Nairobi schreef:
ik ben van plan overstap te maken naar pioneerspelers...
ik zie er verschillende op marktplaats staan en dan kijk ik vooral naar de cdj 800 mk2...
mijn vraag is:
Is het kopen van 2ehands cdspelers risicovol, en kan er als er gebreken zijn hoge kosten optreden?
waar moet ik zoal op letten als ik de cdj's bij iemand thuis test?
laatste vraag offtopic:
heeft iemand nog toevallig nog 2x cdj800 mk2 voor een schappelijk prijsje?

EDIT: wat is het verschil tussen de cdj 800 en de cdj 800 mk2?
CDJ800's zijn een prima overstap naar Pioneers. Ik zou wel voor de MK2 gaan omdat die ten opzichte van de MK1 een groter display, een beter reagerend jog wheel, beter loop functie en nog wat dingetjes heeft.
In principe is het kopen van tweedehands spullen altijd een risico maar CDJ's kunnen gelukkig tegen een stootje! Heb mijn CDJ1000's ook tweedehands gekocht, nooit spijt van gehad! Waar je sowieso op moet letten:
- Werken alle knoppen nog, speler dus aanzetten en alle functies proberen
- Let daarbij op of alle knopjes nog klikken, je moet ze echt horen en hij moet weer netjes omhoog komen. Als een knop niet klikt of is 9/10 keer de knop op de printplaat stuk
*- Test de pitchcontrole door deze omhoog en omlaag te schuiven, let daarbij op of het tempo netjes meeschuift
- Druk de spoel-knoppen en skip-knoppen één voor één in en draai daarna terwijl je er één indrukt aan het jogwheel. Als je de skipknop indrukt en draait zou je door de tracks op de cd moeten scrollen, als je de spoelknop indrukt en draait spoel je snel door een track. Let op of dat soepel gaat
- Kijk, en luister, of de cd netjes naar binnen en buiten schuift.
- Check evetueel of de SD-card er nog inzit en de nood-eject-pin. Die pin is een zilveren staafje aan de onderzijde.
Kijk ook of het een ex-verhuur of een speler bij iemand thuis is. Als ze uit de verhuur komen weet je bijna zeker dat ze flink gebruikt zijn en dat kan nog wel eens sporen achter laten (in de vorm van krassen maar ook in de vorm van cola). Zet ze dus altijd aan en speel er even mee. De buitenkant is daarin het minst belangrijk

Je kunt trouwens elk onderdeel nog bestellen en bijna alles is zelf te vervangen maar ik zou zelf niet met een defecte speler beginnen.
Veel plezier met zoeken en draaien alvast!
* Knopjes zijn wel snel en goedkoop te maken als je een beetje handig bent met de soldeerbout. Knopjes kosten 0,90 p/st en een cue-knop vervangen kost je 30 minunten.