Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 17:01 

Hardtraxxer

Refuze schreef:
Ik heb een vraag over versterkers:

Ik heb een versterker van Pioneer van 130 Watt.
Ik heb 2x de KRK R6 (passief) van 120 Watt per boks.

Die 130 watt van de versterker, is dat 130 watt in zn totaal in 130 watt per kanaal (dus per boks) ??

Want als het per kanaal is, dan zit zit ik goed. Als het in totaal is, mis ik dus 110 watt.

Wie weet het antwoord?

Meestal totaal, maar de enigste manier om zekerheid te krijgen is om de specsheet op te zoeken aan de hand van het type.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 19:58 

Hardtraxx Veteran

Nairobi schreef:
heeft 1 van jullie ervaring met http://www.djrepair.nl, aangezien ik het wel wil uitbesteden als ik ze een beurtje geef. dan heb ik nl wel gelijk goede cue/playknoppen na de reparatie..

wat is jullie advies?

Ja heb ik :) De DJM800 van een maat van mij staat er nu en heb er zelf ooit 10 knopjes besteld voor mijn CDJ1000 en die van een vriend. Zelf gesoldeerd en als je een klein beetje kunt solderen is het ook goed zelf te doen. Scheelt je weer versturen en reparatiekosten en dan zou ik die 100 euro lekker in me zak houden. Maar dan kijk ik nu alleen naar de knoppen... Als de rest van de speler er ook goed uitziet, zou je het kunnen doen. Maar als je het niet ziet zitten, zou ik lekker voor die van 700 gaan mits de helemaal in top conditie zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 13:17 

Hardtraxx Addict

Nego schreef:
Atraxisz schreef:
Hey, ik móet vrijdag voor een dj-contest met wss Pioneer cdj-2000 of cdj-1000 draaien. Nu heb ik zelf thuis een reloop setje rmp-2. Waar móet ik op letten als ik met cdj's ga draaien en wat is er anders? Bv het instellen van cue points e.d.?

De reloop werkt in z'n geheel wel anders. Grootste verschil is het jogwheel wat compleet anders reageert op een reloop.

En wat is er dan precies anders? Ik heb al wel even gekeken naar het verschil tussen vinyl/cdj mode. Maar met vinyl mode kun je scratchen en aan de zijkant pitchen en bij cdj alleen maar pitchen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2011 14:35 

Hardtraxx Elite

Je moet met pitchbenden geen flinke hengst aan de jog geven, dan ligt ie er compleet naast... je moet t echt rustig doen! En idd, Vinyl mode houdt in dat de bovenkant als een platenspeler gedraagt.. Je kan dan dus scratchen, maar als je de bovenkant aantikt dan stopt de plaat dus, zolang je vinger erop ligt. Bij de CDJ mode kan je wel 'scratchen', maar alleen als je plaat op dat moment niet op play staat. Overigens als in CDJ mode je track pauzeert, kan je heel nauwkeurig je CUE point opzoeken, omdat je dan een soort tik geluid krijgt.. Ik zou zeggen probeer t is uit met die CDJ mode, kan soms als je een lastig CUE punt hebt erg handig zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2011 10:30 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Je moet met pitchbenden geen flinke hengst aan de jog geven, dan ligt ie er compleet naast... je moet t echt rustig doen! En idd, Vinyl mode houdt in dat de bovenkant als een platenspeler gedraagt.. Je kan dan dus scratchen, maar als je de bovenkant aantikt dan stopt de plaat dus, zolang je vinger erop ligt. Bij de CDJ mode kan je wel 'scratchen', maar alleen als je plaat op dat moment niet op play staat. Overigens als in CDJ mode je track pauzeert, kan je heel nauwkeurig je CUE point opzoeken, omdat je dan een soort tik geluid krijgt.. Ik zou zeggen probeer t is uit met die CDJ mode, kan soms als je een lastig CUE punt hebt erg handig zijn!

