Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 11:54 

Hardtraxxer

Een vraagje, Ik ben van plan om cd spelers, mixer etc. aan te schaffen. Daarbij heb ik al een macbook pro dus ze moeten wel in samenwerking met deze kunnen werken. Ik ben een beginnner en heb eerlijk gezegt nog totaal geen ervaring met Dj-Hardware. Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 13:17 

Hardtraxxer

Nairobi schreef:
cdj 800 mk2 of cdj 1000 mk2?

CDJ 800 MK2.

Overigens heb ik een programmatje gevonden (Shoutcast) dat werkt met Winamp. Op de input heb ik mn geluidskaart geselecteerd, en hij geeft af en toe wel aan dat ie enig input heeft, maar het werkt nog steeds maar half. Wel geeft ie aan dat hij verbonden is met de website (listen2myradio.com).

Als iemand iets beter weet moet je het maar zeggen :). Probeer nu dus het geluid uit mijn geluidskaart succesvol door te linken via in Winamp naar die Shoutcast !
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 15:48 

Hardtraxx Veteran

Diamanic schreef:
Nairobi schreef:
cdj 800 mk2 of cdj 1000 mk2?

CDJ 800 MK2.

Waarom? Het enige echte verschil tussen die twee is dat de 800 loop-knoppen heeft op de plek waar de 1000 hot cue's heeft.

Het is maar net wat je liever hebt dus, dus extra loopfunctie of hot cues. Ze verschillen verder niet veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 15:44 

Kraak... Piep...

Ik wil graag mijn gekloot op de draaitafels opnemen maar heb geen idee wat voor recorder ik moet hebben.

(Mn mixer is een Behringer DX-626)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 19:11 

Hardtraxx Veteran

Een laptop/computer, kabeltje en Audacity.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 19:39 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Een laptop/computer, kabeltje en Adobe Audition.

Audacity wil nog wel eens haperen met opnemen -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 20:51 

Hardtraxxer

Iemand soms ervaring met Pioneer DDJ ERGO? http://www.keymusic.com/product/Pioneer-DDJ-Ergo-V
Ben al lang aan het twijfelen of ik een setje zou kopen dat bestaat uit 2 CD-spelers en een mixer of 1 controller..
De DDJ ERGO lijkt mij een heel leuk dingetje om te starten.
Het zou alleen zijn voor thuisgebruik.
Iemand nog een goed voor bijpassende boksen?

Bedankt (:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2011 23:06 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
PierrePruuk schreef:
Een laptop/computer, kabeltje en Adobe Audition.

Audacity wil nog wel eens haperen met opnemen -.-

Nooit last van.
Jeeens__ schreef:
Iemand soms ervaring met Pioneer DDJ ERGO? http://www.keymusic.com/product/Pioneer-DDJ-Ergo-V
Ben al lang aan het twijfelen of ik een setje zou kopen dat bestaat uit 2 CD-spelers en een mixer of 1 controller..
De DDJ ERGO lijkt mij een heel leuk dingetje om te starten.
Het zou alleen zijn voor thuisgebruik.
Iemand nog een goed voor bijpassende boksen?

Bedankt (:

Geen ervaring mee, maar voor boxen: heb zelf de alesis mkii 520 actieve studio monitor
Niet te duur, mooi geluid, en gaan hsrd genoeg;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 12:56 

Kraak... Piep...

Ok ik heb sonu soundforge dus ik neem aan dat dat goed genoeg is, dan is mijn vraag nu wat voor kabel moet ik hebben en waar moet de kabel in enz..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:42 

Hardtraxxer

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken om over te stappen op gear, maar is het de moeite waard om nu nog CDJ 800MK2's te halen of kan ik beter doorsparen voor iets recenters?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:42 

Hardtraxx Veteran

waarschijnlijk heb je in je computer een 3,5mm jack ingang, daar moet hij in.

dan zou je http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab- ... rettyPhoto
nodig hebben

maar de opnameinput van een computer kan nog wel eens slecht zijn, dan heb je een externe geluidskaart nodig en moet je even kijken wat voor inputs daarop zitten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:51 

Hardtraxx Veteran

SpaceRazr schreef:
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken om over te stappen op gear, maar is het de moeite waard om nu nog CDJ 800MK2's te halen of kan ik beter doorsparen voor iets recenters?

Op 800's draai je waarschijnlijk net zo lekker als op 1000's of 2000's. Qua techniek schelen ze namelijk niet veel en als je net overstapt is dat al een hele lekkere stap! Maar op de lange duur vind je meer opties op je apparatuur misschien wel lekker. Maar tot die tijd kun je nog een hele tijd vooruit op 800's, scheelt je ook een hoop centen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:55 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
SpaceRazr schreef:

Op 800's draai je waarschijnlijk net zo lekker als op 1000's of 2000's. Qua techniek schelen ze namelijk niet veel en als je net overstapt is dat al een hele lekkere stap! Maar op de lange duur vind je meer opties op je apparatuur misschien wel lekker. Maar tot die tijd kun je nog een hele tijd vooruit op 800's, scheelt je ook een hoop centen.

Ja zo dacht ik ook, en ik zou er dan evt traktor scratch oid bij kunnen kopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:58 

Hardtraxx Veteran

Ja waarom niet :) Dan zou je zelfs met CDJ400's nog overweg kunnen maar dan heb je een kleiner jogwheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 17:02 

Hardtraxxer

Ok thx guys!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 14:48 

Hardtraxx Veteran

Ben op zoek naar een lollig 2.1 setje om mee te draaien, mijn huidige boxen zijn zo afgezeikt dat ik het verschil niet meer hoor tussen onbeat en offbeat :'). Voor een eurotje of 30/40 als het kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 14:54 

Hardtraxx Veteran

http://tweakers.net/pricewatch/243528/l ... l#tab:info

Zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 14:55 

Hardtraxx Veteran

Ja ideaal! Bedankt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 17:49 

Hardtraxxer

deze gebruik ik nu 3 jaar ofzo en ze doen het nog prima na alle teringherrie die erdoor heen is gegaan:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 21:22 

Hardtraxxer

Jeeens__ schreef:
Iemand soms ervaring met Pioneer DDJ ERGO? http://www.keymusic.com/product/Pioneer-DDJ-Ergo-V?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is het vergelijkbaar met het 'echte' spul?
Qua uiterlijk lijkt het meer op kinderspeelgoed. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 02:12 

Hardtraxx Addict

Hey, ik móet vrijdag voor een dj-contest met wss Pioneer cdj-2000 of cdj-1000 draaien. Nu heb ik zelf thuis een reloop setje rmp-2. Waar móet ik op letten als ik met cdj's ga draaien en wat is er anders? Bv het instellen van cue points e.d.?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 13:33 

Hardtraxxer

op marktplaats wil ik nu cdj800 mk2's kopen

ik kan geheel werkende spelers kopen voor 700e
of spelers die een onderhoudsbeurt nodig hebben voor de playcueknoppen voor 600e

dit is best een verschil.. mijn vraag is:

heeft 1 van jullie ervaring met http://www.djrepair.nl, aangezien ik het wel wil uitbesteden als ik ze een beurtje geef. dan heb ik nl wel gelijk goede cue/playknoppen na de reparatie..

wat is jullie advies?

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 16:12 

Hardtraxx Veteran

Iemand een HDJ2000 hier? Hoe krijg je die kabel in de headphone? Krijg hem er met geen mogelijkheid 'soepel' in..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 16:57 

Donateur

Ik heb een vraag over versterkers:

Ik heb een versterker van Pioneer van 130 Watt.
Ik heb 2x de KRK R6 (passief) van 120 Watt per boks.

Die 130 watt van de versterker, is dat 130 watt in zn totaal in 130 watt per kanaal (dus per boks) ??

Want als het per kanaal is, dan zit zit ik goed. Als het in totaal is, mis ik dus 110 watt.

Wie weet het antwoord?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 16:58 

Artiest

Atraxisz schreef:
Hey, ik móet vrijdag voor een dj-contest met wss Pioneer cdj-2000 of cdj-1000 draaien. Nu heb ik zelf thuis een reloop setje rmp-2. Waar móet ik op letten als ik met cdj's ga draaien en wat is er anders? Bv het instellen van cue points e.d.?

De reloop werkt in z'n geheel wel anders. Grootste verschil is het jogwheel wat compleet anders reageert op een reloop.
Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner