel je ervoor over hebt. Er zit wel zo'n 100 euro verschil in. Ik denk dat de conform en het geluid van de 2000 beter is, maar zal je zelf uit moeten testen
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2025
Bart0ving wrote:HDJ-1000 of HDJ-2000?

Wat zal ik doen?
Waarom alleen de twee Pioneers? Je hebt ook nog de Technics RP DH1200, Sony MDR V700 en de Sennheiser HD25. Daarnaast zou ik gewoon naar een electronica zaak gaan en ze daar allemaal testen, geluid is iets persoonlijks dus dat kun je niet zomaar adviseren.
D
4 posts member since 2012
last seen Feb 2012
dj-espejo schreef:

alvast bedankt

ik heb ze met rood-wit kabeltje van mengpaneel (master) naar versterker. maar heb ze ook al geprobeerd via die dikkere master output direct naar boxen, allebij hetzelfde gedoe :s
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 8 days ago
maarten1410 wrote:
dj-espejo wrote:
maarten1410 wrote:Achterop zit een heel klein schuifknopje, genaamd MASTER ATT (Master output attenuator switch), is daar niet mee geschoven? Daarmee kies je het maximaal uitgestuurde volume niveau van je mixer.
ook dat is het niet, dan gaat hij iets harder maar nog steeds lang niet het hoogste :(
Misschien een stomme vraag maar het is ook je gain niet? Of heb je perongeluk je crossfader aanstaan?
Dit al bekeken?
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
dj-espejo wrote:dj-espejo schreef:

alvast bedankt

ik heb ze met rood-wit kabeltje van mengpaneel (master) naar versterker. maar heb ze ook al geprobeerd via die dikkere master output direct naar boxen, allebij hetzelfde gedoe :s
Al een poging gewaagd met andere speakers?