Thanks! Ja volgens mij lijkt CDJ-mode heel erg op het gebruik van de RMP-2. Dan krijg je ook dat 'getik' met het instellen van een cuepoint.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 21:14 

Hardtraxx Elite

ik ben begonnen met hercules e2 mp3, doe er al een tijdje niks meer mee, ik wil nu graag een stap vooruit.
welkedj gear adviseren jullie? (tot600euro)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2011 21:19 

Hardtraxx Veteran

tijntjuh120 schreef:
ik ben begonnen met hercules e2 mp3, doe er al een tijdje niks meer mee, ik wil nu graag een stap vooruit.
welkedj gear adviseren jullie? (tot600euro)

Heb niet veel ervaring met verschillende dj gear. maar draai zelf met de numark ndx 200 (160 euro p/s) en zijn prima, niks op aan te merken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2011 23:57 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een externe geluidskaart gekocht om setjes op te nemen, maar heb de kreuze tussen phono en line in. Maakt het iets uit welke ik pak en zo ja welke moet ik hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2011 12:30 

Hardtraxx Elite

Ik heb sinds vandaag het volgende setje gekocht:

2x Reloop RMP-2 & Reloop RMX-40 BPM

Nu ben ik helemaal niet bekend met CD-Spelers/Mixers maar wil ze wel heel graag aansluiten op 2 simpele boxen.
Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen om de CD-Spelers/Mixer werkend te krijgen

Alvast bedankt :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2011 13:56 

Hardtraxx Elite

Project 141 schreef:
De handleiding lezen :P

Al gedaan maar ken er geen kut wijs uit krijgen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2011 16:30 

Hardtraxx Veteran

SkiggyRapz18 schreef:
Project 141 schreef:
De handleiding lezen :P

Al gedaan maar ken er geen kut wijs uit krijgen :/

heb je actieve of passieve boxen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2011 17:05 

Hardtraxx Elite

@ Draidy.. dit las ik ook in de handleiding maar weet eigenlijk het verschil niet zo goed :$ Ik zeg al heb nog nooit ervaring gehad met deze hardware...(Ex-Virtual DJ user hea :thumbup: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2011 18:19 

Hardtraxx Veteran

Nou oke ik zal het uitleggen :)
Actieve boxen zit al een versterker ingebouwd.
Passieve nog niet, en moet je dus nog een losse versterker hebben.

Wat is bij jou het geval?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2011 19:16 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Oftewel als er een volumeknop op zit zijn het actieve :) (correct me if i'm wrong)

Klopt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 10:06 

Hardtraxx Elite

Ik heb passieve boxen... heb je sowieso actieve nodig als je deze aan je mixer wilt sluiten??
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 10:44 

Hardtraxx Veteran

Nee maar wel een versterker ertussen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 12:20 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
Nee maar wel een versterker ertussen

Dus als ik het goed begrijp heb ik zowiezo een versterker nodig of een versterkerachtige box. en vervolgens kan ik vanuit die versterker de boxen aansluiten:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 15:53 

Hardtraxx Veteran

Ja je moet actieve boxen hebben (dus met volumeknop)
of passieve (zonder) en een losse versterker.

als je een losse versterker gebruikt kan je met http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-kabel ... tails.html van je mixer naar je versterker.
en dan moet je vanuit je versterker naar je linkse en rechtse box

als je actieve boxen gebruikt kan je direct van je mixer naar je boxen. welke kabel je dan moet gebruiken hangt af van de input van je boxen ;)

is het een beetje duidelijk zo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 17:16 

Hardtraxx Elite

Draidy schreef:
Ja je moet actieve boxen hebben (dus met volumeknop)
of passieve (zonder) en een losse versterker.

als je een losse versterker gebruikt kan je met http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-kabel ... tails.html van je mixer naar je versterker.
en dan moet je vanuit je versterker naar je linkse en rechtse box

als je actieve boxen gebruikt kan je direct van je mixer naar je boxen. welke kabel je dan moet gebruiken hangt af van de input van je boxen ;)

is het een beetje duidelijk zo?

Ja het is me helemaal duidelijk... toch nog iets geleerd vandaag thanx man :thumbup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 17:17 

Hardtraxx Veteran

Top :thumbsup:

Als je nog ergens niet uit zou komen hoor ik het wel ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 19:07 

Hardtraxx Veteran

Het is niet echt een probleem maar oke.

Ik zoek software om mijn setjes op te nemen, gebruik nu Audacity maar vind dat niet zo fijn werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 19:15 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Het is niet echt een probleem maar oke.

Ik zoek software om mijn setjes op te nemen, gebruik nu Audacity maar vind dat niet zo fijn werken.

Ik ben overgestapt op Adobe Audition. Had een paar voordelen ten opzichte van Audacity zoals een waveform die real time wordt aangemaakt ipv schokkerig zoals in Audacity en knippen/plakken is ook een stuk gebruiksvriendelijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:28 

Hardtraxx Veteran

ziet er wel goed uit, wel 120 euro :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:48 

Hardtraxx Veteran

Ja of niet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2011 22:55 

Hardtraxx Veteran

check je pb ;)
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner